Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
6541/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta:

Jouduin aloittamaan lääkityksen, jossa sivuvaikutuksena oli painon nousu. Vuodessa tuli 20kg, sairaana en jaksanut syömisistä niin tarkkaa lukua pitää. Olo on hyvä nyt, mutta kilot tiukassa. Liikkumista lisään, kunhan liukkaat kelit loppuu. Tavallista kotiruokaa syön, pullaa ja herkkuja joskus. Iän myötä myös kilot helpommin kertyy.

Vierailija
6542/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tuossa jouluna eräs äiti kävi kertomassa todellisesta hädästään, im oli mielessä. Oli taloudellisia vaikeuksia hankkia lapsille ruokaakin. (Olet muuten ollut mielessä, toivottavasti jaksoit hakea apua. <3) Heti perään muutamakin kävi luettelemassa syömisiään, valittelemassa jouluähkyä ja lihomista, jokukin yökötteli kuinka jouluruoat ei enää maistu, vaikka niitä oli vielä jäljellä. Todella mautonta ja tilannetajutonta! Näitä viestejä alapeukutin."

Itse kirjoitin viestiin liittyen vastauksen, jossa yritin jotenkin lievittää viestinkirjoittajan pahaa oloa. Tämä koska samaistuin siihen ja tuli tarve kirjoittaa.

Silti en minäkään joka kerta voi lukea montaa sivua viestejä miettien mitä voin kirjoittaa. Kyllä jokainen minusta voi kirjoittaa omia ajatuksiaan ilman toisten viestien miettimistä. Ainakin toivon suuresti sitä, ettei kukaan lue minun surullista viestiäni ja mieti sen jälkeen voiko kirjoittaa sen perään mitään iloista. Toivon, että jokainen kirjoittaa mitä haluaa. Samoin jokainen viestinkirjoittaja kirjoittaa omasta elämästään, eikä minusta ansaitse alapeukkuja, vaikka kuulumiset menisivätkin ristiin toisten kanssa surusta iloon ja toisinpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6543/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän täällä ruveta alapeukuttamaan jokaista kirjoitusta. Tehdä seuraa tälle palstan nuijalle, trollille. 

Ollaanpas nyt niin että mikään ei kelpaa 

Niin. Ehkä alanuolikin on ihan käyttöä varten tuossa olemassa. Alapeukuttaminen on huomattavasti siviatyneempää kuin nimittely, joten suosittelen mieluummin sitä.

Millainenhan kommentin pitäisi olla, ettei alanuolia tulisi, ihmettelen vaan...

Joku kertoi olevansa murheen murtama, todella ikävä vuosi vastoinkäymisineen takana. Tälläiselle sataa alanuolia.

En vaan ymmärrä. En.

Voisiko joku nuolittaja selittää?

Itse en noistä pösilöistä välitä, kiehukoot liemessään kuin sammakko kiehuvassa vedessä. 

Nyt lähemme kauppaan, ruokalistaa mietitään, olisko jotain kalaa...

Mukavaa päivää siis kaikille pösilöille alanuolittajillekin?

Vierailija
6544/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan seuraa nuolia. Jokainen peukuttakoon miten haluaa, ei se minun elämääni mitenkään vaikuta.

En pohdi peukuttajien motiiveita, koska en ole riippuvainen toisten hyväksynnästä/paheksunnasta. Mielipiteitä on monenlaisia eikä kaikkien tarvi olla samaa mieltä. Luen ja kirjoitan vaan kuulumisia. 

Ihmisiä on monenlaisia eikä kaikkia voi eikä tarvi miellyttää. 

Itse en ole täällä hakemassa yläpeukkuja (niinkuin joku joskus ehdotti), mutta koska olen hyvin yksinäinen ihminen niin minulle peukku on joku merkki siitä, että joku luki viestini ja tavallaan päätti antaa peukun syystä tai toisesta. Näin tulee seurattua kuitenkin sitä kaikkea. Säälittäväkin ehkä, mutta jokaisella on oma tilanteensa. Minäkään en toisaalta hae mitään hyväksyntää ja monesti surullinen tai tylsä viestini arveluttaa muutenkin ja mietin, ettei moniakaan edes kiinnosta. Sitten peukku on kuitenkin kiva juttu niiden ajatusten jälkeen. 

Vierailija
6545/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainauksessa ei näy, että N64 toivotti Mukavaa päivää kaikille Ei oikein sopinut kommentin muuhun sisältöön, onko tämä nyt piiloaggressiota vai mitä...

