Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22230)
"Otin vähän tuntumaa harmonikan soitosta ja eipä se ollut vaikea hoksata miten sitä soitetaan. Soittaminen ja liike pitää vaan rytmittää yhteen sopiviksi. Yhtä kappalettakin soitin sillä huonoon sävyyn. Treeniä vaan lisää hanurin parissa."
Ehkäpä se on niin, että jos osaa soittaa yhtä soitinta niin voi helpommin oppia soittamaan toistakin. Pitäisi itsekin joskus kokeilla esim kitaran soittoa peilaten omiin soittokokemuksiin. Toisaalta ei minulla ole kielisoittimista kokemusta. Puhallinsoittimista ja pianosta kyllä.
Terapeutille kiitos viestistä. En silti halua mitään diagnoosia ja pärjään kyllä yleensä ihan hyvin kuitenkin. En koe oloani kovinkaan huonoksi. Lähinnä haluaisin käsitellä näitä asioita. Pitäisi sitten omakustanteisesti käydä. Siihen rahat ei kyllä oikein riitä. Kiitos silti kivoista sanoistasi.
Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuoeks
Ei vitsaa Siul, ei palkkaa Miul
Etä - virpominen Kaikille
Karjalaislikka
Vierailija kirjoitti:
Politiikasta. Itse en ole äänestänyt koskaan. Ehkä jotenkin pitäisi ns tuntea se ihminen ketä äänestää ja tietää hänen olevan oikealla asialla. Tosin mistä mitä sellaisen ihmisen tuntisin, kun ei muutenkaan ihmisiä elämässäni ole. Toisaalta ehkä ajattelen liian paljon. Eihän kukaan sitten voisi äänestää jos tutut vaan äänet saisivat. Asuessani täällä missä asun niin tiedän silti, että moni äänestää juuri tuttujaan. Näin moni kerääkin ison äänimäärän tätä kautta. Pienillä paikkakunnillakin korustuu joidenkin äänimäärät. Itse äänestäisin ihmistä joka on ns "huonompiosaisten" puolella.
Elokuvia olen nyt itsekin katsonut muutamia. Yksi niistä Hetki lyö, niminen elokuva. En pitänyt siitä kyllä yhtään ja minusta kamala suorastaan. Odotin jotain huumoria yms, mutta jotkut hetket aiheuttivat lähinnä kamalan olon vaan. Inhottava kokemus suorastaan.
Mainosklippi riitti tästä elokuvasta, en kiinnostunut ollenkaan. 100l Sahtia - suosittelen, ei pelkkää 'kohellusta', vaan tummaa draamaa taustalla...
100 litraa sahtia -elokuvassa käsiteltiin hienolla tavalla alkoholismia, hurttia huumoria unohtamatta. Vaikeita teemoja kulki taustalla, mutta ne eivät hallinneet kokonaisuutta, mikä teki katsomisesta hyvän kokonaisuuden. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
100 litraa sahtia -elokuvassa käsiteltiin hienolla tavalla alkoholismia, hurttia huumoria unohtamatta. Vaikeita teemoja kulki taustalla, mutta ne eivät hallinneet kokonaisuutta, mikä teki katsomisesta hyvän kokonaisuuden. Suosittelen!
Olin kirjoittanut ylös leffan: 1000l Sahtia, luulin niin... ja eihän se 100l mihinkään riittäisikään :)
Tiellä ken vaeltaa, ken aasilla ratsastaa? Maahan on laskettu vaatteita, lehtiä, oksia.
Kuuntelin tämän virren. Hyvää Palmusunnuntaita 🌼
Vierailija kirjoitti:
Terapeutille kiitos viestistä. En silti halua mitään diagnoosia ja pärjään kyllä yleensä ihan hyvin kuitenkin. En koe oloani kovinkaan huonoksi. Lähinnä haluaisin käsitellä näitä asioita. Pitäisi sitten omakustanteisesti käydä. Siihen rahat ei kyllä oikein riitä. Kiitos silti kivoista sanoistasi.
Jos tähän vielä lisään niin itsellä tämä kaikki näkyy siinä miten koen itseni ja miten tavallaan elän ja pystyn tekemään eri juttuja. Ihmisiin liittyvissä jutuissa paljon. Ja vaikka jännitän monia asioita varsinkin ihmisiin liittyen niin en koe kuitenkaan kaipaavani diagnoosia, koska se on vaan kokemusteni summa ja ikävästi nämä asiat ovat muuttaneet elämääni. Toisaalta niin kuin joskus kirjoitin niin en odottanut mitään helppoa tietä ja olen muutenkin hieman ujo ihminen ollut. Kuitenkin ihmisiin liittyen kokemukset ovat vaikuttaneet paljon. Näin tavallaan pitäisi kaikki nämä asiat käsitellä. Minulla on niin paljon kaikkea siihen liittyvää. Olen tavallaan "kasvanut" niiden asioiden parissa jo nuorena.
Niin kuin kirjoitin niin kiitän silti viestistäsi ja jos olisi mahdollista tai joskus on niin pitää yrittää apua näihin juttuihin saada. Ehkä sitten itse maksaen. Itsekin uskon, että ei se pahitteeksi olisi. Jääköön aihe nyt, kun kirjoitan itsestäni taas liikaa. Pahoittelen sitä.
Isä ja poika lähtivät pelireissulle ja minä jäin kotiin koirien kanssa. Unohdettiin ihan kokonaan palmusunnuntai ja harmittaa kun ei viitsi avata virpojille ovea kun ei ole mitään annettavaa. Koirat käy kuumana kun jatkuvasti oven takana ihmisiä mutta ei mennä sinne ovelle.
Jotenkin vähän alakuloinen sunnuntaifiilis, ei mistään erityisestä syystä. Voisi keittää kahvia, lukea hetki kirjaa ja mennä sen jälkeen kylpyyn.
Vierailija kirjoitti:
"Otin vähän tuntumaa harmonikan soitosta ja eipä se ollut vaikea hoksata miten sitä soitetaan. Soittaminen ja liike pitää vaan rytmittää yhteen sopiviksi. Yhtä kappalettakin soitin sillä huonoon sävyyn. Treeniä vaan lisää hanurin parissa."
Ehkäpä se on niin, että jos osaa soittaa yhtä soitinta niin voi helpommin oppia soittamaan toistakin. Pitäisi itsekin joskus kokeilla esim kitaran soittoa peilaten omiin soittokokemuksiin. Toisaalta ei minulla ole kielisoittimista kokemusta. Puhallinsoittimista ja pianosta kyllä.
Mä tein kitaran soiton opettelussa niin, että piirsin taulukon kaikista äänistä mikä missäkin sijaitsee kitarassa. Itseäni se ainakin auttoi, kun itselläni on jonkinlainen kuvamuisti.
Tänään huonosti päivä tavallaan alkanut, kun ensiksi taistelin kärpäsiä vastaan ja harrastukseni parissa kännykkäsovellus tuli maksulliseksi.
Nyt mä ulkona harrastelen ja ihan mukavasti menee hyvässä säässä.
Kauhistuttaa sarja A N K G pyrkimys vapauteen. Monta kuoli, monta yritti, erästä monta kertaa.
Aurinkoinen ja tuulinen päivä. Kävin kävelylenkillä; ei ollut talvinen vaatetus ollenkaan liikaa, tuuli oli niin kylmää.
Sain juuri yhden sukan valmiiksi, parin sille aloitan vielä tänään. Teen samalla mallilla useammat, mutta eri väriset. Syksyllä sitten lahjoitan jonnekin keräykseen.
Leivinuunista kuuluu mukava palavien puiden ritinä.
Eilen tein pitkästä aikaa mustikkakukkoa eli rättänää. On niin hyvää, että pitäisi jatkuvasti maistella.
Pyörälenkillä käytiin. Ihailtiin sinivuokkoja ja pihoissa kukkivia krookuksia ja scilloja. Linnut lauloi- ihan kuin olisi kevät!
Eipä ole virpojia näkynyt. Itse joudutaan syömään suklaamunat.
Katsottiin Minkä taakseen jättää. Englannissa osataan tehdä hyviä sarjoja.
Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille💐
Elämällä se selviää, ota kontakteja katseellasi.
Mun vanhemmat lähti katsomaan 100 litraa sahtia ja mä lähdin koiran kanssa lenkille. Näkyi lenkillä noitia ja ihmiskissoja. Tässä kun laitoin itselleni ruokaa pöytään niin yksi virpoja tuli tännekin :) Oli tarjottavana Kinderiä ja pieniä munia. Hitsi miten kivalta tuntui, kun mulle virvottiin. En ole ikinä aikaisemmin kokenut tuota.
Mua kävi virpomassa siskon lapsenlapsi, olipa mukavaa, annoin suklaapupun hänelle. Nyt olen taas tuore ja terve. . 🐰 N65v
Voi iiikkk. Olin pois ja palasin just kotiin. K u k a a n ei ollut käynyt virpomassa, jätin portaille palkkapussit ja ohjeet virpojille. Lapsena tämä oli tärkeä päivä.
"Eilen tein pitkästä aikaa mustikkakukkoa eli rättänää. On niin hyvää, että pitäisi jatkuvasti maistella."
Tähän liittyen tuli mieleen, kun kävimme Pohjois-Karjalassa vuosia sitten ja sieltä kaupasta ostin muutamia mustikkakukkoja. Olivat todella hyviä, vaikka varmasti kotona tehty on vieläkin parempaa. Täältä päin ei voi niitä kaupasta ostaa niin tein silloin päätöksen, että joskus pitää niitä itse yrittää leipoa. No, en ole sitä vieläkään tehnyt. Ehkä kesällä viimeistään pitäisi kokeilla.
Muuten itsellä ollut kaipuu johonkin reissuun. Äitinikin olisi ollut sopivasti pääsiäisenä vapaalla, mutta rahatilanteemme ei oikein riitä edes kotimaan lomaan. Johonkin mökille oltaisiin esim voitu mennä. Kuitenkin eri maisemiin. Lähinnä mitä parempi sää niin sitä useimmin alkaa itsellekin tulla ajatuksia reissuihin liittyen. Olen myös miettinyt paikkoja missä voisin joskus asua. Jos katsotaan kaikkea niihin liittyviä juttuja niin pari Suomen aluetta ehkä hyviä vaihtoehtoja. Tätä syrjempään missä nyt asun on tuskin järkeä muuttaa. Jos mietin niin kyllähän tämäkin seutu on luonnoltaan kaunista, mutta siihen se sitten jää.
Täällä ei näkynyt virpojia, mutta kun täällä nyt näy muutenkaan ketään. Autoja kulkee harvakseltaan. Olisihan se tietysti ollut yllätys jos joku olisi tullut. Koirani kanssa asuessamme eri paikassa joskus kävi joku ja ei koirani oikein tykännyt, joten pistin sen toiseen huoneeseen ja pysyi jotenkuten siellä. Vaikka kiltti oli niin ei kuitenkaan sellainen mitä varmaankaan monikaan tahtoo ovella heti kohdata. Tuli tämä mieleen, kun eräässä viestissä kirjoitettiin koirien haukkumisesta ja virpojista.
Itse olin kerran lapsena virpomassa erään toisen kanssa. Oli ihan kiva kokemus ja kierrettiin muistaakseni melkein 6 tuntia eri paikoissa. Ehkä liiankin kauan, mutta itse tykkäsin jo silloin kävellä paljon muutenkin niin ei tullut ajateltua matkaa. Saatiin herkkuja ihan hyvin. Jos mietin itseäni lapsena niin en arastellut tuollaisia juttuja ja pystyin hyvin esim koulun rahan keruuseen liittyviä juttuja kauppaamaan. Tänään ollut ihan hyvä joskus hieman väsynyt päivä.
Tänään en ole käynyt äänestämässä, en myöskään äänestänyt ennakkoon. Yleensä olen äänestänyt kaikissa vaaleissa ja seuraan päivän politiikkaa, mutta nyt jotenkin ollut pettymystä ja väsymystä politiikkaan ja poliitikkoihin.
Viime eurovaaleissa eräs ehdokas jäi valitsematta, vaikka oli 45000 äänellä yksi koko Suomen ääniharavista. Sen sijaan toinen henkilö pääsi europarlamenttiin 4900 äänellä. Että ei tunnu oikein reilulta tämä systeemi näin henkilötasolla.
Ehkä seuraan kuitenkin vaalilähetystä televisiosta, ainakin tulokset pääpiirteissään voisi katsoa.
Hei Pitkis,
Pohdit terapia-asiaa, psykoterapeutti vastaa. Kelan terapiaan päästäkseen täytyy olla joku mielenterveyden häiriö, joka vaikuttaa työ- tai opiskelukykyyn. Kertomasi perusteella uskon, että oireesi sopisivat mahdollisesti ahdistuneisuushäiriöiden kategoriaan, joihin sopii mm. pelkosi miten ihmiset suhtautuvat sinuun sekä esim. pakonomainen tarpeesi kävellä paljon, että saat ahdistuneen olotilasi takaisin siedettäväksi. Diagnoosin teko on psykiatrin hommia, he haastattelevat huolellisesti ja osaavat hommansa. Lääkitystä ei vaadita Kelan puolesta, mutta useimmiten lääkärit niitä toki tarjoavat. Omista Kela-asiakkaistani n. puolet käyttää lääkkeitä ja puolet ei.
Kelan byrokratia menee niin, että ensin pitää tavata psykiatri, olla 3 kk hoitosuhteessa johonkin tahoon (esim. psykoterapeutti, kunnallinen mt-palvelu, opiskelurerveydenhuolto tai työterveyshuolto). Käynnit harvakseltaan riittävät. Kun 3 kk on kulunut, on psykiatrin toinen käynti, jolloin hän yleensä laittaa diagnoosin ja kirjoittaa lähetteen Kela-terapiaan. Sinun täytyy myös itse tehdä hakemus Kelaan. Päätös tulee n. 2 kk sisällä hakemuksesta. Terapiaan joutuu usein jonottamaan, joten vapaita terapeutteja kannattaa aloittaa kyselemään jo viimeistään hakuvaiheessa.
Sopivan terapeutin kanssa sinulla tulee olla sellainen olo, että olet turvassa ja kemiat kohtaavat. Elleivät nämä täyty, on hyvä etsiä toinen. Sopivan terapeutin kanssa voit saada menneisyyden taakat lieventymään ja ravistella niitä omia ajatusmalleja, jotka ovat jääneet elämään esim turhina pelkoina.
Itse ainakin hyödyin omasta terapiastani valtavasti ja voi sanoa, että elämäni muuttui oleellisesti paremmaksi. Siihen pyrin nyt itsekin jokaisen asiakkaani kohdalla. Mieti asiaa. Sinulle kaikkea hyvää elämääsi toivon.