Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
5901/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiernapojat 

Ihan must. Toivottavasti tämä kulttuuriperinne saa jatkua. Ettei kaikkea meidän kulttuuriperintöä hävitetä. 

Vierailija
5902/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiernapojat 

Ihan must. Toivottavasti tämä kulttuuriperinne saa jatkua. Ettei kaikkea meidän kulttuuriperintöä hävitetä. 

Järkyttävää tuo Lucia-neidon häiriköinti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5903/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona, kaveri kävi kahvilla. Äsken tein pyttipannun ja söin, kahvit join päälle. 

Vierailija
5904/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin ruokakaupassa, seuravaksi käydään joulun jälkeen välipäivinä. Neljä valtavaa kassia täynnä ruokaa, kauan säilyvää Juustoportin maitoakin 10 litraa. Ei ollut yhtään ruuhkaa. Tavalllisestikin käydään vain kerran viikossa. Nyt tulee pikkuväkeä lomalle, joten piti muistaa heillekin ruokaa. Ihanaa. Joulu tehty.

Minäkin menen huomenna isompaan kauppaan (ostoskeskus oikeastaan). Taktiikka sama, että pitää ostaa kaikki mahdollinen, ettei tarvitse mennä kuin vasta paljon joulun jälkeen seuraavan kerran. Toisaalta tuo kaikki mahdollinen ei saisi tarkoittaa liikaa tuhlaamista, kun pitää muistaa oma budjetti. Huomaan silti sen, että vaikka itse tekisin leipomia yms niin tuleehan niihinkin erilaisia aineksia. Näin onko sekään niin halpaa. Tulee vaan ostettua kaikkea mitä en tavallisesti osta. Sitten se näkyy rahallisesti. Pitäisi vielä malttaa ostaa jotain suklaarasioitakin. Ovat vaan melko kalliita ja toisaalta ylimääräisiä juttuja. 

Uuden viime vuonna ostamani muovikuusen jalka on kateissa ja olen sitä yrittänyt löytää. Samalla missään lähikaupassa ei sellaista ole myynnissä. Vain aidoille kuusille. Jos huomenna ei sopivaa löydy niin ehkä on pakko ostaa taas uusi kuusi. Harmittaa tämäkin.

Sitten pitää linnulle ostaa ruokaa. Ovat käyneet ahkerasti syömässä. Ja pitää järjestellä kirppispaikka. Onneksi sieltäkin tulee rahaa melko paljon. En ikinä ole saanut noin paljon viidessä viikossa. Puran paikan vasta tammikuussa.

Lainaamani viestiin viitaten yllätyin vähän, kun mainitsit hyvin säilyvän Juustoportin maidon. Itsellä, kun on se kokemus moneen kertaan, että tuo maito ei säily pitkään. Ostankin Valiota sen vuoksi, että se säilyy itselläni hyvin. Toisaalta hyvä, että jokaiselle löytyy omat tuotteensa. 

Viime viestini hieman surullinen ja väsynyt olo oli. Särki paikkojakin niin paljon. Nyt taas virtaa vähän enemmän ja ajatus, että taas kaikki paremmin. 

Vierailija
5905/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaalta ystävältäni oli tullut kortti postilaatikkoon. Ihana juttu. 

Vierailija
5906/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yöllä kolme eri unta. Eivät hirveesti imarrelleet. Mm puhelimessa tuli riitaa ystävän kanssa ja itkin siinä unessa, että en kestä välirikkoa. Ihan kamalaa  

Vierailija
5907/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kotona, kaveri kävi kahvilla. Äsken tein pyttipannun ja söin, kahvit join päälle. 

Milläs herkuttelitte, vai oliko sen seitsemää sorttia?

Vierailija
5908/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihanan joulukorttivalokuvan, 1/2v hymynaama  :)

Vierailija
5909/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiernapojat 

Järkyttävää tuo Lucia-neidon häiriköinti

Totta. Lucia-perinnekin on hieno. Onneksi juttu kääntyi niin, että Lucia-keräys on asian vuoksi saanut paljon lahjoituksia ja Lucia sympatiaa.

Sekä Tiernapojat että Lucia kertovat tärkeää viestiä menneisyydestä. Siitä, miten ihmisiä on ennen kohdeltu. 

Vierailija
5910/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse Etelä-Karjalasta ja täällä on tapana, että vieras ei lähde nälkäisenä kotiin.

