Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä päästä yli epäsopivasta parisuhteesta?

Vierailija
25.11.2024 |

Ollaan monta kuukautta sitten erottu. Aluksi entinen mies antoi olla rauhassa kuten olin pyytänyt. Kävin hakemassa tavarani ja sen jälkeen on oikeastaan helvetti ollut irti. Ei mene viikkoakaan etteikö ole yhteydessä, ilmoittaa ettei olla erottu ja edelleen olen tilivelvollinen hänelle. Tiedän, että ihan itse vastaan puhelimeen. Viimeksi soitti lauantain ja sunnuntain välisenä yönä videopuhelun ja vaatimalla vaati saada tietoonsa mitä teen ja mitä käyn läpi mielessä. Olin aluksi unen pöpperössä ja en ymmärtänyt, että puhun hänelle. Kun heräsin kunnolla oli hän taas huutamassa kuinka minun pitää antaa hänelle vastaus jatkanko hänen kanssaan vai en. Sanoin suoraan, en ole hänen kanssaan parisuhteessa, enkä ole ole ollut hänen kanssaan kuukausiin. Minulla ei ole mitään asiaa hänelle. Kävi, kuten aina: hän saa omien sanojensa mukaan paniikkikohtauksen ja yrittää itkeä puhelimessa. Valitettavasti näen videon yhteydessä ettei siellä mitään paniikkikohtausta tai itkua ole. Suljen puhelun ja jatkan uniani. Aamulla herään 10 vastaamattomaan puheluun ja raivoviesteihin ja tämän jälkeen anelu viesteuhin. 

En pääse jatkaman elämääni, vaikka en mitään omastani kerro. Olen hänen vuoksi joutunut jättämään sosiaalisen median, sanomaan perheelleni ettei kerro minun voinnista mitään ja vähentämään omia menojani. Vaikka osittain koen olevani vapaa niin silti tuntuu, että en ole. Jos lähtisin treffeille niin tuntuu kuin tekisin jotain todella väärin. Kun tapaan ystäviäni tuntuu kuin teen jotain todella väärin. Tuntuu kuin jatkuvasti olisin tilivelvollinen. Jatkuvasti saan viestiä kuinka rakastaa ja on ymmärtänyt kuinka hän oli kamala mies minua kohtaan ja on nyt muuttunut. Minun vain pitää antaa hänelle toinen mahdollisuus ja hän ei näe tulevaisuutta ilman minua. Itseä häiritsee, kuinka toinen ei ota kuuleviin korviinsa kun sanon, että olen eronnut hänestä ja en halua häntä. Silti jatkaa soittamista, itsensä kuvaamista ja viestien laittelua. 

olen alkanut miettimään, että pitäisikö tässä nyt vain antaa periksi ja palata. Hän on jo kuukausia odotellut ja pitänyt yhteyttä. Jos toinen olisikin kaikkien näiden vuosien jälkeen muuttunut kun sen kerran oikeasti pakkasin ja lähdin. Hän on sanonut jo, että sitten olemme loppuelämän yhdessä ja vain kuolema meidät erottaa. Ja se on ollut se, mitä olen häneltä toivonut jo ennen ensimmäistä seurusteluamme. Samalla kuitenkin jokin sanoo sisälläni, että ei ikinä takaisin. Jokin kalvaa aivan käsittämättömästi ja en pääse siitä tunteesta eroon. Nyt vain haluaisin eroon kaikista näistä tunteista. 

Onko joku ollut joskus samankaltaisessa tilanteessa? Kuinka olet päässyt yli? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän saa omien sanojensa mukaan paniikkikohtauksen ja yrittää itkeä puhelimessa"

Voi jeesus mikä luuseri 

Vierailija
2/26 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, että mietit palaamista hänen luokseen. Miksi olet hänen käytettävissä? Estä puhelut ja viestit. Hän vain innostuu, kun vastaat ja luulee, että välität. Tai sitten toivot, että hän ottaa yhteyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää, että mietit palaamista hänen luokseen. Miksi olet hänen käytettävissä? Estä puhelut ja viestit. Hän vain innostuu, kun vastaat ja luulee, että välität. Tai sitten toivot, että hän ottaa yhteyttä. 

Täytyy sanoa, että eron syynä oli se kun ahdistuin ja stressaannuin miehen läheisyydestä tai siitä kun hän edes otti yhteyttä. En pystynyt enää edes ajattelemaan höntä ilman ahdistusta ja edelleen on samaa että ahdistun hänen yhteydenotoista. Olen laittanut hänet kaksi kertaa täysin estoihin, mutta on laittanut viestiä siskoni kautta. Tuo on kyllä, että hän innostuu siitä kun saa edes jonkun reaktion tai yhteyden. Silloin alkaa viestit lentämään ja poistelee niitä ja laittaa uusia. En reagoi. Yhteisölleni on helpompi jos hän ei ole estoissa. 

Vierailija
4/26 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että eron syynä oli se kun ahdistuin ja stressaannuin miehen läheisyydestä tai siitä kun hän edes otti yhteyttä. En pystynyt enää edes ajattelemaan höntä ilman ahdistusta ja edelleen on samaa että ahdistun hänen yhteydenotoista. Olen laittanut hänet kaksi kertaa täysin estoihin, mutta on laittanut viestiä siskoni kautta. Tuo on kyllä, että hän innostuu siitä kun saa edes jonkun reaktion tai yhteyden. Silloin alkaa viestit lentämään ja poistelee niitä ja laittaa uusia. En reagoi. Yhteisölleni on helpompi jos hän ei ole estoissa. 

Höh. Sanot vaan sille yhtisöllesi, että hekin voivat laittaa estot.  MIKÄÄN ei pakota sinua sietämään tuota. 

ja ei todellakaan kannata mennä takaisin yhteen sellaisen miehen kanssa, joka ei päästä eroon, ja uhkailee, että ollaan yhdessä kunnes kuolema erottaa. 

Vierailija
5/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että johdattelet aina harhaan kun se sinun tilannettasi hyödyttää ja sitten vedät maton alta. 

Vierailija
6/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä yhteen. Pidä pintasi!

Vierailija
7/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki toimia omia tunteitaan vastaan. 

Jotkut pällit lopettavat perässä kulkemisen vasta kun alkavat kuvitella, että sulla on joku muu.

Vierailija
8/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämän on oltava vitsi? Ei kai kukaan tosissaan harkitsisi yhteenpaluuta jonkun mielenvikaisen vainoajan kanssa? 🥶

Vierailija
9/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siskosi välittää hänen viestejään?

Vierailija
10/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. Hänen puoleltaan alkoi touhu mennä siihen pisteeseen, että oli pakko laittaa estot päälle (häiriköinti oli jo sitä luokkaa) ja katkaista välit ihan kokonaan. Kaiken laisiin hulluihin sitä törmääkin elämänsä aikana.

Vierailija
11/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämän on oltava vitsi? Ei kai kukaan tosissaan harkitsisi yhteenpaluuta jonkun mielenvikaisen vainoajan kanssa? 🥶

En ole lukenut aloitusta enkä ajatellut mitä kommentoijat siihen sanovat, mutta vastaan tähän kommenttiin... MINÄ OLEN TOLLANEN 'kukaan' PÄHKÄHULLU, joka harkitsee tosissaan 'juttua' 'mielenvikaisen' exän kanssa - siis tässähän puhutaan jostain existä. En ole varma onko jollakin tavoin 'vainonnut' minua salakavalasti ja sotkenut elämääni, mutta minut on tehnyt ties miksikä stalkkariksi kun yritin vain selvittää ties mitä...

Vierailija
12/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä sinä haluat ja toimi sen mukaan.

Mieti- ha pysy siinä.

Tuollainen uhkailu ei käy.

Siihen, kun lähdet niin olet siinä pelissä.

Missä kulkevat sinun omat rajasi?

Sinun on opeteltava suojelemaan itse itseäsi. Se on ihan normaalia, että ihminen suojelee itseään. Onko sinulla ihmisiä, keiden kanssa voisit jutella? Tuo miehen toiminta on henkistä väkivaltaa.

Ota yhteyttä johonkin tahoon, jossa näistä osataan sinulle kertoa. Naisten talo, lyömätön linja, mieli.fi googlaa ja hae apua NYT.

Vierailija
13/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli ilmoitus ja rikosilmoitus häirinnästä jos ei lopu

Vierailija
14/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on huomannut, että et oikein uskalla olla omalla puolellasi. Yrittää kaikkia manipuloinnin keinoja.

Miten osata olla selkeä ja suora ja osoittaa, että kaikkien parasta on, että kukin löytää sellaisen ihmisen kuka haluaa olla yhdessä?

Miksi se mies haluaisi olla sellaisen kanssa, joka ei halua hänen kanssaan olla?

-ja miksi ihmeessä sinä menisit takaisin, tai olisit sellaisen ihmisen kanssa parisuhteessa, kenen kanssa et halua olla?

En kyllä tajua teidän logiikkaa ollenkaan.

Vierailija
15/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vähän vastaavasta eroon kun ex löysi uuden. Hän oli omien sanojensa mukaan läheisriippuvainen + kasa muitakin ongelmia, joten kaipa hän tarvitsee jonkun, johon kohdistaa energiansa. Nyt ex vaikuttaa taas ihan normaalilta ihmiseltä kun ei enää pura häiriökäyttäytymistään raivoviesteihin sun muihin.

Niin ja älä palaa sen kanssa yhteen vaikka miten mieli tekisi. Ansaitset parempaa.

Vierailija
16/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus.

Vierailija
17/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt törmännyt sairaaseen mieleltään  ihmiseen. En tiedä miten hänen kanssaan toimit niin, että hän ymmärtää jättää sinut rauhaan ja siirtyy seuraavaan kohteeseen tai eteenpäin.

Suosittelisin ottamaan yhteyttä johonkin tahoon, jotka näitä asioita käsittelevät. Tuo ri ole mitään tavallista läheisriippuvuutta. Tuo on  jotain muuta.

Koeta  nähdä laajemmin. Sinä et ole syy tuohon sairaalloiseen käyttäytymiseen. Sinä et myöskään ole pelastus.

Vierailija
18/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole yhteisiä lapsia? Se hankaloittaisi vähän, kun on pakko jossain määrin pitää yhteyttä, mutta lasten mukana kulkeva reissuvihko ja kiireelliset yhteydenotot vain viesteillä voisi toimia. Mutta, jos ei ole lapsia, mikset ole jo estänyt hänen puheluitaan? Nyt ensitöiksesi teet sen. Jos hän alkaa sen jälkeen käydä kotiovellasi, teet rikosilmoituksen. Luulen, että jo puheluiden estäminen toimii. Jos ei saa minkäänlaista vastakaikua, niin harva jaksaa yrittää. 

Vierailija
19/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus suhteessa, jossa riidat oli sellaisia, että erokortti viuhui ilmassa. Sitten kun sain tarpeekseni ja halusin oikeasti erota, miehellä kesti aikansa ymmärtää, että olen tosissani, eikä kyseessä ole "normiriita".

Toimit jo ihan oikein, että esim. yöllä pidät puhelinta äänettömällä. Kannattaa kuitenkin olla lukematta ja kuuntelematta hänen viestejä. Kätevimmin se onnistuu, kun estät hänet. Älä myöskään ota sukulaisten kautta häneltä viestejä vastaan. Pyydä sukulaisia kertomaan hänelle, etteivät he voi välittää sinulle viestejä, koska et suostu ottamaan niitä vastaan.

Nyt vaan tapaamaan kavereita, hassu tunne menee kyllä pian ohi, kun saat hyvää seuraa ja muuta ajateltavaa. 

Tee rikosilmoitus, ja kerro siitä kaikille sukulaisillesi, jotta he voivat kertoa asiasta eteenpäin.

Huoli-ilmoitus hänestä on myös hyvä idea.

Vierailija
20/26 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se mikään parisuhde olikaan jos olet hänestä ylipäätään tuota mieltä. Muutenkin, seura kertoo ihmisestä paljon joten oletko varma ettet ole itse samanlainen jos olet ollut "parisuhteessa" tuollaisen ihmisen kanssa. Muutenkin, miten sinun ihmissuhteesi yhteisöösi vaikuttaa. Jos et halua olla ihmisen kanssa tekemisissä, sano se hänelle suoraan äläkä estele, se on lapsellista.