Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22176)
Vaalivalvojaiset jatkuu....
Hyvää yötä kaikille
Ehkä vaaleissa näkyy nyt jokin muutos ja jotkut ovat miettineet, ettei nykytilanne ole hyvä. Tänään ollut ihan hyvä päivä. Ainoastaan se vähän surullista, kun tulee se olo, että tykkäisi puhua monista asioista ja ei ole sellaista ihmistä elämässä. Silloin tuntee surua ja tavallaan tulee se olo, ettei ikinä voi tuntea sitä tunnetta, että joku jakaa saman kiinnostuksen kohteen. Se jotenkin vaikuttaa minuun ja mietin, etten pysty itsekään jakamaan asioita toisen kanssa ja kuuntelemaan hänenkään asioitaan. Tuo kaikki tuo sitten jotain irrallisuuden tunnetta. Äitini mielestä hän on hyvä kuuntelija ja silti itse aina pelkään kertoa hänelle mitään huonoa ja sitten jos on pakko joskus niin vaikeaa se on.
Hooi hoijaa, aamukahvi ei meinaa piristää, vaalivalvojaiset kesti yli puolenyön. Olihan yllätyksiä. Maanantai menee toipuessa.
Mukavaa päivää kaikille
N64
Tein sauvajumpan, useita liikkeitä sekä rannepainojen kanssa 200 hiihdon tasatyöntöä simuloivaa liikettä.
Tämä siis vastauksena ystävälliselle aloittajalle.
Kyllä seksi on elämän suola, vielä näin eläkkeelläkin. Nyt on sille aikaa. Onneksi mulla on komea pappani aina vierellä. N68
Trollit tulleet tähänkin ketjuun > ohi.
Nälkä jo aamusta. Ei mitään syötävää ja roskiskin tyhjätty.
"Kylläpä kirjoitat kauniisti! Ettet vaan ole ollut alan lehdissä töissä?"
Kiitos ystävällisistä sanoistasi! Alan lehdissä on kyllä ollut hyvinkin kauniita kertomuksia.
Kahdessa työpaikassa vain olen ollut, alkuvuosikymmenet kiristillisperäisessä vajaamielishoitolaitoksessa ja lopun seurakuntapastorina, kunnes tuli aivoverenvuoto ja stoppi.
Harmittaa, kun en saanut hakemastani työpaikasta kutsua haastatteluun. Olin aika varma, että minulla olisi mahdollisuuksia. No, tulee niitä paikkoja, ehkä vielä parempia kuin tämä.
Huomenna lähdetään mökille melkein viikoksi, se piristää vähän mieltä. Siellä on paljon mukavaa puuhaa, niin sisällä kuin ulkona. Voisi korkata grillikaudenkin jos on niin lämmintä mitä on lupailtu.
Postiin oli tullut paketti, voisi lähteä sitä noutamaan ja käydä samalla kirjastossa ja apteekissa. Sitä ennen pitää laittaa koulusta tulevalle lapselle ruokaa. Jotakin sellaista, joka tyhjentää kaappeja ennen mökkireissua. Ehkä pizzaa, olisikin varmaan kiva ylläri arkisena maanantaina, kun yleensä on viikonloppuherkku.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Sinivuokot kukkapenkissä kukkii. Ihanat pienet silmänilot, on yksi lempikukistani. Nurmitädyke on toinen ja lehdokki kolmas. Vanamo upea sekin...
Kehotan siirtämään seksiosioon sinne kuuluvat kirjoitukset :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synkkää heti aamusta, eilen ei ihmiskontakteja ja ei ehkä tänäänkään muuta kun kaupan kassa.
Mietin vaan, mitä tarkoitusta tällä minun elämälläni on? Kukaan ei edes tiedä, että olen olemassa, ei jaksa kauaa enää.
Yrititkö itse? Menitkö juttelemaan? Kerroitko olevasi seuraa vailla? Autoitko naapuria tai lasta? Olitko vastaanottavainen ja ystävällinen? Soititko helsinkimissioon? Kävitkö jumalanpalveluksessa tai kirpparilla? Juttelitko roskiksella?
Sivusta tähän. Ihminen, kun monesti kaipaa sitä, että tutustuisi paremmin johonkin ihmiseen. Itsekin ajattelen niin, että tietty "small talk" ei kohdallani toimisi vaan kaipaisin jotain enemmän. Toisaalta typerää ehkä kirjoittaa näin, mutta kaipaan sitä, että toinen tavallaan olisi tilanteessa, että hänkin kokisi asian niin, että tahtoo tutustua enemmän. Samalla tietysti eihän kukaan ikinä etene ilman "alkututustumisia" sen pidemmälle. Ymmärrän senkin ja minullekin on se alkukin jo niin vaikeaa. Olisi tärkeää ehkä tietää se, että toinen oikeasti kaipaisi seuraa. Muuten se menisi ehkä niin, että toisella olisi jo seuraa muutenkin ja ei kaipaisi sen enempää. Toisaalta minulla on ne kokemukseni jotka vaikuttavat.
Samoin tavallaan miten minäkään jossain kirpparilla tai kaupassa mukamas ihmisiin tutustuisin. Näin ehkä voisi hieman miettiä sitä asiaa, että ei tuo kaikki nyt noin yksinkertaista ole. Samoin Suomessa nyt on muutenkin yleistä, että hyvä kun naapuri edes moikkaa.
Jos mietin omalla kohdalla täällä maalla asuessa, että kuka moikkaa ja kuka ei melko surkea tilanne. Lähinaapureista osa moikkaa joskus. Samasta perheestä ehkä vain osa. Tämäkin vaihtelee. Olen muutamia kertoja kätteni heilauttanut ja toinen tuijottaa ilman aikomustakaan moikata. Sama juttu jos ajaa autolla ohitse ja toinen takuulla huomaa minut. Lähinnä tämä vaihtelee päivittäinkin. Tänäänkin sama teema.
Siinä saa sitten arpoa mikä on tilanne tänään. Kauempana asuvista eräs moikkasi joskus. Sitten lopetti sen kaiken. Muut eivät ole ikinä moikanneet. Tai sitten perheen lapsi moikkaa ja vanhemmat eivät. Näin tuli nyt vaan tämä mieleen, että melkoista. Sitten joku näistä naapureista taas moikkaa lähinaapureitani esim kun sattuvat näkemään, mutta he ovatkin asuneet koko elämänsä täällä sukuineen. Näin heillä on ns velvollisuus jo moikata heitä. Kirjoitin nyt tästä, kun tuli mieleen.
Tänään tylsä päivä enkä viitti tehdä mitää isompaa, katon tähtiarpaa ajankuluksi.
Minulle kuuluu hyvää. Sillä Jeesus on minulla sydämessäni. Otin Jeesusken vastaan Pelastajani n. 30 v sitten, enkä kadu pätkääkään.
Olen matkalla Taivaaseen. Kunnia Jeesukselle. Hän elää.
Ystävistä:
Opiskeluaikoina sisäoppilaitoksessa sain pitkäaikaisia ystäviä. Muutamassa työpaikassa on ollut kivoja työkavereita, sieltä on tarttunut ystäviä mukaan. Harrastuksista joku.
Kymmeniä ystäviä saimme muuttaessamme maalle. Olen täällä 95%, puoliso on enemmänkin kaupungissa. Kyläkuppilassa on melkein aina joku ystävä kahvilla tai kesällä terassilla kaljalla/jäätelöllä. Bingo vetää kuppilan täyteen ja kesäkaraoke kukkuroilleen.
Kyllä maalla on mukavaa
Vierailija kirjoitti:
Minulle kuuluu hyvää. Sillä Jeesus on minulla sydämessäni. Otin Jeesusken vastaan Pelastajani n. 30 v sitten, enkä kadu pätkääkään.
Olen matkalla Taivaaseen. Kunnia Jeesukselle. Hän elää.
Uskotko, että tapaat kuoltuasi aiemmin tuonilmaisiin siirtyneet läheisesi?
Olen seurustellut reilu puoli vuotta miehen kanssa, jolla on lapsi. Tapasimme lapsen kanssa ensimmäistä kertaa vuoden vaihteessa, ja olemme sen jälkeen viettäneet kolmistaan aikaa pari kertaa kuussa. Kerran olen ollut yötä lapsen ollessa kotona myös. Eilen olin heillä käymässä, ja alkuillasta lapsi kysyi, voisinko jäädä yöksi. Tuli tosi hyvä mieli, että lapsi tuolla lailla osoitti viihtyvänsä kanssani. Olen tarkoituksella halunnut tutustumisen etenevän lapsen tahdissa, ja siksikin tällaiset tuntuvat tosi hyvältä.
Kannattaisi sitä äänestää, kun siihen on mahdollisuus. Vaikka ei olisikaan selvää ketä henkilökohtaisesti äänestää niin voi vaikkapa ajatella puoluekohtaisesti. Jokainen jätetty ääni on pois omalta puolueelta.
Mä näin tänään sydäntä lämmittävän hetken, kun pikkupojalta oli pudonnut ketjut pyörästään niin joku tuntematon mies auttoi poikaa laittamalla ketjut paikoilleen. Kiva kun on vielä noinkin mukavia ihmisiä olemassa.