Vierailija
5911/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timanttitytölle terkut, kiva kun kerroit ammattisi. Paljastan *kuiskaten: mulla oli järkyttävä hammaslääkärin pelko vuosikymmeniä. Joku kysyi: Etkö uskalla mennä? Vastasin: Ei, kun käyn kerran vuodessa, varmuuden vuoksi, en uskalla jättää menemättä. Oli kaksi hml, jotka perehtyneet pelkopotilaisiin. Kuiskaus päättyy*

Muutaman vuoden oon käyny terkkarissa, random-lääkäreitä, tosi ihania. En jännitä, en pelkää etukäteen päiväkausia, niinkuin ennen. Viime viikolla lohjenneen paikan korjaus takimmaisesta alahampaasta. Pieni poraus, ok. Mutta: se välinauha ei meinannut mennä millään paikalleen, oli niin ahdasta. Se s a t t u i. Suupielikin hiukan aukesi. M u t t a tästäkään ei jäänyt kammoa, lääkäri selitti raihallisesti koko ajan toimenpiteitään.

On siis kansakouluajan hirmukäynneistä huima kehitys tähän päivään :)

Just. 

Pas.aa. 

Mikään oo kehittyny.

Yhtä ynseitä ja puhumiskyvyttömiä.

Hinnat taivaissa kusipäillä. 

Vierailija
5912/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytiin ruokakaupassa, seuravaksi käydään joulun jälkeen välipäivinä. Neljä valtavaa kassia täynnä ruokaa, kauan säilyvää Juustoportin maitoakin 10 litraa. Ei ollut yhtään ruuhkaa. Tavalllisestikin käydään vain kerran viikossa. Nyt tulee pikkuväkeä lomalle, joten piti muistaa heillekin ruokaa. Ihanaa. Joulu tehty.

Minäkin menen huomenna isompaan kauppaan (ostoskeskus oikeastaan). Taktiikka sama, että pitää ostaa kaikki mahdollinen, ettei tarvitse mennä kuin vasta paljon joulun jälkeen seuraavan kerran. Toisaalta tuo kaikki mahdollinen ei saisi tarkoittaa liikaa tuhlaamista, kun pitää muistaa oma budjetti. Huomaan silti sen, että vaikka itse tekisin leipomia yms niin tuleehan niihinkin erilaisia aineksia. Näin onko sekään niin halpaa. Tulee vaan ostettua kaikkea mitä en tavallisesti osta. Sitten se näkyy rahallisesti. Pitäisi vielä malttaa ostaa jotain suklaarasioitakin.

Näissä Juustoportin maidoissa on parasta ennen päiväys 05.01.25. Eli melkein kolme viikkoa säilyvät. Ja oikeasti säilyvät.

Vierailija
5913/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon "maitoasiaan" viitaten en tarkoittanutkaan, ettei tuota maitoa saisi ostaa tai mitään muutakaan ikävää. Olen vaan monet kerrat ostanut itse sitä maitoa ja oma kokemus on varsinkin se, että se ei säily avattuna niin pitkään kuin joku muu. Minäkin vain yksin sitä lasillisen pari päivässä juon niin monesti maito kuin maito ehtii jo pilaantua. Niin ei tarkoitukseni ole mitenkään väitellä tai loukata. Ehkä sai sen kuvan. 

Vierailija
5914/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoo oo, jos minä olen musta,

olen minä kaaaikilta tunnettu!

Hoo oo, jos minä olen musta,

olen minä hyyyviltä kaivattu!

Yksi heeeerra ja kuningas muuriaaanein maaalta,

Yksi heeeerra ja kuningas muriaaaanein maalta.

Vierailija
5915/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pöhkö menin sanomaan pomolle, että perjantaina alkaa joululomat mitä sovittiin, kun hän kysyi multa miten sovittiin asiat.

Tänään Taru sormusten herrasta: Rohirrimin sota elokuvanäytöksessä tuli mieleeni, että hänhän sanoi työpisteelläni, että hän antaa pari vapaapäivää. Toinen vapaapäivistä oli viikko sitten ja toinen loman alkuun torstaiksi. Nyt harmittaa, kun puhuin itseltäni lomapäivän pois. Lisäksi vähän harmittaa, kun en keskittynyt elokuvaan vaan muistelmiini.

Vierailija
5916/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla säilyivät huonosti. Maku jotenkin muuttui. Kylmäketju ei katkennut ja säilytin oikein. Voi tietty olla erilaisia eriäkin. Sellaista tuotetta olekaan, jossa ei joskus olisi vikaa.

Vierailija
5917/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilu. Hrrr hrrr. Nyt alkoi kunnon talvi. 

Vierailija
5918/22743 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun yksikin itseään täynnä oleva "asiakaspalvelija" saa mielen loppupäiväksi ärtyneeksi. Miten joidenkin voi olla ylivoimaisen vaikeaa myöntää, ettei kaikki mennyt ihan putkeen, vaan on pakko kääntää p.ska palvelu asiakkaan viaksi, ikään kuin valittaisin turhasta, mitä en todellakaan tee. No, tietääpähän ainakin, minne paikkaan ei enää toiste jalallaan astu! Prkl! 

Siinäpä tämän päivän tunnelmat. 

Vierailija
5919/22743 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakat ja pullava pullaa.

Vierailija
5920/22743 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karalanpiirakat ja pullavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi