Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan menemisestä. Moni tuttavani ja läheiseni on terapiaan "mennyt". Osa Kelan maksamaan, osa omalla kustannuksella. Terapiaistunnot on tehty helpoiksi, myös etäyhteydellä kotoa käsin voi jutella. Voi ottaa vain muutaman kerran tai pitempiaikaisen. Kaikki on eteenpäin. Kaikki ylläolevat ovat hyötyneet terapiastaan. Eräs on käynyt jo neljä vuotta, mutta vain silloin tällöin juttelemassa kertyneet kuonat pois. Lämpimästi voin suositella kaikille. Ei tarvitse olla suuri kamala tragedia, pieniinkin murheisiin saa hakea apua ja sitä apua myös saa.
Se on hieno ja hyvä juttu, että sinun tuttavasi ja läheisesi ovat menneet terapiaan ja siitä suuresti hyötyneet. Aikaisemman viestini pointti olikin siinä, että sinun (ja lähipiirisi) subjektiivisia kokemuksia ei voi yleistää kattamaan muita ihmisiä olettaen, että heillä(kin) homma menisi kuin Strömsössä l. tyyliin "helppoa kuin heinänteko." Tuollainen karkea yleistys on kovin vaarallista - helppoa, mutta vaarallista.
Sä oot mussa niinkuin leima, jota en voi poistaa. Jenni Vartiainen soi radiossa
Eka kerta kuulin 'leipäjono, jota ei voi poistaa'...
Mitä kipaletta sinä olet hullusti kuullut väärin?
Sain ajan psykiatrian klinikalle.Vaikeeta ollut henkisesti,nukun vaan.Sairastan kaksisuuntaista,hoitosuhde ollut.Nyt viilataan lääkkeitä ja puhutaan mahdollisesta eläkkeestä.Olen 62 vuotias,sairastanut yli kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan menemisestä. Moni tuttavani ja läheiseni on terapiaan "mennyt". Osa Kelan maksamaan, osa omalla kustannuksella. Terapiaistunnot on tehty helpoiksi, myös etäyhteydellä kotoa käsin voi jutella. Voi ottaa vain muutaman kerran tai pitempiaikaisen. Kaikki on eteenpäin. Kaikki ylläolevat ovat hyötyneet terapiastaan. Eräs on käynyt jo neljä vuotta, mutta vain silloin tällöin juttelemassa kertyneet kuonat pois. Lämpimästi voin suositella kaikille. Ei tarvitse olla suuri kamala tragedia, pieniinkin murheisiin saa hakea apua ja sitä apua myös saa.
Se on hieno ja hyvä juttu, että sinun tuttavasi ja läheisesi ovat menneet terapiaan ja siitä suuresti hyötyneet. Aikaisemman viestini pointti olikin siinä, että sinun (ja lähipiirisi) subjektiivisia kokemuksia ei voi yleistää kattamaan muita ihmisiä olettaen, että heillä(kin) homma menisi kuin Strömsössä l. tyyliin "helppoa kuin h
Avaan vähän enemmän. Yksi lapsistani on terapeutti itse ja toinen vanhempi sukulaiseni on myös, tunnen kymmeniä heidän työtovereitaan, myös tunnen työni vuoksi satoja terapiassa käyviä ja käyneitä. Aivan minimaalinen on se osa, joka ei hyödy terapiasta. Heillä on muita vaikeuttavia ongelmia, joihin terapia ei auta, joko itsestään, lääkityksestä tai olosuhteista johtuvia. Ja jollei yksi terapeutti voi auttaa, hän ohjaa seuraavalle ja seuraavalle. Ei ole kiinni henkilökemioista enää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sain ajan psykiatrian klinikalle.Vaikeeta ollut henkisesti,nukun vaan.Sairastan kaksisuuntaista,hoitosuhde ollut.Nyt viilataan lääkkeitä ja puhutaan mahdollisesta eläkkeestä.Olen 62 vuotias,sairastanut yli kymmenen vuotta.
Onko muita hoitoja kokeiltu kuin lääkkeitä? Ect, myssyhoito, ketamiini (= lääke tämäkin), terapia?
Minut pelasti Ect, kun vaikea lääkeresistentti masennus ilman mitään syytä.
Tsemppiä sinulle
Vierailija kirjoitti:
Itkuinen olo, olen niin yksin ja mietin liikaa. Jalkahoito onneks tänään, jotain kivaa saa rahalla kumminkin.
Voi hyvänen aika, jos sinulla on rahaa, mene ihmeessä terapiaan hakemaan apua itsllesi.
Muistelin ulkomaan reissuja: Gran Canaria, Saksa, Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Turkki, Kreikka, Portugali. Missä sinä olet reissannut?
Aikoinaan kävimme viinimatkoilla. Unkari, Ranska, Italia tulee mieleen. Olivat tosi mukavia reissuja! Ihania aterioita tuli syötyä ja porukka oli hauskaa seuraa.
Euroopan ulkopuolella emme ole käyneet, pitkät lennot ei innosta.
Nyt passit on vanhentuneet eikä muutenkaan kiinnosta enää lähteä.
Kotimaassa riittäisi nähtävää mutta vähän tulee käytyä missään.
Rauhallinen kotoilu on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Muistelin ulkomaan reissuja: Gran Canaria, Saksa, Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Turkki, Kreikka, Portugali. Missä sinä olet reissannut?
Italiassa, Ruotsissa, Virossa, Venäjällä ja paras viimeisenä eli Norjassa. Kaikkialla muualla alle 5 kertaa, mutta Norjassa 17 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa, Ruotsissa, Virossa, Venäjällä ja paras viimeisenä eli Norjassa. Kaikkialla muualla alle 5 kertaa, mutta Norjassa 17 kertaa.
Norja on loistokohde, Tanska ja Ruotsikin. Ahvenanmaa on ihana, kannatan nykyisin kotimaan kohteita. Täällä on niin paljon nähtävää.
Kun selviydyin nuoruuden munasarjasyövästä, toteutin heti yhden unelmistani; matka USA:n ja pari viikkoa New Yorkissa.
Sen jälkeen toteutin toisen;oma hevonen/ratsu Niiden jälkeen tuumasin, että nyt on molemmat lapsuuden haaveet katsottu ja Luoja saa pitää huolen seuraavasta. Hyvin pitikin, koska 9kk jälkeen noista sanoistani synnytin ainokaiseni, joka oli todellakin yllätysraskaus, paria kuukautta ennen hänen syntymäänsä huomasin olevani raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Ylläolevien lisäksi Espanjan eteläiset mannerkohteet, Thaimaa, Jordania, Egypti, Ranska, Puola, Bulgaria, Viro.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan kaikkien känkkäränkkien kukkia.
Jos erilainen mielipide on sinun mielestäsi känkkäränkää niin olkoon niin.
Minä ymmärrän känkkäränkällä jotain aivan muuta. Kestän kommentit jossa ollaan minun kanssa eri mieltä, itse asiassa olen tyytyväinen kirjoittajan rehellisyyteen. Mutta siitä en pidä, että tehdään väärä johtopäätös esim. kirjoitustyylin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kun selviydyin nuoruuden munasarjasyövästä, toteutin heti yhden unelmistani; matka USA:n ja pari viikkoa New Yorkissa.
Sen jälkeen toteutin toisen;oma hevonen/ratsu Niiden jälkeen tuumasin, että nyt on molemmat lapsuuden haaveet katsottu ja Luoja saa pitää huolen seuraavasta. Hyvin pitikin, koska 9kk jälkeen noista sanoistani synnytin ainokaiseni, joka oli todellakin yllätysraskaus, paria kuukautta ennen hänen syntymäänsä huomasin olevani raskaana.
Ihana tarina. Kaikillahan meillä on haasteita, hankaluuksia, ongelmia. Mutta se asenne ratkaisee, aina. Mitä, saitko siis toisenkin pikkuisen? Olet onnekas, uskon ihmeisiin taas.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Hiostava ilma, vaikka eilen satoikin. Kävin eilen isän luona ja asunnossa oli viileimmässä huoneessakin 29,8 astetta lämmintä. Sanoin heti sisälle mentyäni, että mä en sitten voi olla tässä kuumuudessa kovin kauaa. Olin vain 45 minuuttia. Tänään tuli 2 uutta viilennintä, jotka tilasin toissapäivänä. Pitäisi purkaa ne paketista ja laittaa päälle. Jossain vaiheessa varmaan pitää ruveta miettimään ilpin hankkimista. Tähän taloyhtiöön saa kyllä sellaiset asentaa, kunhan vaan hakee luvan isännöitsijältä ja maksaa sitten sen jälkitarkastuksen asennuksen jälkeen. Mutta toistaiseksi nyt oon koittanut pärjätä ilman ilpiä. Kunhan saan ton tehokkaimman viilentimen taas käyttöön, niin se auttaa jo paljon. Siskonpoika eilen sanoi, että hän voisi tulla katsomaan ja miettiä, miten sen saisi jo nyt paikoilleen. Vesisäiliöllä varustettuja viilentimiä mulla on nyt noi 2 uutta mukaanlukien yhteensä 6. Ekaa kertaa olen tullut ajatelleeksi, että piene
Isällesi voisi ilmalämpöp. olla myös paikallaan. Ikääntyessä lämmönsietokyky heikkenee (vaikka he eivät sitä helposti itse myönnä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen toteutin toisen;oma hevonen/ratsu Niiden jälkeen tuumasin, että nyt on molemmat lapsuuden haaveet katsottu ja Luoja saa pitää huolen seuraavasta. Hyvin pitikin, koska 9kk jälkeen noista sanoistani synnytin ainpokaiseni, joka oli todellakin yllätysraskaus, paria kuukautta ennen hänen syntymäänsä huomasin olevani raskaana.
Ihana tarina. Kaikillahan meillä on haasteita, hankaluuksia, ongelmia. Mutta se asenne ratkaisee, aina. Mitä, saitko siis toisenkin pikkuisen? Olet onnekas, uskon ihmeisiin taas.
Kiitos :D Olen äiti yhdelle lapselle joka sai alkunsa vahingossa :D ehkäisystä huolimatta (en tietoisesti olisi hankkinut lasta) ja tosiaan pari kk ennen hänen syntymäänsä ymmärsin, että olen raskaana. Se oli elämäni paras vahinko, kasvettiin tavallaan yhdessä; minä äidiksi ja tytär aikuiseksi :D Luulen että olisin jäänyt hyvin paljosta paitsi, jos ei sattuma olisi puuttunut peliin. Niin käy kuin on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen toteutin toisen;oma hevonen/ratsu Niiden jälkeen tuumasin, että nyt on molemmat lapsuuden haaveet katsottu ja Luoja saa pitää huolen seuraavasta. Hyvin pitikin, koska 9kk jälkeen noista sanoistani synnytin ainpokaiseni, joka oli todellakin yllätysraskaus, paria kuukautta ennen hänen syntymäänsä huomasin olevani raskaana.
Kiitos :D Olen äiti yhdelle lapselle joka sai alkunsa vahingossa :D ehkäisystä huolimatta (en tietoisesti olisi hankkinut lasta) ja tosiaan pari kk ennen hänen syntymäänsä
Siis sait kaksi lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläolevien lisäksi Espanjan eteläiset mannerkohteet, Thaimaa, Jordania, Egypti, Ranska, Puola, Bulgaria, Viro.
Oijoi! Unohtui vielä muutama kohde: Georgia ja Latvia. Latviassa on aivan upea rantakohde: Jurmala, puolen tunnin junamatka Riikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :D Olen äiti yhdelle lapselle joka sai alkunsa vahingossa :D ehkäisystä huolimatta (en tietoisesti olisi hankkinut lasta)&
Kirjoitinkohan aiemmin epätarkasti? Sain yhden lapsen.
"Miten sun isäsi pärjää siinä kuumuudessa? Käykö ulkona, varjossa istumassa yms? Nesteytys? Ruoka, maistuuko helteellä?
Varasin lipun Kesäkirja-leffaan, jäi Sodiksessa näkemättä päälekkäisyyksien tähden.
Doris"
Isä ei käy ulkona ollenkaan. Pääsee kyllä omin avuin rivariasuntonsa pihalle, mutta se on täysin auringossa. Ei mitään varjonpaikkaa. Ja aurinko räköttää siihen jo aamupäivästä ja pitkälle alkuiltaan. Eli siinä on vielä paljon kuumempi kuin asunnossa sisällä. Isä kyllä juo vichyjä ja tuoremehuja eli nesteytys on varmaan kutakuinkin kunnossa. Ruoka ei maistu helteillä kovin hyvin, mutta syö sitten voileipää tai talkkunavelliä. Niin ja erilaisia rahkoja ja jugurtteja. Ja mehukeittoja menee. Mitään viilentimiä ei halua, koska ei tykkää vedosta. Ymmärrän oikein hyvin. Mä aikoinaan hommasin niille olohuoneeseen viilentimen, mutta se oli aina käyttämättä just tuon vedon takia, niin toin takaisin kotiini.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/