Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Täällä Lounais-Suomessa liikkuu nyt susia myös. Littoisissa, Piikkiössä ja Paimiossa ainakin. Itse olen myös katsellut sutta silmästä silmään, tapahtui 2021. Jolkotteli aikansa ja poistui metsään. Auto oli onneksi lähellä minua ja talon ovi myös. Mutta tuo hetki oli jotenkin veret seisauttava. Ei näyttänyt hyökkäävältä eikä agressiiviselta. En edes heti tajunnut että on susi. Kirjoitinkin tänne kerran esivanhempani kohtaamisesta suden kanssa, jos joku muistaa.. Tietääköhän susi itse olevansa hurjakkeen maineessa?
Pistin korvatulpat päähän ja menen nukkumaan.
Tänään heräsin anivarhain ja matkustin toiselle puolelle Suomea tapaamaan vanhaa isääni. Ihana päivä ollut hänen seurassa! Ollaan kuunneltu joulunovelleja ja laulettu vanhoja lauluja. Isän seurassa on viihtyisää oleskella, jutella ja välillä kudon sukkaa seurustelun lomassa. Nyt hän nukkuu ja toivon hänelle hyviä unia!
Kiitos hyvää! Söin just mahan täyteen lenkiltä tultuain, harkitsen varhennetulle osa-aikaselle vanhuuseläkkeelle siirtymistä, täytin ehdot jo heinäkuussa. Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja kaikille lukijoille!
Mies 61v
Itse en ole koskaan nähnyt sutta. Jälkiä olen kyllä esim pellolla pariin kertaan nähnyt. Äitini oli kerran koirani kanssa eräällä tutulla metsäpolulla. Kävelivät siellä kierroksen ja tarkoitus oli ilmeisesti mennä se reitti ympäri. Kuitenkin puolivälissä matkaa näkyi kaksi vaaleahkoa (sellaista sekaväristä) "koiraa" vapaana tai niin hän luuli. Hetken päästä ymmärsi niiden olevan susia. Onneksi koirani ei huomannut niitä vielä. Äitini nopeasti kääntyi ja veti koirani mukanaan ja he lähtivät takaisin päin. Sudet eivät huomanneet heitä varmaankaan, kun eivät lähteneet perään. Äitini miettikin mitä olisi tehnyt.
Koirani oli isompi ja valpas. Ehkä voin rodunkin kirjoittaa eli dobermanni. Olisi varmasti turhaan haastanut riitaa ja haukkunut. Ehkä hyväkin, mutta olisiko tuo vaan ärsyttänyt susia. No, he onneksi pääsivät takaisin pientä polkua onnistuneesti. Eivät enää sinne menneet kahdestaan sen jälkeen. Koirani rodusta vielä se, että en ole aiemmin maininnut sitä, kun ymmärrän joidenkin ikävät kokemukset rodusta. Oma koirani oli todella kiltti ja kävimme koulutuksissa. Tuli toimeen jokaisen kohtaamansa koiran kanssa ja kävimme koirapuistossa sen ollessa nuorempi. Todella kiltti ja viisas koira. Tein jotain oikein, vaikka nuori olin kun se minulle tuli. Ikävä sitä on. Tuli tämä kaikki nyt tuosta yhdestä viestistä mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuon peukutuskeskustelun pistää vähäksi aikaa jäihin? Sitä käydään nyt jo toista kierrosta eikä yksimielisyyttä tunnu löytyvän.
Ajatellaan välillä jotain muuta.
Joku pösilö sen nostaa esiin uudestaan ja uudestaan.
Nimittely kertoo aina enemmän nimittelijästä itsestään kuin kohteesta. Senkin voisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuon peukutuskeskustelun pistää vähäksi aikaa jäihin? Sitä käydään nyt jo toista kierrosta eikä yksimielisyyttä tunnu löytyvän.
Nimittely kertoo aina enemmän nimittelijästä itsestään kuin kohteesta. Senkin voisi lopettaa.
No niin. No niin.
Jotkut käyttäytyi kuin kingit elokuvateatterissa. Räpsivät salamalla kuvia, koko aika känny kädessä ja hermoni meni siinä, kun jotain huumausainetta alkoivat pössytellä. Lähdin vetää sieltä. Hyi saatan a minkälaista elokuvissa on.
