Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22562)

Vierailija
8621/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettiä missähän asutte, kun teilläpäin yli 20 astetta pakkasta. Täällä missä itse asun on vaan alle 10 niin kuin monella muuallakin paikkakunnalla. 

Päijät-Häme -21C aamu ysiltä

Etelä-Savossa myös aamulla yli 20 astetta pakkasta, tällä hetkellä  10.

Vierailija
8622/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa netissä olemista ja ihmiselämä tuntuu niin turhalta. Kaikki keskustelut tuntuvat niin turhilta. Miksi kukaan jaksaa olla mitään mieltä mistään, kun millään ei oikeasti ole mitään merkitystä. Onhan se ajankulua toki ja jotenkin aika on käytettävä elämisen aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8623/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänään tehnyt mitään järkevää, vaan katsonut tv, ollut netissä, vastannut muutamaan puheluun. Syönyt lounaan juonut 3 mukillista kahvia voileivän kera.

Vierailija
8624/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyllä olin ja hevosia katsomassa. Ehkäpä muistavat minut, kun osa tulee aina katsomaan. Osaavat vaan olla toisilleen mustasukkaisia ja herkästi luimivat jos joku saa enemmän huomiota. Näin syntyy riitaa helposti. Kivoja ovat kyllä. Tänään miellyttävämpi ilma kävellä.

Eilen illalla sain energiaa tehdä opiskeluun liittyviä tehtäviä kunnolla. Toisaalta mistäpä sitä tietää onko kirjoittanut jotenkin asian vierestä tai asioista mitkä eivät olekaan niin tärkeitä. Silti ehkä täytyy nyt hyväksyä tuo ja todeta, että ainakin tein parhaani. Tänäänkin pitäisi nyt tehdä taas jotain tehtäviä.

Harmittaa hieman nyt se Windows 11 painostus, kun omaankin koneeseen tulee muistutuksia. Ei tämä 14 vuotta vanha pöytäkone (liikkeessä itsekoottu) tule mitään tuollaista kestämään. Hyvä, kun toimii edes vielä. Sekin on jo saavutus. Ehkä sitä vanhan version tukea voi silti vielä ostaa myöhemmin. Toivon niin.

Muuten tavallinen päivä ollut taas kerran. Joskus katsoin itsekin ampumahiihtoa todella paljon ja kaikki kilpailut siihen liittyen. Nyt hyvä, kun silloin tällöin seuraan.

Joku kirjoitti elämän turhuudesta ja onhan se vähän niinkin. Itse taas silti mielelläni keskustelisin asiosta jos voisin. Palstalla on nykyisin kovinkaan usein jaksa mihinkään asiaan ottaa kantaa. Joskus aiemmin kirjoitin useimmin eri ketjuihin. 

Vierailija
8625/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyllä olin ja hevosia katsomassa. Ehkäpä muistavat minut, kun osa tulee aina katsomaan. Osaavat vaan olla toisilleen mustasukkaisia ja herkästi luimivat jos joku saa enemmän huomiota. Näin syntyy riitaa helposti. Kivoja ovat kyllä. Tänään miellyttävämpi ilma kävellä.

Eilen illalla sain energiaa tehdä opiskeluun liittyviä tehtäviä kunnolla. Toisaalta mistäpä sitä tietää onko kirjoittanut jotenkin asian vierestä tai asioista mitkä eivät olekaan niin tärkeitä. Silti ehkä täytyy nyt hyväksyä tuo ja todeta, että ainakin tein parhaani. Tänäänkin pitäisi nyt tehdä taas jotain tehtäviä.

Harmittaa hieman nyt se Windows 11 painostus, kun omaankin koneeseen tulee muistutuksia. Ei tämä 14 vuotta vanha pöytäkone (liikkeessä itsekoottu) tule mitään tuollaista kestämään. Hyvä, kun toimii edes vielä. Sekin on jo saavutus. Ehkä sitä vanhan version tukea voi silti vielä ostaa myöhemmin. Toivon niin.

Muuten tava

Meillä kans ikivanha pöytäkone, Windowsin päivitys pelottaa...

Hevoset on kyl ihania

Vierailija
8626/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettiä missähän asutte, kun teilläpäin yli 20 astetta pakkasta. Täällä missä itse asun on vaan alle 10 niin kuin monella muuallakin paikkakunnalla. 

Varsinais-Suomi, Kaarina. Aamulla -14 päivällä enää -3. Nyt taas pakkanen kiristyy, näyttää -6.

Lumisadetta saatu tännekin lopulta ja maa valkoinen. Huono talvi täällä etelässä ollut, kun sitä kunnon talvea kaipaa. Sanonta, huono talvi, huono kesä.

Vierailija
8627/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ainoo huvitus on vilkas mielikuvitus. Ja unimaailma. 

Tuli tämä mieleeni, kun nukun paljon nykyisin. Jos ei muuta tekemistä, niin aina voi nukkua. Meneehän se aika eteenpäin näinkin. Ja jos näkee unia/ muistaa unia, niitä on mielenkiintoista pohtia.

Toinen asia, mitä voi tehdä, on kävellä. Eteenpäin mennään siinäkin. Yhtenä päivänä mietin elämääni ja sanoin Luojalleni, että alan kävellä enemmän, kun minulla on vielä jokseenkin terveet jalat ja pystyn liikkumaan. En halua hukata elämääni niin, etten liikkuisi.

Vierailija
8628/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Helsingissä sataa kauniisti lunta, mieli tyyntyy. Toivottavasti ei sula taas heti pois. Yksi syy miksi muutan pois täältä on että rakastan lunta ja talvea. Nyt pitää vaan päättää mihin asti muutan jotta saan nauttia lumisemmista talvikuukausista, Uudellamaalla ajattelin kuitenkin pysyä. Ehkä Hyvinkään korkeudelle riittää. 

Vierailija
8629/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Helsingissä sataa kauniisti lunta, mieli tyyntyy. Toivottavasti ei sula taas heti pois. Yksi syy miksi muutan pois täältä on että rakastan lunta ja talvea. Nyt pitää vaan päättää mihin asti muutan jotta saan nauttia lumisemmista talvikuukausista, Uudellamaalla ajattelin kuitenkin pysyä. Ehkä Hyvinkään korkeudelle riittää. 

Lahden kohdalla menee Salpausselänharju, usein niillä kodin muuttuu lumen paljous

Vierailija
8630/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, eikä huomennakaan ole mitään menoa eikä kukaan odota minua missään eikä kukaan tule käymään eikä soita. Jos kävisi nukkumaan, että jaksais kumminkin yksinäistä elämäänsä, jos jostain joskus valo tähänkin elämään tulisi.

N61v

Vierailija
8631/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten tava

Mulla on läppärissä Windows 7, siis ikivanha eikä mulle mitään päivityspainostusta tule. Ja vaikka tulis, en siitä välittäis, älä sinäkään. Vanhakin Windows toimii, ei siihen mitään päivityksiä tarvita jos ne vanhat systeemit riittää siihen mihin käytät konetta.

Siirryn kohta snookeria seuraamaan, sitä riittää taas varmaan huomisen puolelle. On mun lempipenkkiurheilua ;)

Vierailija
8632/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lähdettiin kakkosasunnolta kotiin, kuutisen tuntia meni. Olipa luonto kaunis, puut kimalsi kuuraisina, aurinko paistoi. Iso teeriparvi lensi koivikossa, paljon tilhiä myös.

Lounastauko nyt Varkauden Prisman PizzaPuffassa, mukavasti katkaisee reissun.

Nyt ei ole mitään suunnitelmia tulevalle viikolle. Huomenna kirjastoon hakemaan varauksesta tulleet kirjat.

Tuo asuntomme on lapsuuteni maisemissa. Usein ajattelen miten raskas elämä oli äitiparallani. Pientilan emäntä, ei mitään mukavuuksia, lapsia melkein joka vuosi syntyi. Isä usein viikot savotassa joten ei aikuista seuraa. Minä en kyllä olisi järjissäni siitä selvinnyt.

Vierailija
8633/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään toista kertaa hiihtämässä yönä talvena. Minkäs teet, kun ei ole latuja ollut. Mutta ihana oli hiihdellä hiljakseen ja ihastella luontoa. 

Vierailija
8634/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kirjoittanut hiihtämisestä. Itsekään en ole vuosiin hiihtänyt. Pari kertaa käynyt vanhoilla huonoilla suksilla kokeilemassa. Harmi sinänsä sillä  tykkään hiihtämisestä ja joka talvi aina mietin josko hyvät sukset viimein hommaisin.

Lukiessa muiden reissuista ja ajomatkoista yms tulee aina ajatus siitä etten itsekään ole nähnyt vielä juuri mitään. Suomikin monilta osin näkemättä. Jos miettii alueita niin en minäkään silti täysin yhdellä alueella ole elämääni viettänyt. Samalla onhan niitä reissuja edes muutamia tehty. Itä-Suomi tuntemattomampi, mutta sielläkin päin viimein käytiin. Lapissakin tosin vaan kerran olen ollut ja Kuusamossa. Siihen rajoittuu pohjoisen reissut. Autossa istun mielelläni. Ehkä ensi kesänä taas jokin reissu. Lappiin mielelläni myös talvella menisin. Itsekin pidän talvesta ja olen tavallaan tottunut siihen, että lunta on. Täällä seudulla yleensä jonkin verran kuitenkin. 

Vierailija
8635/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ole uskaltanut tehdä kävelylenkkejä, kun pelkkä peruskävelykin tuntuu jaloissa ja nilkoissa. Löhöilyksi mennyt tämä päivä.

Omat läheiseni ovat lomalla, mutta huomenna mun pitää mennä taas töihin. Sisaruksenikin päivittelee kuulumisia kuvien kera Thaimaasta. Itse en ole koskaan ollut kotimaata kauempana. Mä oon niin ummikkokin, että yksin musta ei olisi matkaamaan. Halua olisi kokea muutakin kuin perus arkea.

Vierailija
8636/22562 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa netissä olemista ja ihmiselämä tuntuu niin turhalta. Kaikki keskustelut tuntuvat niin turhilta. Miksi kukaan jaksaa olla mitään mieltä mistään, kun millään ei oikeasti ole mitään merkitystä. Onhan se ajankulua toki ja jotenkin aika on käytettävä elämisen aikana. 

Samaistun niin hyvin viestiisi, että kommenttisi voisi yhtä hyvin olla minunkin. Mä en edes muista milloin olisin pitänyt hauskaa. Yksin sellaista aikaa ei ole. Ainoat ilot ovat vain ruudun katsomiset ja koiran kanssa oleilut.

Vierailija
8637/22562 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkaan tulet, viskiä heti aamusta ja vauveli. Fi sivustolle hirmusti kommenttia. 

Vierailija
8638/22562 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa hieman nyt se Windows 11 painostus, kun omaankin koneeseen tulee muistutuksia. Ei tämä 14 vuotta vanha pöytäkone (liikkeessä itsekoottu) tule mitään tuollaista kestämään. Hyvä, kun toimii edes vielä. Sekin on jo saavutus. Ehkä sitä vanhan version tukea voi silti vielä

Hevoset on vain meetwurstina hyviä. Kalliita pitää, syövät kuin hevoset, ei mitään järkeä. Erittäin epäkäytännöllisiä. Ei jatkoon. 

Vierailija
8639/22562 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tänään tehnyt mitään järkevää, vaan katsonut tv, ollut netissä, vastannut muutamaan puheluun. Syönyt lounaan juonut 3 mukillista kahvia voileivän kera.

Sama. Paitsi kahviin kunnon loraus whiskiä

Vierailija
8640/22562 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Nuorempana hyvä sana asioiden lykkäämiseen on SITKU.

Keski-ikään päästäessä vaihdetaan sanaan MUTKU.

Vanhempana voi sitten surkutella VOIKU.

Miten olisi NYTKU?

Mihin ryhmään tunnet kuuluvasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän