Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22628)
Nro 8199: "Ei Lammas, koska sinun "äänensävysi" on aivan eri! Jos nyt voi kirjoituksen äänensävystä kirjoittaa? Sanavalinnat ja sanajärjestys vaikuttavat sanomisen kokemukseen! N64:n kirjoitustyyli ja "äänensävy" sekä kaikki rivien välistä luettava ja kirjoittamatta jättäminen... Olenko todella ainoa ( on onneksi joku muukin ollut, jonka mielestä ap on tämän ketjun manipuloija/ päällepäsmäri/ myrkyttäjä) joka näkee ap:n läpi? Aika moni hänen "hännystelijänsä" on savustanut ihmisiä pois ketjusta, ethän syyllisty samaan?
Pidän useimpien kirjoittajien viesteistä, Pitkästikirjoittaja on huippu, mummo 50+ ja myös sinun viesteistäsi olen pitänyt ja peukuttanut... mutta jos ryhdyt minua arvostelemaan ja savustamaan minua ulos ( kaikki ovat tervetulleita?) niin ... toivottavasti minun ei tarvitse sinua ryhtyä dissaamaan. Jos kritisoin ap:ta, älä sinä kritisoi minua!"
Miten ihmeessä mä voisin edes alkaa savustamaan sua pois? Tässä tosi pitkässä keskustelussa vain harva käyttää minkäänlaista nimimerkkiä. Voit olla kuka tahansa tuhansista kommenttien kirjoittajista. Tavallaan ymmärrän sua kyllä, mutta tämä on some, anonyymi keskustelupalsta, olemme kaikki toisillemme tuntemattomia ihmisiä (tai saattaahan täällä kirjoittaa toisensa tunteviakin ihmisiä, mutta kun kukaan ei tiedä, kuka kukin on, niin ei tiedä sitäkään, että oikeasti - siis reaalimaailmassa - tunteekin jonkun), joten mun mielestä täällä kirjoittaviin ei kannata suhtautua samalla tavalla kuin ihmisiin reaalimaailmassa. Kaikki nämä kommentit voisi olla vaikka tekoälyn kirjoittamia tai yhden ja saman ihmisen, joka esiintyy lukuisina eri persoonina. Älä ota anonyymiä keskustelupalstaa liian vakavasti. Täällä on porukkaa laidasta laitaan, mutta me kaikki pysytään sullekin vain täällä somessa eikä tulla sinne ruudun toiselle puolelle sun oikeaan elämääsi. Jos jonkun kommentit ärsyttää sua, niin hyppää niiden kommenttien yli. Älä lue niitä. Täällä ei voi - kuten Facebookissa voi - laittaa estoa niille, joiden kommentteja ei halua nähdä. On itse huolehdittava siitä, että hyppää itselleen epämukavien kommenttien yli.
Vierailija kirjoitti:
"Tietystihän upeat elokuvat ovat upeita. Hänen viestejä lukeneena hän on elokuvaharrastaja ja sellaisilla sitä laatunäkemystä on."
Itse katson elokuvia harvoin. Näin mielelläni luen muiden ajatuksia niistä ja saan ehkä jonkun katsottavan. Itse en useinkaan katso elokuvia ajateksella ovatko ne laadukkaita vai ei. Lähinnä yritän vaan löytää jonkun kiinnostavan. Areenasta katsoin Rose nimisen elokuvan tammikuussa ja pidin siitä. Muuten jos kehtaan kirjoittaa niin katson myös ns nuorten elokuvia ja sarjoja. Joku ylen Räjähdysherkkä on varmaan täyttä roskaa jonkun mielestä, mutta katsoin senkin läpi ja minusta ihan ok ikävästä teemastaan huolimatta. Kai olen lapsellinen omalla tavallani ainakin vielä :)
Minäkin olen katsonut nuorisolle suunnattuja leffoja, mutta ne alkavat tympiä. Itse tykkään enemmän elokuvista, joissa on jotain sanomaa katsojalle.
Tuo toinen kommenttiini kommentoija kuulostaa niin lapselliselta, että vaikea ottaa vakavasti pyssyttelijää. En edes tiedä Sodankylän elokuvatarjontaa.
Miten ihmeessä voisit savustaa minut ulos...?
Juurikin noin, mitätöimällä ja vähättellemällä tuntemuksiani!
Vituiks menee mutta menköön. Töitä ei ole tarjolla, talous sakkaa ja rahat loppuu vuoden sisään. Ikärasismi rokkaa työmarkkinalla ja hakijoita on paskimpiinkin duuneihin 200-500kpl
Ex yrittäjä joten mitään yhteiskunnan tukia ei ole tulossa. Senverran jätän tilille hautajaisiin ettei perheen tarvitse niitä maksaa vaan menee kuolinpesän varoista kun päätän exitin tehdä.
M47
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voisit savustaa minut ulos...?
Juurikin noin, mitätöimällä ja vähättellemällä tuntemuksiani!
En mä sun tuntemuksiasi vähättele, mutta ymmärräthän, että olet mulle täysin tuntematon ihminen enkä voi edes tietää, mitkä kaikki kommentit tässä yli 8000 komemntin ketjussa ovat sun kirjoittamiasi? Edelleen suosittelen lämpimästi, että älä triggeröidy anonyymin keskustelupalstan kommenteista. Suhtaudu kaikkiin kommentteihin kuin ne olisivat jonkun botin tuottamia. Täällä lukemillasi kommenteilla ei oikeasti pitäisi olla minkään maailman vaikutusta sun tuntemuksiisi. Vain niiden ihmisten kommenteilla, joita tapaat reaalimaailmassa, on merkitystä. Ja niistäkin ihmisistä sun kannattaa blokata elämästäsi kaikki sellaiset, jotka aiheuttaa sulle ikäviä tuntemuksia. Joo, opiskelu- ja työkavereiden kohdalla vähän vaikeaa, mutta silloinkin uihtaudu heihin asiallisen viileästi ja anna heidän sanomistensa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Usko pois, sun elämästäsi tulee paljon mukavampaa, kun jätät omaan arvoonsa kaiken sen, mitä sulle joku täysin merkityksetön ihminen sanoo tai kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lakko vaikuttaa töihini niin, että on pidettävä lomaa nyt. Nyt huolehdin vanhempieni koiraa, kun toinen on leikkauksessa ja toinen on tukena mukana. Pitkä ilta tulee tästä.
Musta ei olisi koiran omistajaksi, sillä jatkuvasti mieleni päällä on koiran vointi.
Lomaa nyt? Siis talvilomaa, muuta lomaa työnantaja ei voi vaatia pitämään. Vuosilomakausi alkaa vasta 2.5 . sen lomapäiviä ei työnajtaja voi vaatia pitämään ennen k.o. pvämäärää.
Entisessä elämässäni työnantaja irtisanoi minut "tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia" tammikuun ensimmäisinä työpäivinä, hänen "tukenaan" oli lakia opiskeliva tyttärensä... Taisi tyttäreltä ollut jäänyt opiskelimatta vuosilomalaki, kun haluasivat minun jääävän vuosilomalle irtisanomisaikana - tammikuussa! Eipäs onnistunut, kannattaa lukea alansa sopimukset ja työaika- ja vuosilomalait, eivät työnantajat pääse kusettamaan.
Tosin vähän ristiriitainen juttu, jos skränäilet, et saa suosituksia...!
Toisaalta hyvä että nyt sinulla on aikaa huolehtia koirulista, vähän lenkitystä, ruokaa ja paljon rapsutuksia. Minä tykkäisin kun vain väliaikainen karvakaveri ;)
Vierailija kirjoitti:
Vituiks menee mutta menköön. Töitä ei ole tarjolla, talous sakkaa ja rahat loppuu vuoden sisään. Ikärasismi rokkaa työmarkkinalla ja hakijoita on paskimpiinkin duuneihin 200-500kpl
Ex yrittäjä joten mitään yhteiskunnan tukia ei ole tulossa. Senverran jätän tilille hautajaisiin ettei perheen tarvitse niitä maksaa vaan menee kuolinpesän varoista kun päätän exitin tehdä.
M47
Paha tilanne :( Oikeasti olisi mielenkiintoista tietää, kenelle tässä maassa on enää töitä. Nuorilla ei ole tarpeeksi osaamista ja työkokemusta ja lähempänä viiskymppisillä taas on liikaa ikää. Kelpaako työnantajille nykyisin vain 30-40-vuotiaat?
Olisi helpompi keskustella, jos kaikilla olis nimimerkit, eikö? Ei tulisi sekaannuksia
Blondie
Vierailija kirjoitti:
M47
Pahoittelen ahdinkoasi. Nyt täytyy kysyä, kun en ymmärrä, oletko ex-yrittäjänä täysin työmarkkinatukien ulkopuolella?
Nro 8208: "Totta helvetissä niillä on vaikutusta kun ne loukkaavat ja vähättelevät mielipiteitäini ja tuntemuksiani! Ei ole mitään väliä sillä että ne ovat tuiki tuntemattomilta, ne satuttavat silti, sanat voivat jopa saada tappamaan itsensä. Sanoilla on uskomaton voima, puoleen ja toiseen!
Luulin sinun olevan niin viisas että ymmärrät viimeiseen viestiisi vastaneen viestin olevan minun, ei tarvitse 8000 viestiä käydä läpi. OMG!"
Nyt mä kuules laitan sairaanhoitajan lakin päähäni ja sanon sulle ihan suoraan, että jos joku kommentti anonyymillä keskustelupalstalla saa sut edes harkitsemaan itsesi tappamista, niin sun olisi hyvä joko pysyä pois sellaisilta palstoilta, hypätä yli sellaiset kommentit tai hakea - ihan oikeasti - ammattiapua. Ei ole millään tavalla tervettä suhtautua tällaisen palstan (jossa muuten on aika paljon kaikenlaisia trolleja ja muita perseilijöitä) kommentteihin noin vakavasti. Ja tarkoitukseni ei todellakaan ole "savustaa" sua ulos vaan herättää sut huomaamaan, että suhtautumisesi kommentteihin ei taida olla kovin terveellä pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kenenkin mielestä upea elokuva, ne ovat mielipideasioita. Ukkoni katsoo Bondeja jo yli kymmenettä kertaa, hänen mielestään ne ovat upeita. N64:n mielestä ne ovat varmaan roskaa, vaikka niitä voi katsoa useampaan kertaan. Samoin Uunoja tulee telkkarista useana kesänä peräkkäin ja aina niille riittää katsojia, joihinkin ihmisiin "iskee" tietty huumori, joihinkin toiminta, joihinkin kauhu... Mutta vain N64 mielestä upeat elokuvat ovat upeita... Ymmärrän, päsmäröi ja manipuloi tässäKIN asiassa.
Kerrohan, mitkä elokuvat ovat sinun makuusi (jätä ukkosi&N64 ulkopuolelle)
Enpä elokuvia paljon katsele ja ne joita olen joskus katsellut, eivät ole N64 makuun, joten en voi manipuloida tässä ketjussa ketään itseni (makuni ) puolelle.
Mutta N64 sisäpiiri/fanclub taatusti komppaa hänen elokuv
Draamakuningatar kommentoi tai jättää kommentoimatta. Ei kiinnosta paskan vertaa!
Vierailija kirjoitti:
M47
Älä tee lopullista ratkaisua jos sinulla on lapsia! Aika raskas taakka heille kantaa.
Pystytkö tekemään jotakin aivan erilaista- muuttamaan jonnekin pikkupaikkakunnalle jossa voisit aloittaa jotakin uutta? Mieti asioita uudelta kannalta- missä voisit hyödyntää osaamistasi? Järjestö- tai vapaaehtoistoimintaa?
Toivon sinulle valoisampaa kevättä💐
Kyllä on vaikeaa tuon yhden mielensäpahoittajan elämä! Tuntemattomien kommenteista vetää tuommoiset pultit.
Yritä nyt rauhoittua hyvä ihminen.
Hyvää yötä kaikille💐
Elämä voi muuttua parempaan suuntaan, vaikka tuntuisi siltä, että toivo on mennyttä. Rukoukset kuullaan.
"Pidän useimpien kirjoittajien viesteistä, Pitkästikirjoittaja on huippu, mummo 50+ ja myös sinun viesteistäsi olen pitänyt ja peukuttanut... mutta jos ryhdyt minua arvostelemaan ja savustamaan minua ulos ( kaikki ovat tervetulleita?) niin ... toivottavasti minun ei tarvitse sinua ryhtyä dissaamaan. Jos kritisoin ap:ta, älä sinä kritisoi minua!"
Kai minun pitää kiittää sinua, kun heti alussa mainitset minut pitkästikirjoittajan ja kehut minua. Kiitos siitä. Toivon silti, että osaat olla itsekin asiallinen myös muita kohtaan täällä ja et turhaan pahaa mieltä muille tuota. Muista myös, ettei kukaan ole täydellinen ja nämä ovat kuitenkin vaan viestejä eli kyseessä ei ole keskustelu kasvokkain. Näin väärinymmärrysten yms riski kasvaa.
8215: "Siis "anonyymi" Lammas, no jos kirjoittelee "Lammas"- nikin takaa, ei ole anonyymi sanan varsinaisessa merkityksessä. Sen kommentin on kirjoittanut "Lammas", ei kukaan nikitön. Pitäis sinunkin "hoitajan" lakin alla jotain aivotoimintaa olla! Ja jos todella olet hoitsu, tiedät kirjoittamani 'sanat voivat tappaa' todeksi tai olet todella epäempaattinen ammattiisi sopimaton. Se että minun pitäsi pysyä poissa "sellaisilta" palstoilta, niin mitähän palstoja minulle jää jäljelle, kun Vauvan "Mitä Sinulle TÄNÄÄN kuuluu?" on viattomastasta nimestään huolimatta hengenvaarallinen, ahdistava ja itsetuhoisuuteen altistava "kaikki ovat tervetulleita"-keskustelu? Sori, en enää jaksa oikeinkirjoitusta ja lauserakenteita viritellä... jos virheitä on...
Ja teit itsestäsi kohteen, maalitaulun, kirjoituksellasi!
P.S. Olen tänne nimimerkilläkin joskus kirjoitellut, liikaa paskaa ja loukkauksia sain niskaani, näköjään sama jatkuu nimimerkittömäkin :("
Mä olen sulle nimimerkistäni houolimatta tuntematon ihminen. Valtaosa tähän ketjuun kirjoittaneista ei käytä rekisteröityä nimimerkkiä. Kuka tahansa voi kirjoittaa olevansa ap, N64, Pitkis tai mikä tahansa "nimimerkki", vaikka todellisuudessa onkin ihan joku muu. Tässäkin ketjussa on jo joku esiintynyt ketjun aloittajana. Vaikka olenkin aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja - tai ehkä juuri siksi - olen myös realisti. Ymmärrän hyvin, miksi nykypäivänä nuoriso voi niin huonosti. Koska osa nuorisosta antaa ihan liian suuren merkityksen omalle elämälleen sosiaalisesta mediasta. Ja tämä jos mikä houkuttelee sitten kaikki mulkerotkin sosiaaliseen mediaan. Kaikki trollit ja muut perseilijät. Mä esitän sulle kysymyksen: miksi haluat lukea kommentteja, jotka loukkaavat sua? Miksi et keskittyisi niihin kommentteihin, jotka eivät loukkaa sua? Miksi haluat uudestaan ja uudestaan kommentoida jotain, mikä liittyy ketjun aloittajaan? Sitten saat siihen kommenttiisi vastauksen ja taas loukkaannut lisää. Miksi et vaan ohita N64:n kommentteja ja ajattele vaiikka, että vitut tuosta, mua ei kiinnosta? Ymmärrätkö, että keskittymällä just hänen kommentteihinsa aiheutat haittaa vain itsellesi etkä kenelleäkään muulle? Mä toivoisin, että sulla olisi parempi mieli, mutta toivon myös, että et ihan itse tekisi itsellesi pahempaa mieltä.
Ja joo, voit ottaa musta kohteen ja maalitaulun, jos siitä tulee sulle parempi mieli. Itseasiassa jopa toivon, että siirtäisit angstisi N64:stä muhun. Mun elämääni täällä ruudun tällä puolella kun vaikuttaa ainoastaan ne ihmiset, joita täällä reaalimaailmassa kohtaan, joten voit tykittää mua ihan niin paljon kuin ikinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat lukea kommentteja, jotka loukkaavat sinua = minua? En todellakaan halua, mutta jotkut ihmiset ovat aloittaneet loukkaamiseni, N64 muiden mukana, vaikkei ensimmäisenä, mutta ei myöskään hillinnut ketjun ap:na, chat-emäntänä, viestien "sensuroijana" = mistä saa kirjoittaa, mistä ei, kuka saa kirjoittaa ja jos kirjoitus ei N64 miellytä, hän kehoitttaa poistumaan. Pilatius pesee kätensä ja muut fanit liittyvät joukkoon nostaen N64:n ihmeitätekevän jeesuksen joukkoon!
Mä en ole nostanut N64:ää mihinkään ihmeitätekevän Jeesuksen joukkoon (en ole edes kristitty). Hän aloitti ketjun muutama vuosi sitten ja kommentoi tänne aina välillä. Miksi ei kommentoisi? Jos mä aloittaisin jonkun ketjun - mitä olen muuten tehnyt tasan yhden kerran tällä palstalla - niin tottakai mä kävisin välillä kommentoimassa. Tämä ketju elää ja rönsyilee ihan ilman, että ketjun aloittaja täällä määräisi, mistä saa keskustella ja mistä ei. Jos susta tuntuu, että hän määrää, niin älä ajattele niin. Ajattale mieluummin - siis ihan itsesi vuoksi -että sä voit täällä kirjoitella omia kuulumisiasi (tylsiä tai räväköitä) ihan kuten kaikki muutkin. Unohda N64. Unohda, että hän aloitti ketjun. Unohda, että hän on olemassa. Älä lue hänen kommenttejaan äläkä varsinkaan vastaa niihin. Pääset ihan oikeasti paljon helpommalla, kun lakkaat välittämästä. Tiedätkö muuten mitä? Mä sain påitkään joltan hörhelöltä ihan kaikkiin aiheisiin liittyvistä kommenteistani aina samaa palautetta maskeista. Mikä sinänsä oli hassua, koska mä en koskaan puolustanut maskeja vaan ffp3-hengityssuojaimia ja niitäkin vain ihmisillä, joilla on syystä tai toisesta tarve suojata itsensä koronavirukselta. Ikinä missään en sanonut, että kaikkien pitäisi käyttää vaan päinvastoin. Mutta koska mulla oli profiilissani kuva, jossa olin hengityssuojain naamallani, niin se kuva taisi triggeröidä tätä ihmistä niin, että se ei vaan päässyt eroon maskifobiastaan. Kun vaihdon porofiilikuvakseni kissani kuvan, maskijutut loppui. Se yksi kuva taisi triggeröidä häntä aika pahasti. Ja musta tuntuu, että sua triggeröi samalla tavalla N64 nimimerkki. Joten...hengitä syvään, laita silmät kiinni, päästä N64 pois ajatuksistasi ja jatka kirjoittelua palstalla ja ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat lukea kommentteja, jotka loukkaavat sinua = minua? En todellakaan halua, mutta jotkut ihmiset ovat aloittaneet loukkaamiseni, N64 muiden mukana, vaikkei ensimmäisenä, mutta ei myöskään hillinnut ketjun ap:na, chat-emäntänä, viestien "sensuroijana" = mistä saa kirjoittaa, mistä ei, kuka saa kirjoittaa ja jos kirjoitus ei N64 miellytä, hän kehoitttaa poistumaan. Pilatius pesee kätensä ja muut fanit liittyvät joukkoon nostaen N64:n ihmeitätekevän jeesuksen joukkoon!
Ja sinulla on nyt tunku kalifiksi kalifin paikalle? Keskustelurauha on ainakin takiasi mennyt.
Ehkä juuri tähän hetkeen sopii pieni rukous joka on auttanut minua läpi elämän hankalina aikoina (vaikken ole uskonnollinen).
Anna minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa asioita joita voin ja viisautta erottaa nämä toisistaan.
No joo, itse laitoin tähän ketjuun myönteisen kommentin Trumpin virkaanastujaisista, niin jopa ropisi alapeukkuja. Oli näköjään "vääränlainen" mielipide, mutta en siitä välitä, tunnistin kyllä laumakäytöksen ja sitä hämmästelin.