Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
6521/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäistä. Tulin tänne lukemaan, onko muita, jotka eivät viettäneet hurjia uudenvuodenbileitä ystäväporukan kanssa tai sivistyneitä maljan nosteluita naapuruston kesken. Olin pienen perheen kanssa ja mietin, miksi minulla ei ole tuollaista sosiaalista elämää. Toisaalta en olisi välttämättä jaksanutkaan. Pitkät pyhät on raskaita, kun tajuaa kuinka huono sosiaalinen verkosto on, eikä sen rakentaminen aikuisena ole kovinkaan helppoa.

Minä en ole viettänyt ikinä mitään tuollaisia uusia vuosia yms. Ehkä joskus lapsuudessa oli ystäviä. Sitten kiusaamista läpi yläkoulun ja aina lukion loppuun saakka. Toisaalta jotain yritin ja tutustuin muutamaan nuoreen, mutta vain välillä koulussa näimme. He taisivat merkitä minulle paljon enemmän kuin minä heille. Tämän olen joskus päätellyt. Samalla syytän silti itseäni, kun en itsekään enää uskaltanut kunnolla tutustua keneenkään. Oli jotenkin helpompaa (vaikka kovin vaikeaa erityisesti toisten silmien alla) ollakin yksin. Ei tarvinnut miettiä etten minä kuitenkaan kelpaa. 

Näin oloni on monesti hyvinkin epäonnistunut kaikin tavoin. Sosiaalisesta elämästä ei kannata kohdallani puhua, kun sitä ei ole. Ymmärrän tietysti senkin, että minunhan se pitäisi sitten vaan itse löytää niitä ystäviä jos joku minut edes ystäväksi kelpuuttaisi. Onhan se vaikeaa kuvitella vuosien jälkeen miten yrittäisin "normaalisti" tutustua muihin. Jostainhan sen pitäisi aloittaa. Samalla en halua viestilläni vertailla ketään ja jokainen saa tietysti kokea yksinäisyyden omalla kohdallaan niin kuin haluaa. Monesti joku voi olla seurassakin yksinäinen. Ehkä haluan vaan todeta sen, että itsellekin tuollaiset juhlat yms ovat niin kaukana elämästäni kuin vain voi olla. Samalla tahtoisinko minäkään tuollaista. En varmaankaan. Ehkä vaan sitä, että olisin olemassa jollekin ja olisi joku joka muistaisi minut ja minä hänet. 

Vierailija
6522/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenvuoden lupauksia tässä mietin. Painoa pitäisi saada 68,5 kgsta tuonne 64 kg. Onnistuin kerran yhdellä tietyllä menetelmällä : jauhot (kaikki) pois, sokeri pois ja ei mitään aamiaisen, lounaan ja päivällisen välillä, saada usean kilon veks.Sitten liikkumista pitäisi lisätä, vähintään 6000 askelta/pv. 

Viiniä on tullut otettua useana päivänä näin joulun aikana ja ennen. Lasi ei ole riittänyt, toinen mukaan myös. Pidän ranskalaisista. 

Miehelläni on alkoholismi, ja ilmeisesti se on haitannut minunkin riippuvuutta. Oikeastaan pitäisi löytää palsta jossa kertoa läheisriippuvuudesta?  Ja palsta jossa pohditaan terveitä elintapoja ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6523/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli hyvää kuuluu oikeen pitkästä aikaa. 

Vierailija
6524/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu.

Vierailija
6525/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän täällä ruveta alapeukuttamaan jokaista kirjoitusta. Tehdä seuraa tälle palstan nuijalle, trollille. 

Ollaanpas nyt niin että mikään ei kelpaa 

Vierailija
6526/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäistä. Tulin tänne lukemaan, onko muita, jotka eivät viettäneet hurjia uudenvuodenbileitä ystäväporukan kanssa tai sivistyneitä maljan nosteluita naapuruston kesken. Olin pienen perheen kanssa ja mietin, miksi minulla ei ole tuollaista sosiaalista elämää. Toisaalta en olisi välttämättä jaksanutkaan. Pitkät pyhät on raskaita, kun tajuaa kuinka huono sosiaalinen verkosto on, eikä sen rakentaminen aikuisena ole kovinkaan helppoa.

Kai me yksinäiset ollaan niin hiljaa, että helposti tulee sitten somesta kuva, että ihan kaikilla muilla on aina jotain kivaa menossa ystävien kanssa, koska ne tietenkin siitä myös kertoo. Meilläkin oli siis ihan mukava ilta kotona perheen kesken, mutta enpä siitä päivittänyt. Ehkä olisi pitänyt? No kerron tässä, että siivoilin alkuiltaan asti. Hah, joo, jännittävää. Käytiin saunassa, syötiin ja illalla katsottiin elokuva. Ikkunasta näkyi, kun kauempana ammuttiin raketteja, ulos ei enää huvittanut saunan jälkeen lähteä. Teinin ystävät oli vielä joululomamatkoilla, joten hänkin oli vain kotona. Olihan tuo vuosi vaihtunut ilman juhlimistakin, kun aamulla heräsi. :)

Vierailija
6527/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän täällä ruveta alapeukuttamaan jokaista kirjoitusta. Tehdä seuraa tälle palstan nuijalle, trollille. 

Mitä tuon nyt on väliä, mitä sitä miettimään, antaa olla. Ja kyllähän sitä voi alapeukuttaa ihan syystäkin. Itse ainakin olen alapeukuttanutkin, jos siltä on tuntunut, eihän se kiellettyä ole. Ja hassua siitä on harmistua, jos joku ilmaisee, ettei tykkää jonkun viestistä, ei kaikkia tarvitse miellyttää. 

Vierailija
6528/22743 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ehkä alanuolikin on ihan käyttöä varten tuossa olemassa. Alapeukuttaminen on huomattavasti siviatyneempää kuin nimittely, joten suosittelen mieluummin sitä.

Vierailija
6529/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ehkä alanuolikin on ihan käyttöä varten tuossa olemassa. Alapeukuttaminen on huomattavasti siviatyneempää kuin nimittely, joten suosittelen mieluummin sitä.

Millainenhan kommentin pitäisi olla, ettei alanuolia tulisi, ihmettelen vaan...

Joku kertoi olevansa murheen murtama, todella ikävä vuosi vastoinkäymisineen takana. Tälläiselle sataa alanuolia.

En vaan ymmärrä. En.

Voisiko joku nuolittaja selittää?

Itse en noistä pösilöistä välitä, kiehukoot liemessään kuin sammakko kiehuvassa vedessä. 

Nyt lähemme kauppaan, ruokalistaa mietitään, olisko jotain kalaa...

Mukavaa päivää kaikille

N64

Vierailija
6530/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava pikkupakkanen. Reput selässä paarustettiin keskustaan, vietiin pahveja ym keräysastioihin.

Koruliike ostaa romukultaa ja - hopeaa, nyt vietiin muutamia hopealusikoita ym joutavaa. Muutama kymppi saatiin. Rahan takia ei tarvitse myydä mutta saapa pois laatikon perältä pyörimästä.

Kevyet lumityöt kotiin palattua samoilla lämpimillä. Nyt mies tekee perunamuusia eilisten kalafileitten seuraksi ja minä porkkanaraastetta.

Kohta 68

Vierailija
6531/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmin kirjoittaja mietti uuden vuoden lupauksiaan, mm. painonpudotusta.

Olen itse pudottanut 4-5 kiloa painoa mm. jättämällä sokerin lähes kokonaan pois. Viime aikoina en ole ollut niin tarkkana, niin on pari kiloa tullut takaisin. En tee mitään lupauksia, mutta yritän saada ne pari kiloa pois "pienemmän lautasen "-menetelmällä. Pienempi lautanen, vähemmän ruokaa!

Yritän myös tänä vuonna tehdä joka päivä jotakin kuntoni hyväksi.  Tänä aamuna jumppasin ja vähän myöhemmin kävin sauvakävelyllä. Eilen poljin kuntopyörällä.

Tsemppiä kaikille, jotka muutoksia elämässään aikovat toteuttaa!

Vierailija
6532/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää kuuluu.Huomenna menen katsomaan Dingo elokuvan.

Vierailija
6533/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainenhan kommentin pitäisi olla, ettei alanuolia tulisi, ihmettelen vaan...

Joku kertoi olevansa murheen murtama, todella ikävä vuosi vastoinkäymisineen takana. Tälläiselle sataa alanuolia.

En vaan ymmärrä. En.

Voisiko joku nuolittaja selittää?

Itse en noistä pösilöistä välitä, kiehukoot liemessään kuin sammakko kiehuvassa vedessä. 

Nyt lähemme kauppaan, ruokalistaa mietitään, olisko jotain kalaa...

No tuossa jouluna eräs äiti kävi kertomassa todellisesta hädästään, im oli mielessä. Oli taloudellisia vaikeuksia hankkia lapsille ruokaakin. (Olet muuten ollut mielessä, toivottavasti jaksoit hakea apua. <3) Heti perään muutamakin kävi luettelemassa syömisiään, valittelemassa jouluähkyä ja lihomista, jokukin yökötteli kuinka jouluruoat ei enää maistu, vaikka niitä oli vielä jäljellä. Todella mautonta ja tilannetajutonta! Näitä viestejä alapeukutin.

Vierailija
6534/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Nimittely on alla-arvoista, nuolet ok.

Vierailija
6535/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulu siivottu pois. Ihanaa, kun tasoilla ei ole mitään. Nautin minimalismista. Voisin elää hyvin vaatimatonta elämää, jos vain ruokaa olisi riittävästi ja kirjoja, nekin kirjastosta.

Vierailija
6536/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan seuraa nuolia. Jokainen peukuttakoon miten haluaa, ei se minun elämääni mitenkään vaikuta.

En pohdi peukuttajien motiiveita, koska en ole riippuvainen toisten hyväksynnästä/paheksunnasta. Mielipiteitä on monenlaisia eikä kaikkien tarvi olla samaa mieltä. Luen ja kirjoitan vaan kuulumisia. 

Ihmisiä on monenlaisia eikä kaikkia voi eikä tarvi miellyttää. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin kirjoittaja mietti uuden vuoden lupauksiaan, mm. painonpudotusta.

Olen itse pudottanut 4-5 kiloa painoa mm. jättämällä sokerin lähes kokonaan pois. Viime aikoina en ole ollut niin tarkkana, niin on pari kiloa tullut takaisin. En tee mitään lupauksia, mutta yritän saada ne pari kiloa pois "pienemmän lautasen "-menetelmällä. Pienempi lautanen, vähemmän ruokaa!

Yritän myös tänä vuonna tehdä joka päivä jotakin kuntoni hyväksi.  Tänä aamuna jumppasin ja vähän myöhemmin kävin sauvakävelyllä. Eilen poljin kuntopyörällä.

Samaa mieltä sun kanssa tuosta lautasen koosta. Tosin ensin on kyllä hyvä tiedostaa, mistä ne kilot tulee (suklaat, perunalastut, limsat tai muu napostelu). Pienempi lautanenkaan ei auta, jos siihen lautaselle saa kasattua enemmän energiaa kuin mitä kuluttaa tai napostelee pitkin päivää lautasen ulkopuolella. Mutta mahalaukku tottuu yllättävän nopeasti pienempään annoskokoon. Ja "korvien väliään" voi huijata ottamalla käyttöön pienemmän lautasen, koska silloin lautanen näyttää edelleen täydeltä, kun taas isompi lautanen näyttäisi ankean tyhjältä. 

Vierailija
6538/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä sun kanssa tuosta lautasen koosta. Tosin ensin on kyllä hyvä tiedostaa, mistä ne kilot tulee (suklaat, perunalastut, limsat tai muu napostelu). Pienempi lautanenkaan ei auta, jos siihen lautaselle saa kasattua enemmän energiaa kuin

Totta tuokin, että on katsottava mitä lautaselleen laittaa ja unohtaa napostelut.  Syön suklaata vain jouluna, enkä ole perunalastujen enkä limsojen/mehujen ystäväkään. Joten pitäisi onnistua omalla kohdallani tuolla konstilla.

Vierailija
6539/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kävelylenkillä tutuissa maisemissa. Liukasta oli, nastakengillä pääsin eteenpäin. Mukavan harmaa talvipäivä. Huolettomana siellä kuljeskelin.

Kotiin tultuani kuulin, että aamupäivällä oli siinä melko lähellä nähty pellolla ison tien varrella neljä sutta! Voi ettien että, nyt pitää suunnitella kävelyreitit uudestaan!

Vierailija
6540/22743 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää kuuluu.Huomenna menen katsomaan Dingo elokuvan.

Kyllä trailerin nähtyäni olen sitä mieltä, että loistajan 'Neumannin' ovat leffaan löytäneet.