Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22628)
Kuumaa vettä ei tule, asunto viilenee. Maalämpö ei aina ihan toimi, meii on eka talvi näin.
On viel 18 C, korjausmiehet kellarissa romisee
"Kesäkirja on todellakin listalla. Toivon, että tulis Sodankylään. Muutoin etsin sit jostain. Je'vida jäi siellä näkemättä, mutta onneksi Joutsassa Ilokuvafestivaalilla näin sen."
Hassua toisaalta, että mainitsin Je'vidan, kun satuin juuri eilen yöllä myöhään katsomaan areenasta sen elokuvan. Ihan katsottava minusta ja pidän syvällisistä elokuvista. Katson melko harvoin elokuvia silti.
Kaunis päivä tänään. Kävelin auringossa monta tuntia. Ehkä itseä piristää tälläiset päivät. Toisaalta se valon määrä pimeyteen verrattuna on jo välillä liikaakin. Muuten ajattelin, että minun pitäisi ostaa Novitan Muumitalo lankaa sävyssä meri. On pari kerää ennestään ja eräässä verkkokaupassa näkyi vielä olevan tuota myynnissä. Näin saisin pitkän huivin neulottua. Ihan yksinkertaisen kuitenkin. Olen mielessäni ristinyt lankan pilvitaivaaksi, kun se kuvastaan minusta väriä paremmin. Olen melko huono neulomaan, mutta ohjeiden ja videoiden yms kautta yritän välillä tehdä jotain.
Kevät on ehkä itselle sellaista aikaa, että haluaisin tehdä paljon kaikkea ja tulee lisää energiaa. Sitten haikea olo jos tavallaan tietää, ettei niitä muutoksia tai kokemuksia tulekaan. Tänään vähän sellainen päivä ja toivon tavallaan, että saisin vielä kokea asioita mitä muistella myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa vettä ei tule, asunto viilenee. Maalämpö ei aina ihan toimi, meii on eka talvi näin.
On viel 18 C, korjausmiehet kellarissa romisee
Minulla on aina tuo lämpötila talvisin sisällä. Olen tottunut viileämpään. Säästän sähkössä myös. Toki ikävää tuollaiset häiriöt teillä.
"Muuten ajattelin, että minun pitäisi ostaa Novitan Muumitalo lankaa sävyssä meri."
Korjaus eli nimi Novita Muumilaakso ja sävy meri. Jos joku haluaa katsoa millaista on.
Je'vida tulee tänään Teemalla :)
Vierailija kirjoitti:
Hitsi, kirjoitin pitkän viestin tämän päivän kuulumisia mutta painoin väärää nappulaa ja sinne hävisi!
No lyhyesti nyt toivotan hyvää keskiviikkoa kaikille💐
Minulle on käynyt samoin muutaman kerran. Harmittaa vietävästi. Mukavaa torstaita sulle!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kenenkin mielestä upea elokuva, ne ovat mielipideasioita. Ukkoni katsoo Bondeja jo yli kymmenettä kertaa, hänen mielestään ne ovat upeita. N64:n mielestä ne ovat varmaan roskaa, vaikka niitä voi katsoa useampaan kertaan. Samoin Uunoja tulee telkkarista useana kesänä peräkkäin ja aina niille riittää katsojia, joihinkin ihmisiin "iskee" tietty huumori, joihinkin toiminta, joihinkin kauhu... Mutta vain N64 mielestä upeat elokuvat ovat upeita... Ymmärrän, päsmäröi ja manipuloi tässäKIN asiassa.
Mä katson nyt Green Border leffaa Yle areenasta. Tästä elokuvasta on vaikea muodostaa mielipidettä, sillä käsittelee niin rankkaa asiaa mitä maailmalla tapahtuu oikeasti. Niin musertava elokuva. Tärkeää sanomaa myös sisältää, ettei sovi ummistaa silmiä tältä aiheelta.
Ymmärrätkö, että sinä se päsmäröit ja yrität kontrolloida toisia? Minä se elokuvasta kysyin ja tykkäsin, kun hän vastasi kommenttiini laajasti.
Tietystihän upeat elokuvat ovat upeita. Hänen viestejä lukeneena hän on elokuvaharrastaja ja sellaisilla sitä laatunäkemystä on.
Lakko vaikuttaa töihini niin, että on pidettävä lomaa nyt. Nyt huolehdin vanhempieni koiraa, kun toinen on leikkauksessa ja toinen on tukena mukana. Pitkä ilta tulee tästä.
Musta ei olisi koiran omistajaksi, sillä jatkuvasti mieleni päällä on koiran vointi.
Käytiin aamulla 2-v lapseni kanssa Citymarketissa ja Lidlissä ruokaostoksilla. Ruoaksi tein perunamuusia ja tomaattista seitimössöä uunissa, tuli muuten hyvää! Iltapäivällä käytiin pyörällä lasten sisäleikkipuistossa laskemassa liukumäkiä ja seikkailemassa. Nyt popitan luurit päässä teknoa kun lapsonen on nukkumassa. Parasta olla kotona lapsen kanssa! Olen tosi onnellinen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kenenkin mielestä upea elokuva, ne ovat mielipideasioita. Ukkoni katsoo Bondeja jo yli kymmenettä kertaa, hänen mielestään ne ovat upeita. N64:n mielestä ne ovat varmaan roskaa, vaikka niitä voi katsoa useampaan kertaan. Samoin Uunoja tulee telkkarista useana kesänä peräkkäin ja aina niille riittää katsojia, joihinkin ihmisiin "iskee" tietty huumori, joihinkin toiminta, joihinkin kauhu... Mutta vain N64 mielestä upeat elokuvat ovat upeita... Ymmärrän, päsmäröi ja manipuloi tässäKIN asiassa.
Kerrohan, mitkä elokuvat ovat sinun makuusi (jätä ukkosi&N64 ulkopuolelle)
Enpä elokuvia paljon katsele ja ne joita olen joskus katsellut, eivät ole N64 makuun, joten en voi manipuloida tässä ketjussa ketään itseni (makuni ) puolelle.
Mutta N64 sisäpiiri/fanclub taatusti komppaa hänen elokuvamakuaan, eihän kukaan voi olla eri mieltä, eihän?
Jotain muita kommentteja asiaan liittyen (minua vastaan) oli, annetaan niiden jäädä omaan arvoonsa. Tai jos jaksan lukea ne uudelleen, voin kommentoidakin jokaista erikseen!
Vierailija kirjoitti:
Käytiin aamulla 2-v lapseni kanssa Citymarketissa ja Lidlissä ruokaostoksilla. Ruoaksi tein perunamuusia ja tomaattista seitimössöä uunissa, tuli muuten hyvää! Iltapäivällä käytiin pyörällä lasten sisäleikkipuistossa laskemassa liukumäkiä ja seikkailemassa. Nyt popitan luurit päässä teknoa kun lapsonen on nukkumassa. Parasta olla kotona lapsen kanssa! Olen tosi onnellinen :)
Ihana viesti, hyvä Te :)
N64
"Hassua toisaalta, että mainitsin Je'vidan"
Korjauksia korjausten perään eli tietysti tarkoitin vastauksena sivulle, että hassua, kun sinä mainitsit Je'vidan ja minä sen eilen sattumalta katsoin. Selvennyksenä 8182 viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä elokuvia paljon katsele ja ne joita olen joskus katsellut, eivät ole N64 makuun, joten en voi manipuloida tässä ketjussa ketään itseni (makuni ) puolelle.
Mutta N64 sisäpiiri/fanclub taatusti komppaa hänen elokuv
Musta vähän tuntuu, että sulla on joku pakkomielle N64:n suhteen. Kun hän sanoo pitävänsä jostain, sun mielestäsi hän päsmäröi ja manipuloi. Mä en ole ollenkaan samaa mieltä. Itse tykkään kaikista sarjamurhaajajutuista, mutta jos joku muu ei tykkää, niin mulle se on ihan fine. Vai onko tämäkin, kun kerroin nyt pitäväni kaikista sarjamurhaajajutuista, sun mielestä päsmäröintiä ja manipulointia?
Mut joo, sainpa näistä viimeisimmistä kommenteista vinkin Green Border -elokuvaan, joten se pitääkin viikonloppuna katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä katson nyt Green Border leffaa Yle areenasta. Tästä elokuvasta on vaikea muodostaa mielipidettä, sillä käsittelee niin rankkaa asiaa mitä maailmalla tapahtuu oikeasti. Niin musertava elokuva. Tärkeää sanomaa myös sisältää, ettei sovi ummistaa silmiä tältä aiheelta.
Ymmärrätkö, että sinä se päsmäröit ja yrität kontrolloida toisia? Minä se elokuvasta kys
Laatunäkemystä? Ja mites toi loppukomenttisi menikään, kun ei lainauksessa näy... et asiantuntijaksi vaan asianharrastajaksi tms? kehunut? Minun mielestäni noi Pyssykylän leffat ovat ns. asiantuntijoiden valitsemia = eivät ymmärrä markkinoita = pienien budjettien leffojen "suosijoita" = ei suurta levitystä, ei suurta suosiota. Ja kukas ne leffojen tuotannot maksaa? Sinä, minä, hän, me , te ja he! Jokainen veronmaksaja jonkin saatanan tuotantotuen muodossa leffoille joilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta menestyä muualla kuin Pyssykylän festareilla! Ehkä ne juuri sitä varten tehdäänkin, nyhdetään tuet ja tehdään (useimmat) ihan omaksi iloksi ilman suurempia levitysmahdollisuuksia! No joskus joku YLE (VEROVAROILLA maksettuna saattaa ne esittää) pienen piirin mieliksi.
"Tietystihän upeat elokuvat ovat upeita. Hänen viestejä lukeneena hän on elokuvaharrastaja ja sellaisilla sitä laatunäkemystä on."
Itse katson elokuvia harvoin. Näin mielelläni luen muiden ajatuksia niistä ja saan ehkä jonkun katsottavan. Itse en useinkaan katso elokuvia ajateksella ovatko ne laadukkaita vai ei. Lähinnä yritän vaan löytää jonkun kiinnostavan. Areenasta katsoin Rose nimisen elokuvan tammikuussa ja pidin siitä. Muuten jos kehtaan kirjoittaa niin katson myös ns nuorten elokuvia ja sarjoja. Joku ylen Räjähdysherkkä on varmaan täyttä roskaa jonkun mielestä, mutta katsoin senkin läpi ja minusta ihan ok ikävästä teemastaan huolimatta. Kai olen lapsellinen omalla tavallani ainakin vielä :)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta N
Green border oli myös Sodiksessa, siellä missasin, mutta myöhemmin näin, surullinen...
N64
Tämö tällä kertaa minun (leffa)kommenteista
Viihtyisää iltaa kaikille
8194
Ootko useinkin käynyt? Ai että Suomen verovaroin tehtyjä leffoja? Suurin osa ulkomaisia...
Kerran käynyt + muutoin perehtynyt
Palaan vielä elokuvaan About Schmidt, jota aiemmin suosittelin. Mainion pääroolin tekee Jack Nicholson. Elokuva kertoo eläkkeelle jäävästä pikkuvirkamiehestä ja yllättävästä elämänmuutoksesta. Sisältää vinoa huumoria Nicholsonin tyyliin. On jo vanhempi filmi, mutta kandee katsoa 😊
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta N
Ei Lammas, koska sinun "äänensävysi" on aivan eri! Jos nyt voi kirjoituksen äänensävystä kirjoittaa? Sanavalinnat ja sanajärjestys vaikuttavat sanomisen kokemukseen! N64:n kirjoitustyyli ja "äänensävy" sekä kaikki rivien välistä luettava ja kirjoittamatta jättäminen... Olenko todella ainoa ( on onneksi joku muukin ollut, jonka mielestä ap on tämän ketjun manipuloija/ päällepäsmäri/ myrkyttäjä) joka näkee ap:n läpi? Aika moni hänen "hännystelijänsä" on savustanut ihmisiä pois ketjusta, ethän syyllisty samaan?
Pidän useimpien kirjoittajien viesteistä, Pitkästikirjoittaja on huippu, mummo 50+ ja myös sinun viesteistäsi olen pitänyt ja peukuttanut... mutta jos ryhdyt minua arvostelemaan ja savustamaan minua ulos ( kaikki ovat tervetulleita?) niin ... toivottavasti minun ei tarvitse sinua ryhtyä dissaamaan. Jos kritisoin ap:ta, älä sinä kritisoi minua!