Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21895)

Vierailija
13241/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkymätön nukkui yönsä, heräsi ja aloitti päivänsä, johon ei mitään uutta tiedossa, ei edes virallista jotain lääkäri menoakaan. Kukaan ei kaipaa tänäänkään.

Kaipaahan! Tuo ystävällinen kirjoittaja lupasi tavata sinua, voitte alkaa whatsappailemaan ja kirjoittelemaan. Nyt saa seuraa ja ystävänkin. 

Vierailija
13242/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkymätön nukkui yönsä, heräsi ja aloitti päivänsä, johon ei mitään uutta tiedossa, ei edes virallista jotain lääkäri menoakaan. Kukaan ei kaipaa tänäänkään.

Katso ympärillesi. Ketä voisit tänään auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13243/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihminen voi itse vakuuttaa itsensä esim. yksinäisyydestään niin vahvasti, ettei edes kykene huomaamaan, että joku haluaisi olla hänen ystävänsä. Syy voi olla myös syvemmällä. On esim. niin pettynyt joihinkin ihmisiin tai kokenut kovaa henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa, ettei siksi edes uskalla ystävystyä kenenkään kanssa, mutta ehkei tiedosta, miksi on yksinäinen, eli itsestään johtuvista syistä.

On myös mahdollista, että tämän ketjun Näkymätön hakee vain huomiota, pyörii itsesäälissä tai on trolli, mutta mahdollista on sekin, että hän on vain yksinäinen, ehkä sosiaalisesti vähän keskimääräistä heikommilla eväillä varustettu, joten ei osaa solmia ihmissuhteita tai pitää niitä.

Ja sorry, ei ole tarkoitus loukata tällä ketään. Satun tuntemaan erään ihmisen, jolla on vähän vastaava ongelma eikä hän eds yritä tehdä asialle mitään, mutta valittaa jaksaa loputtomasti. Kukaan ei jaksa häntä enää auttaa.

Vierailija
13244/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Näkymätön, ootko nähnyt elokuvan Näkymätön Elina? On loistava.

Maanantai. Viikon uusi alku. Kaikkine mahdollisuuksineen edessä. Käyn siskolla, kaupassa ja tankilla. Pyykit kuivat, odottaa kämppäämistä. Nukuin makoisasti, ikkuna auki. Näin unia entisestä työpaikasta.

Mukavaa maanantaita

Toivottaa Doris - reissunainen

Vierailija
13245/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä viestistä tuli mieleeni EE Cummings'n runo Anyone Lived In A Pretty Howtown

Anyone lived in a pretty how town

(with up so floating many bells down)

spring summer autumn winter

he sang his didnt he danced his did

women and men (both little and small)

cared for anyone not at all

they sowed their isnt they reaped their same

sun moon stars rain

children guessed (but only a few

and down they forgot as up they grew

autumn winter spring summer)

that noone loved him more by more

when by now and tree by leaf

she laughed his joy she cried his grief

bird by snow and stir by still

anyones any was all to her

someones married their everyones

laughed their cryings and did their dance

(sleep wake hope and then) they

said their nevers they slept their dream

stars rain sun moon

(and only the snow can begin to explain

how children are apt to forget to remember

with up so floating many bells down)

one day anyone died i guess

(and no one stooped to kiss his face)

busy folk buried them side by side

little by little and was by was

all by all and deep by deep

and more by more they dream their sleep

noone and anyone earth by april

wish by spirit and if by yes.

women and men (both dong and ding)

summer autumn winter spring

reaped their sowing and went their came

sun moon stars rain

Olen sivullinen (hento Camus viittaus) ja yksinäinen. Ja myös näkymätön. Joillekin ihmisille (suurimmalle osalle). Tykkään runoista...

"Joku meni, teki tehtävänsä, ja tuli takaisin; ja joku muu näki jonkun."

Vierailija
13246/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivullisuuden ja näkymättömyyden tunne on yleismaailmallinen  ja se on osa ihmisyyttä. Lopulta me kaikki olemme yksin, kuolema kohdataan yksin. Eikä kukaan, et edes itse, tunne sinua pohjia myöten.

Kuinka monta laulua ja romaania onkaan siitä kirjoitettu. Ja kuinka monta aforismia. 

Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.....

Onko sitten  Eino Leinoa vai Raamattua, sama pohjavire molemmissa.

Vierailija
13247/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista filosofista pohdintaa!

Vierailija
13248/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys tuntuu minusta hävettävältä, että olen jotenkin viallinen.

Ja kyllä se raskasta elämä on yksin kaikkien asioiden kanssa.

Vaikka eihän se minun vika ole, että vanhemmat ovat kuolleet ja ei ole ollut sisaruksia eikä omaa perhettä.

