Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15741/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä muistan eilisen kuin eilispäivän...

Kuuluu ja pyörii mielessä tämä Juicen biisi Eilen hän kertoi. ...hylänneet pääskyset on räystään, lepakot ryömii luolistaan...

Vielä on taivaalla pääskysiä, älkää lähtekö vielä!

Tässä biisissä on myös tämä mainio säe: Hän katsoi minuun suorin lapasin...

Mukavaa elokuun päivää kaikille!

Miten sä tulkitset Juicen lyriikassa: ...musta aurinko nousee... musta-sanan? Adjektiivina vai pronominina?

Eri:

Tää on just Juicemaista nokkeluutta

Jep. 1) Musta (väri) aurinko nousee 2) Musta (mun mielestäni) aurinko nousee 3) Musta ( minusta lähtöisin oleva) aurinko nousee

Onko vielä muitakin vaihtoehtoja? Mä aattelen, että kohta 3, minusta lähtöisin oleva aurinko nousee, jotenkin sopii laulun tunnelmaan ja teemaan. Toivoa antaen. Vai miten te muut ootte tän tulkinneet?

Vierailija
15742/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen punaherukka-karviaishilloa.

Tästä tuli mieleeni: Onko joku tehnyt koskaan itse Paholaisen hilloa? Resepti on minun taidoillani liian mutkikas, kerran 'oikaisin' ja laitoin puolukkasurvoksen sekaan kurkkusinappisalaattia ja ripaus sokeria. Oli kyl ihan hyvää broilerin kanssa.

Olen joskus vuosia sitten tehnyt Paholaisen hilloa. Pitäiskin tehdä, ohjeen jo etsin valmiiksi (k-ruoka.fi). Helppo tehdä ainakin tuolla ohjeella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15743/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä muistan eilisen kuin eilispäivän...

Kuuluu ja pyörii mielessä tämä Juicen biisi Eilen hän kertoi. ...hylänneet pääskyset on räystään, lepakot ryömii luolistaan...

Vielä on taivaalla pääskysiä, älkää lähtekö vielä!

Tässä biisissä on myös tämä mainio säe: Hän katsoi minuun suorin lapasin...

Mukavaa elokuun päivää kaikille!

Miten sä tulkitset Juicen lyriikassa: ...musta aurinko nousee... musta-sanan? Adjektiivina vai pronominina?

Eri:

Tää on just Juicemaista nokkeluutta

Jep. 1) Musta (väri) aurinko nousee 2) Musta (mun mielestäni) aurinko nousee 3) Musta ( minusta lähtöisin oleva) aurinko nousee

O

Tota kolmatta vaihtoehtoa mä en ole tajunnutkaan. Kiitos! Mä olen ennen aina ajatellut, niin että minun mielestäni aurinko nousee, siis vaikka on kuinka kamalaa, niin silti toivo voittaa, aurinko  nousee kuitenkin. Kyllä Juice oli nero!

Vierailija
15744/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko laskee jo n.klo 22. Yli tunnin aiemmin kuin juhannuksena. Myöhäisilta on todella pimeä. Kamalaa se on. Kesä, se JATKUUUUU!

Vierailija
15745/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinko laskee jo n.klo 22. Yli tunnin aiemmin kuin juhannuksena. Myöhäisilta on todella pimeä. Kamalaa se on. Kesä, se JATKUUUUU!

Tuntui, että tämä kesä menee vauhdilla taas, itse näin koen. Viime syyskuu oli uskomattoman lämmin ja aurinkoinen, uimakelit jatkui pitkään. Tuntui talvikin lyhyemmältä. Nyt toivoisin samaa. Toki haluaisin hiihtää ja luistella, mutta täällä etelässä ei kovin hyviä talvia ole.

Vierailija
15746/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen ekaa kertaa tehdä Svelejä eli norjalaisia pannukakkuja. Saa nähdä onnistuuko ja maistuuko?

Vierailija
15747/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan helteitä ja aurinkoa, kaipaaaaaaan! Kaipasin jo eilen täällä ja kaipaan tänäänkin. Nyt viileää, aurinko vain pilkahtelee, pilvet seilaa taivaalla, sataa 15 min välein. Ja illat tosiaan pimenee, yöt viilenee. Mun pelakuut kärsii sateessa. Kesä, älä mee!

Vierailija
15748/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan helteitä ja aurinkoa, kaipaaaaaaan! Kaipasin jo eilen täällä ja kaipaan tänäänkin. Nyt viileää, aurinko vain pilkahtelee, pilvet seilaa taivaalla, sataa 15 min välein. Ja illat tosiaan pimenee, yöt viilenee. Mun pelakuut kärsii sateessa. Kesä, älä mee!

Ratkaisu: 1. Ota pelakuut sisälle tai  terassille

2. Sauno ja osta lamppuja lisää.

3.Pue lisää vaatteita.

4. Muuta Espanjaan.

5. Sairastu vakavasti, niin ei pienet säämurheet tunnu missään.

Vierailija
15749/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin päästiin Salmelaan ja kyllä kannatti. Upeaa taidetta oli taas, kyllä sai hengenravintoa ja noutopöydästä ruumiillekin. 

Harmi vaan että ei ole enää pariin vuoteen ollut lämminsavulohta tarjolla.

Hautausmaalla kiertelimme myös. Paljon on sankarivainajia sinnekin haudattuna 

Oli tarkoitus poiketa Mäntyharjun torilla jätskillä mutta synkät pilvet nousi ja kylläpä tuli rankkoja kuuroja kotimatkalla. 

Ehdin poimia pienen ämpärillisen punaherukoita ennen sadetta. Ilma viileni, pitkähihainen saa olla päällä kuistilla istuessa.

Vierailija
15750/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän mustaherukkamehua.

Vierailija
15751/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin päästiin Salmelaan ja kyllä kannatti. Upeaa taidetta oli taas, kyllä sai hengenravintoa ja noutopöydästä ruumiillekin. 

Harmi vaan että ei ole enää pariin vuoteen ollut lämminsavulohta tarjolla.

Hautausmaalla kiertelimme myös. Paljon on sankarivainajia sinnekin haudattuna 

Oli tarkoitus poiketa Mäntyharjun torilla jätskillä mutta synkät pilvet nousi ja kylläpä tuli rankkoja kuuroja kotimatkalla. 

Ehdin poimia pienen ämpärillisen punaherukoita ennen sadetta. Ilma viileni, pitkähihainen saa olla päällä kuistilla istuessa.

Mäntyharjun kirkko on vaikuttava! Siellä aikamatkustaa satojen vuosien taakse. Suosittelen, ihan historian vuoksi. 

Vierailija
15752/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, joutuikohan "Mukavaa päivää teillekin, äijät!" sittenkin Salmela -Via Dolorosaan? Hän kun ei niin sinne kaivannut. Toivottavasti oli aamu kuitenkin perinteinen.

Vierailija
15753/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sukulaista on saanut aivoinfraktin viikon aikana, kummatkin nyt halvaantuneina kuntoutusosastolla. Alko mietittyttää ja pelottaa, jos itselle käy samoin. Olen onnellinen että saan olla terve, muusta en nyt edes haaveile.

Vierailija
15754/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä Salmelassa käynyt olen tuo  💐 ja nainen. Tuskinpa se aamuhempeilijä taiteesta niin perustaa kun ei sinne itse halunnut.

Mämtyharjun kirkossa kävimme viime kesänä, vaikuttava on. 💐

Vierailija
15755/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitän mustaherukkamehua.

Meille tuli tänä vuonna niin vähän herukoita, että ei tartte mehuja keitellä. Syödään suoraan pensaista.   Tein kiisseliä vadelmista, laitoin vähän myös puna- ja mustaherukoita. En muista, että olisin tällaista yhdistelmää ennen kokeillutkaan, hyvää on. Mieheni syö kiisseliä aamupuuron kanssa, minäkin joskus.

Vierailija
15756/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa kuin eilen. Sain vihdoin parin kuukauden työttömyyden jälkeen kerrottua tästä asiasta omille vanhemmille, jotka lupasivat auttaa taloudellisesti, jos tiukka paikka tulee. Töitä kyllä haen koko ajan ja muutamaan haastatteluun päässyt, nyt on ollut hiljaista eikä haastatteluun kutsuta. Se, että sain tänään kerrottua tilanteestani, niin siitä tuli sellainen olo etten ole yksin. En olisi uskonut kertomisen olevan näin haastavaa.

Vierailija
15757/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3.Pue lisää vaatteita.

4. Muuta Espanjaan.

Siinnä taas yksi neuvoja.

-Sivusta

Vierailija
15758/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3.Pue lisää vaatteita.

4. Muuta Espanjaan.

Siinnä taas yksi neuvoja.

-Sivusta

Mitä uutta sinä annoit ketjuun?

-Keskeltä

Vierailija
15759/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sukulaista on saanut aivoinfraktin viikon aikana, kummatkin nyt halvaantuneina kuntoutusosastolla. Alko mietittyttää ja pelottaa, jos itselle käy samoin. Olen onnellinen että saan olla terve, muusta en nyt edes haaveile.

Minkä ikäisiä? Voimia teille, raha ei ratkaise, jos terveys menee.

Pitäkää kaikki huolta toisistanne - ja itsestänne

Vierailija
15760/24139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppikset

Hieno sarja tulee uusintana

Ketju on lukittu.