Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22632)

Näytä aiemmat lainaukset

Istun just kuuntelemassa luentoa tekoälyn käyttöön liittyviä tulevia EU-säädöksiä. Ensimmäisiä vaatimuksia aletaan soveltaa jo elokuussa. Meillä ei nyt ole vielä valmiina tekoälyä hyödyntävää softaa, mutta kehitteillä on kovaa vauhtia. Joten juup, en todellakaan halua olla töissä enää kovin kauaa. Ihan jäätävä määrä pitää kirjoittaa kaikenlaista dokumenttia, joilla todennetaan, että nuo määräykset toteutuu. Kirjoitelkoon nuoremmat, mä en enää jaksa :D Olen kirjoitellut vastaavia jo ihan riittävästi. 

Vierailija
8162/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on se narkkari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8163/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, kirjoitin pitkän viestin tämän päivän kuulumisia mutta painoin väärää nappulaa ja sinne hävisi!

No lyhyesti nyt toivotan hyvää keskiviikkoa kaikille💐

Vierailija
8164/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan raikas ulkoilusää! Tuulista ja luntakin sataa oikein isoilla hiutaleilla. Ei tarvinnut edes lämpimästi päälle, kunhan takki ja hanskat pitää tuulta ja takissa on hyvä huppu. Pitkä lenkki tuli tehtyä ja välillä sai takkiakin raottaa ja päästää liikaa lämpöä pihalle.

Aamulla kävin Runebergin torttuja hakemassa. Ekassa kaupassa oli tyhjää, toisesta sitten löytyi. Mietin jo, että johan on kumma, pitääkö näitäkin alkaa hamstrata jo etukäteen! Laskiaispullia oli kyllä siinä, toivottavasti on vielä laskiaisena. :D

Yksi tapaaminen peruuntui, jota en olisi alunperinkään halunnut. Peruuntuminen järjestyi kuin tilauksesta sen toisen tahon aloitteesta. Tyytyväisenä olen sitä myhäillyt. Joskus joku asia vaan loksahtaa ihan itsestään. Harmittaa kuitenkin, että turhaan olin pyöritellyt tuota asiaa mielessäni monta päivää. Noh, mutta nyt voi unohtaa. 

Lenkin jälkeen on vaivannut raitisilmamyrkytys, enkä ole saanut tehtyä mitä tälle päivälle piti, sohvan pohjalla vaan haukottellut. Tästä tuli oikeasti vapaapäivä. Netistä olen lueskellut mielenkiintoisista aiheista, haaveiliut ja suunnitellut kevätjuttuja. Pitäisi kirjoittaa muistiin, etteivät pääse hyvät suunnitelmat unohtumaan. 

Vierailija
8165/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on se narkkari

Runebergin sanoin:

" Ken sua, hupsu, vaatiikaan tuon maalipöntön eessä istuntaan? "

Rikas kartanon omistaja Von Dann veljentyttärelleen Julialle, kolmas kohtaus, En voi (suom. Otto Manninen)

Vierailija
8166/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ilma muuttui! Eilen hieno pakkaspäivä, tänään tuulee ja satelee jäätävää tihkua.

Käveltiin terveysasemalle, piti huuhteluttaa korvat ensi viikon kuulokojekontrollia varten. Oli ihan puhtaat korvat joten oli pikainen käynti.

Kaupasta tipuille pähkinöitä. Kuinkahan mones pussi se onkaan tänä talvena.  Mukava seurata niitten touhuja takapihalla.

Tuosta ankeuttajasta ikävine kommentteineen tulee mieleen entinen koulu- nykyinen työpaikkakiusaaja.

No hyvää viikonjatkoa hänellekin.💐

Vierailija
8167/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis

Aattelin semmoista, että kun olet kovin eläinrakas, olisiko sinun mahdollista ottaa koiraa? Tai kissaa... 