Työpäivä pitkästä aikaa ja se sentään paremmin meni. Sain lahjankin työkaverilta tänään. Harmittaa tämä ilta, kun meni ihan pilalle.
Tulin vain sanomaan, että ei ole nastakenkiinkään luottamista. Kyllä ne ulkona toimii, mutta eilen kävin kaupassa, jossa on kivilattiat (niinkuin joka paikassa). Pari asiaa oli ostettavana ja sitten huomasin sinappihyllyn, jota kohti kengät ottivatkin vauhdin.
Eli kaaduin. Oli vähällä etten lyönyt päätäni hyllyn reunaan. Makasin siinä kivilattialla ja ihme kyllä eräs ystävällinen rouva tuli kysymään kuinka kävi ja auttoi minut ylös siitä. Täällä päin ei yleensä olla avuliaita.
Pelästyin. Nyt on koko kropan oikea puoli "kuin hakattu". Ennestään olikin käsi ja lonkka kipeät joten samaan konkurssiin menevät. Ei tullut mustelmia, mutta kroppa hytkähti kovaa lattiaan. Huhhuh!
Joillakin jatkuu uusivuosi tänäänkin, sillä kuulin just rakettien pauketta. Miten voikaan olla itsekkäitä ihmisiä tänään ympärilläni. Olen vielä se, jolla meni elokuvakokemus ihan pilalle. Toivottavasti keskiyön jälken ei enää pauku yksikään raketti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvää! Söin just mahan täyteen lenkiltä tultuain, harkitsen varhennetulle osa-aikaselle vanhuuseläkkeelle siirtymistä, täytin ehdot jo heinäkuussa. Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja kaikille lukijoille!
Mies 61v
Minäkin saan varhennettua, olen 61 vuotias.
Suosittelen eläkkeelle siirtymistä jos vain on mahdollista! On vielä suht terve ja jaksaa toteuttaa suunnitelmiaan.
Täällä mukava pakkasaamu, laitoin pakastimen sulamaan. Onneksi oli aika tyhjillään. Kohta alkaa TV- sessio tanskalaisten aarteenmetsästäjien seurassa.
Noista nastakengistä- varovasti saa kauppojen kivilattioilla kävellä niissä.
Kohta 68
K.
Maanantaina tänne on tulossa yli 20 mm lunta. Uudenvuoden lumet aion nyt lanata, lämpöhousut jalkaan ja ulos.
Olen ottanut kalan pakkasesta ja aion laittaa meille keitettyä turskaa kananmuna-mätikastikkeella. Herneet ja keitetyt perunat.
Ulkona on aurinkoinen pakkaspäivä.
Minä jäin eläkkeelle 1.1.2025. 65v. Sopi hyvin niin koska sain Pam lisäpäivät siihen asti, työnteko siis kannatti, vaikka viimevuosina ajoittain vain palkkatuki töitä ja vielä kerrytti työssäoloehtoa ja sain ansiosidonnsta . Jos olisin jäänyt varhennetulle eläke olisi pienempi ja jonkun % pienentyisi siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttäytyi kuin kingit elokuvateatterissa. Räpsivät salamalla kuvia, koko aika känny kädessä ja hermoni meni siinä, kun jotain huumausainetta alkoivat pössytellä. Lähdin vetää sieltä. Hyi saatan a minkälaista elokuvissa on.
Työpäivä pitkästä aikaa ja se sentään paremmin meni. Sain lahjankin työkaverilta tänään. Harmittaa tämä ilta, kun meni ihan pilalle.
No jo oli ikävä kokemus. Itse olin 30v elokuvakerhossa, siellä oli aina hipihiljaista. Kyllä oli melkonen järkytys käydä normileffassa, se ruuan määrä, rapistelu. Ja tosiaan tuo kännykkäilmiö, tämän tästä joku katsoi kai kelloaan niin, että valo näkyi pimeässä häiritsevästi.
Ja Sodankylässä, isossa teltassa, 800 ihmistä. Loistavia leffoja ja korrekti väki
Olen herännyt taas eka kerran 3, nukahdin 8.30 uudelleen, heräsin 10, saa nähdä jaksanko valvoa nukkumatta päikkärit. No, eipä menoja tänään. Mukavaa päivän jatkoa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta, hiukan hävettää, kun tuota p- sanaa alapeukuttajasta käytin. Empatia on täällä näköjään kielletty, kun tunsin myötätuntoa murheellisen viestin kirjoittajaa kohtaan, ja se olikin joidenkin mielestä väärin. Kommentti: jokainen pitää huolen itsestään tms kolahti. Eikö saakaan kannustaa heikompaa???
