Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22575)
"Everybody needs somebody to love"
Leffasta blues brothers.
Hyvää Ystävänpäivän iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkis
Osaathan jakaa aikasi ja jaksamisesi äidin ja opiskelun kanssa. Tarvitset voimia omaan elämääsi myös. Äitisi pärjää.
Pärjää Sinäkin
N64
No, voin sanoa, että jaksamiseni on vaihtelevaa. Joku onnistuu olemaan siinäkin tasainen ja minä helposti menen ääripäästä toiseen. Ehkä liikaakin jotkut asiat vaikuttavat. Opiskeluista tavallaan yritän vakuuttaa itseni siinä, että osaan niitä juttuja. Alan helposti epäröidä monissa tilanteissa ehkä turhaankin.
Jotenkin sitä aina voimia jostain löytää ja olen löytänyt. Tänne asti edennyt mutkienkin kautta. Vaikeaa kirjoittaa, mutta kannan mukanani monesti niin paljon kaikkea. Tämä näin vertauskuvallisesti ja liikaan monet asiat tuovat kuormaa välillä.
Äitini pärjääminen on vähän omanlaistaan ja ei hän oikein hyvin ole viime kokemustensa kanssa pärjännyt. Nyt alkaa vasta helpottaa. Vaikeaa nähdä toisen olevan fyysisesti ja henkisesti alamaissa. Tuo sitten tiettyä huolta itsellekin.
Hyvää tarkoitat ja ymmärrän sen. En tiedä vaan sopiiko sana pärjääminen edes koskemaan elämääni. En tiedä olenko koskaan pärjännyt kovin hyvin mihinkään liittyen. Lähinnä sinnitellyt eteenpäin. Tämä ihan näin huumorilla todettuna. Ja kiitos viestistäsi. Eniten varmaan väsyttää nyt taas kerran se, ettei voi puhua mistään itseä kiinnostavasta kenenkään kanssa.
Piti vielä tulla ketjuun muuta kirjoittamaan. Olin tänään iltalenkillä melko syrjäisessä paikassa ja takaisin tullessa kuului kummaa "haukuntaa". Lopulta tajusin, että se on viirupöllön ääni joka kaikui metsässä. Koko takaisin meno matkan se ääni kuului. Todella hienon kuuloista minusta. Syksyllä oli ensimmäinen vastaava kokemus, kun illalla istuin ikkunan edessä tv:n ääressä ja pelästyin haukuntaa pihalta ja menin ulos katsomaan. Sitten kuului sama ääni. Päättelin, että joku pöllö varmaan ja selvitin näin lajin. Olen tänään kirjoittanut jo aivan liikaa. Ihan hirveästi taas kerran ja pahoittelen.
Tajusin miten yksin olen, ei ketään kiinnosta olenko edes olemassa ja heräänkö edes huomenna. Synkkä olo.
Ihan musertunut mieli, kun tänään kävin katsomassa mainitsemani Heart eyes leffan. Sali täynnä pareja ja nuoretkin niin juttusilla toistensa kanssa.
Mä oon niin lemmenkipeä, mutta en mä sitä saa, kun sama kuvio toistuu vuosi vuodelta eli oon aivan yksin. Myös harmittaa asemanikin tässä yhteiskunnassa. Mä tunnen olevani aivan paska. Koko sydämestä tuli nyt avauduttua. Sattuu kun oon niin rakkautta vailla.
Yksin kävelin tuolta pakkasesta kotiini. Olo on kaikin puolin kylmä. Oon katkera.
Lammas kirjoitti: "...läheiseni ja ystäväni tietävät jo, että mua on turha yrittää houkutella minnekään muualle kuin peiton alle vuoden pimeimpinä kuukausina."
(Alla sama viesti uudestaan, mutta pätkittynä, koska edellinen jäi mo de roin tiin... En ole varma mikä se kiel let ty sana oli. Ehkä peit to ma ja oli liian kak si mie lin nen.🙄)
Tästä tuli hauska mielikuva: ystävät pyytämässä "tule meille pei ton alle". Ihan kuin lapsena peit to ma jas sa taskulamppujen kanssa.
Ostin kaupasta pizzatarpeet, huomenna teen. Tonnikalaa, kinkkua, ananasta, valkosipulia...
Tiet on edelleen uraiset ja jäiset, varovainen saa olla.
Katselen toisella silmällä urheilua, kuuntelen radiota, kudon ja täytän ristikkoa. Laiska päivä, se sallittakoon ...
Lampaalle ja miksei muillekin:
Mä tein saman laihdutusprojektin, mutta vasta kun olin jäänyt eläkkeelle. Silloin oli aikaa ja intoa, puolessa vuodessa laihdutin 17 kiloa normaalipainoan alarajalle. Kilot ovat pysyneet poissa jo vuosia, mutta jatkan edelleen pätkäpaastoa ja syön vain aamuyhdeksän ja iltapäiväviiden välillä. Helposti opin olemaan ilman iltapalaa. Nivelet ja refluksi paranivat.
Olen niin onnellinen. Yhdestä kaupasta tässä kaupungissa saa ympäri vuoden porkkanalaatikkoa. Hain äsken viisi rasiaa, pakastin osan heti. Se on meidän perheen lempiruokaa. Turvallinen olo, pakastin täynnä ruokaa.
Kotipäivä tänään, katon La Promesa toisella silmällä ja viestin vauva. fi sivuilla toisella silmällä. Söin kermaperunat naudanpihvillä. Kohta keitän päiväkahvit.
Kävelyllä taas. Oli aika raaka ilma, tuuli ja -8 pakkasta. Heti kun päästiin asunnolle taivas selkeni ja nyt aurinko paistaa- upea talvipäivä,
Ei olla hiihdettykään vaikka tuossa melkein ikkunan alla menee hyvä latu järven jäällä. Jostakin syystä ei huvita lähteä sinne, ehkä seuraavalla kerralla kun tulemme tänne.
Piti lähteä kotiin vasta maanantaina mutta silloin luvattu huonompaa keliä niin lähdemmekin jo huomenna. Nyt on pitkään jo valoisaa niin ei tarvi pimeässä ajella.
Kalapihvit, kermaperunoita ja salaattia ruokana. Puolikas tölkillinen alkoholitonta olutta.
Leppoisaa viikonloppua kaikille💐
Vierailija kirjoitti:
Kävelyllä taas. Oli aika raaka ilma, tuuli ja -8 pakkasta. Heti kun päästiin asunnolle taivas selkeni ja nyt aurinko paistaa- upea talvipäivä,
Ei olla hiihdettykään vaikka tuossa melkein ikkunan alla menee hyvä latu järven jäällä. Jostakin syystä ei huvita lähteä sinne, ehkä seuraavalla kerralla kun tulemme tänne.
Piti lähteä kotiin vasta maanantaina mutta silloin luvattu huonompaa keliä niin lähdemmekin jo huomenna. Nyt on pitkään jo valoisaa niin ei tarvi pimeässä ajella.
Kalapihvit, kermaperunoita ja salaattia ruokana. Puolikas tölkillinen alkoholitonta olutta.
Leppoisaa viikonloppua kaikille💐
Turvallista kotimatkaa & Mukavaa viikonloppua
N64
En ole nokkaani tänään ulos pistänyt; mieheni kertoi, että on aika "raaka" sää, pakkasta ja kylmä tuuli.
Pariin eilen tulleeseen sähköpostiviestiin vastailin, sanaristikon täytin.
Sain aamupäivällä yhdet miesten sukat valmiiksi ja äsken rupesin neulomaan naisten sukkia. Samalla seurasin puheita ja keskusteluja Saksasta.
Mukavaa viikonloppua jokaiselle!
Laskin google kartat osiosta paljonko kävelen ulkona kaiken kaikkiaan tänään. Matkaa tulee 9,6km.
Päätin tässä lomaillessani kävelyä lisätä, että kulkuneuvoja en koko aika käyttäisi. Olokin tuntuu paremmalta nyt seitsemän kilometrin kävelyn jälkeen ja kauppakeskuksessa kävelyjä ei ole laskettuna.
Näin vanhan luokkakaverin tänään ja tuli käytyä pizzallakin. Oli erikoista pizzaa, kun sisältö on: tyffelismetana, mozzarella, pepperoni, salaattijuusto, tulinen hunaja, granaattiomenan siemen, parmesaanimuru.
On upea ilma tänään. Lumihiutaleita sataa ja aurinko paistaa. Pirteä ilma ja mukavat musiikit soi korvilla.
Eilen tuli 9km käveltyä ulkona.
Saa nähdä saanko elämäntaparemppaa tehtyä ja parannettua kuntoa.
Lisää uusia kuulumisten kertojia!
Samanlaisia kuulumista kuin joillakin muillakin näyttää olevan eli kävelin itsekin tänään lenkin. Aamulla kävin jo laittamassa linnuille ruokaa ja vähän pihassa kuljin. Huomasin itsekin, että hieman viileähkö sää ja tuulinen. Onneksi puin kunnolla päälleni, kun melkein koko lenkin jalat paleli kaikesta vaatemäärästä huolimatta. Onneksi valitsin edes tuulensuojaissa enimmäkseen kulkeneen reitin.
Muuten jännitän nyt saanko edes sellpyn palautuksesta rahoja takaisin. Olivat ihmeellisesti käsitelleet vain osan paketeista. Pakkaan kyllä kaiken kunnolla ja siinä mielessä ei pitäisi olla valittamista. Ehkä stressaan turhaan ja tuokin asia selkenee. Jatkossa pitää olla tarkkana tilaanko enää tuolta.
Ihan mukava fiilis ollut tänään. Teen vielä toisen kävelyn illalla. Joku kirjoitti matkoista ja itse kävelen yleensä noin yli 10 km päivässä. En vaan halua korostaa tätä asiaa ja itselle se on vaan tapa ja ajankulutusta myös omalla tavallaan. Joku kirjoitti myös, että on kiva fiilis, kun pakastimessa on ruokaa. Itsekin koen jotain rauhaa, kun tiedän pakastimessa kuitenkin olevan vararuokaa.
Tuo olisi muuten kiva jos olisi jokin mökki tms jonne välillä matkustaa muutamaksi päiväksi. Piristäisi varmaan.
Mulle tuli aamulla tekstari, että maanantaina olisi terveyskeskukseen aika lääkärille klo 9:40. Olin ihan että wtf. Siis miksi aika? En ollut varaamassa sinne mitään aikaa. No ei muuta kuin katsomaan Maisasta, että mistä on kyse. Ja kas...omalääkäri haluaakin tavata mut, jos nyt kuitenkin aloitettaisiin se reumalääkitys uudelleen. Laittoi musta jo aiemmin lähetteen HUS:iin, mutta lähete tuli sieltä bumerangina takaisin. Ja onneksi vilkaisin Maisaa, koska siellä oli myös sitten labralähete, jossa pitäisi käydä ennen vastaanottoa. Piti siis töissä sanoa, että sori, mutta mä lähden lounaan jälkeen käymään vampyyrin vastaanotolla. En tosin ehtinyt syödä edes lounasta vaan painelin vikan palaverin jälkeen samantien HUSLabiin. Siellä jonotin melkein tunnin ja kun lähdin pois, oli jo sen verran nälkä, että päätin käydä Myyrmannissa kiinalaisessa ravintolassa syömässä.
En palannut enää sorvin ääreen vaan päätin aloittaa hiihtoloman. Ehdin jo käyttää koiran iltalenkillä kun muistin, että ai niin, se kaupan kuljetusalan lakko alkaa jo maanantaina. Mun koiralla on yksi ainoa purkkiruoka, jolle se ei ole allerginen, joten vielä mummokärry matkaan ja lähikauppaan ostamaan 10 purkkia piskille murkinaa. Voihan olla, että sitä purkkiruokaa olisi ollut kaupassa ensi viikollakin, mutta ei kuitenkaan ole ihan varmaa. Kyseessä kuitenkin pieni K-Market eikä mikään iso kauppa. Paluumatkalla poikkesin paikallisessa viinilasillisella ja nyt kotona ihmettelen, mitähän seuraavaksi tekisi.
Aai niin...en muista, oonko ketjussa jo aiemmin kirjoittanut, että syksyllä tavattuani ekaa kertaa terveyskeskuksen nuoren omalääkärini tulin niin iloiseksi hänen asenteestaan hoitaa potilasta kokonaisvaltaisesti, että päätin olla ihannepainossani viimeistään sitten, kun jään eläkkeelle. En ole muuttanut ruokailutottumuksissani mitään muuta kuin sen, että vaihdoin pienempään lautaseen. Koska olen lyhyt, ei mun energiankulutukseni nytkään ole kuin noin 1500 kcal/vrk ja sitten ihannepainossani noin 1300 kcal/vrk, joten -200 kcal/vrk ei kovin nopeasti laihdu. Vaan eipä ole tarkoituskaan olla millään laihdutuskuurilla vaan alkaa vaan syödä siten kuin mitä normaalipainoisenakin aikanaan syön. Ja nyt on paino tippunut tavallaan ihan itsestään sen verran, että yhtä kokoa (M) pienemmät vaatteet menee jo päälle. Vuosi vielä ja varsin todennäköisesti kokoni on taas S. Joten...olen aika tyytyväinen. Kaikkeen.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/