Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Tuosta auton ovien jäätymisestä- kun saat ne auki niin kuivaa tiivisteet hyvin ja laita silikonia- sitä myydään tarkoitusta varten puikkona.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää kuuluu tänään. Lunta tuli tupaan ja ulko-ovi jäi rakoselleen mutta työnteolla sekin on nyt saatukin kiinni. Ehkä kerrostalossa asuessa täytyisi pitää pienehköä lapiota turvallisesti varastossa jotta voisi tarpeen tullen tehdä pientä lumityötä koska huoltomiehen työ on hidasta. Missähän prosessin osassa on nyt tämä ongelma.
Heippa, asutaanko samassa rapussa? Meilläkin ulko-ovi temppuilee, sain toki kiinni, kun harjasin (meillä harja jokaisen rapun tuulikaapissa) lumet pois mutta kovaa joutuu kiskaisemaan/tönöisemään että menee lukkoon.
Unirytmi meni aivan sekaisin viime yönä. Illalla rupesi niiiiin nukuttamaan jo klo 23 ja annoin periksi tietäen miten siinä käy... ja niinhän siinä kävi, että heräsin klo 1 enkä senjälkeen nukkunut koko yönä.
Onneksi olin löytänyt kirjeneulemallin, minkä sitten päätin "koekäyttää" sukanvarressa ja hyvä että niin tein, pieni muutoksia täytyy tehdä ennen isompaa neuleurakkaa. Nyt on sitten valmiina kaksi 11 senttistä (yhden mallikerran) sukanvartta, toisen kantapääkin aloitettu. Neulon sukat aina samaan vaiheeseen, varret molempiin ja sitten kantapäät ja lopuksi... loput X) Kirjoneule onkin yllävän kankea neulottava, ainakin kapea sukanvarsi, villapaita voi olla helpompi, kun on enemmän "tilaa". Vuosikausien tekemättömyyskin voi aiheuttaa sormien kippuraistumista;)
Sinällään hyvä ajoitus, tänään tuli puikkopakettikin. Ja lapsi pitää lyhytvartisista villasukista, joten työ ei mene hukkaan.
WOW tuota mestarineulojaa, 70 paria ja KAIKKI kirjoneuletta?! Harjoitus tekee mestarin !
Autosta ei taida näkyä edes antennin päätä, keskiviikkona tullee vielä 7 senttiä lisää, joten tilasin parkkipaikkani lumityöt talon huoltoyhtiöltä torstaille. Ei tarvitse omaa selkää särkeyttää. Hieman se kustantaa, mutta talvessa 2-3 kertaa riittää, itse voi pienistä määristä huolehtia.
Eli: kaikenkaikkiaan tänään(kin) kuuluu hyvää
Timanttityttö
N63,99 - huomenna jo N64? Muistinko desimaalit oikein?
Hyvä kun teillä palstan ihmisillä on."aina mukavaa".tuntuu facelta vaikkei siellä olekkaan.
Kuuluu tuo yläkerran hirvilauman jyske. Hakkaavat kantapäitään lattiaan. Tekisi mieli hakata jollain lekalla kattoon, mutta en viitsi tuhota omaa kotia joidenkin idioottien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun teillä palstan ihmisillä on."aina mukavaa".tuntuu facelta vaikkei siellä olekkaan.
Oivoi. Ei ole täällä aina mukavaa, täällä on monesti kerrottu sairauksista, kuolemista, yksinäisyydestä ja vaikka mistä murheista, toki välillä on mukavaakin.
Et varmaan ole lukenut koko ketjua... :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ja näkyykin viesteissäni melkein aina jollain tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa täällä kyllä kuuluu monelle monenlaista. Jos seuraat palstaa pidempään, huomaat, miten erilaisia elämäntarinoita tulee esiin.
On surua, sairautta, epäoikeudenmukaisuuden kokemuksia, masennusta, työttömyyttä, ihmissuhdeongelmia, mutta myös juhlia, paranemisia, lemmikkejä, muuttoja, matkoja, mökkireisuja, harrastuksia, ystäviä ja sukua. Tämä palsta on kuin elämä - kaikkea sattuu ja tapahtuu.
Jokainen voi ajatella ja kertoa, mitä haluaa. Olemme korrekteja toisiamme kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävellen matkasin vanhempieni luokse. Täällä syötiin pizzaa ja katsoin Disneyn version Saiturin joulusta. Tulin vain ajatelleeksi, että nykyisen hallituksen pitäisi katsoa tuo leffa ja ottaa opiksi siitä. Scrooge Orpo, Scrooge Purra jne.
Vajaa viikko enää, kunnes alkaa joululoma. Sain töistä jo joululahjan, joka on viiniä ja lahjakortteina 300e. Jouluni hymyilee.
Kiva, että työnantaja muisti joululahjalla. Hyvä havainto toi Scrooge-juttu.
Koronassa 8. päivää, hirvee olo ja tuntuu että ei ole menossa ohi ollenkaan
Timanttityttö kysyi onko kaikki 70 paria kirjoneuletta; neulon yleensä kirjoneuletta vain varsiin, en teräosaan.
Tänään olin hammaslääkärin tuolissa 2 tuntia suu auki; nyt on väliaikainen hammassilta. Ei puudutettu, eikä sattunut yhtään, jännitin tosi paljon, kädet nyrkissä!! Mietinnässä implantti...ei onneksi tarvinnut vielä sitä asiaa päättää.
Mukava lääkäri totesi, että sinä hankit nyt itsellesi joululahjan - uuden hampaan, näinhän se onkin!
Töitä tehty, kirppiskierroksella ja kierrätyskeskuksessa kävin. Prismassa ja K-Citymarketissa kävin myös. Subwayssäkin kävin ja söin 30cm ja 15cm subit. Kaikki nämä tehty ajankuluksi, kun elokuvanäytöstä odotan. Leffaeväitä en tarvitse, kun niin täynnä oon. Onpa kiva viettää päivää näin.
Hiljaista huminaa kuuluu ja välillä nälkä kurisee vatsassa.
Vierailija kirjoitti:
Timanttityttö kysyi onko kaikki 70 paria kirjoneuletta; neulon yleensä kirjoneuletta vain varsiin, en teräosaan.
Tänään olin hammaslääkärin tuolissa 2 tuntia suu auki; nyt on väliaikainen hammassilta. Ei puudutettu, eikä sattunut yhtään, jännitin tosi paljon, kädet nyrkissä!! Mietinnässä implantti...ei onneksi tarvinnut vielä sitä asiaa päättää.
Mukava lääkäri totesi, että sinä hankit nyt itsellesi joululahjan - uuden hampaan, näinhän se onkin!
Eipä kuvio paljon teräosasta näykään. Mulla nyt kannat tehtynä... ja tietysti tänäänkin timantteja.
Implantti, niin ymmärsin jo aikaisemmin kertomastasi. En halua pelotella, mutta ehkä voisit guuglettaa 'hammasimplantin komplikaatiot' ennenkuin teet päätöksesi. Itse olisin tyytyväinen siltaan ja itse asiassa olenkin, kestänyt jo kolmisenkymmentä vuotta.
Implantti kuulostaa hienolta ratkaisulta, mutta ei välttämättä ole sitä... anteeksi!
Timanttityttö painuu nurkkaan häpeämään, kun kehtaa lannistaa intoasi :(
Neliönaama ja luomi. Silmät ohimoilla. Ihrakasa.
Taas on palstalla alapeukuttajia aktivoitunut. Olettekohan seuraamassa ylipäätään väärää ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuvio paljon teräosasta näykään. Mulla nyt kannat tehtynä... ja tietysti tänäänkin timantteja.
Implantti, niin ymmärsin jo aikaisemmin kertomastasi. En halua pelotella, mutta ehkä voisit guuglettaa 'hammasimplantin komplikaatiot' ennenkuin teet päätöksesi. Itse olisin tyytyväinen siltaan ja itse asiassa olenkin, kestänyt jo kolmisenkymmentä vuotta.
Implantti kuulo
Juu, implanttia ei suositella jos tupakoi, käyttää alkoa, diabetes, elintavat pielessä. Julkisella eivät varmaan edes tee, jos tupakoi ja ikenet jatkuvasti tulehtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Töitä tehty, kirppiskierroksella ja kierrätyskeskuksessa kävin. Prismassa ja K-Citymarketissa kävin myös. Subwayssäkin kävin ja söin 30cm ja 15cm subit. Kaikki nämä tehty ajankuluksi, kun elokuvanäytöstä odotan. Leffaeväitä en tarvitse, kun niin täynnä oon. Onpa kiva viettää päivää näin.
Ähky tulis jo 15 cm subista. Kiehtois haahuilu kirppiksillä, joulun jälkeen täytyy mennä katselemaan mitä ihmiset ovat saaneet lahjaksi.
Huomenta. Aaamukahvilla. Muutaman tunnin päästä pitää alkaa koristella isän 95v synttärikakkua. Eilen oli firman kehityspäivä, mutta jouduin osallistumaan siihenkin etänä, koska tuli Cittarin toimitus ja lisäksi piti olla kakkuhommissa. Normaalisti mulla on maanantait ja tiistait vapaapäiviä, mutta eilinen oli ainoa päivä, joka sopi muuten kaikille. Otin sitten vaan läppärin keittiöön ja siitä Teamsin kautta osallistumaan. Samalla pystyin leipomaan ja laittamaan Cittarista tulleet tavarat kaappeihin. Mutta nyt on sovittu, keille työkavereilleni nämä loputkin duunini opetan.
Kun eilen lähdin viemään koiraa päivälenkille ja avasin ulko-oven, mun pihasta oli lapioitu lumet ja kulkuväylä oli hiekoitettu. Hämmästyin ensin, mutta sitten muistin, että taloyhtiö vaihtoi huoltoyhtiötä ja tämä uusi huolehtii myös kulkuväylät pihatieltä asuntojen oville asti. 33 vuotta olen asunut tässä taloyhtiössä, joten tuntui suorastaan luksukselta :D Eilen mulla oli eräänlainen "kiitospäivä". Tuli 12 vuotta siitä, kun mun munuaisvaltimo lopullisesti präksähti aiheuttaen massiivisen sisäisen verenvuodon. Enää sen ajatteleminen ei nosta pintaan ikäviä tunteita vaan lähinnä suurta kiitollisuutta kaikkia niitä kohtaan, joiden ansiosta sittenkin selvisin hengissä, vaikka edes mua hoitaneet lääkärit eivät uskoneet mahdollisuuksiini.
Tänään siis isän synttärit, sitten vielä 3 päivää töitä ja sen jälkeen töihin vasta ensi vuonna. Mukavaa tiistaita kaikille!
Naistenvaivaosastolla häikkää. Pakko varata gynekologille aika. Pelottaa, että se on vakavaa.
Aamulla näytti ettei oltais eilen tehtykään lumitöitä- alkaa olla kuin Päiväni murmelina.
No nyt on tehty ja ihan mukavaahan se oli, kevyttä pakkaslunta.
Onneksi jääkaapista löytyi taas lämmitystä vaille valmista ruokaa.
Olemme lapsettomia joten ei ole ikinä ollut velvollisuutta ruuanlaittoon. Työelämässä molemmat kävimme lounastamassa eikä kotona tarvinnut miettiä ruokaa kuin viikonloppuisin ja lomilla. Olen aina mennyt helpoimman kautta siinäkin suhteessa.