Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää kuuluu tänään. Lunta tuli tupaan ja ulko-ovi jäi rakoselleen mutta työnteolla sekin on nyt saatukin kiinni. Ehkä kerrostalossa asuessa täytyisi pitää pienehköä lapiota turvallisesti varastossa jotta voisi tarpeen tullen tehdä pientä lumityötä koska huoltomiehen työ on hidasta. Missähän prosessin osassa on nyt tämä ongelma.
Heippa, asutaanko samassa rapussa? Meilläkin ulko-ovi temppuilee, sain toki kiinni, kun harjasin (meillä harja jokaisen rapun tuulikaapissa) lumet pois mutta kovaa joutuu kiskaisemaan/tönöisemään että menee lukkoon.
Unirytmi meni aivan sekaisin viime yönä. Illalla rupesi niiiiin nukuttamaan jo klo 23 ja annoin periksi tietäen miten siinä käy... ja niinhän siinä kävi, että heräsin klo 1 enkä senjälkeen nukkunut koko yönä.
Onneksi olin löytänyt kirjeneulemallin, minkä sitten päätin "koekäyttää" sukanvarressa j
Ei taideta asua samassa rapussa, siltä kuulosti mutta kai tuo on yleinen ongelma nykyisin. Lumi jäätyy niin helposti vaikeisiin paikkoihin, olisi juurikin tärkeää pitää ne ovien pielustat puhtaina. Mukavan kuuloinen päivä sinullakin ollut, toivottavasti tämä päivä on sinullakin vähintään yhtä hyvä. Talvipäivää sinnekin päin.
Timanttitytölle terkut, kiva kun kerroit ammattisi. Paljastan *kuiskaten: mulla oli järkyttävä hammaslääkärin pelko vuosikymmeniä. Joku kysyi: Etkö uskalla mennä? Vastasin: Ei, kun käyn kerran vuodessa, varmuuden vuoksi, en uskalla jättää menemättä. Oli kaksi hml, jotka perehtyneet pelkopotilaisiin. Kuiskaus päättyy*
Muutaman vuoden oon käyny terkkarissa, random-lääkäreitä, tosi ihania. En jännitä, en pelkää etukäteen päiväkausia, niinkuin ennen. Viime viikolla lohjenneen paikan korjaus takimmaisesta alahampaasta. Pieni poraus, ok. Mutta: se välinauha ei meinannut mennä millään paikalleen, oli niin ahdasta. Se s a t t u i. Suupielikin hiukan aukesi. M u t t a tästäkään ei jäänyt kammoa, lääkäri selitti raihallisesti koko ajan toimenpiteitään.
On siis kansakouluajan hirmukäynneistä huima kehitys tähän päivään :)
Onnea 95v Isälle :)
Toipumista koronapotilaalle :)
Toiveikasta Tiistaita Kaikille :)
t. N64 :) :) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timanttityttö kysyi onko kaikki 70 paria kirjoneuletta; neulon yleensä kirjoneuletta vain varsiin, en teräosaan.
Tänään olin hammaslääkärin tuolissa 2 tuntia suu auki; nyt on väliaikainen hammassilta. Ei puudutettu, eikä sattunut yhtään, jännitin tosi paljon, kädet nyrkissä!! Mietinnässä implantti...ei onneksi tarvinnut vielä sitä asiaa päättää.
Mukava lääkäri totesi, että sinä hankit nyt itsellesi joululahjan - uuden hampaan, näinhän se onkin!
Eipä kuvio paljon teräosasta näykään. Mulla nyt kannat tehtynä... ja tietysti tänäänkin timantteja.
Implantti, niin ymmärsin jo aikaisemmin kertomastasi. En halua pelotella, mutta ehkä voisit guuglettaa 'hammasimplantin komplikaatiot' ennenkuin teet päätöksesi. Itse olisin tyytyväinen siltaan ja itse asiassa olenkin, kestänyt jo kolmisenkymmentä vuotta.
Implantti kuulo
Onpa ammattimainen neuvo; "guuglettaa".
Lämpimät onnittelut N64:lle!
Luotan hammaslääkärini arvioihin millainen hammasratkaisu sopii itselleni parhaiten. Hän tietää kyllä terveystilanteeni jo vuosikymmenten ajalta, enemmän luotan hänen ammattitaitoonsa kuin googlen "vastauksiin". Päällimmäisenä ei ole ajatus, että menisi pieleen.
Pakkasta -17 astetta, talitiaisille tali maistuu.
Hyvää tiistain jatkoa jokaiselle!
Vierailija kirjoitti:
Luotan hammaslääkärini arvioihin millainen hammasratkaisu sopii itselleni parhaiten. Hän tietää kyllä terveystilanteeni jo vuosikymmenten ajalta, enemmän luotan hänen ammattitaitoonsa kuin googlen "vastauksiin". Päällimmäisenä ei ole ajatus, että menisi pieleen.
Kiitos :)
Puoliso lauloi onnittelut, tekstarionnea tullut. Tämä on hyvä päivä, joululaulut raikaa
N64
Vierailija kirjoitti:
Samoin, onnea N64 !
Anteeksi pyytelinkin sekaantumista asiaan. Mutta, olen aikoinani tehnyt töitä n. 10 hammaslääkärin kanssa enkä voisi heistä suositella kuin kolmea hyvällä omallatunnolla! Potilaana tuolissa kun ei kaikkea näe, eikä tiedä milloin lääkäri töppää, minä olen nähnyt muutamia ihan törkeitä hoitovirheitäkin, valitettavasti!
Enpä enää kommentoi...
Timanttityttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, onnea N64 !
Anteeksi pyytelinkin sekaantumista asiaan. Mutta, olen aikoinani tehnyt töitä n. 10 hammaslääkärin kanssa enkä voisi heistä suositella kuin kolmea hyvällä omallatunnolla! Potilaana tuolissa kun ei kaikkea näe, eikä tiedä milloin lääkäri töppää, minä olen nähnyt muutamia ihan törkeitä hoitovirheitäkin, valitettavasti!
Enpä enää kommentoi...
Timanttityttö
Hei, ei sinun tarvitse anteeksipyydellä. Tottahan se on, että lääkäreitä on monenlaisia, kuten kaikkia muitakin työntekijöitä.
Käytiin ruokakaupassa, seuravaksi käydään joulun jälkeen välipäivinä. Neljä valtavaa kassia täynnä ruokaa, kauan säilyvää Juustoportin maitoakin 10 litraa. Ei ollut yhtään ruuhkaa. Tavalllisestikin käydään vain kerran viikossa. Nyt tulee pikkuväkeä lomalle, joten piti muistaa heillekin ruokaa. Ihanaa. Joulu tehty.
Nyt köyhän niin kuin rikkaan luo suloinen joulus tuo... 🎄
Tänään pääsin joululeipomisen alkuun, banaanikakku on uunissa. Kuuntelen tuttuja perinteisiä joululauluja 🎄 Mukavaa päivää, kanssaihmiset!
Ihania kuulumisia, Kiitos kaikille, kun teette ketjusta niin mukavan. Reilun kahden vuoden ajan, enpä ketjua avatessani arvannutkaan...
Isosiskoni soitti äsken onnittelusoiton, reilu tunti vaihdettiin kuulumisia, reseptejä yms. Hauska puhelu.
Kiitos kaikille onnitteluista :)
N64
Pikkuhiljaa teen jouluruokia.Tään palstoin maustekakun. Meille tulee jo pe tytön perhe käymään joten pieni kinkku on sulamassapa.Torstaina loput ruokaostokset ja lahjat 2 lapselle ja lapsenlapsille.Tapanina tulee avomieheni lapset ja lapsenlapset syömäänEi mene rahaa paljonJouluun.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa teen jouluruokia.Tään palstoin maustekakun. Meille tulee jo pe tytön perhe käymään joten pieni kinkku on sulamassapa.Torstaina loput ruokaostokset ja lahjat 2 lapselle ja lapsenlapsille.Tapanina tulee avomieheni lapset ja lapsenlapset syömäänEi mene rahaa paljonJouluun.
Meillä kans maltilliset ruoat ja pienet lahjat. Tärkeää pihasauna, kynttilät siellä, ulkona ja sisällä. Suklaa. Tunnelma...
Päiväni murmelina jatkuu- lumityöt Tanskalaisten aarteenmetsästäjien jälkeen. Mukavaa kevyttä pakkaslunta oli työnnellessä.
Minulla ollut jo vuosia hammasimplantti ongelmitta. Pari vuotta sitten se irroitettiin ja putsattiin, oli kuulemma kerännyt plakkia. Ehkä silloin tällöin hyvä tehdä tuo.
Joulua en ole yhtään laittanut, kumpikaan meistä ei niin välitä siitä eikä tule vieraita. Saarioisten laatikot ostetaan, pieni kinkkuviipalepakkaus ja kalaa.
Ehkä kaivan koristeet esille.
Muistakaa että turha stressata liikaa, kaiken saa helpommallakin valmiiksi.
