Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22068)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen vanhuus on eräs asia mikä voi olla omakin kohtaloni joskus. Ehkä parempi tottua yksinäisyyteen jo nuorempana, että pärjäisi myös vanhana yksin. Toki ymmärrän, että vanhuudessa korostuu pärjääminen esim terveyden puolesta ja olisi hyvä olla läheisiä.
Mä olen aina viihtynyt erinomaisesti yksin. En ole koskaan ollut parisuhdeihminen, koska mua lähinnä ärsyttää, jos mun pitäisi koko ajan ottaa joku toinen huomioon. Ystäviä ja kavereita on kiva tavata välillä, samoin lähisukua, mutta en haluaisi asua kenenkään toisen kanssa. Tuo iän myötä tapahtuva toimintakyvyn ja terveyden heikkeneminen on sitten ihan toinen asia. Siksipä olenkin jo parin vuoden ajan järkännyt kotiani sellaiseksi, että pärjään täällä mahdollisimman pitkään. Autottoma ja ajokortittomana sekä vain 157 cm mittaisena kanantaluttajana mulle on myös aina ollut erilaisten palveluiden k
Voi, kunpa joku tietäisi täällä Espoossakin jonkun Handyman-systeemin. Nyt tänne tulee joku virolainen mies, yhdistämään tietsikan ja tulostimen. Ottaa siitä 300 euroa. Tiedän, että on kiskurihinta, mutta ketään muuta en löytänyt. Pitäisi siirtää pakastin toisen paikkaan ja kiinnittää palovaroittimet. Yksin en 86-vuotiaana näitä osaa ilman porakonetta. Näistä ottaa eri hinnan.
Olen köyhä, invaliidi eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen vanhuus on eräs asia mikä voi olla omakin kohtaloni joskus. Ehkä parempi tottua yksinäisyyteen jo nuorempana, että pärjäisi myös vanhana yksin. Toki ymmärrän, että vanhuudessa korostuu pärjääminen esim terveyden puolesta ja olisi hyvä olla läheisiä.
Niin, kun on jo 50 vuotiaasta saakka elänyt kun yksinäinen vanhus, eli jo 12 vuotta niin ei edes kiinnosta elää oikeasti vanhaksi kun ei tällä elämällä ole ollut tarkoitusta nuorempanakaan.
Kiva kesä taas yksin ollut, toivottavasti ei enää ensi kesää tulekkaan.
Laiskana ollut koko päivän, keitin perunat grillimakkaran kera. Onneksi on tuuletin niin jaksan olla kotona.
Kylläpä tuli rankasti vettä vähän aikaa!
Ikävä kyllä ei ukkostanut.
Ennen sadetta katsoin kun harakka ajeli jänistä takaa, ei ollut eka kerta kun todistin tuollaista. Kerran kaksi harakkaa kiusasi pupuparkaa.
Nro 14646: "Voi, kunpa joku tietäisi täällä Espoossakin jonkun Handyman-systeemin. Nyt tänne tulee joku virolainen mies, yhdistämään tietsikan ja tulostimen. Ottaa siitä 300 euroa. Tiedän, että on kiskurihinta, mutta ketään muuta en löytänyt. Pitäisi siirtää pakastin toisen paikkaan ja kiinnittää palovaroittimet. Yksin en 86-vuotiaana näitä osaa ilman porakonetta. Näistä ottaa eri hinnan.
Olen köyhä, invaliidi eläkeläinen. "
Jos et asu omakotitalossa vaan taloyhtiössä, niin palovaroittimet siirtyy lakisääteisesti taloyhtiöille ensi vuoden alussa. Meidän taloyhtiössä tullaan laittamaan palovarottimet kahden viikon päästä. Omat nykyiset palovaroittimensa saa pitää, jos haluaa, mutta taloyhtiön varoittimet laitetaan silti. Omista huolehditaan itse, taloyhtiön varoittimista huolehtii taloyhtiö.
Tänään meillä ollut pilvinen ja vähän viileämpi päivä, jaksoin tehdä taas vähän pihajuttuja.
Tänään olin kävelyllä ja pyöräilin. Illalla poimin mustikkaa. Näin samalla reissulla kaksi peuraa juoksemassa lujaa viljapellolla. Hyppelehtivät eteenpäin. Leivon kakkupohjat ja teen mansikkakakun vielä tänään.
Unettomuudesta on taas iloa: laitoin ruokia valmiiksi yöllä viileään aikaan. Nyt on taas pariksi päiväksi kunnon ravitsevaa kotiruokaa tehtynä. Perunoita, porkkanoita, kukkakaalia, parsaa, kanaa, lihapullia ja puuroa tehty.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 14646: "Voi, kunpa joku tietäisi täällä Espoossakin jonkun Handyman-systeemin. Nyt tänne tulee joku virolainen mies, yhdistämään tietsikan ja tulostimen. Ottaa siitä 300 euroa. Tiedän, että on kiskurihinta, mutta ketään muuta en löytänyt. Pitäisi siirtää pakastin toisen paikkaan ja kiinnittää palovaroittimet. Yksin en 86-vuotiaana näitä osaa ilman porakonetta. Näistä ottaa eri hinnan.
Olen köyhä, invaliidi eläkeläinen. "
Jos et asu omakotitalossa vaan taloyhtiössä, niin palovaroittimet siirtyy lakisääteisesti taloyhtiöille ensi vuoden alussa. Meidän taloyhtiössä tullaan laittamaan palovarottimet kahden viikon päästä. Omat nykyiset palovaroittimensa saa pitää, jos haluaa, mutta taloyhtiön varoittimet laitetaan silti. Omista huolehditaan itse, taloyhtiön varoittimista huolehtii taloyhtiö.Mutta, kun en halua taloyhtiön uteliaita tänne nurkkiini. Siksi juuri teettäisin muilla vierailla. Kiitos kuitenkin, kun yritit ystävällisesti neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuudesta on taas iloa: laitoin ruokia valmiiksi yöllä viileään aikaan. Nyt on taas pariksi päiväksi kunnon ravitsevaa kotiruokaa tehtynä. Perunoita, porkkanoita, kukkakaalia, parsaa, kanaa, lihapullia ja puuroa tehty.
1. Asutko omakotitalossa?
2. Oletko eläkkeellä tai lomalla?
3. Mihin aikaan olet nukkunut vuorokaudesta? Nukutko pätkissä vai pötköön?
Mökillä olen nyt. Eläkkeellä. En nuku ollenkaan moneen yöhön enkä päivään. Sitten kolmantena yönä nukun parin tunnin pätkiä muutaman. Olen ollut tällainen työelämäaikaankin. En syö unilääkkeitä, nautin siitä että minulla on aikaa paljon.
Nro 14649: "Mutta, kun en halua taloyhtiön uteliaita tänne nurkkiini. Siksi juuri teettäisin muilla vierailla. Kiitos kuitenkin, kun yritit ystävällisesti neuvoa."
Ymmärrän tuon, mutta vaikka hankkisitkin jonkun muun asentamaan palovaroittimet, siitä huolimatta viimeistään 1.1.2026 myös taloyhtiön määräämä henkilö tuo asuntoosi palovaroittimet ja asentaa ne. Laki määrää näin eikä asukas voi asialle mitään. Eli tuhlaisit vain rahojasi, jos hankkisit nyt omat varoittimet ja jonkun, joka asentaa ne, koska vaikka sulla olisi 100 asennettua palovaroitinta asunnossasi, taloyhtiö tuo silti ne omansa. Ei ole siis enää asia, josta taloyhtiössä asuva voisi itse päättää.
Lakiuudistus palovaroittimista. Pienissä taloyhtiöissä voidaan päättää että taloyhtiö ottaa vastuun osakkaiden jo olemassa olevista palovaroittimista. Yhtiön vastuu on tarkistaa, että niitä on tarvittava määrä per yhtiö. Lähde: kiinteistöliitto.fi
Yritin pitkittää sängystä nousua, että ei tuu niin pitkä päivä taas, synkkääkin synkempi mieli.
Kaks isoa miestä meinas hakata mut viime yönä, kun ne ensin luuli mua joksikin toiseksi tyypiksi. Kun ne näki, että mä olenkin nainen, niin ne peräänty ja molemmat pyyteli kovasti anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä voi olla montakin valittajaa. Joku valittaa pienistä murheista. Toinen on masentunut, kolmas on syvästi masentunut ja neljäs tapa valittaa syyttä. Itse valittelen, kun mua sattuu jalkoihin.
Ihanaa olla nyt viileässä kämpässä. Kirppiksillä pyöriessä ja ulkona tuli kovasti hikoiltua. Pirun kuuma päivä. Tällä kertaa mulla on nivuset kipeinä. Liikuntaa oli viime päivinä niin sillä se syy taitaa olla kipeyteen.
Ei kai sellainen jonka elämä perustuu vain valitukseen päivästä toiseen, voi olla hengissä kauaa. Kyllä jokaisella satavarmasti on parempiakin hetkiä ja päiviä, kun ne vain huomaa ja tiedostaa. Ei kaikki voi olla kymmeniä vuosia aina huonosti.
Oikeastaan sellaisella jolla kaikki on aina huonosti, asiat ei niin huonosti kuitenkaan olekaan - koska on vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Yritin pitkittää sängystä nousua, että ei tuu niin pitkä päivä taas, synkkääkin synkempi mieli.
Pöivä on yhtä pitkä, oli sängyssä tai ei :D
Ozzyn eilistä kuolemaa olen miettinyt eilisillasta asti. Sai elää harvinaisen mielenkiintoisen elämän. Musiikkiaan on tullut kuunneltua paljon aikoinaan.
Hain äsken yhtä mielenkiintoista työpaikkaa. Tuskin pääsen edes haastatteluun, mutta innosti hetken jo ajatus siitä, että pääsisi töihin. Vuosi kotona olemista/opiskelua alkaa todellakin jo riittää.
Täällä on kovasti kirjoitettu yksinäisyydestä. Introverttinä en kaipaa juurikaan muita ihmisiä kuin oma perhe, mutta olisi kieltämättä ihanaa, jos olisi yksi oikein hyvä, samanhenkinen ystävä. Isoa kaveripiiriä en todellakaan kaipaa enkä jaksaisi sellaista ylläpitää. Mutta se yksi todella hyvä ja syvä ystävyyssuhde olisi sellainen josta välillä haaveilen.
Nyt pitäisi alkaa haaveilemaan ruuanlaitosta. Kukkakaaliriisiä ja kermaista kanakastiketta tänään listalla.
Mä oon tullu siihen tulokseen, että tuo "Synkkääkin synkempi Surko" on provo. Sketsihahmo kuten Putouksessa. Hauskuttaa meitä päivittäin toistamalla samaa provoa 12 vuotisesta surkeudestaan. Ja nauraa partoihinsa, kun me vastatataan hänelle ja uskotaan provo.
Täällä voi olla montakin valittajaa. Joku valittaa pienistä murheista. Toinen on masentunut, kolmas on syvästi masentunut ja neljäs tapa valittaa syyttä. Itse valittelen, kun mua sattuu jalkoihin.
Ihanaa olla nyt viileässä kämpässä. Kirppiksillä pyöriessä ja ulkona tuli kovasti hikoiltua. Pirun kuuma päivä. Tällä kertaa mulla on nivuset kipeinä. Liikuntaa oli viime päivinä niin sillä se syy taitaa olla kipeyteen.