Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan helteitä ja aurinkoa, kaipaaaaaaan! Kaipasin jo eilen täällä ja kaipaan tänäänkin. Nyt viileää, aurinko vain pilkahtelee, pilvet seilaa taivaalla, sataa 15 min välein. Ja illat tosiaan pimenee, yöt viilenee. Mun pelakuut kärsii sateessa. Kesä, älä mee!
Ratkaisu: 1. Ota pelakuut sisälle tai terassille
2. Sauno ja osta lamppuja lisää.
3.Pue lisää vaatteita.
4. Muuta Espanjaan.
5. Sairastu vakavasti, niin ei pienet säämurheet tunnu missään.
Siinnä taas yksi neuvoja.
-Sivusta
Mitä uutta sinä annoit ketjuun?
-Keskeltä
Ainakin sen mitä sinäkin.
Oivoi. On kaikenlaisia kuulumisia taas...
Oma päivä kului töissä, tonnikalasalaattia ruokana. Kantarelliä löysin metsästä, onpa siellä kuivaa edelleen.
Tää oli hauka päivä. Mies ja alaston ase leffan kävin katsoo. Sitten menin harjoittelee aukiolle frisbeen heittoa ja vähän väliä ohi kulkevat koirat jäi katselee heittojani. Yksi niistä koirista pisti jarrut pohjaan ja seurasi erittäin kiinnostuneena kiekkojani. Ainakin pari tuntia meni harjoitellessa.
Heittojen jälkeen näin polkujen varrella punaherukoita. Taisin yli tunnin verran syödä marjoja. Ihan luonnonvaraisesti ne puskat siellä kasvaa. Maistuipa ne erittäin hyviltä, sillä siitä on kauan kun viimeksi olen syönyt sellaisia.
Viikonlopuksi menen eräiden mökille. Alkoi tehdä mieli mökille siitä lähtien, kun yksi kyseli täällä olenko aikaisemmin kertonut mökkikuulumisiani tässä ketjussa. Siitäkin on vähän aikaa, kun viimeksi olen ollut mökillä. Uskoisin luonto-olojen rentouttavan entisestään. On se mukava irtaantua kaupungin hälinästä.
Olen suurimman osan päivästä ollut pystyssä tänään, että jalat ovat taas erittäin kipeitä. Vielä Perjantai on pahin leffan aion katsoa dvd:ltä, sillä sille on jatkoa luvassa elokuvateattereissa.
Aukion luona tuli nähtyä paljon urheilijoita. Sateenkaarenkin näin. Vähän tihkutti vettä treenaillessani. Vähän kun vaihtaa maisemaa niin ihan erilaiset kokemukset tulee koettua. Niin sanotusti virkistävää.
Ihana päivä näin mukavia ihmisiä ja siivoilin kun ei niin kuumaa.
On ollut vaikea päivä tänään. Elämäntilanteeni tuo omat huolensa ja joskus mietin, kuinka jotkut asiat ovat olleet osa elämääni liian pitkään. Suren tiettyjä asioita ja samalla ahdistaa välillä ajatus siitä että miten seuraava vuosi taas menee.
Valitan, mutta ei ole kiva fiilis juuri nyt. Ei, vaikka koko päivän olen tehnytkin kaikkea. Kävellyt ja poiminut eri marjoja. Välillä elämäni asiat tulevat silti mieleeni. Harvoin minä oikeassa elämässä kenellekään valitan. Yleensä on ikinä mistään. En isällenikään vaan yritän hyvällä fiiliksellä olla ja mennä asenteella, että seuraava vuosi ei yhtään huolestuta. Silti kyllä minä välillä mietin, että miten jaksaa aina eteenpäin niin hyvin kaikista elämän asiosta huolimatta.
Päivällä olla möllötin kotona, illalla lähdin viemään roskat ja samalla kävin kaupassa, olipa kivan vilpoisaa kävellä.
Se mihin keskitymme, vahvistuu ja suurenee. Hyvä moninkertaistuu, kun keskitymme siihen. Negatiivisuus tekee samoin.
Valinta on meidän: kumpaa me haluamme lisää?
Julia Cameron
Mukavaa päivää jokaiselle!
Vierailija kirjoitti:
Se mihin keskitymme, vahvistuu ja suurenee. Hyvä moninkertaistuu, kun keskitymme siihen. Negatiivisuus tekee samoin.
Julia Cameron
Mihin sinä keskityt nyt?
Kyllä, aamuhalaukset, lämmin syli, kaurapuuro itse juuri poimituilla mustikoilla. Niihin minä keskityn. Tulee hyvä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli hauka päivä. Mies ja alaston ase leffan kävin katsoo. Sitten menin harjoittelee aukiolle frisbeen heittoa ja vähän väliä ohi kulkevat koirat jäi katselee heittojani. Yksi niistä koirista pisti jarrut pohjaan ja seurasi erittäin kiinnostuneena kiekkojani. Ainakin pari tuntia meni harjoitellessa.
Heittojen jälkeen näin polkujen varrella punaherukoita. Taisin yli tunnin verran syödä marjoja. Ihan luonnonvaraisesti ne puskat siellä kasvaa. Maistuipa ne erittäin hyviltä, sillä siitä on kauan kun viimeksi olen syönyt sellaisia.
Viikonlopuksi menen eräiden mökille. Alkoi tehdä mieli mökille siitä lähtien, kun yksi kyseli täällä olenko aikaisemmin kertonut mökkikuulumisiani tässä ketjussa. Siitäkin on vähän aikaa, kun viimeksi olen ollut mökillä. Uskoisin luonto-olojen rentouttavan entisestään. On se mukava irtaantua kaupungin hälinästä.
Olen suurimman osan päivästä ollut pystyssä tänään, että ja
Punaherukat:
Minäkin löysin eilen pihan takanurkasta herukkapensaan punaisenaan marjoja. Vatukkoa myös, muutama jo kypsä. On sen verran puiden varjossa, ettei linnutkaan ole marjoja syöneet. Maukkaita on nuo villimarjat.
Tänään hidas aamuherätys, nyt ollaan aamukaffella. Katsellaan, mitä päivä tuokaan tullessaan. Apteekkireissu ainakin
Doris
Mäkin oon nyt aamukahvilla. On vaikeassa paikassa ne eiliset löytämäni marjapuskat, että jokainen ei niistä marjapuskista syö. Paljon oli marjoja, kunnes saavuin paikalle.
Tänään taas frisbeekentille kisailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia Cameron
Mihin sinä keskityt nyt?
Nykyisin keskityn vain hyviin asioihin, mitkä tuovat iloa ja hyvää mieltä itselle ja joskus myös toisille. Elämässäni on ollut niitä ikäviä päiviä yllin kyllin, joten ne riittävät.
Tulin juuri aamulenkiltä ja juttelin sisareni kanssa puhelimessa. Nämä toivat hyvän mielen ja ajatuksen, että tästä päivästä tulee hyvä päivä.
Meidän mökin pihalla ja lähellä käy joutsenperhe iltaruualla, minä poimin mustikoita kyllä siitä, mutta huutelen marjat kuumalla vedellä ja vielä pakastan. Silti ällöttää. Kun nuo joutsenet paskoo ympäriinsä, aina on isoja läjiä niiden jäljiltä. Mitä te tekisitte? Kauemmas en voi huonojalkaisena enää lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Julia Cameron
Toivon oikeasti, että ketju pysyy sellaisena, että tänne voi kirjoittaa myös jos fiilis ei ole hyvä. Kaikkea elämässä ei voi kuitata sillä, että olet negatiivinen ja valitat. Joskus ok kyse suuremmista asiosta. Minulla on oma elämäni ja välttämättä joku muu ei jaksaisi juuri minun elämääni näinkään hyvin kuin minä jaksan.