Olen joutunut olemaan ulkona ilman hanskoja, vain pieniä hetkiä, mutta se on saanut silti kädet kuivumaan verille. Tähän päälle, että olen nyt viikon sisällä joutunut useamman kerran pesemään (muualla kuin kotona) käsiäni liian voimakkailla itselleni sopimattomilla pesunesteillä ja ei tietenkään ole ollut käsien rasvaus mahdollisuutta sen jälkeen. Etenkin sormien alapuoli on aivan rikki ja todella kipeät.
No nyt pyydänkin, että kerrotte parhaat koppurakäsien voiteet, jos sellaisista kokemusta! Siis jotain oikeasti tehokasta! Voin sen verran kertoa, että työni ei ole mitään käsille kevyttä, joten mitkään 'toimistonaisten pehmoisten käsien voiteet' ei tepsi. Anteeksi, en nyt keksinyt miten muuten kuvata käsiäni. :D Mulla on nyt käytössä jaloille tarkoitettu Helosan, tuo on vahvuudeltaan jo hyvää, mutta ongelmana rasvaiseksi jäävät kädet, jonka jälkeen ei voi vähään aikaan koskea mihinkään. Eli saisi olla myös jotain nopeasti imeytyvää, jota voi käyttää pitkin päivää. Help!
Vierailija kirjoitti:
Päiväni murmelina jatkuu- lumityöt Tanskalaisten aarteenmetsästäjien jälkeen. Mukavaa kevyttä pakkaslunta oli työnnellessä.
Minulla ollut jo vuosia hammasimplantti ongelmitta. Pari vuotta sitten se irroitettiin ja putsattiin, oli kuulemma kerännyt plakkia. Ehkä silloin tällöin hyvä tehdä tuo.Joulua en ole yhtään laittanut, kumpikaan meistä ei niin välitä siitä eikä tule vieraita. Saarioisten laatikot ostetaan, pieni kinkkuviipalepakkaus ja kalaa.
Ehkä kaivan koristeet esille.
Muistakaa että turha stressata liikaa, kaiken saa helpommallakin valmiiksi.
Olemme samalla linjalla. Jouluna syömme suosikkiruokiamme, sellaisia, joita harvemmin tulee syötyä. Toast Skagen on listalla, lohileivät ja kiisseli kermavaahdolla. Joulusta muistuttavat konvehtirasiat kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut olemaan ulkona ilman hanskoja, vain pieniä hetkiä, mutta se on saanut silti kädet kuivumaan verille. Tähän päälle, että olen nyt viikon sisällä joutunut useamman kerran pesemään (muualla kuin kotona) käsiäni liian voimakkailla itselleni sopimattomilla pesunesteillä ja ei tietenkään ole ollut käsien rasvaus mahdollisuutta sen jälkeen. Etenkin sormien alapuoli on aivan rikki ja todella kipeät.
No nyt pyydänkin, että kerrotte parhaat koppurakäsien voiteet, jos sellaisista kokemusta! Siis jotain oikeasti tehokasta! Voin sen verran kertoa, että työni ei ole mitään käsille kevyttä, joten mitkään 'toimistonaisten pehmoisten käsien voiteet' ei tepsi. Anteeksi, en nyt keksinyt miten muuten kuvata käsiäni. :D Mulla on nyt käytössä jaloille tarkoitettu Helosan, tuo on vahvuudeltaan jo hyvää, mutta ongelmana rasvaiseksi jäävät kädet, jonka jälkeen ei voi vähään aikaan koskea mihinkään. Eli saisi olla myös jotain nopeasti
Apteekista ostin Avene-sarjan Cicalfate-käsivoidetta. Se on tarkoitettu erittäin kuivalle, ärtyneelle ja halkeilevalle iholle. Imeytyy nopeasti eikä tunnu rasvaiselta. Siksi en aluksi uskonutkaan, että toimisi. Mutta toimi se, muutamassa päivässä oli iho kunnossa. Hinta oli jotain 20 e, mutta todella riittoisaa.
Mitään sanomaton päivä, kun on vain suoritettu työpäivä. Ihan helkutin pimeää on tässä ennen klo. 17:sta.
Tavallisesti vähemmälläkin olisin tullut täyteen, mutta mulle vaan upposi eilen. Oli subitarjous ostamalla pitkän niin saa lyhyemmän ilmaiseksi.
En löytänyt kirppikseltä mitään, mutta enpä tullut ajatelleeksi sanomaasi. Joulun jälkeen voisi olla hyvät saumat löytää kirppiksiltä jotakin.