Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22122)
Todellakaan raha ei tuo ystäviä, voi etäännyttää entisetkin ystävät.
Ja, ei kyllä kannata rahoistaan kertoakkaan kenellekkään, mutta kyllä naapurit ihmettelisivät kun työtön ihminen tulisikin kalliilla mersulla pihaan, kyllä ois kiva nähdä miten naamat pannaan.
Leppoisaa lauantaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin hakee pari pulloo Ville Vallatonta alkosta, ja yksin ryyppään ja yritän rentoutua ajatuksistani, mitkä ei kestä ehkäpä
päivänvaloa,sama vaikka nukkuisin ikiuneen, kukaan ei kaipaa.
Hyvää iltaa ihmisille joilla on toisia ihmisiä elämässään.
Hae 'Apinaviiniä' ens kerralla. Three Monkeys... suosittelen
Voi valitus.Tee jotain elämällesi.t.kaksisuuntainen lääkityksellä.
Kokeile itse sitä lääkitystä.... 😅!!!
Muisteluja:
Kesäiset hellepäivät mattopyykillä. Mäntysuovan tuoksu. Rystyset punaisena juuriharjalla hankaamista, räsymatot molemmin puolin. Mitä pienempi penska, sen lyhyempi matto. Kynnysmaton pesun jälkeen sain mennä uittamaan sen huuhteluun. Urakan jälkeen mehua ja mariekeksejä, aikuiset joi kahvia airamin punavalkoisesta termospullosta, aito korkki. Emalimukit, eri väriset. Samoihin kerättiin ahomansikoita ja mustikoita myöhemmin. Kärpäset surrasivat, joku sudenkorentokin. Linnut lauloi, lokit kirkui. Ihana rauha. Sain mennä päiväunille pensaan varjoon. Oli helppo nukahtaa luonnon ääniin ja puheensorinaan. Matonpesussa kaikki oli hyväntuulisia. Ja mikä tuoksu, kun pestyt matot myöhemmin levitettiin tuvan lattialle...
Vieläkin, 60v myöhemmin palaan tähän tunnelmaan, kun mattoja pesen.
Pieni ruokamuisto kansakoulun ajoilta: koulun keittäjän tekemä aprikoosipuuro oli tosi hyvää.
Tein juuri aprikoosipuuroa, mutta ei siitä niin hyvää tullut. Olisi pitänyt laittaa vettä ja mannasuurimoita vähän vähemmän, niin aprikoosi olisi maistunut enemmän.
Ahvenia saatiin taas katiskoista, tein niistä sardiineja. Maistuvat lämpiminä tai kylmänä ruisleivän päällä. Nyt on hyvää ahvenaikaa, niin nautimme erilaisia kalaruokia, kun aineksia on hyvin tarjolla.
Nyt tuli hyvin ruokapitoiset kuulumiset tälle päivälle, mutta ruokaahan pitää tehdä ja syödä joka päivä henkensä pitimiksi.
Toisena päivänä toisenlaiset kuulumiset.
Hyvää viikonloppua jokaiselle!
Vierailija kirjoitti:
Todellakaan raha ei tuo ystäviä, voi etäännyttää entisetkin ystävät.
Ja, ei kyllä kannata rahoistaan kertoakkaan kenellekkään, mutta kyllä naapurit ihmettelisivät kun työtön ihminen tulisikin kalliilla mersulla pihaan, kyllä ois kiva nähdä miten naamat pannaan.
Leppoisaa lauantaita
Ei meillä ystävyyksiin ole vaikuttanut kenenkään perintörahat, kukin vuorollaan ollaan peritty. Naapureille en kerro kun yksi jatkuvasti lainaamassa rahaa.
Tänään leikkasin pojan hiukset, söimme, samalla kattelen paavin hautajaisia. Poika hoitaa vanhan äitini asiat tänään, mulla vapaa vkl siitä hommasta. Äskettäin satoi lunta, nyt taas paistaa aurinko.
Kyllä se toisen ihmisen äkkirikastuminen vaan muuttaa suhtautumista toiseen ihmiseen. Kun sinulla on varaa ostaa kaikenlaista, ja toisella ei.
Hävettää näin työttömänä ostella kalliita telkkareita ja puhelimia, kun toiset työttömät (samoin itse olen työtön) eivät työttömyyys päivärahalla pysty ostamaan.
Mutta eihän se minun vika ole, että olen perinyt rahaa, mutta kyllä se ihmisä kiukuttaa, sen näkee jo ilmeestä, mitä ei voi peittää.
Vierailija kirjoitti:
N62 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niinkin, että kuulumisten kyselyn kohteena voi olla tosi ahdistavaa olla, kun voi olla niin rankkaa ja vaikeaa elämässä, ettei siitä voi toiselle kertoa. Eikä muuta kuulumisia ole.
Vastattava vaan tyhjänpäiväistä esim. säästä. Että nythän on kevät jo edenny, hiekat kun saatas teiltä pois.
Jää valju olo.
No mutta. Kysymyshän jättää just vastaajalle valinnan, miten haluaa vastata:
No siinähän se
Koronasta just toivuin
Eipä kurjuutta kummempaa
Kiitos kysymästä, mites itelläs menee
Sääkommentit, bensan/sähkön/ruoan hinta
JneUseimmat kuitenkin on mielissään, että joku on kiinnostunut
Viesti 2v takaa :)
Joskus luen näitä vanhoja...
Aurinko paistaa niin lämpöisesti saunan seonustalle (toppatakki päällä). Hetken päästä pihasauna kuuma!
Joskus pikkuasiat ilahduttaa niin paljon: leppeät löylyt, hyvän tuoksuinen saippua, saunakahvit mustikkapiirakan kera...
Kukkapenkissä narsissin piipat, sinivuokot. Sitruunaperhonen. Kimalainen..
Lempeyttä lauantaihin
N64
Ärsyttäviä kuluja tullut viime aikoina. Tänään hajosi pesukone ihan yllättäen. Ei taida kannattaa 13 vuotta vanhaa laitetta edes korjata, vaan pitää hankkia uusi.
Ulkona ollut ihanan aurinkoista,mutta kova tuuli. Pestiin miehen kanssa terassia ja muita ulkopintoja. Olisi kivaa laittaa kukkiakin ulos, mutta ollaan niin paljon mökillä, että ei taida kannattaa. Voisi mennä kuitenkin hetkeksi paviljonkiin kylmän juoman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin hakee pari pulloo Ville Vallatonta alkosta, ja yksin ryyppään ja yritän rentoutua ajatuksistani, mitkä ei kestä ehkäpä
päivänvaloa,sama vaikka nukkuisin ikiuneen, kukaan ei kaipaa.
Hyvää iltaa ihmisille joilla on toisia ihmisiä elämässään.
Minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä? Mitä tekisit, jos voittaisit lotossa niin paljon rahaa, ettei sitä puolta tarvitsisi koskaan miettiä?
Mitä lottovoitto / raha merkitsee jos ihmisellä ei ole todellisia !!! ystäviä / kavereita?? Rahallako luulet että saat ns. "tosi ystäviä", et saa, saat vain teennäisiä siipeilijöitä ympärillesi jotka yrittävät hyötyä rahoista.... 😔!!!
Itselläni varsin hyvä taloudellinen tilanne, ystäviä ei juurikaan, enkä liioin kaipaa "siipeilijöitä" (teennäisiä ystäviä) elämääni
Mietin rahakysymyksellä sitä, että rajoittaako raha tekemästä erilaisia asioita, vaikka mukavia harrastuksia, elämyksiä, kokemuksia. En todellakaan sitä, että rahalla voisi hankkia ystäviä.
Jos on rahaa, voi lähteä vaikkapa matkoille, joissa tapaa ihmisiä. Tai erilaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin. Oletko mielestäsi ystävällinen ja mukava ihminen muita kohtaan? Sellainen, jonka seurassa viihtyy ja on hyvä olla?
Koko viikonloppu yksin, ei mitään erityistä tekemistä, ei mihinkään menoo, ulkona on +4 astetta ja jääkylmä tuuli, en halua edes lähteä ulkoilemana. Kuulin kuinka aamulla jo 8.30 puhelin piippasi - ilahduin, laittaako joku viestiä, kysyykö joku vaikka kylään tms. EI, posti ilmoitti paketin tuleen lokeroon. Lähdin kauppaan, puhelin piippasi taas, heti kun ajoin parkkiin kaupan pihassa, etsin puhelimen ja katsoin kuka laittaa mulle viestiä ja pyytäisiköhän joku tuttu jonnekin. EI, se oli paikallisen vesilaitosken viesti vedenjakelun katkoksesta ensi yönä.
Tylsää
Vierailija kirjoitti:
Hei hei sitten tällekin ketjulle ja kirjoittelu loppukoon siihen. Pitäkää ketjunne.
Mistä moinen suuttuminen?
Susi-kysymys on kinkkinen. Normi susi väistää ihmistä. Viimeksi susi tappanut ihmisen joskus 1800 luvulla. Emme toki halua, että ketään enää tappaakaan. Häiriintynyt/kesyyntynyt susi voi olla vaarallinen, ainakin kotieläimille.
Sepä onkin hyvä näissä keskusteluissa että ei ole pakko osallistua. Minusta on edelleen kiva lukea muitten päivien kulusta ja ajatuksista.
Joku muisteli kouluruokailua. Minä olin huono syömään. Lautanen laitettiin täyteen lihakeittoa- rasvaista jänteistä lihaa ja liemi hyytyi jäähtyessään lusikkaan inhottavaksi kerrokseksi.
Minä jäin pöytään itkua tuhertamaan ja opettaja sanoi keittäjälle että katsoo minun syövän kaiken. Onneksi hän armahti ja päästi tunnille. Pitkään kesti ennenkuin opin tykkäämään lihakeitosta.
Mukavaa viikonlopun jatkoa hyisestä tuulesta huolimatta!💐
Yle Areenasta löytyy kyllä todella kiinnostavaa katsottavaa. Tänä viikonloppuna olen saanut tutustua niin kätilötyöhön, 70-luvun misseihin sekä sukupuolta vaihtaneen katujan tarinaan.
Introvertille ihmiselle kirjojen lukemisen lisäksi mainio tapa nähdä ja kuulla erilaisten ihmisten elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Hei hei sitten tällekin ketjulle ja kirjoittelu loppukoon siihen. Pitäkää ketjunne.
Heippa sitten vaan
Kuudes sytostaatti oli viime keskiviikkona. En parane, niin lukee Omakannassanikin. Kumminkin aloittivat hoidon. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kuudes sytostaatti oli viime keskiviikkona. En parane, niin lukee Omakannassanikin. Kumminkin aloittivat hoidon. Kiitos.
Lisäaikaa? Sitäkö saat hoidolla? Voimia Sinulle
N64
Mitä lottovoitto / raha merkitsee jos ihmisellä ei ole todellisia !!! ystäviä / kavereita?? Rahallako luulet että saat ns. "tosi ystäviä", et saa, saat vain teennäisiä siipeilijöitä ympärillesi jotka yrittävät hyötyä rahoista.... 😔!!!
Itselläni varsin hyvä taloudellinen tilanne, ystäviä ei juurikaan, enkä liioin kaipaa "siipeilijöitä" (teennäisiä ystäviä) elämääni, olen mielummin sitten yksin. Ei raha tuo ystäviä....