Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22066)

Vierailija
14581/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavia luontotarinoita

Vierailija
14582/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varis ilmeisesti käynyt napsimassa kirsikat puusta. Muutaman pieni puumme jaksoi vain vääntää ja ne meni parempiin suihin.

Viime kesänä seurasin huvittuneena miten fiksu lintu se on. Toisella jalalla piti oksaa maata vasten että sai paremmin syötyä kirsikkamme.

Lintuja on kiva seurata. Punarinta on tosi kesy, hyppeli melkein jaloissa kun kaivettiin istutuskuoppaa.

Pääskyille mies teki räystään alle pesäpaikan mutta ei ainakaan tänä vuonna hoksanneet sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14583/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsimme klo 1.30 eikä uni enää kunnolla tullut silmään, torkuteltiin kuitenkin vuoteessa klo 5 saakka.

Aamu oli mansikanmakuinen ja -tuoksuinen; kävimme naapurista poimimassa mansikoita.  Puhdistin ne ja pakastin.  Mieheni käväisi mustikkametsässä ja puhdisti marjat. Keitin mansikka-mustikkakiisseliä. 

Huomasin, että muusikko Keijo Minerva on kuollut.  Mietin, että minkä nimisiä kappaleita hän aikoinaan lauloi.  Kuuntelin muutaman YouTubesta hänen muistokseen.  Äiti-kappale sai kyyneleet silmiini ja ajatukseni vuosia sitten kuolleeseen äitiini. Musiikki tuo tunteita ja muistoja pintaan.

Nuorempana kuuntelin paljonkin musiikkia, nyt harvemmin.

Luulen, että ensi yönä nukuttaa hyvin, ainakin illasta.

Hyvää päivän jatkoa jokaiselle!

Älkää hyvät ihmiset koskaan unohtako Musiikin voimaa ihmiseen. Muistisairaillekin laulu ja laulujen sanat säilyy mielessä viimeiseen saakka. 

Yhteislaulu festareilla ja muualla mikäs sen ihanampaa, musiikki puhuttelee ihmisen sielua ja jättää sinne tunnejäljen joka ei koskaan katoa. 

Vierailija
14584/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle musiikki ei oikeastaan merkitse mitään. En ikinä kuuntele musiikkia paitsi tietysti jos radio on auki ja sattuu kuulumaan joku kappale.

En tunnista laulajia äänestä eikä minulla ole mitään lempimusiikkilajia.

Taidan olla vähän outo.

Vierailija
14585/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle musiikki ei oikeastaan merkitse mitään. En ikinä kuuntele musiikkia paitsi tietysti jos radio on auki ja sattuu kuulumaan joku kappale.

Taidan olla vähän outo.

En ole ainakaan tuollaisesta ennen kuullut. Mulle ja läheisilleni musiikki on tosi tärkeää.

Samuli Putron uudet :)

Vierailija
14586/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme mattorantaan tarkoituksena porstata iso leveä matto, mutta paikka oli ihan täysi. Olisimme joutuneet odottamaan kauan. Istumapaikkaa varjossa ei ollut joten jouduimme lähtemään pois. Yritämme illalla uudestaan. +30C

Vierailija
14587/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni laittoi 40 vuotta sitten juuri valmistuneen uuden kotitalomme katon räystäsalle linnuille pesimälaudan ja siitä lähtien sinne on keväällä muuttanut muutamat Pääskyset. Kotitalo on nykyään kesäpaikkamme ja aina kesällä tarkistan onko asukkaita tullut monta ja Pääskyjen lennellessä muistan isääni lämmöllä ja sitä kuinka tarkasti vaalien laittoi tuota pesäpaikkaa linnuille.

Vierailija
14588/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole juonut kaljaa, vain suullisen maistanut. Pahaa oli. Kuten viinitkin. Siideriä voin vähän juoda, muita en. Kirkkaat menee pakosta, en tykkää niistäkään.

En myöskään tykkää musiikista. Työssäni jouduin opettamaankin sitä, voi mitä kärsimystä. Nyt eläkkeellä en kuuntele koskaan musiikkia, mutta luen kirjan parissa päivässä. Eivät kaikki nauti musiikista, eivätkä tietysti kirjoistakaan tai käsitöistä.

Vierailija
14589/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni laittoi 40 vuotta sitten juuri valmistuneen uuden kotitalomme katon räystäsalle linnuille pesimälaudan ja siitä lähtien sinne on keväällä muuttanut muutamat Pääskyset. Kotitalo on nykyään kesäpaikkamme ja aina kesällä tarkistan onko asukkaita tullut monta ja Pääskyjen lennellessä muistan isääni lämmöllä ja sitä kuinka tarkasti vaalien laittoi tuota pesäpaikkaa linnuille.

:)

Vierailija
14590/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla vähän outo.

Oho. Minä kuolisin jos ei musiikkia olisi. On ollut itelleni tosi tärkeä aina. Festareilla ja keikoilla laulettuani yhdessä muiden mukana olen sen jälkeen hetken kuin uudesti syntynyt.

Vierailija
14591/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ja musiikki, ihana että niistä voi vielä nauttia!

Vierailija
14592/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuklapit laitettu varastoon. Siellä varastossa on iso ampiaispesä ja kuuntelin niitä ampiaisia miten ne klapit sinne asetetaan. Rauhallisia kavereita olivat, jotka seurasivat tekemisiäni. Jälkeen päin otti voimille, kun lattiatasolta kattoon asti täytin klapeista kaksi seinää. Ukkoetana ja rupisammakko paljastui sieltä pihalla olevien klapien alta. Molemmat hakeutuivat piiloon, kun riistin niiltä suojapaikat. Kaikenlaisia naarmuja ja kolhuja oon saanut klapeista ja paarmoista. Vähän rinnassakin tuntuu, kun molskahdin sieltä kolmesta metristä järveen. Jalat ovat ihan maitohapoilla. Tulihan puutöiden jälkeen molskahdettua järveen hien ja likaisuuden takia. 

Moottoriveneiltyäkin tuli. Nyt otan rennosti. Erittäin lämpimälle päivälle ihan riittävästi aktiviteetteja. Saunominen ja uiminen vielä pitäisi kruunata tämän päivän. Tuulikin ihanasti viilentää oloa.

Erittäin hyvä fiilis tullut tämmöisestä päivästä. Loppuviikko menee festareilla niin täysillä eletty tämä päivä. Ihanasti ramasee nyt.

Vierailija
14593/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuklapit laitettu varastoon. Siellä varastossa on iso ampiaispesä ja kuuntelin niitä ampiaisia miten ne klapit sinne asetetaan. Rauhallisia kavereita olivat, jotka seurasivat tekemisiäni. Jälkeen päin otti voimille, kun lattiatasolta kattoon asti täytin klapeista kaksi seinää. Ukkoetana ja rupisammakko paljastui sieltä pihalla olevien klapien alta. Molemmat hakeutuivat piiloon, kun riistin niiltä suojapaikat. Kaikenlaisia naarmuja ja kolhuja oon saanut klapeista ja paarmoista. Vähän rinnassakin tuntuu, kun molskahdin sieltä kolmesta metristä järveen. Jalat ovat ihan maitohapoilla. Tulihan puutöiden jälkeen molskahdettua järveen hien ja likaisuuden takia. 

Moottoriveneiltyäkin tuli. Nyt otan rennosti. Erittäin lämpimälle päivälle ihan riittävästi aktiviteetteja. Saunominen ja uiminen vielä pitäisi kruunata tämän päivän. Tuulikin ihanasti viilentää oloa.

Erittäin hyvä fiilis tullut tämmöisestä päivästä. Loppuviikko m

Ootpa ollu ahkera tänään. Mä paistoin pizzaa ja kastelin ulkokukkia, nypin orvokeista lakastuneet kukat ja puhuin siskon kanssa puhelimessa pitkään. Siinäpä päivän kuulumisia

Doris

Vierailija
14594/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää, kun sain asennettua uuden läppärin käyttö kuntoon kehnoilla it-taidoilla. Ne pienet asiat.

Vierailija
14595/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syötiin kaksi haukea ja kalastettiin kolme haukea. Näin ei pääse pakastin tyhjenemään. Pieni pakastin, joten saisi ahkerammin syödä. 

Joku kysyi hyönteisistä ja pien'elukoista mitä on havainnut.

Puuceessä käydessä näkee pari hämistä kotoutuneen sinne verkkoineen.

Pienet sudenkorennot lentelee niin matalalla, että pitää varoa mihin astuu.

Paarmoja on enemmän kuin tarpeeksi.

Harvassa on hyttyset mitä on ollut edellisvuosina paljon.

Perhosia oon nähnyt keskellä järveä, että ihmettelen niiden lentokykyä.

Hämähäkkejä oon nähnyt tontilla ja veneessä paljon erilaisia.

Sääskiä on paljon järvellä ja parvi useimmiten sumpussa kuistin edessä.

Etanoita bongasin tänään.

Sammakoitakin on tontilla ja järvessä.

Vierailija
14596/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ootpa ollu ahkera tänään. Mä paistoin pizzaa ja kastelin ulkokukkia, nypin orvokeista lakastuneet kukat ja puhuin siskon kanssa puhelimessa pitkään. Siinäpä päivän kuulumisia

Doris"

Enpä tiedä ahkeruudesta, kun mielihyvän takia tein kaikkea näitä. Olisi inhottanut, jos tekemättömänä olisin viettänyt tätä päivää. Näin sitä tuntuu, että on jotain sisältöä päivässä. Tulihan tänään myös vietyä pullojakin samalla, kun ostoksilla olin.

Vierailija
14597/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli näköjään erittäin huono ajatus lähteä sateen jälkeen mustissa vaatteissa rantaan kalastamaan. Paarmat piirittävät taukoamatta! Melkein juoksin takaisin mökkiin. Hyttysten kanssa vielä jotenkin pärjää, mutta ei noiden paarmapirulaisten. Perhana kun tuli äkäinen olo. 

Vierailija
14598/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli näköjään erittäin huono ajatus lähteä sateen jälkeen mustissa vaatteissa rantaan kalastamaan. Paarmat piirittävät taukoamatta! Melkein juoksin takaisin mökkiin. Hyttysten kanssa vielä jotenkin pärjää, mutta ei noiden paarmapirulaisten. Perhana kun tuli äkäinen olo. 

Onhan paarmat kimpussa, vaikka olisi minkäväristä vaatetta päällä. Mulla oli valkoista t-paitaa päällä, kun tein puutöitä. Täysin hellepäiviä ollut täällä läpi viikon ja enemmänkin ilman sateita.

Vierailija
14599/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan paarmat kimpussa, vaikka olisi minkäväristä vaatetta päällä. Mulla oli valkoista t-paitaa päällä, kun tein puutöitä. Täysin hellepäiviä ollut täällä läpi viikon ja enemmänkin ilman sateita.

Saattaa olla. Luin vain, että ainakin nuo suippopaarmat suosisivat mustaa väriä, jostakin syystä ja ovat erityisen aktiivisia sateen jälkeen. Muut saivat olla melko rauhassa, minä olin paarmamagneetti. 

Vierailija
14600/22066 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Illan elokuva: Rakkauden rasvaprosentti

Voi tuo ihana Miina Maasalo kuoli niin nuorena

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän