Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21895)

Vierailija
13261/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Näkymätön, ootko nähnyt elokuvan Näkymätön Elina? On loistava.

Maanantai. Viikon uusi alku. Kaikkine mahdollisuuksineen edessä. Käyn siskolla, kaupassa ja tankilla. Pyykit kuivat, odottaa kämppäämistä. Nukuin makoisasti, ikkuna auki. Näin unia entisestä työpaikasta.

Mukavaa maanantaita

Toivottaa Doris - reissunainen

Hyvää päivänjatkoa

Vierailija
13262/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menneisyyteen et voi enää vaikuttaa, mutta tulevaisuutesi voit. Vaikka mitä olisi tapahtunut, sinä pystyt itse vaikuttamaan siihen, millaiseksi loppuelämäsi muodostuu. Älä anna valtaa elämästäsi menneisyyden kiusaajillesi! Ihan sama mitä ihmiset puhuvat. You know better, you can better. 

Oletko tehnyt itsellesi unelmakarttaa? Uskaltanut unelmoida, Ihan ilman rajoituksia! Niistä ajatuksista voi jalostaa jotakin käyttökelpoista suunnitelmaa, jota lähteä hiljalleen toteuttamaan. Elämä yllättää välillä myös positiivisesti :)."

Eivät ne ole mitään menneisyyden kiusaajia jos minua tuntemattomat ihmisetkin nauravat ja puhuvat pahaa ja tietävät minut esim pilkkanimilläni. Jos nämä tietyt ihmiset ovat sen kaiken alkuun pistäneet niin nyt sen mittasuhteet ovat saaneet eri luokan ja en minä tiedä ketä on mukana ja kuka on puhunut mitäkin. Niin kuin kirjoitin niin en voi kaikkea kirjoittaa. En voi kuvailla näitä tilanteita tarkemmin, että mitä on ollut.

Eikä se kaikki ole  menneisyyttäni jos se kaikki jatkuu  edelleen ja jouduin jopa viikottain kohtaamaan siihen liittyviä asioita. Näin se on osa nykyhetkeä ja osa elämääni. Tahdoin sitä tai en. Tätä yritin kirjoittaa. Kiusaaminen on alkutekijä, mutta sen jälkeiset jutut ovat sitten jotain ihan muuta ja saaneet aivan liian isot mittasuhteet.

Näin sinun on aivan liian helppoa kirjoittaa asiosta. Tarkoitat hyvää, mutta asiat eivät ole yksinkertaisia. Eikä menneisyyden kiusaajani ole olleet elämässäni enää pitkään aikaan mukana vaan ovat pistäneet joukkonsa avulla juorut liikkeelle ja ovat saaneet todella suuren volyymin. Niin suuren, etten olisi itsekään tiennyt ja niin kuin kirjoitin en voi koko elämääni tänne kirjoittaa. Jos sinulle on myöskin sama mitä sinusta puhutaan niin ok. Hyvä niin. Minä en ajattele niin. En ainakaan kaiken kokemani jälleen. Jääköön tämä tähän.

Yhteenvetona esim mietit koska mennä kauppaan, ettet näkisi ihmisiä jotka nauravat sinua tai jopa kuvaavat. Tai et kulje tiettyä reittiä, kun siellä voi olla ihmisiä eräässä paikassa jotka huutelivat mitä sattuu. Ja tänäkin pintasilaus asiaan. Niin kuin kirjoitin niin asiani ei ole enää mikään pikkujuttu. Samalla enhän mitä kaiken jälkeen edes välitä kovin paljon, mutta muuten elämässäni ei sitten olekaan järkeä monien juttujen myötä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on monimutkainen juttu. On varmasti surullista, jos ei ole kenellekään tärkeä eikä tarpeellinen. Mä olen yhteisöllisestä suvusta lähtöisin ja ihan oikeasti jo odotan sitä päivää, kun KUKAAN ei enää tarvitse mua yhtään mihinkään. Ei työelämä, ei sukulaiset, ei ystävät. Elänkö edes niin pitkään, että en ole enää kenellekään tarpeellinen? Vähän pelkään, että ehdin kuollakin sitä ennen. Viime viikolla tulin yhdelle puolitutulle maininneeksi, että jään oloneuvokseksi jo syyskuussa, niin hänhän heti ehdotti mua paikallisen Lions Clubin jäseneksi. Eilen tuli sairaalakäynnillä selväksi, että olen ex-anopillekin, jota en ollut tavannut 19:een vuoteen, tärkeä ihminen. Hän oli tosi pahoillaan, ettei ollut pitänyt yhteyttä, ja niin olin minäkin. 

Vierailija
13264/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kylmä kuin syksyllä. Tulin reisusta ja palelee vielä sisälläkin. Ulos täytyy laittaa pitkät alushousut housujen alle.

Vierailija
13265/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona on kylmä kuin syksyllä. Tulin reisusta ja palelee vielä sisälläkin. Ulos täytyy laittaa pitkät alushousut housujen alle.

Kyllä tämä minuakin harmittaa. Jotkut sitten kysyy, että helteitäkö pitäisi olla. En minäkään niitä toivo, mutta lähempänä 20 astetta ja edes pilvipoutaa jatkuvan sateen sijaan. Joka päivä melkein satanut. Jotkut päivät (esim viime lauantai) koko päivän. Haluaisin tarjeta ilman näin montaa kerrosta vaatteita. Olla t-paidassa päivällä. 

Vierailija
13266/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen torstaina tapaamaan serkkuani, jota en ole nähnyt 25 vuoteen. Harvoin tapasimme sitä ennenkin, joten en oikeastaan tunne häntä ollenkaan. Hän on vähän alle 50-vee. Jännittää torstai-ilta. Vinkkejä??

Vierailija
13267/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen torstaina tapaamaan serkkuani, jota en ole nähnyt 25 vuoteen. Harvoin tapasimme sitä ennenkin, joten en oikeastaan tunne häntä ollenkaan. Hän on vähän alle 50-vee. Jännittää torstai-ilta. Vinkkejä??

Onpa kiva, että vielä aikuisiällä voi tutustua uudelleen omaan sukulaiseen. Hieno mahdollisuus ja mukava, että nykyaikana löytyy tällaista rohkeutta ja viitseliäisyyttä. Tsemppiä sulle, avoimella mielellä ja varmaan löydätte yhteistä muisteltavaakin. Samaa puuta olette 😊

Vierailija
13268/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, mietin, onko sinun aiheellista tehdä rikosilmoitus, jos sinua vainotaan kameroilla osoitellen? Jos et enää uskalla liikkua sen uhalla että pelkäät sinusta otetaan kuvia kiusaamistarkoitukseen.. On mielestäni jo poliisiasia.

Vierailija
13269/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettiin tänne kakkosasunnolle halki kesäisten maisemien. Upeasti kukki tien pientareet.

Matkan kohokohta taas lounastauko Kuopiossa.

Kylläpä täällä viikon viettää vaikka ainakin huomiseksi luvattu sadetta. Onneksi on lukemista ja syömistä tarpeeksi. 

Eipä tämä minunkaan elämäni kovin tapahtumarikasta ole mutta kohtalaisen tyytyväinen olen kuitenkin.

Vierailija
13270/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis, mietin, onko sinun aiheellista tehdä rikosilmoitus, jos sinua vainotaan kameroilla osoitellen? Jos et enää uskalla liikkua sen uhalla että pelkäät sinusta otetaan kuvia kiusaamistarkoitukseen.. On mielestäni jo poliisiasia.

Ei minulla ole todisteita ja samalla en minä tiedä näitä jotka kaikessa mukana. Olen ikävästi sanoen tietämätön kaikesta siltä osin. Näin mitä keinoja minulla on. 

Vierailija
13271/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttänyt hyvältä äskeinen maikkarin sääennuste! Syksylläkin on parempi sää.

Vierailija
13272/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä minuakin harmittaa. Jotkut sitten kysyy, että helteitäkö pitäisi olla. En minäkään niitä toivo, mutta lähempänä 20 astetta ja edes pilvipoutaa jatkuvan sateen sijaan. Joka päivä melkein satanut. Jotkut päivät (esim viime lauantai) koko päivän. Haluaisin tarjeta ilman näin montaa kerrosta vaatteita. Olla t-paidassa päivällä. 