Minulla on ollut koira helmikuuhun 2020. Olenkin siitä kirjoittanut tänne useasti. Koiran ottamista rajoittaa se sitovuus. Koirani ei pitänyt aikoinaan yksin olosta kovinkaan paljon. Aiemmin levottomassa ympäristössä oikein stressasi sitä kaikkea. Avasi esim kaksi väliovea auki, vaikka oli ne ovet teljetty tuolein yms kiinni. Näin oli minua vastassa heti ulko-oven takana. Siinä aina riskinsä jos olisikin päässyt ulos asti. Meillä tosin aidattu piha oli.

Myöhemmin maaseudulla oppi paremmin olemaan yksin ja saattoi ikkunasta katsella, kun lähdin. Se oli kiva juttu. Kuitenkin elämäni asuinpaikkaa myöten (en olisi tuskin yksin tänne muuttanut) ja sekä reissujen myötä (jos esim äitini kanssa joskus yhdessä matkustimme paikkaan mihin ei voinut koiraa ottaa) oli hankalaa. Isäni hoisi joskus, mutta vanhemmiten lääkityksen kanssa hankalaa, kun piti tarkkaan kellonlyömällä lääkkeet onnistuneesta (ettei koira sylje niitä) antaa.

Näin en varmastikaan nyt uudestaan lähde siihen kaikkeen mukaan. Olen ehkä liiankin tarkka mitä voin koiralle antaa. En esim rivi tai kerrostaloon ottaisi koiraa ja en kuitenkaan loputtomiin varmaankaan asu okt:ssa. Näin voi tulla muutoksia ja isomman koiran kuitenkin ottaisin.

Kissan kanssa sama juttu. Minulla oli lapsuudessa rakas kissa ja oikeassa olet, että olen aina tullut eläinten kanssa toimeen. En kiusannut kissaa, vaikka hyvin pieni olin sen tullessa minulle. Sattumalta tutun luona oli pentuja ja pyysin kissaa ja äitini suostui. Itse valitsin sellaisen tumman poikapennun. Maaseudulla meillä oli hyvät naapurit ja rauhallista. Kissani sai kulkea vapaana. Kaikki meni hyvin myöhempään  muuttoon asti. Sisäkissaksi kissastani ei olisi ollut ja näin ikävästi eräiden sattumusten myötä jäi myöhemmin auton alle. Se tavallaan muutti ajatuksiani kissan otosta. Tarvisi hyvin rauhallisen ympäristön, että voisi pitää vapaana.

Tässäkin missä asun ajatetaan melko lujaa, vaikka hiekkatie onkin. Naapurin kissa kulkee vapaana, mutta se on jo vanha ja näin kulkee melko lähellä kotia. En lähtisi kokeilemaan miten käy ja minulla on se ajatus, että kissan pitäisi edes aidatulla alueella tms olla vapaana. Näin tähän voisi tietysti rakentaa aitauksia yms, mutta ei taas toimisi eri asumismuodossa. Ehkä ajattelen liiankin tarkkaan kaiken. Muuten eläimistä pidän ja voisin hevosenkin mielelläni ottaa jos tilanne olisi täysin toinen. Pitkästi taas, mutta kun minulta kysyy jotain niin innostun kirjoittamaan. Pahoittelut tästä. 

Vierailija
8168/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
8169/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lumitöitä aamulla. Minusta ihan hyvä, kun tuli lunta niin liukkaus väheni. Kävelyllä olin kaksi kertaa. Sitten tein ruokaa ja leivoin taas taatelikakun. Jäi jouluna leipomiset vähiin niin leivon nyt enemmän. Muutenkin yritän nyt käyttää kaikkea ns vararuokaa kaapeista ja pakkasesta. Näin pitää siirtää kaupassa käyntiä ja tämä ihan rahallisista syistä myös.

Väsynyt olo on ja jotain uupumusta. Harvoin olen näin väsynyt ollut. Kävely piristää, mutta myös väsyttääkin. Äitini alkaa piristyä (hyvä niin) ja minä väsähtää. Onhan äitinikin omanlaisensa. Ei aina niin helppo tapaus. Mietin juuri etten varmaan ikinä voisi hänen kanssaan ulkomaille lähteä. En jaksaisi sitä reissua ja joutuisin hoitamaan kaiken. Olemaan kuin joku opas hänelle. Niin se varmasti menisi. Sitten pitäisi yksin vaan lähteä. Ajatuksena ehkä kuitenkin vaikea. En tiedä olisiko minusta edes lentokoneeseen. Ainakaan, kun onnettomuuksista lukee. 

Ystävänpäivästä mietin, että pitäisi olla myös yksinäisten päivä. No, se päivä tulee sitten ja menee omalla tavallaan. Opiskeluja pitää yrittää jaksaa tehdä. Ajatukset harhailee ja aloitus on vaikeaa. Runebergin päivä eikä yhtään torttuja. Ehkä pitäisi itse joskus leipoa niitä tai ainakin kokeilla miten onnistuvat. Muuten hyvin samanlaista täällä taas. 

Ghost Atlas - Seeker (Stretch The Night)

(uusi suosikkini ja sanat sopivat elämääni) 

Vierailija
8170/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Hakulinen/Yö: Joutsenlaulu

Vierailija
8171/22632 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt työpäivä oli. Kävin syömässä Rax puffetissa ja sitten menin katsomaan Kesäkirja elokuvan. Olipa upeasti toteutettu pienimuotoinen elokuva. Välittyi upeasti tunne siitä elokuvasta ja paljon oli katsojia. Pyykkiäkin pesty ja loppupäivä löhöilyä.

Oletteko te käyneet katsomassa Tove Janssonin kirjasta tehtyä elokuvaa? On brittiläinen ja suomalainen elokuva. Ei mikään nuorisoelokuva.

Tälläinen itsensähellimispäivä tekee erittäin hyvää stressaavaan aikakauteen. Jalat ja selkä ollut kovilla viimeaikoina.

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Aamukahvilla. Odottelen, etä kello tulee 9 ja sitten lähdetään siskoni kanssa Maanmittauslaitokselle. Pari viikkoa sitten huomasin, että jos asunto-osakeyhtiön osakkeiden omistus muuttuu oston, lahjan tai perinnön vuoksi ja taloyhtiö kuuluu jo Maanmittauslaitoksen sähköiseen järjestelmään, perinnönjaosta on vain 2 kuukautta aikaa tehdä omistajuuden muutos. Meillä perinnönjako tehtiin 10.12. eli ensi maanantaina tulee se 2 kk täyteen. Enpä tällaisestakaan asiasta olisi tiennyt, jos en olisi mennyt ihan vaan mielenkiinnosta netistä katsomaan, miten tän oman asuntoni osakekirjat sähköistetään. Ja näillähän ei ole kiire, kun omistajuus ei ole muuttunut, mutta selvisipä sitten tuon isän asunnon osalta, että sille onkin määräaika. Ja lisäksi pitää tehdä se sama vanhempieni sijoitusasunnon osalta, koska aiemmin isä ja äiti omisti sen yhdessä ja nyt enää isä eli omistajuuteen on tullut muutos. Samalla käynnillä hoituu sitten oman asuntoni osakekirjat sekä siskoni asunnon osakekirjat. Oiskohan tämä nyt viimeinen asia, joka liittyy äidin kuolemaan? Tai no perintoverot tulee vielä, mutta siitä verottaja kyllä ihan itse muistuttaa lähettämällä laskun :D 

Vierailija
8173/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Pitkis, noin pitäisi jokaisen ajatella lemmikkien hankkimista. Realistisesti. Minä tiedän että en välttämättä joka keliin haluaisi lähteä koiraa lenkittämään eikä kärsivällisyys riittäisi kouluttamaan.

Näin ollen tyydyn ihailemaan muitten koiria.

Pienet lumityöt tehty, onneksi ei ollut paljon kun on märkää ja painavaa. Paljon oli pihassa jäniksen jälkiä.

Tänään taitaa olla kotipäivä.💐

Vierailija
8174/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuri vasta aamukaffella :)

Luonnonjugurttia, pakastemustikkaa, mysliä, cashew-pähkinää ja auringonkukansiemeniä.

Onpa hyvää

Anneli Saaristo Appelsiininkukkia aavikolla

Vierailija
8175/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuri vasta aamukaffella :)

Luonnonjugurttia, pakastemustikkaa, mysliä, cashew-pähkinää ja auringonkukansiemeniä.

Onpa hyvää

Anneli Saaristo Appelsiininkukkia aavikolla

* ups se onkin Appelsiinipuita aavikkoon

Vierailija
8176/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä toit, sinä toit appelsiinipuita aavikkoon ...🎶

Toiveikasta torstaita Sinulle joka luet tämän 😊🍊

Vierailija
8177/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa. Piti siirtyä lukemaan uutiset ulkomaisilta sivuilta.

Ei enää pää kestä lukea Ilta-xxxxx kun niissä on enää pelkkää typerää jääkiekkoa.

Vierailija
8178/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt työpäivä oli. Kävin syömässä Rax puffetissa ja sitten menin katsomaan Kesäkirja elokuvan. Olipa upeasti toteutettu pienimuotoinen elokuva. Välittyi upeasti tunne siitä elokuvasta ja paljon oli katsojia. Pyykkiäkin pesty ja loppupäivä löhöilyä.

Oletteko te käyneet katsomassa Tove Janssonin kirjasta tehtyä elokuvaa? On brittiläinen ja suomalainen elokuva. Ei mikään nuorisoelokuva.

Tälläinen itsensähellimispäivä tekee erittäin hyvää stressaavaan aikakauteen. Jalat ja selkä ollut kovilla viimeaikoina.

Kesäkirja on todellakin listalla. Toivon, että tulis Sodankylään. Muutoin etsin sit jostain. Je'vida jäi siellä näkemättä, mutta onneksi Joutsassa Ilokuvafestivaalilla näin sen.

Elokuvat on niin oiva keksintö, upeimmat kestää monta katselukertaa. Mm Hevoskuiskaaja, Hiljaiset sillat, Parhaat vuotemme...

Eilen kakkosella tullut Ilveskuiskaaja oli kans Soankylässä aikoinaan, ohjaaja valotti leffan taustoja.

Mukavaa torstaita

N64

Vierailija
8179/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kenenkin mielestä upea elokuva, ne ovat mielipideasioita. Ukkoni katsoo Bondeja jo yli kymmenettä kertaa, hänen mielestään ne ovat upeita. N64:n mielestä ne ovat varmaan roskaa, vaikka niitä voi katsoa useampaan kertaan. Samoin Uunoja tulee telkkarista useana kesänä peräkkäin ja aina niille riittää katsojia, joihinkin ihmisiin "iskee" tietty huumori, joihinkin toiminta, joihinkin kauhu... Mutta vain N64 mielestä upeat elokuvat ovat upeita... Ymmärrän, päsmäröi ja manipuloi tässäKIN asiassa.

Vierailija
8180/22632 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kenenkin mielestä upea elokuva, ne ovat mielipideasioita. Ukkoni katsoo Bondeja jo yli kymmenettä kertaa, hänen mielestään ne ovat upeita. N64:n mielestä ne ovat varmaan roskaa, vaikka niitä voi katsoa useampaan kertaan. Samoin Uunoja tulee telkkarista useana kesänä peräkkäin ja aina niille riittää katsojia, joihinkin ihmisiin "iskee" tietty huumori, joihinkin toiminta, joihinkin kauhu... Mutta vain N64 mielestä upeat elokuvat ovat upeita... Ymmärrän, päsmäröi ja manipuloi tässäKIN asiassa.

Jokainen voi vain omasta puolestaan kirjoittaa, eikö?

Makuasia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi