Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22122)

Vierailija
11141/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin piti soittaa äidilleni tänään hänen kipuihinsa, lääkitykseensä, reumasioihin yms liittyen. Ei edes lähdetty päivystykseen, kun luotettiin, että lääkäri soittaa. Mitä vielä. Eipä soittoa kuulunut ja taas asia siirtyy. Äitini on töissä ollessa vaikea puhelimeen vastata ja nyt olisi ollut vapaita jolloin puhelimessa puhuminen olisi ollut helppoa. Ärsyttää tuo nyt paljon ja suuttunut olo. Joku lyhytkin puheli olisi auttanut asiassa ja vienyt kaikkea hyvässä lykyssä eteenpäin. Isäni tänään lähti "lomansa" jälkeen (hän täällä aina nauttii olostaan) huolettomana takaisin kotiinsa. 

Vierailija
11142/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempeää yötä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11143/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempeää yötä sinulle.

Samoin Sinulle

Ja kaikille

Muillekin :)

Vierailija
11144/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lopettaa tämä ketjuun kirjoittaminen, kun valitan vaan kaikesta ja on surkea olo. 

Vierailija
11145/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla mietin taas tänään elämän epäreiluutta. Eräskin vanhempi jonka lapsi oli oikea piru aikuisuuteensa asti, on edelleen niin mukana kaikessa toiminnassa paikkakunnallaan. On niin mukavaa ihmistä ja ottaa muut huomioon tms. Olisi opettanut edes lapsensa käyttäytymään ensin. Ja tuollaiset sitten keräävät kehuja ja kaikki mielistelevät. Sellaisia ihmisiä on vaikeaa saada "palliltaan" kaadettua etenkin jos on omillaan ja ei omaa sitä sukua ja muita ihmisiä tuekseen. Mietin vaan, että mitä vääryyttä tuokin on. 

Vierailija
11146/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kurjuutta kummempaa. 

Vierailija
11147/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikierroksilla olen. Nukkua pitäisi, mutta ajatuksia täynnä pääkoppa. Huomenna pitäisi selvitä niin monesta asiasta ja olla siis aivotoiminta hyvässä kunnossa. Mutta kun unet ovat mitä ovat, niin hirvittää etukäteen että kaikki menee senkin takia pieleen. Huokaus. 

"Auttakaa, en saa sammumaan aivojen valoa" (Happoradio)

Vierailija
11148/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pojan kanssa käytiin hakemassa toinen poikani asemalta, kävimme vanhalla äidilläni, joimme kahvit ja oltiin jonkun aikaa siellä , mummikin oli pirteä. Sitten tultiin mun kotiin, nuorempi lähti kotiinsa ja vanhempi jäi kyläilee. Mukava päivä.

Vierailija
11149/22122 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kipeenä ja en saa unta. Jospa kohta Burana auttaisi.

Vierailija
11150/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nukuttua harvinaisen hyvin viime yönä, liekö eilen illalla nautitut punaviinilasilliset rentouttaneet sen verran että en heräillyt aamuyöstä. Sain eilen siivottuakin ihan kivasti, tänään pitäisi vähän jatkaa.

Oli mukava aamulla makoilla miehen kainalossa peiron alla sen jälkeen kun lapsi lähti kouluun. Ihan rauhassa juotiin sitten kahvit sängyssä ja juteltiin ensi kesän suunnitelmista.

Pitäisi tarkistaa, onko tänään illalla Voicen finaali. Jos on, niin voitaisiin ostaa poppareita ja limua ja katsoa se koko perhe yhdessä. Muutenpa ei olekaan tälle viikonlopulle lukkoon lyötyjä menoja. 

Virkeää viikonlopun alkua!

Vierailija
11151/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy lopettaa tämä ketjuun kirjoittaminen, kun valitan vaan kaikesta ja on surkea olo. 

Voit toki lopettaa, jos tahdot. Jos kirjoittaminen helpottaa oloa, jatka ihmeessä. Kaikenlaiset kuulumiset sopii ketjuun. Ei se toistenkaan elämä aina ruusuilla tanssimista ole. Elämä on. Siis mäkeä ja mutkaa, värejä ja harmaata, joskus jopa mustaa... 

Tervehtymistä sairaille :)

Mukavaa viikonloppua kaikille

N64

Vierailija
11152/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Kohta lähden käymään kaupassa. Pitsatarvikkeet pitää ainakin ostaa ja huomiseksi grilliin jotain hyvää. Eli tänään teen pitsaa ja teen viikkosiivouksen, käyn lenkillä ja äidille pitää tänään muistaa soittaa.

Viikonloppuna tulee ulkoiltua paljon kun alamme laittaa puutarhaa/terassia pikkuhiljaa kesäkuntoon. 

Mutta nyt sinne kauppaan!

Nauttikaa viikonlopusta   

Vierailija
11153/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikierroksilla olen. Nukkua pitäisi, mutta ajatuksia täynnä pääkoppa. Huomenna pitäisi selvitä niin monesta asiasta ja olla siis aivotoiminta hyvässä kunnossa. Mutta kun unet ovat mitä ovat, niin hirvittää etukäteen että kaikki menee senkin takia pieleen. Huokaus. 

"Auttakaa, en saa sammumaan aivojen valoa" (Happoradio)

Hieno sanoitus Happoradiolta.

Päivän biisi: Hetken tie on kevyt (Tehosekoitin). Olin ihan varma, että on -70 luvun levy, kun kuulin eka kerran. Loistava sanoitus, upea sävellys.

Musiikilla on valtava voima. Tuo muistoja elävästi mieleen... Hello, is it me you're looking for (Lionel Richie) vie minut välittömästi -80 luvun kaalipellolle, unettoman yön jälkeisiin tunnelmiin. Nuori rakkaus, tässä olen, älä etsi enää...

Puutarhuri

Vierailija
11154/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin piti soittaa äidilleni tänään hänen kipuihinsa, lääkitykseensä, reumasioihin yms liittyen. Ei edes lähdetty päivystykseen, kun luotettiin, että lääkäri soittaa. Mitä vielä. Eipä soittoa kuulunut ja taas asia siirtyy. Äitini on töissä ollessa vaikea puhelimeen vastata ja nyt olisi ollut vapaita jolloin puhelimessa puhuminen olisi ollut helppoa. Ärsyttää tuo nyt paljon ja suuttunut olo. Joku lyhytkin puheli olisi auttanut asiassa ja vienyt kaikkea hyvässä lykyssä eteenpäin. Isäni tänään lähti "lomansa" jälkeen (hän täällä aina nauttii olostaan) huolettomana takaisin kotiinsa. 

Voi minä niin ymmärrän isääsi. Olen itsekin isä ja pappa, jo 70-v, ja olen niin kiitollinen tyttärestäni. Ja ylpeä. Rakastan häntä, mutta sen sanominen on vaikeaa. Mieluummin yritän auttaa häntä ja puuhata kaikkea hänen luonaan ollessani. Ehkä minä ärsytän häntä aikaisella heräämisellä ja omilla tavoillani. Mutta olen niin onnellinen, että sain tuollaisen tytön.

Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää kaikille!

N64: Rautakaupasta lähdin hakemaan uuden sahan. Vanha on jo vähän tylsä. Lisäksi tuulikaappiin seinään ripustettavat säilytyskorit. Sadekeleillä koira on yks raparipa ja olisi hyvä olla koiran pyyheliina jo heti tuulikaapissa, niin saisi putsattua pahimmat kurat siitä pois ennen sisälle menoa. Ja sitten talvisaikaan lapaset, pipot yms voisi olla siinä korissa. 

Eilen illalla isä soitti ja pyysi hakemaan tänään yhden kirjekuoren ja viemään sen postilaatikkoon. Sanoin tulevani työpäivän jälkeen. Mulla ei olisi nyt mitään asiaa kaupoille, mutta pitää kai hakea se kirjekuori ja viedä postilaatikkoon. Puhelun jälkeen alkoi ensin ärsyttää - ja onneksi myöhemmin naurattaa - , että isä soittaa MULLE eikä mun eläkkeellä olevalle siskolleni. Siskonikin asuu tässä samassa taloyhtiössä ja hänellä on 24 tuntia vuorokaudessa joutilasta aikaa. Mutta ei...kyllä se on Lammas, jolle soitetaan, kun tarvitaan sitä sun tätä. 

Huomenna olisi taloyhtiön pihatalkoot eikä yhtään huvittaisi osallistua. Mietin pätevää syytä jäädä pois talkoista. Ystäväni alkoi nauraa, kun kysyin, oiskohan paavin hautajaiset pätevä syy. Ne kun sattuvat olemaan kans huomenna :D

Vierailija
11156/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Huomentapäivää kaikille!

N64: Rautakaupasta lähdin hakemaan uuden sahan. Vanha on jo vähän tylsä. Lisäksi tuulikaappiin seinään ripustettavat säilytyskorit. Sadekeleillä koira on yks raparipa ja olisi hyvä olla koiran pyyheliina jo heti tuulikaapissa, niin saisi putsattua pahimmat kurat siitä pois ennen sisälle menoa. Ja sitten talvisaikaan lapaset, pipot yms voisi olla siinä korissa. 

Eilen illalla isä soitti ja pyysi hakemaan tänään yhden kirjekuoren ja viemään sen postilaatikkoon. Sanoin tulevani työpäivän jälkeen. Mulla ei olisi nyt mitään asiaa kaupoille, mutta pitää kai hakea se kirjekuori ja viedä postilaatikkoon. Puhelun jälkeen alkoi ensin ärsyttää - ja onneksi myöhemmin naurattaa - , että isä soittaa MULLE eikä mun eläkkeellä olevalle siskolleni. Siskonikin asuu tässä samassa taloyhtiössä ja hänellä on 24 tuntia vuorokaudessa joutilasta aikaa. Mutta ei...kyllä se on Lammas, jolle soitetaan, kun tarvitaan si

Minuakin nauratti tekosyy: Paavin hautajaiset :)

Aion itsekin jatkossa käyttää tätä. Hautajaisillahan voi olla kauaskantoiset vaikutukset... nyt me lähdetään Mikkeliin :)

N64

Vierailija
11157/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi minä niin ymmärrän isääsi. Olen itsekin isä ja pappa, jo 70-v, ja olen niin kiitollinen tyttärestäni. Ja ylpeä. Rakastan häntä, mutta sen sanominen on vaikeaa. Mieluummin yritän auttaa häntä ja puuhata kaikkea hänen luonaan ollessani. Ehkä minä ärsytän häntä

Ihana viesti. Just ollaan ystävien kanssa mietitty, miksi on niin vaikea sanoa, että tykkää. Eihän sitä meille ole lapsena opetettu. Tietäähän toinen kai muutenkin...

... mutta koskaan ei voi tietää, milloin se on myöhäistä. Siispä: Pitäkää huolta läheisistä ja sanokaa, että välitätte :)

Vierailija
11158/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty poikkeuksellisesti 6.00. Oli heti aamusta puolison kanssa tapaaminen paperiasioiden hoidon parissa. Kävimme sen jälkeen miniaamiaisella kahvilassa, joka oli kivaa vaihtelua perusaamuihin. Nauroin vatsani kipeäksi kun kahvitellessa jälkikasvu lähetti kuvan minusta kasariajalta, tiukka permanentti ja koko kasvot peittävät silmälasit. Piristi mukavasti päivän alkua. Nyt lähden viihdyttämään vanhusta. Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua.

63 v

Vierailija
11159/22122 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin tänään ensin kello kymmeneen ja sitten piti hetki vielä levätä sillä seurauksella, että nukuin kello 13:sta asti. Ehkä uupuminen näkyy tuossakin ja tuli nyt nukuttua paljon. En minä isääni syytä asioista, mutta kun olen näin uupunut nyt niin mielelläni nukkuisin ja kun elin hänen rytmillään nyt monia päiviä heräten todella aikaisin niin se näkyy voimissa.

Ja pelko on taustalla tuleeko äitini edes kesäksi kuntoon. Tai edes sellaiseen kuntoon mitä oli jo välillä. Nyt jalan pistävä kipu piinaa päivittäin ja harmittaa, kun lääkäri ei soittanut. Joskus olen ikävästi todennut, että olen rauhallista elämää arvostava ihminen tai ainakin sellaista elämää mitä huolet eivät pitkälti  värittäisi. Silti sellaista elämää ei ole minulle annettu vaan kokoajan jokin asia vaivaa. Isompi tai pienempi. Se sitten vie voimiani ja en pääse rauhalliseen olotilaan. Ehkä hetkeksi, mutta ei pidemmäksi aikaa. Ymmärrän samalla, ettei kukaan ihminen voi sellaista seesteistä elämää toivoa ja olettaa saavansa elää sellaista. Silti ehkä toisilla menee edes pidempiä jaksoja ilman huolia. 

Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis: Mä ymmärrän hyvin sua. Mulla on nyt jonkinlainen Duracel-pupu -vaihe menossa eli haluan koko ajan touhuta ja puuhata. Miksi en voisi välillä vaan ottaa rennommin? Koska mulla on koko ajan alitajunnassa pelko siitä, että kohta tämä seesteinen vaihe on ohi ja sitten alkaa taas syöksykierre. Siksi haluaisin saada edes kodin kuntoon ennenkuin taas jysähtää. Joko oman terveyteni tai isän osalta. Tämä nykyinen elämäntilanne tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi