Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Parasta seuraa ja liikuntaa eli hyvä päivä.
Täällä ukkosti ja satoi hetken illalla. Muuten oli ihan aurinkoinen ja lämmin päivä. Kävellyllä olin ja eilen mustikassa. Edellisen kämpän lähellä oli kävelymatkan päässä mustikkaa niin paljon, ettei tarvinnut edes autolla mihinkään lähteä.Tässä ei taas ole. Se on huono puoli tässä.
Muuten hyvin tavallista ollut taas. Hampaita hieman vihloo ja se on huono merkki, kun yleensä ei mitään kipuja ole. Kai täytyy jotain asian eteen tehdä kohta. Äidilläni tulehdusarvot ja veriarvot taas monin tavoin pielessä ja kyllä se huolta tuo, kun loputonta on tuon kaiken kanssa ja kipuja edelleen. Onneksi lääkäri on taas kohta. Itse yritän tehdä kursseja vielä valmiiksi, mutta melkolailla voimat vähissä yhden kanssa. Levoton ja väsynyt olo on.
Sleeping With Sirens - Iris
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää kun nuo sääennusteet eivät yhtään pidä paikkaansa, mitään ukkosia ei taaskaan ole tullut etelä-suomeen eikä länsi-rannikolle. Ja typerät ilta iltalehdet varoittelee milloin mistäkin. Ennen vanhaan tällaiset pitkään jatkuneet jatkuneet paahtavat helteet päättyivät aina kunnon ukkosiin , nyt on tainnut pari kertaa jyrähtää mennä viikolla ja todella lyhyitä sadekuuroja joskus ja jouluna. En edes ymmärrä mitä virkaa noilla nykyisillä meteorologian laitoksilla edes on, kun ennusteet on jo monta vuotta mennyt ihan pieleen. ovat tyyppiä ehkä huomenna sataa tai sitten ei. Vaikka on nykyään viimeisen päälle satelliitit sun muut vehkeet. Ihan ikkunasta katsomalla näkee , sataako vai ei.
Et ymmärrä mitä virkaa nykyisillä meteorologian laitoksilla on. Ja luet iltalehtiä ymmärtääksesi.
Itkuinen olo, olen niin yksin ja mietin liikaa. Jalkahoito onneks tänään, jotain kivaa saa rahalla kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Parasta seuraa ja liikuntaa eli hyvä päivä.
Minullapa olikin parempaa seuraa.
Ihan hyvää, joka aamu on armo uusi, kiitos Jeesukselle hänen sovitus työstään Golgatan keskimmäisellä ristillä. Joh. 3;16
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää, joka aamu on armo uusi, kiitos Jeesukselle hänen sovitus työstään Golgatan keskimmäisellä ristillä. Joh. 3;16
Voisko tämän palstan pitää kaikille sopivana eli uskonnot pois?
Pistää vihaksi, ettei Jeesus armossaan auta nälkään kuolevia lapsia Gazassa ja sodan keskellä eläviä ihmisiä! Missä siloin on jokaamuinen armo uus?
"Ihan hyvää, joka aamu on armo uusi, kiitos Jeesukselle hänen sovitus työstään Golgatan keskimmäisellä ristillä. Joh. 3;16"
Eikö tämä sovi ihan palstan henkeen, koska kielioppisääntöjen perusteella tuo virke vaikuttaa siltä kuin kirjoittajan mukaan Johanneksen evankeliumissa kertoja toteaisi että ihan hyvää hänellekin :)
Muisteluja: oltiin nuoria ja reissattiin autolla Norjaan, Lofooteille. Teltta mukana, yövyttiin siinä, paitsi yksi yö. Teltta, makuupussit ja muut vaatteet oli kastunu yöllisessä sateessa. Löydettiin ihana kalamaja, pehmoiset patjat ja rauhallinen seutu. Kamppeet kuivui seuraavaa yötä varten. Norjalaiset puhuivat kätevästi englantia, ruotsia ei kukaan. Monien telttaöiden jälkeen päästiin laivan seisovaan pöytään. Kyllä herkut maistui omien kokkailuiden jälkeen.
Seuraavana kesänä telttailtiin Etelä-Ruotsissa. Siellä sai kouluruotsi harjoitusta.
Uuteen aamuun heräsin. Yön sateen ja ukkosen jälkeen taas päivä paistaa. Hieno Queen-musikaali eilen kesäteatterissa, tunnelma oli ihan katossa. Täällä fiilistelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää kun nuo sääennusteet eivät yhtään pidä paikkaansa, mitään ukkosia ei taaskaan ole tullut etelä-suomeen eikä länsi-rannikolle. Ja typerät ilta iltalehdet varoittelee milloin mistäkin. Ennen vanhaan tällaiset pitkään jatkuneet jatkuneet paahtavat helteet päättyivät aina kunnon ukkosiin , nyt on tainnut pari kertaa jyrähtää mennä viikolla ja todella lyhyitä sadekuuroja joskus ja jouluna. En edes ymmärrä mitä virkaa noilla nykyisillä meteorologian laitoksilla edes on, kun ennusteet on jo monta vuotta mennyt ihan pieleen. ovat tyyppiä ehkä huomenna sataa tai sitten ei. Vaikka on nykyään viimeisen päälle satelliitit sun muut vehkeet. Ihan ikkunasta katsomalla näkee , sataako vai ei.
Et ymmärrä mitä virkaa nykyisillä meteorologian laitoksilla on. Ja luet iltalehtiä ymmärtääksesi.
Sade- ja ukkostutkan seuraaminen on kivaa. Aika tarkasti näyttää missä ja koska sataa ja miten ukkosrintamat liikkuu. Kovasti paikallisia kuurot ovat nyt, mutta tutka tietää mihin ne osuu ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Pistää vihaksi, ettei Jeesus armossaan auta nälkään kuolevia lapsia Gazassa ja sodan keskellä eläviä ihmisiä! Missä siloin on jokaamuinen armo uus?
Ei kiinnosta uskonnot eikä sodat missään päin.
Elän Suomessa, nautin elämästä vailla maailman murheita. Sodat muualla ei minua kosketa.
Annetaan kaikkien känkkäränkkien kukkia.
Päivän biisi Siiri Nordin: Sydämeeni osuman sain
Tämä ja huominen vielä ennustettu hellettä, perjantaina enää 24. Sopii minulle. Huomiselle sadetta? Toivottavasti. Tänään siis laiskottelen. Tai no pyykit viikkaan, astiat tiskaan. Tavallinen arki on parasta, joskaan ei aina itsestäänselvää... Kokouksessa eilen suunniteltiin hirvipeijaisia, siinäpä puuhakas päivä tulossa: liki 100 vierasta, keitot ja kakkukahvit. Tolkuton määrä astioita. Kivaa hommaa, mutta raskasta, jospa helteet helpottais. Paljon tuttuja vieraissa.
Mustikoita löysin eilen taas eri paikasta, sinne jäi vielä. Kunhan viilenee ja saadaan sadetta, kerään talven varalle. Vadelmia ei tuos lähellä ollut.
Ihanan viileätä on sisällä, yön läpiveto auttaa.
Kepeää keskiviikkoa
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ei ole mitään tiedossa, olla möllötän vaan.
Kaiva virkkuukoukku ja lankaa esiin ja tee vaikka patalappu. Pese matto. Järjestä kuivakaappi. Eteisen siivous, turhat tavarat pois. Käy läpi vaatekaappisi ja korjaa rikkinäisiä. Pese villasukkia. Käy kirjastossa ja lainaa kirjoja tai kuunneltavaa. Piirtele. Hyräile. Laula karaokea. Tee sanaristikkoja ja sudokuja. Voimistele. Tanssi. Laita ruokaa. Sulata pakastin. Näitä minä yksinäinen teen tänään ja huomennakin.
Helle, ei jaksa. Olisipa varaa kunnon ilmanjäähdytin koneeseen tms, niin jaksais..
Hiostava ilma, vaikka eilen satoikin. Kävin eilen isän luona ja asunnossa oli viileimmässä huoneessakin 29,8 astetta lämmintä. Sanoin heti sisälle mentyäni, että mä en sitten voi olla tässä kuumuudessa kovin kauaa. Olin vain 45 minuuttia. Tänään tuli 2 uutta viilennintä, jotka tilasin toissapäivänä. Pitäisi purkaa ne paketista ja laittaa päälle. Jossain vaiheessa varmaan pitää ruveta miettimään ilpin hankkimista. Tähän taloyhtiöön saa kyllä sellaiset asentaa, kunhan vaan hakee luvan isännöitsijältä ja maksaa sitten sen jälkitarkastuksen asennuksen jälkeen. Mutta toistaiseksi nyt oon koittanut pärjätä ilman ilpiä. Kunhan saan ton tehokkaimman viilentimen taas käyttöön, niin se auttaa jo paljon. Siskonpoika eilen sanoi, että hän voisi tulla katsomaan ja miettiä, miten sen saisi jo nyt paikoilleen. Vesisäiliöllä varustettuja viilentimiä mulla on nyt noi 2 uutta mukaanlukien yhteensä 6. Ekaa kertaa olen tullut ajatelleeksi, että pienempi asunto voisi olla ihan jees :D Mutta ei, en halua ainakaan vielä muuttaa pienempään.
Ilmoitin eilen töihin, että pidän vielä viikon vapaata. Ei mitään varsinaista ohjelmaa tälle päivälle. Pyykinpesua ja koiran ulkoilutusta. Perjantaiksi näyttäisi olevan luvassa vain 22 astetta ja sadetta, mutta sitten taas helteet palaa. Jonain päivänä käyn katsomassa ystävääni sairaalassa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Hiostava ilma, vaikka eilen satoikin. Kävin eilen isän luona ja asunnossa oli viileimmässä huoneessakin 29,8 astetta lämmintä. Sanoin heti sisälle mentyäni, että mä en sitten voi olla tässä kuumuudessa kovin kauaa. Olin vain 45 minuuttia. Tänään tuli 2 uutta viilennintä, jotka tilasin toissapäivänä. Pitäisi purkaa ne paketista ja laittaa päälle. Jossain vaiheessa varmaan pitää ruveta miettimään ilpin hankkimista. Tähän taloyhtiöön saa kyllä sellaiset asentaa, kunhan vaan hakee luvan isännöitsijältä ja maksaa sitten sen jälkitarkastuksen asennuksen jälkeen. Mutta toistaiseksi nyt oon koittanut pärjätä ilman ilpiä. Kunhan saan ton tehokkaimman viilentimen taas käyttöön, niin se auttaa jo paljon. Siskonpoika eilen sanoi, että hän voisi tulla katsomaan ja miettiä, miten sen saisi jo nyt paikoilleen. Vesisäiliöllä varustettuja viilentimiä mulla on nyt noi 2 uutta mukaanlukien yhteensä 6. Ekaa kertaa olen tullut ajatelleeksi, että piene
Miten sun isäsi pärjää siinä kuumuudessa? Käykö ulkona, varjossa istumassa yms? Nesteytys? Ruoka, maistuuko helteellä?
Varasin lipun Kesäkirja-leffaan, jäi Sodiksessa näkemättä päälekkäisyyksien tähden.
Doris