Tänään on ihanaa paistettua kalaa, pottuja, porkkanaa. Jostain syystä raasteen suutuntuma ei enää ole mukava, teen tikkuja tai ohuita viipaleita. Lunta on tullut auton päälle kymmenisen senttiä. Mietin puhdistamista tänään, vai vasta sitten, kun otan käyttöön. Puolison auto on lumeton eilisen kauppareissun jälkeen.
Timanttityttö, mitä askartelet nyt?
Löysin kaupasta pikkuruisia mustia askarteluhakaneuloja, virkkasin joululahjaksi muutaman villasydämen, siihen ovat oivallisia. Saapi nätin rintakorun.
Toiveikasta torstaita
N64 (ovella minäkin)
Lintujen seuraamista ruokintapaikalla, takkatulta kohta viritän, syön myöhäisen aamiaisen. Joulu koristaa yhä kotia, kuusi ei varise yhtään, saa olla kuun puoliväliin asti. Iltahämärissä nautimme mieheni kanssa kynttilöistä ja tunnelmasta joka ilta yhtä paljon. Kevättalven kelmeää valoa joulusta riisutussa kodissa ehtii olla, nyt eletään näissä fiiliksissä. Päivällä kävelylle, saunapuut saunaan ja uunipossua juuresten kera uuniin. Palapeliä voisi aloitella, pikkuhiljaa tehdä joka päivä. Sukankudin houkuttaa sekin ja keskeneräinen dekkari. Viestittelyä rakkaiden nuortemme ja ihanien ystävien kanssa ehkä tänäänkin jotain. Keskittymistä hyvään, uusia suunnitelmia päässä muhitellen ja kiitollisin mielin pyritään elämään. Työasiat jätin nyt tästä pois. Joulunaika on ihanaa. Toisaalta uusi vuosi kääntää aina uuden sivun. Terveyttä toivomme ja toivotamme.
Vierailija kirjoitti:
Olen herännyt taas eka kerran 3, nukahdin 8.30 uudelleen, heräsin 10, saa nähdä jaksanko valvoa nukkumatta päikkärit. No, eipä menoja tänään. Mukavaa päivän jatkoa kaikille.
Mä olen ollut uniongelmainen. Mutta sitten jäin eläkkeelle ja saa nyt nukkua silloin kun väsyttää. Nykyään en edes yritä nukkua ennen klo 24, usein nukahdan vasta klo 3 tai 4 ja nukun sitten aamukahdeksaan tai yhdeksään. Pitäisikö sinunkin vaan valvoa ensin mahdollisimman pitkään ja nukkua sitten. Moneltako menet nukkumaan? Mieheni nukkuu aivan eri tavoin, klo 23- 6, ja minä 03-9 ja tämä sopii meille. Koskaan emme nuku päikkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään heräsin anivarhain ja matkustin toiselle puolelle Suomea tapaamaan vanhaa isääni. Ihana päivä ollut hänen seurassa! Ollaan kuunneltu joulunovelleja ja laulettu vanhoja lauluja. Isän seurassa on viihtyisää oleskella, jutella ja välillä kudon sukkaa seurustelun lomassa. Nyt hän nukkuu ja toivon hänelle hyviä unia!
Kiva viesti, leppoisa.
N64
Samaa mieltä tuosta pakkasesta. Meillä vaihtui tässä taloyhtiössä kuukausi sitten hultoyhtiö ja eilen ihmettelin, mitä piski oikein raapii alakerrassa. Menin katsomaan ja siellä se nukkui omalla pedillään. Kurkistin olohuoneen ikkunasta verhojen välisdtä ja mun pihalla oli huoltomies lapioimassa lumia. Olen asunut tässä taloyhtiössä yli 30 vuotta ja aiemmissa sopimuksissa ei ole ollut, että huoltoyhtiö hoitaisi myös asuntojen omat pihat. Nyt se on sopimuksessa ja olen todella iloinen, ettei enää tarvitse itse heilua lapion kanssa.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/