Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvää tuntematon ystävä, poden keuhkokuumeen jälkitautia, kuuntelen radiota. Hyvää viikonloppua!
M61
En ole kysyjä, mutta toivotan paranemista! Itselläkin on joku pitkän lenssun jälkitauti. Hyvät ja rauhalliset viikonloput kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä revityn ankeaa. Migreeni yrittää väkisin tulla. Yleensä tulee aamulla, eikä keskellä päivää. Muutenkaan en ole leikkauksen jälkeen mitään saanut aikaiseksi. Nyt makaan pimeässä ja stressaan sotkuista asuntoa.
Leikkauksen jälkeen? Olet siis toipilas, sinun ei kuulu jaksaakaan mitää ylimääräistä rehkimistä! Sotkuista on turha stressata, teet sen mitä jaksat silloin kun jaksat.
Toivottavasti migreeni on jo ohi, sekin vaiva vielä kaiken muun lisäksi :( Minulla on onneksi päänsärytöntä sorttia 1-2 kertaa/kk, mutta ei sekään ole kiva, mitään ei oikein pysty tekemään kun sahalaidat hyppii silmissä. Hassusti kuvio "laajenee" näkökentän ulkopuolelle n. puolessa tunnissa. Tiedän, ei voi verrata, olen sen säryllisenkin migreenin (onneksi harvoin) kokenut.
Minä sain 'pikku prinssin' valmiiksi, ylijäämätimantit on varastoitu, se taitaa olla se kaikkein kivoin vaihe, kun näkee timanttivaraston kasvavan: uusia värejä, mutta (valitettavasti) myös joistain väreistä viides tai kuudes värisävy :( Onneksi on niitä blancopohjia.
Aivan kuten langoissakin, timanteissa on "värjäyseriä", eivätkä eri tehtaiden värit ole yks'yhteen, vaikka niillä sama värikartta onkin käytössä. Se (DMC) värikartta on sama kuin ristipistolankojen...niitä lankojakin on jostain siunaantunut, vaikken ole pistoja ristiin laittanut vuosikymmeniin.
Ai niin, teinpä muuten sellaisen jalkatuen uuden sohvan nurkkien suojana olleista superlonpaloista. Vähän (EI keräyspahvitavaraa, vaan tarkasti säilytettyjä) pahveja väliin, jesarilla kiinni, pötkylöitä muotoa antamaan ja sen vanhan sohvan ylimääräisen selkätyynynpäällisen sisään. Joskus, ehkä tai sitten en, saan sen myös ommeltua muotoonsa, nyt vedin vaan hakaneuloilla kiinni. Hyvä jalkatuki työpöydän alle.
Nuo tukipahvit on tosi jämäkkää tavaraa, tapettikuvastojen kansia, sain myynnistä poistuvien tapettien mallikansioita joskus nukkekotia varten kun vain kysyin. Vink, vink, hyvää tavaraa askarteluun, niin kannet kuin tapettien "mallitilkutkin".
"En ole hamstraaja, olen askartelija"
Timanttityttö
Hei Timanttityttö.
Migreeni lähti onneksi. Pelkäsin, että on rajumpi kohtaus, siksi hermostutti. Olen muutaman kerran joutunut tiputukseen migreenin takia, kun jostain syystä kohtauslääke ei ole auttanut. Leikkauksessa olin tosiaan reilu viikko sitten, tuli tikkejä suuhun. En siis ole voinut kunnolla syödä vähään aikaan, kirveli suuta, siksi kait heikko olo. Tosiaan nostelukin ja fyysinen rasitus kielletty hetkeksi, siksi kait turhautunut olo. Tikit pois ensi viikolla onneksi,. Kuvittelin jaksavani jotain kevyempää mukavaa puuhastelua toipilaana ollessani, mutta tulikin vain jokin masennus.
Mukavaa lukea ihmisten harrastuksista ja intohimoista täällä. Itsekin voi saada inspiraation niistä. Ikävät ajatukset jäävät taustalle, kun keskittyy johonkin mielekkääseen. Tekee hyvää mielelle myös.
Vierailija kirjoitti:
Hei Timanttityttö.
Migreeni lähti onneksi. Pelkäsin, että on rajumpi kohtaus, siksi hermostutti. Olen muutaman kerran joutunut tiputukseen migreenin takia, kun jostain syystä kohtauslääke ei ole auttanut. Leikkauksessa olin tosiaan reilu viikko sitten, tuli tikkejä suuhun. En siis ole voinut kunnolla syödä vähään aikaan, kirveli suuta, siksi kait heikko olo. Tosiaan nostelukin ja fyysinen rasitus kielletty hetkeksi, siksi kait turhautunut olo. Tikit pois ensi viikolla onneksi,. Kuvittelin jaksavani jotain kevyempää mukavaa puuhastelua toipilaana ollessani, mutta tulikin vain jokin masennus.
Mukavaa lukea ihmisten harrastuksista ja intohimoista täällä. Itsekin voi saada inspiraation niistä. Ikävät ajatukset jäävät taustalle, kun keskittyy johonkin mielekkääseen. Tekee hyvää mielelle myös.
"Lukeminen kannatta aina" Eikös Donnerin Jörn niin mainoksessa sanonut? Jos ei muu, niin ainakin vauvapalsta;)
Suussa/limakalvoilla asiat paranevat nopeammin kuin iholla. Eikä toipilaana tarvitse mitään jaksaa, niinkuin jo sanoin. Ota rennosti, syö jotain herkullista "mössöä", suklaa sulaa suussa, jäätelö, hunajasta saat energiaa. Täytyy nyt paljastaa, että olin "entisessä elämässä" hammashoitaja, joten tiedän, mitä käyt läpi.
Nyt hyvää yötä, huomenna ehkä "tavataan"!
Timanttityttö
P.S. Siis itse menen nukkumaan 3-4 tunnin kuluttua, mutta palsta nukahtaa ihan justiinsa ;)
Pikkujoulujen jälkeinen krapula mutta kohta helpottaa kun terästetty kuuma glögi alkaa vaikuttaa.
Loikoilen vielä sängyssä, mies nukkuu ja kissa omissa touhuissaan. Sen verran ikkunasta kurkkasin, että talvi näyttää tulleen taas yhdessä yössä. On lunta vähintään polveen asti. No jos ovesta pääsee ulos, niin tietää kyllä missä tämä päivä menee. Kolaa työnnellessä. Hurjat lumikinokset juuri olko-oven edessä ja muualla.
Pappa tekee lumitöitä, valtavat vallit on jo pihassa. Minä pesen lakanoita ja juon kahvia. Kohta saan silittää. Sunnuntai on ollu meillä aina lakananvaihtopäivä.
Minusta on mukavaa lukea toisten askareista, arkisista puuhista, silittämisistä, lumitöistä. Ja kivoista harrastuksista. Ja siitä, että joskus laiskottaa, ei hotsita. Arki on parhautta.
Toi migreeni on kyl kumma sairaus. Itsellä ainakin tasainen, säännöllinen elämä on parasta estolääkettä. Paha vaan, että iskee usein silloin, kun on muutakin murhetta, monet hautajaiset oon menny lääkkeen voimalla.
Useimmin mulla on toi särytön versio, sahanterät ja näön vääristymä, esim kassalla tai tietsikalla on mahdoton olla. Menee aika pian ohi, jos ekä oireisiin ottaa heti lääkkeen.
Lunta tulvillaan on raikas talvisää...
Leppoisaa Pyhää ja kolmatta adventtia
N63,95
Minustakin on mukava lukea kuulumisianne, mitä arkeenne ja juhlaanne kuuluu, harrastuksista ja mielenkiinnon kohteista. Ja useimmiten se tavallinen rauhallinen arki on sitä parasta. Eikä aina todellakaan tarvitse tehdä jotakin, voi vain olla ja levätä.
Timanttityttö kirjoitti, että en ole hamstraaja, olen askartelija. Minä voisin todeta, että en ole hamstraaja, olen neuloja. Lankoja on kertynyt, mutta kyllä niitä on käytettykin. Olen nyt neulonut tasan 70 paria sukkia ukrainalaislapsille, osa tänne tulleille, suurin osa Ukrainaan. Ja muut sukat lisäksi. Voisi kai sanoa, että on olemassa jonkinlainen "palo" neulomiseen.
Uusia ideoita kuviomalleiksi pukkaa jo siinä vaiheessa, kun edellinen työ on tekeillä. Suunnittelen itse kuviomalleja, niin on mukava nähdä miltä valmis työ näyttää. Ja pysyy mieli virkeänä, kun pähkäilee.
N63:lla ilmeisesti synttärit pian, vai tulkitsinko nimimerkin oikein?!?
Mieheni teki aamulla traktorilla lumityöt, noin 25-30 cm oli satanut lunta eilisen ja yön aikana. Pakkasta nyt -13 astetta.
Rauhallista lepopäivää jokaiselle!
Aamulla lähdettiin kotiin tosi hyvän hotelliaamiaisen jälkeen. Ihmeen hyvin sain nukuttua siellä, usein vierasssa paikassa yö menee pyöriskellessä.
Matka meni hyvin. Kotona odottikin aivan mahdottomat lumimassat!
Auto piti jättää kadun varteen ja kahlata sisälle. Sen verran kolattiin että saatiin auto pihaan, huomenna jatkuu. Just kun oltiin tultu sisälle niin aura pukkasi uudet vallit kolattavaksi. No tuleepa kuntoiltua.
Minä en harrasta mitään muuta kuin lukemista. Mukava lukea teidän muiden tekemisistä.
Kävellen matkasin vanhempieni luokse. Täällä syötiin pizzaa ja katsoin Disneyn version Saiturin joulusta. Tulin vain ajatelleeksi, että nykyisen hallituksen pitäisi katsoa tuo leffa ja ottaa opiksi siitä. Scrooge Orpo, Scrooge Purra jne.
Vajaa viikko enää, kunnes alkaa joululoma. Sain töistä jo joululahjan, joka on viiniä ja lahjakortteina 300e. Jouluni hymyilee.
Unohdin näköjään laittaa nimimerkkini edelliseen, mökin upeita ilta/yötunnelmia kuvaavaan viestiini. Tänään haikein mielin lähdin sitten kotiin, puolison vielä jäädessä yhdeksi yöksi sinne. Ensi viikko vielä arkirutiineja työn ja muun puuhastelun merkeissä, mutta sitten alkaakin useamman viikon joululoma! Huippua! Sitä onkin jo odotettu. Suunnitelmissa on, että kaikki lapset perheineen tulevat yhtä aikaa koolle!
Mutta täytyy sanoa, että kyllä tuntui jotenkin ankealta tulla kotiin sieltä luonnon helmasta, vaikka maaseutumaisella asuinalueella vakituinen asuinalueemme onkin. Mutta se hiljaisuus, luonnon rauha, öinen tähtitaivas, pakkasen huurruttamat puut, järven jäällä liikkuminen...kaikki se on niin rauhoittavaa ja irtaannuttaa tehokkaasti kaikista arjen huolista ja velvollisuuksista. Jotenkin sitä tuntee olevansa mökillä täysin henkisesti vapaa. Aivan kuin siellä olisi paikka, missä on vain onnellinen kaikesta ihanasta ympärillään, kaikki muu unohtuu.
No, nyt laitan silmät kiinni ja näen toivottavasti kauniita unia. Huomenna sitten töihin tämän vuoden viimeisiin rutistuksiin!
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Joulu lähestyy...
50+ Mummeli
Lunta on tullut liikaakin jo. Täällä aurataan tiet melko myöhässä aina. Nytkin melkein koko viikonloppu auraamatta. Pihaa olen kolannut paljon. Autojen kanssa omat ongelmansa. Jäätyy ovet kiinni, eikä millään saa auki. Ei auta edes sisätilanlämmitin, vaikka laittaisi sen päälle. Saa nähdä auttaako se, kun ilma lauhtuu. Siiten asti pitää odottaa. Menee vaan jo ovenkahvan rikki, kun niistä kiskoo. Näin pikkuisen talvi tuntuu aina raskaalta, kun autoja tarvitaan niin paljon.
Ratiritiralla, tuli talvi, halla
Tai siis Pakkanen. Outo yhdistelmä: pakkasta 21 ja lunta sataa... mutta kaunista on. Radiosta luvattiin koko viikko joululauluja, niissä haikeimmissa kyllä mieli herkistyy ja muistot valtaa mielen.
Pullataikina nousee
Mukavaa Maanantaita Kaikille
Kertokaahan kuulumisia
N63,99
Olen todella väsynyt jo talveen. Täällä aurataan huonosti ja aina, kun lunta sataa enemmän niin se tietää päivien lumessa ajamista. Saa aina jännittää mikä keli on. Samalla aina, kun lunta sataa niin se tietää oman tiepätkän aurauskulujen kasvamista. Tämän lisäksi omat lumityöt. Täällä on myös ikävää käydä lenkeillä muualla, kun tietenkään autolle ei ole mitään paikkaa. Kaikki metsätieden varret yms ovat täynnä lunta ja jos jaksat itse kolata paikan sinne ympihankeen niin ehkä kerran saat auton parkkiin. Sitten sataa taas seuraavana päivänä lunta kunnolla ja tuo kaikki on turhaa. Sen vuoksi ikävää jos täytyy lenkeillä jo nyt tässä lähellä, kun ei voi kauemmas mennä.
Alan väsyä koko talveen jo nyt. Jalat ja kädet särkevät kolaamisesta. Siihen lisäksi äitini jalka on edelleen kipeä. Varasi lääkäriajan ja meinaa taas perua sen. Yritin sanoa, että menee aika sitten taas pidemmälle jos et nyt mene. Ontuu selvästi jalkaansa, mutta kun se on kuulemma juuri tänään (taas kerran) parempi niin ei tarvitse mennä. Sitten valittaa, kun se on taas niin kipeä. Lisäksi, kun hän vielä töissäkin on niin saa pelätä jos jalka pettää siellä.
Täällä on muutenkin lääkäriin pääsy aina hieman vaikeaa. Todella väsyttävää tälläinen. Se tarkoittaa minulle sitten vastuuta myös äitini lumitöistä, kun ei pysty oikein mitään tekemään. Autojen kanssa omat ongelmansa. Saa miettiä kestääkö niiden akku pakkasta tms.
Joulu on tulossa, mutta oikeastaan itsellä oli hetken sellainen tunne, että se on kiva asia. Nyt pelkään, että aika menee taas sinnitellessä ja en pääse mihinkään joulun tunnelmaan. Tämä on ollut rankka vuosi. Ei edellinenkään mikään hyvä ollut esim ihmisiin liittyen ja paljon kaikkea ikävää. Tämä vuosi taas rankka esim taloudellisesti sekä muuttojen ja muiden remonttijuttujen kannalta fyysisesti. Jotenkin ihan väsynyt olo ja kaipaisi lomaa kaikesta.
Joulun sukujuhlien glögi/rommitoti/viinitarjoilut lähestyvät. Ongelmaa pukkaa. En käytä alkoholia ja kieltäydyn huomaamattomasti tai otan tarjotun vastaan, mutta jätän vaivihkaa juomatta.
Tätä eivät kaikki hyväksy. Ensin alkaa tyrkytys ja sitä seuraa mitä luulet olevasi -kommentit. Paljon alkoholia käyttävä on etunenässä tuomitsemassa raittiutta, vaikken koskaan kommentoi hänen juomisiaan, eihän se minulle kuulu.
Oikeasti minulle on yhdentekevää, mitä muut raittiudesta ajattelevat, mutta asiasta vääntäminen pilaa koko porukan tunnelman.
Tänä jouluna olen ajatellut muuttaa taktiikkaa. Uskon, että raittiuteni jotenkin heidän mielestään nostaa esiin heidän mahdollisen ongelmakäyttönsä ja siksi he reagoivat siihen.
Nyt vedän mutkat suoriksi. Jos joku kommentoi juomattomuuttani, sanon, että pidäpä huoli ensin omista juomisistasi. Voin pilata tunnelman, mutta vastapuolihan pilaisi sen itse kuitenkin. Liian kiltteyden aika on ohi.
Hirveesti tuli lunta.Tulee traktori kohta tekemään lumityöt kun piha on niin iso.Portaiden edestä tein lumityöt.Käytiin kaupassa.Vielä pyryttää.Otin jo pienen kinkun sulamaan kun tytön perhe tulee jo perjantaina yöksi.
Ihan hyvää kuuluu tänään. Lunta tuli tupaan ja ulko-ovi jäi rakoselleen mutta työnteolla sekin on nyt saatukin kiinni. Ehkä kerrostalossa asuessa täytyisi pitää pienehköä lapiota turvallisesti varastossa jotta voisi tarpeen tullen tehdä pientä lumityötä koska huoltomiehen työ on hidasta. Missähän prosessin osassa on nyt tämä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää kuuluu tänään. Lunta tuli tupaan ja ulko-ovi jäi rakoselleen mutta työnteolla sekin on nyt saatukin kiinni. Ehkä kerrostalossa asuessa täytyisi pitää pienehköä lapiota turvallisesti varastossa jotta voisi tarpeen tullen tehdä pientä lumityötä koska huoltomiehen työ on hidasta. Missähän prosessin osassa on nyt tämä ongelma.
Sellainen lasten kovamuovinen isoimman kokoinen lapio olisi hyvä olla siellä varastossa. Rappukäytävä kylmenee niin nopeasti.
Normaali reagointi hullussa maailmassa lienee jonkinlainen majakan valo? Ihan loistavaa, kun on ihmisiä, jotka eivät kiemurtele kulloisenkin virtauksen mukaan.
Ja samaa mieltä kuin toinen vastaaja, poikkeamat erikseen, jokainen on arvokas ja ansaitsee hyvän kohtelun.