Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15121/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset jaksavat silti vitsailla. Kun selaan esim niitä Facebookin roskalaryhmiä niln siellä monesti joku ulkomaalainen (paljon esim ukrainalaisia, virolaisia yms) kyselee jotain tarvitsemaansa huonekalua ja on kirjoittanut vähän väärin tai hassusti ja siitä jaksavat ihmiset kommentoida, valittaa ja vitsailla. Minua ärsyttää se ja tekisi mieli laittaa, että kirjoita itse ukrainaksi johonkin ryhmään niin katsotaan meneekö oikein.

Jotain armoa toivoisi ulkomaalaisille tässä asiassa, mutta kertoohansa ihmisten tyhmyydestä jos pitää tarttua tuollaiseen. Eräällekin miehelle kommentoitiin hyvin ikävästi, kun oli väärin kirjoittanut. 

Vierailija
15122/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies imuroi koko kodin, on ahkera siinä. Ihmeteltiin täyttä imuripussia kun täynnä pölyä, mistä se pöly syntyy. Suunnitellaan pikku kotimaan mökkireissua, mutta kun sadetta sadetta luvattu 🌦🌩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15123/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sivuston ylläpitäjä voi tarvittaessa lähettää viestin kirjoittajan tiedot poliisille

Mikä tässä keskustelussa mahtaa poliisia kiinnostaa?

Vierailija
15124/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivuston ylläpitäjä voi tarvittaessa lähettää viestin kirjoittajan tiedot poliisille

Se olisi kiva tietää. Onko tapahtunut rikos, josta jo tehty/tullaan tekemään rikosilmoitus? Poliisi tutkii, jos tutkii. Suurin osa jätetään tutkimatta. Ihmiset ratkaiskoon keskinäiset kiistansa itse. Rikokset ovat niitä, joihin poliisi puuttuu. 

Poikani on poliisi, häneltä nämä tiedot.

Vierailija
15125/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aiemmin joku kirjoitti "terapiaan menemisestä" avun saamisen suhteen, niin on syytä mainita että "terapiaan ei mennä vaan sinne päästään. Ja kun siihen päälle vielä otetaan yhtälöön mukaan henkilökemioiden kohtaamiset, niin avun saaminen saattaa osoittautua (mahdollisesti) yllättäen hieman hankalaksi.

Ja sitten tuosta viestien katoamisesta - olen huomannut tämän ongelman (muillakin nettisivustoilla kuin täällä) joskus aiemminkin, ja oma ratkaisuehdotukseni on sulkea selain (itselläni pöytäkone ja Google Chrome) heti viestn lähettämisen jälkeen; siis silloin kun näytölle ilmestyy "viestisi on vastaanotettu" tjsp. En sitten tiedä miten älypuhelimet tai muut laitteet toimivat tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
15126/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
15127/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Kävin kaupassa, kun vielä pystyi hengittämään. Ihana vilvoittava sade, mutta nyt jo melkein kauhistuttaa jos aurinko vaikka alkaisi taas kuumottaa. Onneksi tuulee.

Voin kyllä samaistua "kotona möllöttäjään". Päivät kuluvat huomaamatta, kun ei ole hirveästi asioita joissa tuntisi itsensä tarpeelliseksi tai täytyisi välttämättä tehdä. Teen neljän seinän sisällä nykyään ihan välttämättömän. Kodin ulkopuolella aktivoidun pakollisen vanhuksen hoidon ja ehkä kyläkutsun ansiosta. Mulla oli viimeiset 20 vuotta niin mahtava ja palkitseva työ, joka päättyi kuin seinään. Olin tehokas töissä, perheen parissa ja kotihommissa. Jos perhettä tai paria tuttavaa ei olisi, möllöttäisin sohvalla kattoa katsellen tai nukkuisin pitkiä päikkäreitä. Nyt en neulokkaan, kun tämä kuumuus ja villalanka eivät oikein sovi yhteen.

Vierailija
15128/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ollenkaan käsityöihminen.

Kyllä kai senkin taidon oppisi jos haluaisi. Tämmöisenä puolitoistametrisenä hukkapätkänä olisi kyllä mukava ommella itse vaatteita mutta lahjoitin ompelukoneeni tarpeettomana sukulaistytölle. 

Mies kielsi minulta

lahkeittensa lyhentämisen parin yrityksen jälkeen. Onneksi jotakin vaatetta aina löytyy kuitenkin.

Vierailija
15129/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko säästä vai mistä syystä, mutta väsyttänyt monta päivää ihan hirveästi. En jaksaisi tehdä oikein mitään. Loikoilen sängyllä tai sohvalla lukemassa, sarjoja katselemassa tai ristikoita täyttelemässä. Toki mulla myös yksi lääkitys ja sen annoksen nosto väsyttää. Ärsyttää tämä laiskottelu. Ruokaa laitan ja leivoinkin eilen, mutta muuten vain oleilua. 

Kohta paluu arkeen, kyllä se taas tästä.

Vierailija
15130/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan syvällä kesässä. Se on onnea. Molemmat jatkuu, jatkuu, jatkuu....

Vierailija
15131/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tapahtunut?

Vierailija
15132/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilija täällä hei vaan! Doris kyseli auton vaihteista, manuaalivaihteinen on eikä vaihteet tuo ongelmia mulle. Juuri palasin taas harjoittelemasta, pahinta on parkkeeraaminen ahtaaseen väliin ja sieltä lähteminen. Parkkitalon kellariin en vielä uskalla ajaa, en tiedä miten siellä maksetaan ja on niin ahtaat välit. Kävin kahdessa kaupassa kaupungilla ja hyvin sujui. En pelkää enää kuin tuota parkkihallia. Kiitos myötätunnosta ja tsempeistä!  Kyllä pitkälle eläkeikäinenkin vielä oppii. Rohkeutta sulle, joka siitä kaipasit. 

Vierailija
15133/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käsityöihminen, ei ole edes mitään puikkoja tai lankojakaan,

Kämpän järjestely tai suurempi siivous ei huvita, koska koko asuinpaikka ei miellytä, ja se vaikuttaa paljon mielialaan.

Joiduin itse eräässä koulutuksessa tekemään aikoinaan niin paljon käsitöitä silloisella melko suppealla osaamisellani, että minunkaan ei nyt tule oikein tehtyä mitään. Viime talvena piti huivi kutoa (mieluummin käytän tätä tuttua termiä), mutta, se jäi.

Itsekään en monestikaan viihdy tällä paikkakunnalla. En tavallaan kuulu tänne ja monetkaan kokemukset eivät ole hyviä. Silti kyllä minä teen kämpän eteen kuitenkin aina jotain. Siivoan tai järjestelen. Pihaa hoidan tms. Tämä on kuitenkin kotini ja ehkä se vihdoin alkaa myös tuntua silti näin, kun aikaa on kulunut.

Ymmärrän silti ajatuksiasi. Ei minustakaan ikinä tulisi sellaista joka sisustaisi tip

Joo, munkin sisustus saa olla mitä on ja tapetteja ei kiinnosta vaihdattaa vaikka ilmaisiksi saisin senkin homman, en sikolätissä kumminkaan elä vaikka asunnostani tietyistä syistä ja varsinkaan tiettyjen naapureiden vuoksi enää pidäkkään, asujmiseen liitttyy niin paljon koska se on ihmisen oma yksityinen paikka missä vietetään paljon aikaa, siksi sen pitäisi olla omaa mieltä miellyttävä niin kiinnostaisi sisuustaakkin.

Vierailija
15134/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mikään heitä kiinnosta. Tuo on aina tuo lause tiedossa, joku haluaa nyt päsmäröidä tai pelotella olemaan samaa mieltä kaikesta.  Joka asiasta poliisi voi tarpeen mukaan ottaa selvää, puhelutiedot, selaushistorian jne, jos on rikos tapahtunut. Eri mieltä oleminen ei ole rikos. Solvaus on rikos, mutta sitä täällä ei ole tehty. Eikä niin pieniin juttuihin riitä poliisin aika.

Vierailija
15135/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä asioita tänään. Eräällä kissalla on ollut varmaan vuoden samassa kohtaa turkissaan iso takku. Oli siinä jo viime syksyllä. Nyt vuoden päästä edelleen. Tekisi mieleni itse se leikata kohta pois, kun omistajat eivät sitä tee tai edes mieti koko asiaa. Toisaalta en voi oikein tuota tehdä, kun tietäisivät kuka on sen leikannut. Mietin, että jos ostaisin jotain selvityssuihketta ja harjan jolla yrittäisin sen selvittää, mutta en viitsisi maksaa niistä kuitenkaan. Samoin en voi koskaan tietää koska näen kissaa. Näin tämä asia on nyt mielessäni.

Ja samasta aiheesta ärsyttää eräiden hevosten ylipitkät ja liikaa jo kasvaneet kaviot. Kun tarkemmin asiaa katsoin niin huomasin monilla hevosilla samaa ja aletaan olemaan jo rajalla tuossa asiassa. Olen hevosten kanssa harrastanut aikoinaan ja tiedän millaiset kavioiden kuuluu olla. Yhdelläkin paloja reunoista pois ja toisella aivan liian pitkät. Silti mitä tehdä. En minä voi mennä sanomaan ja kyllä heillä ainakin rahaa on. Niin iso ralli paljon hevosia. Tarkemmin en kirjoita. 

Vierailija
15136/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä ja tylsää ja kuuma

Vierailija
15137/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mikään heitä kiinnosta. Tuo on aina tuo lause tiedossa, joku haluaa nyt päsmäröidä tai pelotella olemaan samaa mieltä kaikesta.  Joka asiasta poliisi voi tarpeen mukaan ottaa selvää, puhelutiedot, selaushistorian jne, jos on rikos tapahtunut. Eri mieltä oleminen ei ole rikos. Solvaus on rikos, mutta sitä täällä ei ole tehty. Eikä niin pieniin juttuihin riitä poliisin aika.

Kysymykseni oli lähinnä retorinen ja piiloivaa. Samaa mieltä, että joku yrittää epätoivoisesti saada huomiota, nyt 'virkavallan avustuksella'.

Vierailija
15138/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiostavat olot sen kuin vain jatkuu. Tänään löysin Top Secret! (1984), Stephen King's The Langoliers (1995) ja Dredd (2012) -leffat kirppikseltä.

Tänään vielä menen musiikkia kuuntelemaan. Enkä tiedä minkälaista on luvassa. Ukkosta ja sadetta tänne ollaan luvattu, että saa nähdä mitä musiikin kuuntelusta tulee, vai menenkö ollenkaan kuuntelemaan.

Vierailija
15139/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymykseni oli lähinnä retorinen ja piiloivaa. Samaa mieltä, että joku yrittää epätoivoisesti saada huomiota, nyt 'virkavallan avustuksella'.

Juuri näin. Toinen poikani on poliisi, joka saa "tutkittavakseen" myös näitä tavisten riitoja ja väärinkäsityksiä. Ensin tutkitaan, onko tapahtunut rikos. Jos ei, niin tavikset saavat ratkaista itse riitansa. Useimmiten tuloksena on syyttämättäjättämispäätös.

Vierailija
15140/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan menemisestä. Moni tuttavani ja läheiseni on terapiaan "mennyt". Osa Kelan maksamaan, osa omalla kustannuksella. Terapiaistunnot on tehty helpoiksi, myös etäyhteydellä kotoa käsin voi jutella. Voi ottaa vain muutaman kerran tai pitempiaikaisen. Kaikki on eteenpäin. Kaikki ylläolevat ovat hyötyneet terapiastaan. Eräs on käynyt jo neljä vuotta, mutta vain silloin tällöin juttelemassa kertyneet kuonat pois. Lämpimästi voin suositella kaikille. Ei tarvitse olla suuri kamala tragedia, pieniinkin murheisiin saa hakea apua ja sitä apua myös saa.

Ketju on lukittu.