Meillä oli tänään +18, pilvistä, välin aurinkoakin... ei mulla sentä pitkiä kalsareita farkkujen alla ollut... mulle kelpaa tämmöinen keli, pari hellepäivää jo ahdistaa...

Vierailija
13273/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu 3 viikkoa savossa kesämökkeilemässä. Huomenna kotiinpaluu. Epäilen että vähän masentaa kotona. Olisin mökillä vaikka koko kesän. Ei haittaa vaikka säät on mitä on. Täällä on niin upeat järvimaisemat ja jylhä jyrkkä mäntymetsä. 

Vierailija
13274/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tapaaminen, uskon näin. Kyllä me serkkujen kanssa puhumista keksimme, vaikka olis vuosikymmeniä välissä. Kivaa on se, että minä saatan serkun/serkkujen vanhemmista tietää/muistaa asioita, mitä hän/he ei. Tai vastaavasti hän/he saattaa muistaa minun vanhemmistani juttuja, mitä minä en muista.

Veri on (todellakin) vettä sakeampaa

Vierailija
13275/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa sataa ropisee. Varmaan nyt kolme päivää putkeen... oon sitä mieltä, että kesällä pitäis kyllä olla poutaa ja lämmintä. Ulkona on silloin niin paljon mukavampi olla ja enemmän tekemistä. Auringosta ja lämmöstä saa uutta voimaa. Eilen luontokin näytti niin kauniilta, kun oli aurinkoinen päivä ja melkein +20 astetta. Ja linnut olivat iloisempia, touhusivat ja liversivät.

Vierailija
13276/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sataa sataa ropisee. Varmaan nyt kolme päivää putkeen... oon sitä mieltä, että kesällä pitäis kyllä olla poutaa ja lämmintä. Ulkona on silloin niin paljon mukavampi olla ja enemmän tekemistä. Auringosta ja lämmöstä saa uutta voimaa. Eilen luontokin näytti niin kauniilta, kun oli aurinkoinen päivä ja melkein +20 astetta. Ja linnut olivat iloisempia, touhusivat ja liversivät.

Jaa, mites siellä on kolme päivää putkeen satanut, jos eilen paistoi aurinko ja oli lämmintä? Eilen ei siis satanut vai oliko "aurinko paistaa ja vettä sattaa"-päivä?

Vierailija
13277/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mites siellä on kolme päivää putkeen satanut, jos eilen paistoi aurinko ja oli lämmintä? Eilen ei siis satanut vai oliko "aurinko paistaa ja vettä sattaa"-päivä?

Totta, eilen ei satanut. V a r m a a n  nyt kolme päivää putkeen... sääennusteen perusteella. Tänään päivä yksi, huomenna päivä kaksi... ja silleen.

Vierailija
13278/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hankala päivä, onneks ei aurinko paistanutkaan, se ois tehnyt oloa vielä huonommaks.

Jos huomisen jaksais taas jotenkin, ja ajatella asioita toisin.

Näytä aiemmat lainaukset

Käytin koiran aika aikasin iltalenkillä. Sitten tuli fiilis, että oispa kiva mennä jonnekin ravintolaan syömään. Ei tuohon lähiravintolaan vaan jonnekin muualle. Soitin ystvälleni, jonka olen tuntenut kohta 40 vuotta. Meillä oli tuossa välissä about 20 vuotta, kun ei kuultu toisistamme mitään. Elämä vaan vei erilleen. Nyt viiden vuoden ajan ollaan taas oltu tekemisissä. Ja hän sitten lähti kanssani syömään. Vieläpä samaan ravintolaan, missä 35 vuotta sitten viikonloppuisin biletettiin. Tarjoilijakin lähti mukaan meidän fiilistelyyn :D Ystäväni jäi reilu vuosi sitten eläkkeelle ja nyt, kun mäkin jään parin kuukauden päästä pois työelämästä, voidaan olla taas kuin "paita ja peppu". Ihan kuten silloin ennenkin. Lupasin myös lähteä vielä nyt kesällä Mummotunneliin hänen kanssaan. "Vielä on kesää jäljellä....."

Vierailija
13280/21895 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä