Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan näköpiirisissä vielä sitä, että sähköauton lataamisesta tulee yhtä helppoa kuin tankkaamisesta?

Vierailija
07.02.2024 |

kWh-hinta näkyy nätisti tolpassa, ei tarvita mitään sopimuksia, standardimallinen johto autoon kiinni, maksu pankkikortilla...? Miksi tämä kuulostaa ihan utopialta, vaikka olemme vuosikymmenten ajan pitäneet tätä itsestään selvänä toimintatapana.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yli pitkää jonottamista tai latausta bensan tankkaamiseen verrattuna ? Ehkäpä tekoäly auttaisi ?

Vierailija
2/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ne kiinalaisten kehottämät patterit mitä ei tarvitse ladata ollenkaan, kestävät 50 vuotta

Uusi ydinparisto tuottaa sähköä 50 vuodeksi ilman latausta Tällä kolikon kokoisella akulla puhelinta ei tarvitsisi koskaan ladata

Ydinparistoa voisi Betavoltin mukaan käyttää matkapuhelimissa, joita ei tarvitse koskaan ladata tai drooneissa, jotka pystyvät lentämään ikuisesti.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uusi-ydinparisto-tuottaa-sahkoa-…

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kohta on melko samanlaista: maksu aina kortilla (eikä tsiljardimiljardilla apilla) ja lataustehon noustessa aikakin lyhenee. 

Vierailija
4/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ankeaa jos tankatessa pumppausnopeus puolittuisi kun mittarikentälle tulee toinen tankkaaja...

Pikaladatessa vissiin ihan normaalia.

Vierailija
5/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt tullut eka, jossa maksetaan pankkikortilla. 

Vierailija
6/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2024 keväästä alkaen uusille sähköautojen latauspisteille pitää rakentaa mahdollisuus pankkikorttimaksuille. Lataus on voitava maksaa helposti maksukorteilla ilman tilauspalveluun sitoutumista, ja hintojen on oltava avoimesti kuluttajien saatavilla.

 

lähde: tekniikan maailma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se ankeaa jos tankatessa pumppausnopeus puolittuisi kun mittarikentälle tulee toinen tankkaaja...

Pikaladatessa vissiin ihan normaalia.

Vissiin ja vissiin... Kyllä se tankkausnopeuksin puolittuisi jos samasta letkusta pena-menu imettäisiin. Jos nyt lataus käyttää samaa lähdettä, niin ei se tarkoita että aina olisi niin.

Vierailija
8/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulosti järkyttävältä, että jos vahingossa tankkaat "väärällä" asemalla, sinulta saatetaan periä moninkertainen maksu.

Onko tämä vieläkin mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuulosti järkyttävältä, että jos vahingossa tankkaat "väärällä" asemalla, sinulta saatetaan periä moninkertainen maksu.

Onko tämä vieläkin mahdollista?

Siis tarkoitin tankkauksella lataamista!

Vierailija
10/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latausteho on tosiaan usein turhan pieni, mutta yhtä suuri ongelma on hybridit, jotka lataavat pikalatausasemilla. Eikö ne tampiot tajua, ettei se auto pysty hyödyntämään pikalatausta? Jättäisivät pikalaturit heille, joiden auto ottaa myös virtaa vastaan nopeasti, eivätkö tukkisi pömpeleitä. Tämä siis näkyy paikoissa, joissa on pikalaturit ja tavalliset laturit vierekkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se ankeaa jos tankatessa pumppausnopeus puolittuisi kun mittarikentälle tulee toinen tankkaaja...

Pikaladatessa vissiin ihan normaalia.

Aikaperusteisen maksun kanssa oikein kiva jos paikalle tunkee useampi lataamaan.

Vierailija
12/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latausteho on tosiaan usein turhan pieni, mutta yhtä suuri ongelma on hybridit, jotka lataavat pikalatausasemilla. Eikö ne tampiot tajua, ettei se auto pysty hyödyntämään pikalatausta? Jättäisivät pikalaturit heille, joiden auto ottaa myös virtaa vastaan nopeasti, eivätkö tukkisi pömpeleitä. Tämä siis näkyy paikoissa, joissa on pikalaturit ja tavalliset laturit vierekkäin.

Autoa ei saa kiinni pikalatausasemaan jos siinä ei ole pikalatausmahdollisuutta. Pikalatausliitin on erilainen kuin normaali type 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuota tankkuu hommoo ihmettelen, minä kun tankoon tuon merssun tääteen tiällä yläsavossa ja polokasen hellssinkiin laevalle tallinnaan ja takasin, heenolassa kään apsilla vetämässä eli työntämässä vajjoon kilon lihapullia kitusiin, heenät viskoon pöyvän alle. Kotpihassa on vielä puol tankkii naftoo jäljellä. Ja takaronkki täännä viinoo. 

Vierailija
14/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten joskus tulevaisuudessa, kun saadaan kehitettyä entisaikojen johdinbussien toimintaperiaatetta muistuttava järjestelmä, jossa autojen alle asfalttiin upotettu sähkönsyöttö tarjoaa sekä ajonaikaista virtaa sekä lataa akkuja ajon aikana sellaisia taipaleita varten, joihin tällainen sähkönsyöttöjärjestelmä olisi liian kallista rakentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Laitan kotona johdon kiinni ja yön aikana latautuu.

Vierailija
16/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin ne kiinalaisten kehottämät patterit mitä ei tarvitse ladata ollenkaan, kestävät 50 vuotta

Uusi ydinparisto tuottaa sähköä 50 vuodeksi ilman latausta Tällä kolikon kokoisella akulla puhelinta ei tarvitsisi koskaan ladata

Ydinparistoa voisi Betavoltin mukaan käyttää matkapuhelimissa, joita ei tarvitse koskaan ladata tai drooneissa, jotka pystyvät lentämään ikuisesti.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uusi-ydinparisto-tuottaa-sahkoa-…

 

Jos tuo on totta, niin montako nappiparistoa tarvitaan, että auto kulkee niillä 50 vuotta? Tai edes vuoden?

Vierailija
17/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Durasell paristoilla ajat pidempään, sähköautot evät sovi Suomen talveen varsinkin jos parkkeeraus on ulkona.

Vierailija
18/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauton voisin ostaa sitten kun sähköautolla pääsee ivalosta suomen eteläkärkeen 30 asteen pakkasilla ilman että tarvitsee matkan varrella ladata.

Vierailija
19/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauton voisin ostaa sitten kun sähköautolla pääsee ivalosta suomen eteläkärkeen 30 asteen pakkasilla ilman että tarvitsee matkan varrella ladata.

Kiitos tästä mielipiteestä. Nyt kertaamaan kysymykseen vastaamisesta.

Vierailija
20/27 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne hevoskärrytkin aikoinaan tuntuivat aluksi pelottavilta ja vaikeilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi