Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22068)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tullu siihen tulokseen, että tuo "Synkkääkin synkempi Surko" on provo. Sketsihahmo kuten Putouksessa. Hauskuttaa meitä päivittäin toistamalla samaa provoa 12 vuotisesta surkeudestaan. Ja nauraa partoihinsa, kun me vastatataan hänelle ja uskotaan provo.
Minulle tuli lukiessani myös sellainen aavistus, että on provo, trolli. Hänen kirjoituksensa voi siis ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tullu siihen tulokseen, että tuo "Synkkääkin synkempi Surko" on provo. Sketsihahmo kuten Putouksessa. Hauskuttaa meitä päivittäin toistamalla samaa provoa 12 vuotisesta surkeudestaan. Ja nauraa partoihinsa, kun me vastatataan hänelle ja uskotaan provo.
Helppoahan se on ajatella noin, toivon että sinullekkin tulee todella vaikeat olot elämässäsi, niin tiedät ja muistat sitten naurettavan kirjoituksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoahan se on ajatella noin, toivon että sinullekkin tulee todella vaikeat olot elämässäsi, niin tiedät ja muistat sitten naurettavan kirjoituksesi.
Äiti hylkäsi minut lapsena, sairastuin jo nuorena kroonseen sairauteen, lapseni on kuollut ihan pienenä ja töistä sain toisen kroonisen sairauden. Minulla on ollut tosi vaikeita asioita, mutta niissä rypeminen ei auta yhtään. Tai itsesääli. Se vie ilon kaikilta, mutta pilaa myös hyvät hetket. Joka hetkessä on hyvää, siinäkin että äiti hylkäsi, lapseni kuoli tai sairauksissani. Ne löytyvät asenteesta. Ja kiitollisuudesta. Toisten auttamisesta. Mutta sinähän näet vain itsesi.
Me ihmiset ollaan erilaisia. Ei lytätä toisia. Noi viimeisimmät kommentit varmasti satuttavat toisiansa. Itsellänikin on vaikeat ajat ja oon hyvin stressaantunut. Koitettaisiin olla mukavia toisillemme ja ymmärtäväisiä myös.
Lähdimme taas kerran kotoa Vaasan vaskiluodon kauniiseen leirintäalueelle. Kierrämme vaan kävellen ja istahdellen puiston penkeille. Kuuma on, mutta onneksi merituuli vilvoittaa. Kiva lähteä vähän ajelemaan pois kotoa.
Nyt olen tehnyt ensimmäiset joululahjat:)
Mieheni kävi aamulla lakkasuolla. Tein marjoista hilloa. Sisareni ja veljeni saavat purkit hilloa joululahjaksi, jo monen vuoden "perinne". Jää sitä vähän itsellekin.
Hyvää päivän jatkoa, lämmintä riittää!
Helle vituttaa ja se että se ei lopu ensi viikollakaan :(
eukkoa ei maisemassa, seudulla yksin mä oon, joo haittaa mitä syytävät kielimiehet maailmalla, missä eukko luuraa, asepalvelun naiset koettakaa minua
Huonoa.
Kaksi ihanaa aikuista lasta, mutta silti.
Iski krooninen sairaus, rahahuolia, nukkumisvaikeuksia, ei ystäviä, koti missä en viihdy
Eteenpäin kaikesta huolimatta.
M60+
Herätty 6.30. Tulin juuri vanhuksen luota. Aika lämpöinen oli asunto, mutta kummasti tuntuu sietävän sitä. Olen laittanut hänelle suihkepulloon vettä jääkaappiin, että saa suihkutella sitä niskaan ja naamaan viilennykseksi. Näytti tuota käyttäneen. Toki asunnossa on myös tuuletin.
Nyt myös potuttaa, kävin eilen hammaslääkärissä kun paikasta irtosi reuna. Ihmettelin kun sain ajan puolen tunnin sisään, paikan päällä selvisi että vastassa oli kandi. Kaikella kunnioituksella, ammattiin pitää harjoitella, mutta ei saa yrittää ylittää kykyjään. Istuin kaksi tuntia penkissä, ilman odotettua tulosta ja nyt minulla on paikka joka tuntuu perunapellolta. Lisäksi kehotus mennä konsultaatioon yksityiselle, jos siellä saisivat paremmin paikattua. Ohjaava hammaslääkäri kävi muutaman kerran kuikuilemassa, että tee näin tai noin, ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kävi aamulla lakkasuolla. Tein marjoista hilloa. Sisareni ja veljeni saavat purkit hilloa joululahjaksi, jo monen vuoden "perinne". Jää sitä vähän itsellekin.
Ai että, tuoreet lakat maistuisivat! Täällä etelässä ei voi kuin haaveilla. Jos joskus sattuu näkemään myynnissä niin hinta on aivan tolkuton. Lapsena niitä oli aina kotona ja olin jopa itse välillä mukana poimimassa. Mesimarjojakin tekisi mieli joskus maistaa. En ole ikinä edes nähnyt niitä luonnossa, saati syönyt.
Ihana ilma täällä; lämmintä mutta hieman tuulee. Kävin juuri suihkussa ja tulin ulos istumaan ja kuivattelemaan hiuksia. Katselen perhosia, juuri lensi kaaliperhonen ja sitruunaperhonen ohi. Ihana seurata myös pikkulintuja, kun tulevat tuohon kallionkoloon kerääntyneeseen pieneen vesilammikkoon juomaan ja kylpemään.
Pitäisi käydä uudet kesäkukat terassille kun alkukesästä ostamani terassihortensiat kuivuivat kuoliaaksi. Ilmeisesti liian lämmin paikka. Pelargonitkin näyttivät vähän kärsineiltä, mutta reipastuivat kun nypin huonot pois. Mutta mikäpä sen hauskempaa kuin saada syy lähteä kukkaostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että, tuoreet lakat maistuisivat! Täällä etelässä ei voi kuin haaveilla. Jos joskus sattuu näkemään myynnissä niin hinta on aivan tolkuton. Lapsena niitä oli aina kotona ja olin jopa itse välillä mukana poimimassa. Mesimarjojakin tekisi mieli joskus maistaa. En ole ikinä edes nähnyt niitä luonnossa, saati syönyt.
Ihana ilma täällä; lämmintä mutta hieman tuulee. Kävin juuri suihkussa ja tulin ulos istumaan ja kuivattelemaan hiuksia. Katselen perhosia, juuri lensi kaaliperhonen ja sitruunaperhonen ohi. Ihana seurata myös pikkulintuja, kun tulevat tuohon kallionk
Lapsuudessani emme käyneet lakkasoilla, olivat sen verran kaukana. Mesimarjoja kyllä sisareni kanssa poimimme paljonkin, olivat vielä valtavan kokoisia. Tuoreeltaan syötiin ja hilloakin tehtiin. Täällä mieheni kotimaisemissa olen nähnyt mesimarjoja vain tien vierustalla, niitä ei passaa suuhunsa laittaa.
Mökille tultiin.Ei jaksa tänään lämmittää saunaa
Uimaan ja makkaran paistoon.
Mesimarjoja kasvoi lapsuudekotini lähistöllä. Ovat kyllä hyviä! Lakkasoitakin oli lähellä- suo on ihana tuoksuineen. Nyt taitaa marjastus jäädä, mieluummin ostetaan marjat valmiiksi poimittuina.
Minua huvittaa kotiasuni. Parikymmentä vuotta sitten ostin kirppikseltä puseron jota töissä käytin kesä toisensa jälkeen ja työkaveri
lopulta sanoi että voisit jo luopua tuosta. Edelleen sama pusero palvelee!
Mustikoita meidän metsä täynnä!
Kävin poimimassa mustikoita kolme kiloa aamupäivällä. Sain tuon määrän poimittua nopeasti, sillä mättäät ovat sinisenä marjoista. Hiki kyllä virtasi, kun lämmintä oli 25 astetta. Onneksi pieni tuulenvire kävi.
Oli kuitenkin mukava olla metsässä ja katsella perhosia ja kuunnella lintujen ääniä.
Ihana päivä, kirpputoria, markkinoita. Kesäkahvilassa kahvia, jäätelöä. Ja yksi olut.
Nyt istutaan ystävän kanssa ulkona, ihastellaan sudenkorentoja. Isoja ovat, pitävät paarmat loitolla.
Doris
Vierailija kirjoitti:
Ihana päivä, kirpputoria, markkinoita. Kesäkahvilassa kahvia, jäätelöä. Ja yksi olut.
Nyt istutaan ystävän kanssa ulkona, ihastellaan sudenkorentoja. Isoja ovat, pitävät paarmat loitolla.
Doris
Lisään vielä, että ykköolut 0.33 tummaa englantilaista.
Joillakin on asiat todella huonosti ja sitten hakevat lohtua päihteistä. Eihän noi huumeriippuvaiset omin voimin pääse epätoivoisesta tilastaan. Tässä oli vain yksi esimerkki.
Jollakin voi olla myös asiat hyvin, mutta kärsii mielihyvähormoonin vajaa toiminnasta.
Onhan se parempi, että nämä koittavat parantaa oloaan valittelemalla olostaan tänne. Jos mä en jaksa lukea toisten valittelua niin mä hyppään niiden kommenttien yli.
Eilen kävin katsomassa sen Tiedän mitä teit viime kesänä -leffan. Ihan ok ja hyvin ärsyttävä elokuva. Itsekin otin vähän osumaa koukusta, kun olkapäästä vuosi verta. Ei sentään... rupi vaan repesi sieltä. On se vaarallista katsoa slasheria.