Vierailija
13249/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän pettynyt. Oli odotuksia kesälle, mutta samaa vanhaa pskaa vaan.

Uimaankaan en ole tarkentunut ja migreeniväsymystä melkein joka päivä. Ei oikein 'nuppi säteile'. Aivosumua mitä lie. Väsymystä.

Pahoittelut ankeasta kuulumisesta.

Vierailija
13250/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin elämääni niin oikeastaan monet asiat ylittävät jo kunnianloukkauksen kriteerit. En voi tänne kirjoittaa moniakaan asioita tai kertoa tarkemmin kaikesta. Silti tämä kaikki on vaan aivan sairasta monin tavoin. Joku ehkä sanoo, että kaikista puhutaan pahaa, mutta itseni tapauksessa tämä kaikki on jollakin eri tasolla.

Kaikki ikävät puheet valheineen ovat levinneet niin paljon ja tähänkin liittyen en voi kirjoittaa sen enempää. Samalla itse en ole tehnyt mitään mikä oikeuttaa tähän kaikkeen. Eräs asia siihen liittyy, mutta sekin on nuoruuteen liittyvä vääristelty asia ja ei oikeuta tähän kaikkeen. Lähinnä yhdestä asiasta on saatu lisää puhumista. Samalla tiedän asian alkua tai osaan yhdistää asioita, mutta muu on pimennossa. 

Samalla joku tietysti sanoo, ettei saa välittää, mutta jos sinulla ei ole enää mitään arvoa ja oletus on, että sinusta voi puhua mitä vaan niin kyllähän se vaikuttaa elämään. Tai sinä olet se jota saa pilkata rajattomasti. Samalla jos olet tilanteessa yksin niin se on toinen juttu.

Joskus johonkin toiseen ketjuun, jossa muutkin kertoivat näistä asiosta kirjoitin ja eräs vastauksena minulle kirjoitti, että miten voit koskaan toipua kaikesta tuo kaikki jatkuu edelleen. Sitä välillä mietin. Samalla ei saa pitää minua heikkona. Silti en voi sanoa, etteikö valheet ja pilkka monesti satuttaisi.

Olen ihminen joka haluaa uskoa totuuteen ja näin en meinaa useinkaan sietää epäoikeudenmukaisuutta. Haluaisin oikeutta ja totuuden ilmi, vaikka ei se niin mene. Ei minulla ole mitään keinoa ratkaista tätä kaikkea. Ei ole todisteita ja mitä se auttaisi.

Jos mietin vanhempiani niin äitini tietää ja olen hänelle kertonut. Hän on myös joskus todistanut sitä kaikkea. Silti ei hän osaa oikeastaan ajatella miltä se minusta tuntuu. Ajattelee, ettei tarvitse välittää ja emme muuten puhu asiosta. Ei osaa yhtään tukea minua tai mieti, että kuinka tuo kaikki välillä satuttaa. Sama juttu oli kiusaamisen kanssa.

Oikeastaan äitini ei edes aiemmin uskonut minua, kun kerroin kaikesta. Se satutti, ettei luottanut minuun. Vasta myöhemmin tiettyjen juttujen myötä alkoi uskoa, kun näki mitä tapahtui. Isälleni en voi kertoa mitään.

Pahoittelen tätä viestiä ja eihän tämä ketjuun kuulu ja minua hieman pelottaa kirjoittaa tätä. Samalla minäkin kirjoitan tänne, yrittäen pitää kiinni elämästäni mahdollisimman tavallisesti, vaikka elämässäni on asioita mitkä uhkaavat viedä minut mukanaan ja viedä ilon elämästä. Pidänkin varmaan nyt taukoa täältä, koska en näe aina mitään järkeä tässä kaikessa. Ehkä yritän vaan huijata itseäni ja unohtaa kaiken ikävän, mutta ei se aina niin mene. Jos voisinkin kirjoittaa kaiken niin ehkä joku ymmärtäisi paremmin, mutta en sitä voi tehdä. Olkoon tämä asia silti se syy miksi en luota ihmisiin enää yhtään. 

Vierailija
13251/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukinet.net voi kirjoittaa arkipäivästä tai vakavista ongelmista. Mieli ry:n ylläpitämässä sivustossa löytyy chatteja ja kirjoistuspalstoja monelle eri alueelle eikä joudu trollien ahdistelemaksi.

Vierailija
13252/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin elämääni niin oikeastaan monet asiat ylittävät jo kunnianloukkauksen kriteerit. En voi tänne kirjoittaa moniakaan asioita tai kertoa tarkemmin kaikesta. Silti tämä kaikki on vaan aivan sairasta monin tavoin. Joku ehkä sanoo, että kaikista puhutaan pahaa, mutta itseni tapauksessa tämä kaikki on jollakin eri tasolla.

Kaikki ikävät puheet valheineen ovat levinneet niin paljon ja tähänkin liittyen en voi kirjoittaa sen enempää. Samalla itse en ole tehnyt mitään mikä oikeuttaa tähän kaikkeen. Eräs asia siihen liittyy, mutta sekin on nuoruuteen liittyvä vääristelty asia ja ei oikeuta tähän kaikkeen. Lähinnä yhdestä asiasta on saatu lisää puhumista. Samalla tiedän asian alkua tai osaan yhdistää asioita, mutta muu on pimennossa. 

Samalla joku tietysti sanoo, ettei saa välittää, mutta jos sinulla ei ole enää mitään arvoa ja oletus on, että sinusta voi puhua mitä vaan niin kyllähän se vaikuttaa elämään. Tai

Menneisyyteen et voi enää vaikuttaa, mutta tulevaisuutesi voit. Vaikka mitä olisi tapahtunut, sinä pystyt itse vaikuttamaan siihen, millaiseksi loppuelämäsi muodostuu. Älä anna valtaa elämästäsi menneisyyden kiusaajillesi! Ihan sama mitä ihmiset puhuvat. You know better, you can better. 

Oletko tehnyt itsellesi unelmakarttaa? Uskaltanut unelmoida, Ihan ilman rajoituksia! Niistä ajatuksista voi jalostaa jotakin käyttökelpoista suunnitelmaa, jota lähteä hiljalleen toteuttamaan. Elämä yllättää välillä myös positiivisesti :). 

Vierailija
13253/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut unelmakartta uudesta kodista jo seitsemän vuotta mutta eipä se ole tuottanut tulosta. Kartta on tarkasti tehty ohjeiden mukaan. Aiemmin unelmakartta on toiminut. En tiedä, missä nyt mättää.

Vierailija
13254/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivullisuuden ja näkymättömyyden tunne on yleismaailmallinen  ja se on osa ihmisyyttä. Lopulta me kaikki olemme yksin, kuolema kohdataan yksin. Eikä kukaan, et edes itse, tunne sinua pohjia myöten.

Kuinka monta laulua ja romaania onkaan siitä kirjoitettu. Ja kuinka monta aforismia. 

Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin jne on vuodelta 1917 kokoelma Elegioja ja runoilija oli V.A. Koskenniemi.

No niin. Estradi on vapaa haukkua minun pätemistäni tai muuta. Olkaa hyvät:

Vierailija
13255/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten rakastama kirja Sinuhe, egyptiläinenkin loppuu sanoihin: ...tämän kirjoitti Sinuhe, hän joka eli yksinäisenä kaikki elämänsä päivät.

Siksi me Sinuheakin rakastamme, hän on kuin me, yksinäinen. Hän oli lisäksi  löytölapsi, joka ei tiennyt vanhemmistaan eikä syntymästäänkään mitään.

Helppo samaistua.

Vierailija
13256/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin jne on vuodelta 1917 kokoelma Elegioja ja runoilija oli V.A. Koskenniemi.

No niin. Estradi on vapaa haukkua minun pätemistäni tai muuta. Olkaa hyvät:

Kiitos tarkennuksesta! Emme me sinua hauku, kiitämme sen sijaan. En muistanut itse kenen runo tuo oli. Isäni lausui sitä usein. Se on rakas.

Vierailija
13257/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen yksinään

maan sydämellä 

auringonsäteen lävistämänä.

Ja äkkiä on ilta.

- Salvatore Quasimodo

Tämä runo jo nuoruudesta tuttu.

Vierailija
13258/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihania viestejä, kiitos kaikille

Doris - reissunainen

Vierailija
13259/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen yksinään

maan sydämellä 

auringonsäteen lävistämänä.

Ja äkkiä on ilta.

- Salvatore Quasimodo

Tämä runo jo nuoruudesta tuttu.

Voi niin tuttu. Teiniahdistuneena tuota usein  siteerasin. Ja nyt vanhana on niin tuttua tuo ajan nopea kuluminen.

Vierailija
13260/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä valittaminen on joillekin muodostunut ihan identiteetiksi. Siksi sitä ei oikein jaksa edes kuunnella, koska sen tarkoitus on vain saada sääliä ja huomiota. Mitään yritystäkään siitä, että voisi itse tehdä asioille jotakin tai edes nähdä hyviäkin asioita elämässä, ei vaan ole.

Moni asia on omasta mielentilasta kiinni. Ei kaikki. Sekin on ärsyttävän ylimielistä sanoa, että elämäsi on seurausta omasta ajattelustasi. Mutta jo se, että miettii mihin asioihin voi itse vaikuttaa ja mitkä vaan on pakko hyväksyä, helpottaa elämää.