Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22628)

Vierailija
8241/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmas 'uneton'. Nyt ei haittaa niinkään, kun ei tarvi kelloon herätä. Töissä ollessa oli hirveää tuijotella kellonviisareita, kun ei uni tullut. Kaikki työmurheet pyöri päässä. Ja tietysti: murhe on mustempaa yöllä.

Sit joskus, kun nukkui hyvin, oli ihana aamulla herätä pirteänä ja levänneenä. Unettomuutta ei voi tajuta kuin toinen uneton.

Vierailija
8242/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hypin kommenttien yli, jos ei kiinnosta. Välttelen jopa ketjuja, jotka aiheuttaa pahaa mieltä. Uskomattoman paljon on rasistisia, syrjiviä kommentteja, todella törkeitä.

Jos antaisin kaiken somekirjoittelun mennä ihon alle, saati hirveiden uutisten, luhistuisin täysin.

Onneksi osaan irrottautua uutisista ajoissa, liika on liikaa

Näitä ketjuja ajattelen satuina, kuka vaan voi "näytellä" haluamaan roolia, sivut on täynnä punahilkkoja, ilkeitä äitipuolia, isoja pahoja susia ja toiset nukkuu ruususen unta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8243/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä vasta pääsin kotiin, kun eilen huolehdin vanhempieni koirasta. En olisi voinut omaan kotiini sitä tuoda, kun vieras alue koiralle ja kerrostaloasunto. Hyvin leikkauskin meni, kun tulivat kotiinsa.

Yksi kommentoi tilannettani loman suhteen, niin se loma on itselleni fine. Jos ei ole töitä niin miksi vain hillua töissä ja pahentaa miinuksen puolella olevaa yritystä? Ei mikään suurfirma kyseessä, jossa kunnon organisaatio. Mitä muuten tarkoittaa skränäileminen?

Eilen tuntui todella tunkkaiselta möllöttää sohvalla ja puuduttavalta myös, kun koira nukkui nojautuneena muhun. Ovat koirat näköjään kunnon laumasieluja. Parit leffat tuli katsottua ajankuluksi Netflixistä ja tylsiä sellaisia.

Heräsin hetki sitten tähän päivään hyvissä mielin. Pakko lähteä kävellen liikenteeseen, kun eilen sain tarpeekseni möllöttelystä.

Vierailija
8244/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka/mikä on Pilatius?

Vierailija
8245/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään muistui mieleen biisi 

Stereolove:

Edward Maya, Vika Stigulina.

Tämä biisi tuo mieleen mulle Jennifer Lopezin

On the floor

Ja tämä biisi Keiran

No Business on the Dance floor.

Mutta näillä mennään.

Vierailija
8246/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei tullut nyt hyvä päivä. Äitini sai tietää, ettei tuo lääke auta mitään ja veriarvot edelleen mitä sattuu. Tulehdusarvo korkea ja hemoglobiini matala. Tämä, vaikka kortisonin piti nopeasti vaikuttaa näihin eli tehota lihasreumaan mitä äidilläni ei nyt sitten olekaan. Kipuun tuo on auttanut, mutta muuten ollaan taas lähes nollassa ja etsintä alkaa uudestaan.

Maanantaina on edessä samanlainen reissu päivystykseen kuin viime maanantaina. Saimme elää muutaman päivän normaalimpaa elämää. Pelottaa itseäni nyt, kun tuo reuma olisi vielä ollut "hyvä" diagnoosi kuitenkin ja hoidettavissa. Nyt on sitten ultrat ja ehkä magneetti edessä. Pelkään mitä pahaa voi paljastua. Oikeasti alan itsekin nyt olla lopussa tämän kaiken keskellä ja surullinen olo on. Samalla tiedän sen, että nyt pitää se diagnoosi edes saada ja mielessäni olen ärsyyntynyt, kun eivät esim ultraa voineet viime maanantaina tehdä. Aikaa olisi kyllä ollut, kun siellä päivystyksessä oltiin niin kauan. Olisivat halunneet äitini jo tänään sinne, mutta kello oli jo senverran paljon, ettei enää lähdetty. Meillä matkaa sinne ja jos ei heti aamulla mene niin eivät ehdi tehdä kaikkia tutkimuksia. Sen vuoksi maanantaina vasta mennään. 

Samalla minun on tietysti helppoa kirjoittaa, mutta voimat alkaa uupua tähän kaikkeen. Sitten en jaksa enää puhua äidilläni ja kaipaan rauhaa itselleni. Äitini sitten taas reagoi siihen, vaikka minä sanon, että anna minun nyt olla sellainen kuin olen. En halua riidellä, mutta ehkä hiljaisyyteni on jotain surua ja sitä etten itsekään jaksa enää. En voi muuten sitä oloa purkaa, kuin olemalla omissa ajatuksissani. Onneksi ehdin eilen edes pakata palautettavat laatikot ja viedä ne postiin. En tiedä olisiko minusta siihen ollut nyt. 

Samalla tämä on ajatusten purkua ja jotain pään selvennystä. Tietenkin olen huolissani äidistäni ja toisaalta se ajatus vaan mielessä, että mitä nyt vielä ja onko tulossa lisää kakkkea pahaa mitä en tietenkään enää haluaisi meille. Elämä ei useinkaan ole mitään reilua. Olen sen kyllä saanut oppia monet kerrat.

Samalla kumpikaan meistä ei halua isääni tänne koheltamaan. Silti mietin kuinka kauan on ok olla kertomatta, kun en minä halua itsessäni mitään ns välikättä jos äitini vointi laskisi. En halua olla se joka pimittää tietoja. 

Piti kirjoittaa ihan jostain muusta kuten siitä, että mietin millainen kuva tähänkin ketjuun kirjoittaneista tulee ja tavallaan jos kohtaisimme niin vastaisiko se kirjoituksen tuoma kuva sitten sitä todellisuutta. Mietin, että minäkin kirjoitan tänne avoimesti, mutta sitten "tosielämässä" olisin hiljaisempi ja varauksellinen. Pälyilisin kulmieni alta ja silmäkulmastani kurkkisin aluksi, että kuka kukin on. Myöhemmin ehkä kaikki menisi jo paremmin.

Joku kirjoitti myös roolista ja minä en tavallaan osaa vetää mitään roolia. Kirjoitan siinä mielessä rehellisesti tännekin. Ehkä välillä yritän vetää sellaista roolia, että ns yritän piristää itseäni ja esim kirjoittaa päivästäni enemmänkin, vaikka siinä ei mitään kovin erityistä ole ollutkaan. Tavallaan yritän löytää hyviä asioita. Muuten en silti ns kaunistele elämääni tai ajatuksiani. Olkoon tämä nyt pitkä viesti viikonloppuakin varten ja alkuviikosta sitten lisää kaikkea. Toivottavasti jotain tietoa ja epätietoisuus loppuisi.

Vierailija
8247/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pitkis, kyllä teillä nyt on vastoinkäymisiä. Ja kun luulitte jo asioiden selkiytyvän. Muistathan pitää huolta itsestäsi, ei auta äitiäkään, jos sinä väsyt loppuun.

Isälle kertominen on oikeastaan äitisi asia. Kertoo, kun tahtoo. Luulisi olevan helpompaa kertoa, kun diagnoosi varmistuu.

Mukavaa viikonloppua Sinulle

N64

Vierailija
8248/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuusivuotias, menossa syksyllä kouluun. En tuntenut kelloa, siis en ymmärtänyt viisareiden tarkoitusta. Vuotta nuorempi sisko osasi. Niinpä viisaasti ajattelin, etten koskaan opikaan, kun hän ehti ensin :)

Kuinkahan moni pohjoismaalainen ei isompanakaan ymmärrä viisareita? Tästähän oli taannoin uutisissa juttua.

Ps ekaluokkalaisena yhen äkin hoksasin kellon, voi sitä riemun päivää.

Tähän päivään kuuluu muistelemista. Mm.

Vierailija
8249/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymisestä,oikeastaan melko hyvää,kävin kaupassa sää mitä mainioin ulkoiluun,tuttu maksoi vipin joten ihan mukava viikonloppu tulee.Hyvää kevään alkua vai kaikille vaikka en tiedä koska se se kevät oikeastaan alkaa varsinkin täällä Lapissa kun saattaa olla metri lunta vielä huhtikuussa,vai onko sillä lumenmäärällä sitten tekemistä kevään kanssa vai onko se lämpötila mikä määrittää kevään.

Vierailija
8250/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymisestä,oikeastaan melko hyvää,kävin kaupassa sää mitä mainioin ulkoiluun,tuttu maksoi vipin joten ihan mukava viikonloppu tulee.Hyvää kevään alkua vai kaikille vaikka en tiedä koska se se kevät oikeastaan alkaa varsinkin täällä Lapissa kun saattaa olla metri lunta vielä huhtikuussa,vai onko sillä lumenmäärällä sitten tekemistä kevään kanssa vai onko se lämpötila mikä määrittää kevään.

Eikös teille Föhn-tuuli tuonut lämpöisempää kuin meille täällä etelässä? Täällä on nollakeli, onneksi on lunta, niin valoisampaa. Mutta Kevättä kynttelistä :) (2.2) Viimeistään maaliskuu on kevättä, eikö?

Vierailija
8251/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ilma kävellä. Ei vaan vielä osaa laittaa kevyemmin päälle, hiki päässä loppumatkan taapersin.

Kuului jo titityy, minäkin huonokuuloinen kun tien vieressä lauloi. 

Rauhallinen päivä tänäänkin. 

Vierailija
8252/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa, kun saa heti apua. Yöllä lämminvesivaraaja meni rikki, alkoi pitää kovaa ääntä ja vesimittari pyöri kuin karuselli. Aamulla klo 8 soitin korjaajalle, joka tuli heti ja klo 8.45 oli rikkoontunut osa vaihdettu. Asialla oli yksityisyrittäjä ja leppoisa pohjalaismies. Kyllä taas olen niin kiitollinen.

Vierailija
8253/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihanaa, kun saa heti apua. Yöllä lämminvesivaraaja meni rikki, alkoi pitää kovaa ääntä ja vesimittari pyöri kuin karuselli. Aamulla klo 8 soitin korjaajalle, joka tuli heti ja klo 8.45 oli rikkoontunut osa vaihdettu. Asialla oli yksityisyrittäjä ja leppoisa pohjalaismies. Kyllä taas olen niin kiitollinen.

Meilläkin apu kuumaan veteen/ viileään ilmaan helpotti illan kuluessa. Jotain ropasivat illalla kellarissa. Nyt on samat ukot 'porailemassa', vesi taas viileää.

Itseä ei haittaisi viileämpi ilma, 18C, pärjäisin hyvin. Pitäisin varmaan ikkunaakin auki yöllä läpi vuoden, viileässä nukun paremmin. Mies on viluisempi -> siis kompromissi, sitähän elämä yleensä on. Sisko yöpyy teltsssakin parinkymmenen pakkasilla, ollaanko sitten kuumaveristä sukua? En tosin haluais miestäni mieltää 'kylmäveriseksi'. Kuulostaa hiukan julmahkolta... :)

Vierailija
8254/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friiman: Meeri

Oi kultainen nuoruus

Vierailija
8255/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään karjalanpiirakoita

Oikeista myllyn jauhoista,en kaupan.Tulipa Hyviä.Paistoin leivinuunissa.

Vierailija
8256/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään karjalanpiirakoita

Oikeista myllyn jauhoista,en kaupan.Tulipa Hyviä.Paistoin leivinuunissa.

Onpas maukkaita varmaan, just mie syön päiväkaffella kaupan piirasta... ok, muttei vedä vertoja itse tehyille.

Paistoitko leivinuunissa vai sähkö? Monta tul?

Vierailija
8257/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa tuo presidentin turvamiehen teko! Stubistakin ja puolisosta tuntui varmaan pelottavalta kun alakerrassa jysähti.

Vierailija
8258/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ilma todellakin kävellä. Kävin kirppiksellä ja tein arvokkaan löydön. Syömässä kävin myös. Linnun lauluakin kuului ja tunnelma katossa tai oikeastaan taivasalla.

Teatteri-ilta tänään. Eikä mikään elokuvateatteri mistä monet muut puhuu. 

Viimeyönä olin kesäisissä tunnelmissa, kun löysin 10 vuoden takaisia kuuntelemiani kappaleita:

Sigma - Nobody to love

Duke Dumont - I Got U ft. Jax Jones

Calvin Harris - Summer

The Notorious BIG ft. Ja Rule - Old Things Back (Matoma remix)

Elikkäs mukavaa päivää viettelen.

Vierailija
8259/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttaa tuo presidentin turvamiehen teko! Stubistakin ja puolisosta tuntui varmaan pelottavalta kun alakerrassa jysähti.

Mitä tekee vartialla haulikko työajalla? Henkivartija ei saa käyttää haulikkoa ja se oli työpaikalla!

Terv. vartijakoulun käynyt.

Vierailija
8260/22628 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottava uutinen, tekikö ulkopuolinen teon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän