Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, joillekin menee ihon alle toisten kirjoitukset näinkin neutraalista aiheesta kuin: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Eikö vois vaan kirjoitella (ystävällisesti) omia kuulumisiaan? Tai kommentoida (ystävällisesti) toisten viestejä? Pitääkö arvuutella (virheellisesti) kuka kukin on, ne kirjoittaa anonyymisti, ketkä tahtoo niin. Toiset nimimerkillä.
Kenestäkään kukaan ei voi tietää yhtään mitään, kuka kommentin takana on.
Onhan teillä omakin elämä, tämä on 'keksitty maailma', olkoon sen arvoinen.
Alapeukku tälle! Ei voi, ei saa olla totta, että tämä on jollekin todellistä elämää? Ou mai gad
Yks kyssäri: Käytkö mielummin konsertissa vai leffassa?
Molemmatkin saa valita
Ja toinen kyssäri, kolmiosainen(kuulumisiin sisältyy nääkin):
Käytkö kirppareilla viikottain?
Suositko Kiinakrääsää?
Kotipizza/muu?
Konsertit juu, Kotipizza juu, kirpparit harvemmin enää, Kiinakrääsä ei kiitos.
Eipä tuo ulkoilma kovin viileältä tuntunut. Aamulla oli ihan mukavaa, mutta kun äsken käytin koiran päivälenkillä ja aurinko paistoi päähän suunnilleen koko matkan, niin mukava olla taas sisällä viileässä. Jotain ruokaa pitäisi varmaan alka alaittaa, mutta tietenkään ei nyt tee mieli yhtään mitään sellaista, mihin raaka-aineet löytyisi kotoa. Mä keitän hyvin harvoin perunoita, mutta just nyt sitten tekee sellaisia mieli. Uudensadon perunoita, keitinveteen merisuolaa ja tuoretta tilliä. Suolaa löytyy, mutta ei pottuja eikä tilliä. Jotain sitten niiden lisäksi. K-Ruoka -sovelluksen mukaan tossa pienessä lähikaupassa näyttäisi olevan 300 g pakkauksessa tuoretta lohta, joten ehkä hetken päästä lähden käymään kaupassa.
Sille, joka epäili mun olevan Doris, niin en ole. Mä kirjoitan lähes aina kommenttini tietokoneella ja olen rekkautunut sisään. No eilen oli selain heittänyt mut ulos ja kommenttini yhteen ketjuun menikin "vierailijana", mutta kun huomasin sen, lainasin välittömästi ko kommenttiani rekkautuneena ja kerroin, että se kommentti oli mun kirjoittamani. Joskus harvoin olen palstalla kännykällä. Jos vaikka olen bussissa tms. Kotona aina läppärillä, koska on isompi näyttö ja myös isommat näppäimet. Ne kerrat, kun kuitenkin kirjoitan kännykällä, laitan aina kommenttini perään sen "T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana".
Olin aikoinaan kymmenkunta vuotta Kaksplussan Mitäs nyt -palstalla. Aika moni käytti jotain nimimerkkiä komenttiensa perässä, mutta kun rekkautumismahdollisuutta ei ollut, niin kuka tahansa saattoi käyttää samaa nimimerkkiä. Joskus oli mielenkiintoista töistä tultuaan käydä lukemassa, mitäs kaikkea "minä" olen työpäiväni aikana kirjoitellut. Kun rekkautumismahdollisuus tuli, moni vakkarikävijä rekkautui. Sitten tiesi ketjuissa, kenen kanssa viestittelee. Kaksplussalla oli rekkautuneillea mahdollisuus myös laittaa toisilleen yksityisviestejä ja sitä kautta jopa ystävystyä. Mulla on edelleen vanhoja kaksplussalaisia niin ystävinä kuin kavereinakin, vaikkei kukaan meistä taida enää pahemmin Kaksplussalla käydä.
1. Konsertit. Leffoja näkee suoratoistokanaviltakin enemmän kuin on vapaa- aikaa enkä tarvitse valkokangasta elokuvan katsomiseen (ihan riittää iso taulutelkkari) ja mkotona saa myös äänbenvoimakkuuden pienemmälle eikä tartte käyttää korvatulppia leffaa katsoessaan. Kotoan mulla ei ole sellaisia laitteita, joilla saisin konserttisalin tuntuman olohuoneeseeni. Mun vanhalla isälläni on. Siis ihan mielettömät vempaimet ja pystyy itse säätämään, haluaako kuunnella jonkun kappaleen kirkkosalissa vai konserttisalissa. Saliakustiikka olikin aika keskeinen osa hänen työuraansa.
2. En käy kirppareilla viikottain. En edes kuukausittain tai vuosittain. On hyvin vähän tavaraa, mitä enää elinaikanani tarvitsen. Ja niitä, mitä tarvitsen, en taida löytää kirppiksiltä.
3. En suosi kiinakrääsää. En oikeastaan yhtään mitään krääsää. Tai sitten sen krääsän pitää olla jotain hyvin spesiaalia. Mulla on makkarissa kaksi häijyn näköistä mustaa kissafiguuria, jotka tilasin aikoinaan EMP:istä. Ja kun 2023 aloin sisustaa olohuonettani vähän normaalimmaksi eli sellainen tavallinen harmaa-valkoinen-musta. Eihän se huone sitten ollut yhtään mun näköinen, joten tilasin Puolasta sinne pöytälampun. Tyylitelty luuranko, joka roikottaa kädessään myrskylyhtyä. Kun meille tulee sisään, ensimmäisenä näkee sen luurankolampun :D
4. Muu. Enpäs muuten osaakaan nyt sanoa, olenko koskaan syönyt Kotipizzan pizzoja. Kaikki lähialueen pizzeriat ovat aina olleet jotain muuta. Tykkään kyllä pizzasta, mutta harvoin tulee tilattua, kun ovat niin suuria. Joskus siskoni kanssa tilataan tai haetaan lähiravintolasta pizza puoliksi, mutta en mä pysty syömään puolikastakaan pizzaa. Edellinen koirani (alaskanmalamuutti) oli todellinen kotikompostori eli se söi jopa jalapenot ja meillä ei biojätettä tullut juuri muutya kuin kahvinsuodatinpussit ja hedelmien kuoret. Tää nykyinen rescue-rekku on herkkävatsaisempi ja jos sille antaisi vaikka ne pizzan reunat, niin mä kävisin sitten seuraavana yönä 2-3 kertaa sen kanssa lenkillä, koska sillä olisi maha sekaisin.
Meidän pihalle ajoi auto. Ällisteltiin aikamme, viimein mies meni kysymään, onko eksynyt, onko jotain asiaa? Mies puhui kaiken aikaa puhelimessa, hetken päästä lähti.
Eipä ole moista ennen sattunut, onneksi maalla katsotaan vähän naapurienkin perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun räväkät kuulumiset ja rutiinit on saman ketjun alla niin se paljon järkevämpää sekä mielenkiintoisempaa. Voi ketjua vaihtamatta helposti samalla rullailulla valita mihin kommenttiin tarttuu.
Totta tämäkin, mutta: sitten ei kannattais haukotella meidän 'tavallisten' kommenteille, eikö?
Mun puolesta kaikki kuulumiset käy, mut ei ilkeilyt :) ja ...
..sama ukko kerskuu panemisellaan kommentista toiseen. Jos itsellä on pakkomielle aloittaa joka ikinen päivä nussimalla eukkoaan niin fine. Mutta me emme kaipaa sitä tietoa, koska se herättää pahennusta.
Hän ei käyttänyt noin alatyylistä sanaa, vaan puhui vaimon rakastelusta ja aamuhellimisestä. Sinulla on väärä asenne avioliiton hellyyteen. Pahennusta herättää sinun kielenkäyttösi, ei tämä kirjoittaja.
No. Vastauksia:
Nykyään enemmän leffoja. Harvakseltaan konsertteja.
Kotipizza, ehdottomasti. Opera favorite, saa yhä, vaikka listoilta poistunut
Kiinakrääsä ehdoton nono. Kotimaisia vaatteita suosin.
Nro 15568: "Hän ei käyttänyt noin alatyylistä sanaa, vaan puhui vaimon rakastelusta ja aamuhellimisestä. Sinulla on väärä asenne avioliiton hellyyteen. Pahennusta herättää sinun kielenkäyttösi, ei tämä kirjoittaja."
Seksistä puhuminen taitaa olla meille suomalaisille edelleenkin tabu. Varsinkin, jos ollaan yli viiskymppisiä ja/tai jos on jotain kristillistä taustaa. Toisaalta jossain Jenkeissä pidettäisiin suomalaista saunakulttuuria rivona ja kamalana, vaikka suunnilleen joka kulman takana on joku bordelli tai strippibaari.
Mun puolesta tuo mies voi ihan hyvin kertoa kuulumisensa ihan kuten me muutkin tässä ketjussa. Se on hänen elämäänsä ja meillä jokaisella on omamme. Monta kertaa hänen kuulumisensa luettuani olen ajatellut, että luojan kiitos olen sinkku eikä ensimmäisenä herätyskellon soidessa tarvitse levittää jalkojani vaan voin lähteä viemään koirani aamulenkille. On hienoa, jos on parisuhde, jossa molemmat haluaa aloittaa aamunsa seksillä eikä sen kertomisessa mun mielestä ole mitään pahaa. Mites ne savolaiset sanoikaan....vastuu on aina kuulijalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, joillekin menee ihon alle toisten kirjoitukset näinkin neutraalista aiheesta kuin: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Eikö vois vaan kirjoitella (ystävällisesti) omia kuulumisiaan? Tai kommentoida (ystävällisesti) toisten viestejä? Pitääkö arvuutella (virheellisesti) kuka kukin on, ne kirjoittaa anonyymisti, ketkä tahtoo niin. Toiset nimimerkillä.
Alapeukku tälle! Ei voi, ei saa olla totta, että tämä on jollekin todellistä elämää? Ou mai gad
Kyllä sinä olet hauska, voi raukkaa. Miksi pitää ilkeillä?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 15568: "Hän ei käyttänyt noin alatyylistä sanaa, vaan puhui vaimon rakastelusta ja aamuhellimisestä. Sinulla on väärä asenne avioliiton hellyyteen. Pahennusta herättää sinun kielenkäyttösi, ei tämä kirjoittaja."
Seksistä puhuminen taitaa olla meille suomalaisille edelleenkin tabu. Varsinkin, jos ollaan yli viiskymppisiä ja/tai jos on jotain kristillistä taustaa. Toisaalta jossain Jenkeissä pidettäisiin suomalaista saunakulttuuria rivona ja kamalana, vaikka suunnilleen joka kulman takana on joku bordelli tai strippibaari.
Mun puolesta tuo mies voi ihan hyvin kertoa kuulumisensa ihan kuten me muutkin tässä ketjussa. Se on hänen elämäänsä ja meillä jokaisella on omamme. Monta kertaa hänen kuulumisensa luettuani olen ajatellut, että luojan kiitos olen sinkku eikä ensimmäisenä herätyskellon soidessa tarvitse levittää jalkojani vaan voin lähteä viemään koirani aamulenkille. On hienoa, jos on parisuhde, jossa molemmat halua
Puhut viisaita! Mistä me muuten tiedämme, vaikka vaimo olisi se innokkaampi, joka aamuvirkkuna odottelee rakkaansa heräämistä? Mutta ei se kaikille sovi, mutta heille sopii. Miksi siitä pitää vetää herne nenään? Annetaan nauttia, ei se ole keneltäkään pois. Minä itse olen lähes 70-vuotias ja meilläkin on vilkas petielämä, ei se vanhanakaan ole kiellettyä. Oikeasti pysyy henkisesti ja fyysisesti hyvässä kunnossa, kun saa veren virtaamaan. Iloa loppuvuosiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Jotenkin tuntuu, että ihmisillä on oikeakin elämä, useimmilla meistä. Siksipä tuntuu hassulta, että joku elää 'oikeaa elämää' täällä random tyyppien kanssa, uskoen toisten kommentteihin. Hehän voivat olla ihan ketä vaan. Nimimerkilliset tai jopa kirjautuneet.
Se minua naurattaa ja jopa huolestuttaa.
Ottakaa ote omaan elämään, pliis
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mun puolesta tuo mies voi ihan hyvin kertoa kuulumisensa ihan kuten me muutkin tässä ketjussa. Se on hänen elämäänsä ja meillä jokaisella on omamme. Monta kertaa hänen kuulumisensa luettuani olen ajatellut, että luojan kiitos olen sinkku eikä ensimmäisenä herätyskellon soidessa tarvitse levittää jalkojani vaan voin lähteä viemään k
NO, minä olen yksi vakikirjoittajista. Naimisissa, ja ihana puoliso on mulla.
silti täällä palstalla kirjoittelen tavan kuulumisista, meidän petipuuhat kuuluu vain meille. Siksikin ymmärrän, että täällä on tavallisia kuulumisia, seksi kuuluu muihin ketjuihin
Sukulaiseni, jolla on eturauhassyöpä, jonka hoidot veivät kyvykkyyden, sanoi, että mitä iloa on elää, kun on enää tällainen puolikasmies. Kyvykkyys ja seksi on äärimmäisen tärkeitä miehen henkiselle hyvinvoinnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Jotenkin tuntuu, että ihmisillä on oikeakin elämä, useimmilla meistä. Siksipä tuntuu hassulta, että joku elää 'oikeaa elämää' täällä random tyyppien kanssa, uskoen toisten kommentteihin. Hehän voivat olla ihan ketä vaan. Nimimerkilliset tai jopa kirjautuneet.
Se minua naurattaa ja jopa huolestuttaa.
Ottakaa ote omaan elämään, pliis
Pitäisköhän tämän ketjun alussa olla: vain naisille? Ei saa kirjoittaa siitä ja siitä ja siitä.
Minä olen se outo joka ei musiikista ollenkaan välitä.
Siis ei konsertteja. Tosi harvoin käydään leffassakin, enpä muista milloin. Telkkarin tarjonta riittää vaikka tietysti valkokankaalta katsottuna ihan eri elämys.
Kotipizzassa käytiin silloin tällöin, kanakotzone fetalla& valkosipulikastikkeella on hyvää! Mutta kun luopuivat kotimaisesta broilerista käynnit loppui.
Kirppiksellä harvoin kun ei oikein mitään tarvi. Kiinakrääsää ei ikinä tilata.
Tottakai halutaan ketjun jatkuvan! Ainoa jota seuraan säännöllisesti ja johon kommentoin. Mitäpä ilkeilijöistä,
niitä riittää joka ketjuun.💐
Meillä tänään 25 C, huomenna 22. Toivon että helteet oli siinä. Makuukammarissa on läpiveto, 21C. Aamulla oli ihana viileys. En ole tosiaan lämmintä ruokaa tehnyt viikkokaisiin, salaateilla ollaan eletty. Mieli tekis kyllä piimää ja Hämäläistä talkkunaa, harmi, kun on niin iso pakkaus, 1kg. Riittäis moneksi vuodeksi.