Niin kuin satoja kertoja olen todennut niin miejtä voi huijata tiettyyn rajaan asti. Ei se silti poista esim surua joistakin asiosta tai poista sitä, etteikö nämä asiat tulisi mieleeni. Maailmassa löytyy myös aina joku jolla on asiat huonommin, mutta ei sekään poista kenenkään surua ja huolta omasta elämästään.
Mun pelakuut sai monta vesiryöppyä eilen. Laitoin niille viimein sateenvarjon suojaksi. Nyt täällä palellaan +15 ja tuuli on kylymä ku mikäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia Cameron
Toivon oikeasti, että ketju pysyy sellaisena, että tänne voi kirjoittaa myös jos fiilis ei ole hyvä. Kaikkea elämässä ei voi kuitata sillä, että olet negatiivinen ja valitat. Joskus ok kyse suuremmista asiosta. Minulla on oma elämäni ja välttämättä joku muu ei jaksaisi juuri minun elämääni näinkään hyvin kuin minä jaksan.
Niin kuin satoja kertoja olen todennut niin miejtä voi huijata tiettyyn rajaan asti. Ei se silti poista esim surua joistakin asiosta tai poista sitä, etteikö nämä asiat tulisi mieleeni. Maailmassa löytyy myös aina joku jolla on asiat huonommin, mutta ei sekään poista kenenkään surua ja huolta omasta
Laittaessani tuon Julia Cameronin ajatuksen, en tarkoittanut sillä sitä, että tänne ei saisi kirjoittaa ikävistä ja surullisistakin asioista. Olen omassa elämässäni todennut, että tuo ajatus pitää paikkansa, siksi sen laitoin.
Ja mieluummin toivotan mukavaa päivää kaikille. Mälsää päivää en toivota kenellekään, kun en sitä halua itsellenikään.
Juhlat lauantaina. Viimeistelin astiat valmiiksi, laitoin pelargoniat portaiden molemmin puolin. Harjasin portaat edustan. Vein viimeiset ylimääräiset pois pihasta. Tuli hiki, just kun sain valmiiksi, tuli sadekuuro. Nyt taas paistaa.
Doris
Vierailija kirjoitti:
Julia Cameron
Elämäntaito-oppaiden kirjailijat yrittävät tienata näillä latteuksia pursuavilla teoksillaan. Pelkkää hölynpölyä.
Muisteluja:
Oi ne lapsuuden kansakoulun kevätjuhlat. Uusi äitin ompelema kolttu, polvisukat. Suvivirsi. Muut kansakoululaulut. Koivut hiirenkorvalla. Ja jäätelö. Voi mikä harvinainen herkku.
Usein laskettiin lehmät ulos samana päivänä. Pyhäkolttu vaihtui arkivaatteisiin. Voi sitä villiä iloa, kun pitkän talven jälkeen lehmät pääsi ulos. Ja vasikat, silmät ymmyrkäisinä, jos olivat syntyneet vasta talven aikaan. Uusi kokemus, tuore heinä, valoisuus ja vapaus.
Pyhä kevätjuhlan tuntu säilyi usein iltaan asti. Päästiin vinttikammariin nukkumaan. Aamulypsyvuoroista väiteltiin. Ei ollut konetta vielä silloin, käsin lypsymäellä lypsettiin.
Kotona taas. Kyllä reissailu avartaa, mutta mukava on palata kotiin. Tuuli oli heitellyt kukkia ja lyhtyjä, aikamoinen myräkkä ollut, puunoksia oli pudonnut alas.
Pihakukat ei ihan nääntyneitä, kastelulla selvittiin. Kauppareissu tullessa oli täynnä kommelluksia, vieläkin hymyilyttää.
Mukavaa illanjatkoa kaikille ja hyvää yötä
Doris
Ps käyn mielelläni miehen kanssa Motonetit, Biltemat yms