Vierailija
6546/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alapeukutan aina, jos joku nimittelee ikävästi toisia. Onneksi SE on aika harvinaista.

Alapeukkuja kukin käyttää omalla tavallaan, mutta toisten nimittely on yksiselitteisesti ilkeää ja asiatonta.

Vierailija
6547/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin joulun pois ja nyt on kiva alkaa odottamaan kevättä. Päiväkin on jo pidentynyt hiukan ja pidentyy vaan koko ajan. 

Mieheni laittoi äsken saunan lämpiämään ja ehkä katsomme jonkun leffan saunan jälkeen. Ihanaa kun kummallakin lomaa loppiaiseen asti.

Vierailija
6548/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kaupassa. Tuli kahden viikon tauko, kun ostin edellisellä kerralla niin paljon, että mietin pärjääväni pitkään niillä. Jääkaappi olikin melkein tyhjä ja pakastimestakin käytetty paljon tavaraa. Minulla on tosin kaapeissa vielä runsaasti puurohiutaleita sekä kaikkea muuta "kuivamuonaa". Näin jos oikeasti pitäisi pitkään pärjätä niin nytkään ei paljon olisi tarvinnut ostaa. En toisaalta tuhlannutkaan paljon. Samalla käytin vielä erään lahjakortin mistä tuli pieni alennus ruokiin. Olisihan sen muuhunkin voinut käyttää, mutta alennus ruokiin oli nyt toivottu juttu. Hain samalla linnuille pähkinää. 

Tyhjäsin myös kirppispaikan. Oli jo aikakin, kun ei oikein mitään mennyt enää kaupaksi. Sain kuitenkin monia satasia tuottoa mikä oli ihan hyvä. Kalliimpia esineitäkin pois. Vaatteet eivät oikein kaupaksi menneet. Muutama bändipaita (joista kirjoitinkin jo) sekä erikoisempi huppari. Muuten näyttivät muut olevan myymättä. Pitäisi keväällä kokeilla uudestaan jos ehtisin mummulan vintin käymään läpi. 

Kävelyllä olin myös. Täällä hirviä paljon kulkenut. Mieliala nyt eilisestä hieman parempi. Silti mietin monesti, että pitäisi itsekin saada muutosta aikaan elämässäni eri jutuissa. Välillä katselen ihmisiä esim ostoksilla ollessa ja mietin, että kumpa minäkin joskus saisin olla osa jotain porukkaa ja pystyisin rennosti juttelemaan muiden kanssa. Samalla jokaisella on tietysti omat vaikeutensa ja sivusta on helppoa seurata tietämättä sen enempää. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan seuraa nuolia. Jokainen peukuttakoon miten haluaa, ei se minun elämääni mitenkään vaikuta.

En pohdi peukuttajien motiiveita, koska en ole riippuvainen toisten hyväksynnästä/paheksunnasta. Mielipiteitä on monenlaisia eikä kaikkien tarvi olla samaa mieltä. Luen ja kirjoitan vaan kuulumisia. 

Ihmisiä on monenlaisia eikä kaikkia voi eikä tarvi miellyttää. 

Itse en ole täällä hakemassa yläpeukkuja (niinkuin joku joskus ehdotti), mutta koska olen hyvin yksinäinen ihminen niin minulle peukku on joku merkki siitä, että joku luki viestini ja tavallaan päätti antaa peukun syystä tai toisesta. Näin tulee seurattua kuitenkin sitä kaikkea. Säälittäväkin ehkä, mutta jokaisella on oma tilanteensa. Minäkään en toisaalta hae mitään hyväksyntää ja monesti surullinen tai tylsä viestini arveluttaa muutenkin ja mietin, ettei moniakaan edes kiin

Mä en aiemmin ole laittanut alapeukkuja kuin joissain ketjuissa joillekin ääliömäisyyksille tai muille trolleille. Mutta nyt olen opetellut laittamaan alapeukun kaikkiin sellaisiin kommentteihin, joista puuttuu empatia sitä kohtaan, jolle on vastattu. Sulle laitoin yläpeukun. 

Vierailija
6550/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainauksessa ei näy, että N64 toivotti Mukavaa päivää kaikille Ei oikein sopinut kommentin muuhun sisältöön, onko tämä nyt piiloaggressiota vai mitä...

Piiloaggressiota???

Kilahdin, kun joku alapeukutti toisen murheviestille. Enkö siis voi toivotella mukavaa päivääkään??? Tsiisus.

Kummalliseksi on ketju mennyt, kun tälläisestäkin vinoillaan...

N64

Vedän syvään henkeä ja päätän tämän päiväisen kommentointini tähän :)

Vierailija
6551/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kävelylenkillä tutuissa maisemissa. Liukasta oli, nastakengillä pääsin eteenpäin. Mukavan harmaa talvipäivä. Huolettomana siellä kuljeskelin.

Kotiin tultuani kuulin, että aamupäivällä oli siinä melko lähellä nähty pellolla ison tien varrella neljä sutta! Voi ettien että, nyt pitää suunnitella kävelyreitit uudestaan!

Sus siunakkoon!

Vierailija
6552/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää kuuluu.Huomenna menen katsomaan Dingo elokuvan.

Kyllä trailerin nähtyäni olen sitä mieltä, että loistajan 'Neumannin' ovat leffaan löytäneet.

Hän kertoi olevansa vasta alan opiskelija, mutta tuli valituksi rooliin kun pääsi esittäytymään. Loistava suoritus, kävin katsomassa.

Vierailija
6553/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuon peukutuskeskustelun pistää vähäksi aikaa jäihin?  Sitä käydään nyt jo toista kierrosta eikä yksimielisyyttä tunnu löytyvän. 

Ajatellaan välillä jotain muuta. 

Vierailija
6554/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piiloaggressiota???

Kilahdin, kun joku alapeukutti toisen murheviestille. Enkö siis voi toivotella mukavaa päivääkään??? Tsiisus.

Kummalliseksi on ketju mennyt, kun tälläisestäkin vinoillaan...

N64

Vedän syvään henkeä ja päätän tämän päiväisen kommentointini tähän :)

Eiköhän täällä jokainen osaa puhua omasta puolestaan. Hassua, että joku kilahtelee toisen puolesta. Kuvitteleeko hän, että muut palstailijat ovat 5-vuotiaita?

Kannattaa nyt hengitellä ihan rauhassa.

Vierailija
6555/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuon peukutuskeskustelun pistää vähäksi aikaa jäihin?  Sitä käydään nyt jo toista kierrosta eikä yksimielisyyttä tunnu löytyvän. 

Ajatellaan välillä jotain muuta. 

Joku pösilö sen nostaa esiin uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
6556/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sudet pelkäävät ihmisiä mutta ehkä olisi vähän pelottavaa tietää että niitä on kävelyreitillä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sudet pelkäävät ihmisiä mutta ehkä olisi vähän pelottavaa tietää että niitä on kävelyreitillä.

Tälläkin kulmilla oli nähty pari päivää sitten useampia susia. Ja tämä  on siis ihan varmistettu tapaus. Siis ihan Kehä III:n sisäpuolella. Mun esikoinen laittoi asiasta mulle tekstarin, kun asuu ihan siinä lähistöllä, missä ne sudet oli repineet peuran ruuakseen. Täällä on aika paljon peuroja, joten en yhtään ihmettele susien saapumista. Itse en susia osaa pelätä, tuskin ne on kovin kiinnostuneita vanhasta sitkeälihaisesta ihmismummosta, mutta iäkkään koiran kanssa joutuu olemaan tarkempi. Eli ei paljon huvita mennä enää tonne metsiin pimeään aikaan koiran kanssa. Tosin toivon, että ne sudet siirtyivät muualle uudenvuoden rakettien myötä. Tästä mun kotoa esikoisen kotiin on noin 2-3 km,. joten aika lähellä sudet ovat olleet. 

Vierailija
6558/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni omakotitalon pihassa oli yöllä käynyt iso susi, jäljet näkyi selvästi. Heillä on kaksi pientä lasta ja asuvat melko syrjässä. Kammottavaa, kun ihan rappujen vieressä on käyty. Pirkanmaalla tämä. Pihassa käy usein peuroja, niitten perässä varmaan tulevat.

Vierailija
6559/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vein vanhalle äidilleni jääkaappiin täytettä ja ostin omat ruuat samalla reissulla. Ei tarvi viikkoon mennä kauppaan. Oli ihan hyvä kävellä kun oli satanut lunta ja katutyöt hyvin tehty. Mieluummin saisi pakkanen nyt kestää.

Vierailija
6560/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin Onnellista ja Hyvää