Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan pitää odottaa, että isovanhemmat tulevat katsomaan vauvaa?

Vierailija
21.08.2026 |

Lapsi täytti nyt 1v. Kumpikaan vanhemmistani, ovat eronneet, eivät ole tulleet tervehtimään meitä. Äiti lähetti pienen lahjan postitse. Matkaa on kyllä 500km, mutta luulisi että edes jotenkin onnistuisi. Isä kiertelee ja sanoi "ihan varmasti joskus nähdään", äiti toivoi ettemme mene hänen luokseen, vaan "minä tulen kyllä!" Molemmat matkustelevat sujuvasti muiden menojen perässä.

Olin jo niin vihainen että olin katkaisemassa välejä. Puolison mielestä ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä, mutta miten kauan vielä odotan? Olen itse asiassa raskaana jo toisesta lapsesta, en ole kertonut heille.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotat? Älä odota.

Jos sinua kiinnostaa tulevatko he, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠kysy ja pääset eteenpäin.

Vierailija
2/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotat? Älä odota.

Jos sinua kiinnostaa tulevatko he, ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠kysy ja pääset eteenpäin.

No vastaukset on tyyliin "nyt ei sovi, ei ole rahaa ostaa ruokia, mutta katsotaan myöhemmin! Ihan varmasti vielä nähdään! Kyllä me nähdään joskus!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ei vaan kiinnosta.

Vierailija
4/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei vaan kiinnosta.

Ei taida joo, mutta minun kiinnostukseni heitä kohtaan loppuu myös. Puoliso ei ehkä ymmärrä kun itsellään on normaalit vanhemmat. Pääseepähän äitini hillumaan nettipalstoille miksi välit katkaistu ilman syytä.

Vierailija
5/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on lapsia jotka ei iso vanhempiaan tapaa.Ikinä nähnytkään.Me ollaan onneksi.

Vierailija
6/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha varmaan katkaista välejä. Mutta toisaalta turha odottaa tommosilta 'isovanhemmilta' mitään. Elä kuin heitä ei olisi olemassa, ylläty positiivisesti jos he joskus ottavat yhteyttä. 

Vanhempasi ovat ne jotka jäävät paitsi suuresta ilosta jonka lastenlasten kanssa oleminen tuo.

Anna heidän kärsiä omassa liassaan. Mutta muista ,et ole tarpeen tullen velvollinen auttamaan heitä

Vierailija
7/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kauanko odottaa. Muutakaan et voi tehdä, jos eivät halua teitä sinne.

Itse kävin siinä vaiheessa,  kun lupa annettiin ( noin 1 vk).

Mutta sukulaiseni ei pääse katsomaan lapsenlastaan, koska sairastaa. Eikä pojan perhe ole innokas matkustamaan, väliä myös 600 km.

Vierailija
8/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et nimiäisiinkään kutsunut. Ei kutsumatta tulla kenenkään kotiin.

Vierailija
9/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan tavannut isovanhempiani, kun äiti ei halunnut olla heidän kanssaan tekemisissä omien mt ongelmiensa takia. Harmillista, mutta kyllä sitä pärjää ilmankin.

Tuo matka varmasti vaikuttaa asiaan, se voi olla myös kallis kovin pienituloiselle. Kumma kyllä ettei sitten sovi että te vierailette heidän luonaan.. Ja tuollaista ympäri pyöreää heittelyä että nähdään joskus..  Tekisi mieli kysyä että ai hautajaisissanne sitten? 🌚 Ei taida paljoa kiinnostaa lapsenlapset.

Vierailija
10/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tarvitse välejä katkaista, jollette näe muutenkaan. Joku puhelu silloin tällöin varmaan riittää.

Vierailija
11/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on oikeassa.

Mikä muka omassa äitiydessäsi muuttuisi, jos vanhempasi hyökkäisivät paikalle? 

Nyt viimeistään sinun on aika itsenäistyä elämään oikeasti aikuista elämää.

Rakentakaa puolison kanssa oma elämänne, perheenne ja vanhemmuutenne - et tarvitse siihen ihastelua ja validointia edes omilta vanhemmiltasi.

Vierailija
12/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et nimiäisiinkään kutsunut. Ei kutsumatta tulla kenenkään kotiin.

Eivät tulleet. Meni samana aamuna kuulemma auto rikki äidillä ja isä sairastui, köh köh.

Vierailija
13/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi on oikeassa.

Mikä muka omassa äitiydessäsi muuttuisi, jos vanhempasi hyökkäisivät paikalle? 

Nyt viimeistään sinun on aika itsenäistyä elämään oikeasti aikuista elämää.

Rakentakaa puolison kanssa oma elämänne, perheenne ja vanhemmuutenne - et tarvitse siihen ihastelua ja validointia edes omilta vanhemmiltasi.

Aika paljon muuttuisi, kun lapsella olisi minun puoleltani isovanhemmat. Nyt tuntuu aika oudolta. Joutuu selittämään miksi vanhempani eivät käy, ainakin minulta äitikaverit kyselevät ja puhutaan isovanhemmista. En voi olla ikuisesti hiljaa, vaan joku kysyy kun en osallistu keskusteluun.

Vierailija
14/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tarvitse välejä katkaista, jollette näe muutenkaan. Joku puhelu silloin tällöin varmaan riittää.

Puhelu on äidin kanssa noin kerran puolessa vuodessa ja puhuu vain omia asioitaan. Isä ei soita koskaan, lähettää tekstarin ehkä kerran kuussa. Mitäpä tällaisella yhteydenpidolla tekee. Lähetin aluksi vauvan kuvia ja kuulumisia, en enää, eivät ole reagoineet mitenkään.

Vierailija
15/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta lopettaa odottaa vanhemmilta mitään, kun heillä näköjään lapsenlapsen tapaaminen ei ole kovin tärkeää. Tulevat jos tulevat. Heidän tekemisiään et voi hallita. Omaa ajatusmaailmaa voit hallita. Oma surutyönsä tuokin. 

Vierailija
16/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkö kyselet?   Mistä me teidän asioita tiedettäisiin.  

Vierailija
17/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain hämärää on jo alunperin koko perheessä

Vierailija
18/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta lopettaa odottaa vanhemmilta mitään, kun heillä näköjään lapsenlapsen tapaaminen ei ole kovin tärkeää. Tulevat jos tulevat. Heidän tekemisiään et voi hallita. Omaa ajatusmaailmaa voit hallita. Oma surutyönsä tuokin. 

Vastasit itsellesi keksimääsi aloitukseen  🐖

Vierailija
19/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotain hämärää on jo alunperin koko perheessä

Niin on, äidillä on suosikkilapset, joihin minä en lukeudu, vaikka olin kotona esikoistyttärenä pikkuäiti, joka hoiteli kaikkien asiat. Äiti juoksi miehissä. Isä joi. Äiti leikitteli aina ajatuksena kenet lapsista antaisi pois ja kenet pitäisi. Minut antaisi pois, hulttioveljet haluaisi pitää. Sossu oli myös tiiviisti mukana elämässämme. Hämärää oli juu. Jotenkin vain elättelin toiveita, että he voisivat olla edes isovanhempia vaikka vanhemmuus ei onnistunut. Ja aluksi olivatkin innoissaan.

Vierailija
20/28 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei vaan kiinnosta.

Ei taida joo, mutta minun kiinnostukseni heitä kohtaan loppuu myös. Puoliso ei ehkä ymmärrä kun itsellään on normaalit vanhemmat. Pääseepähän äitini hillumaan nettipalstoille miksi välit katkaistu ilman syytä.

Mut jooooo. Keksit tämän aloituksen . Läpi paistoi heti.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä