Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22796)
Uuden tutkimuksen mukaan joka neljäs alle 35 v. mies on sitä mieltä, että naiset ovat ansainneet heihin kohdistuneen väkivallan esim. omalla käytöksellään tai pukeutumisellaan.
Väkivaltaa ei tutkimuksessa määritelty. Se voi olla fyysistä, seksuaalista, henkistä tai taloudellista.
Kertoo konservatiivisuuden ja polarisoitumisen lisääntymisestä.
Mutta jokaisella näistä miehistä on ollutkoti ja äiti. Mitä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Uuden tutkimuksen mukaan joka neljäs alle 35 v. mies on sitä mieltä, että naiset ovat ansainneet heihin kohdistuneen väkivallan esim. omalla käytöksellään tai pukeutumisellaan.
Väkivaltaa ei tutkimuksessa määritelty. Se voi olla fyysistä, seksuaalista, henkistä tai taloudellista.
Paha olo on tapahtunut.
Kävin taas katsomassa tytön tyttöä.Kyllä elämä kirkastu kerralla.
Ihan kivasti työpäivä meni, vaikka ei mennyt kovin helposti. Työt oli vähän hankalia ja loppupäivästä kaaduin aika kipeästi. Viime yönä nukuin todella huonosti ja tänään sitten oli todella väsyttävä päivä. Kotiin päästyäni torkahdin tähän pedilleni.
Eipä muuta kuulu päivääni.
Oletteko hoitoalalla.Mikä on teidän mielipide hoitajien vähennyksestä ym.Tää ei voi mennä näin.t.entinen lähäri
Jotta loput hoitajat ei uupuisi, työt pitäisi organisoida paremmin. Hierarkia tuottaa myös ongelmia. Naisvaltaiset alat ovat aina vähän hankalia, harmittaa tämä sanoa, kun itekin olen nainen.
Hoitoala muuttuu lisää. Hoitajien puute näkyy. Priorisointia aletaan lisätä. Mitä hoidetaan, mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha olo on tapahtunut.
Eikä hallituksen toimet sitä ainakaan vähennä. Juuri nuoret miehet ovat vaikeuksissa, kun yhteiskunta on muuttunut niin nopeasti.
Silti mietin meidän äitien roolia, sitä millaisen naiskuvan annamme.
"Muuttuuko ihminen iän myötä sellaiseksi, ettei kestä enää monimutkaisia, vaikeita asioita?
Haluaa sen sijaan kevyttä, stressitöntä aikaa.
Elämä kapeutuu, kun siitä karsitaan realiteetteja pois. Tavallaan sitä tippuu kärryiltä ja alkaa elää omassa kuplassaan"
Minulle kävi näin jo nuorempana, kun sattui liian raskaita juttuja ihmisiin liittyen. Olin kiusattu ja yksinäinen ja sitten aikuisuuden kynnyksellä koin vielä lisää kaikkea ikävää. Silloin jotenkin keskityin vaan siihen, että selviän eteenpäin. Itseni jotenkin huolehdin ja koirani paremmin, mutta eipä silloin ollut voimia muuhun. Rakensin elämääni lähinnä itselleni ja yritin sinnitellä eteenpäin. Näin uskon, että nämä ajatukset liittyvät monen ikäisten ja eri tilanteissa olevien elämään.
Itsekin jo nuorena totuin siihen, että melkein aina tuli jotain huonoa. Joku pilkkasi ja puhui ilkeästi, olin yksinäinen, vanhemmilla omat riitansa ja rahatilanne huono yms. Minulla oli oma huoleni koirastani ja se jäi paljolti minulle. Hyvä toisaalta, mutta välillä koin huolta senkin vuoksi. Näin jos tavallaan on liikaa surua, ikäviä juttuja sekä muuta kuormaa niin sekin rasittaa ihmistä. Itsekin olen vieläkin melko raskaassa tilanteessa niin monesti olo etten jaksa kuulla enää yhtään mitään huonoa. Tämä, vaikka ymmärrän vaikeuksissa olevia. Silti en vaan meinaa jaksaa mitään ikävyyttä nyt varsinkaan ihmisiin liittyen. Aiheestakin jo ohi, mutta vaikka yritän olla innostunut asiosta ja myönteinen niin ehkäpä itsekin olen elänyt ja elän hieman kuplassa kokemusteni ja yksinäisyyteni myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha olo on tapahtunut.
Eikä hallituksen toimet sitä ainakaan vähennä. Juuri nuoret miehet ovat vaikeuksissa, kun yhteiskunta on muuttunut niin nopeasti.
Silti mietin meidän äitien roolia, sitä millaisen naiskuvan annamme.
Minä jolle kommentoit oon nuori mies. En vihaa, sillä inhoan vihaa. Itse oon ajatellut, että itsekkyys on osassa ympärillä hallitsevaan vihaan. Mulle opetettiin lapsena, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Jokaisella olisi peiliin katsomisen paikka. Silti nykyinen tilanne ahdistaa muakin, vaikka en keskiössä olekaan.
Pidän aamuista, varsinkin aikaisista aamuista : )
Vierailija kirjoitti:
"Muuttuuko ihminen iän myötä sellaiseksi, ettei kestä enää monimutkaisia, vaikeita asioita?
Haluaa sen sijaan kevyttä, stressitöntä aikaa.
Elämä kapeutuu, kun siitä karsitaan realiteetteja pois. Tavallaan sitä tippuu kärryiltä ja alkaa elää omassa kuplassaan"
Minulle kävi näin jo nuorempana, kun sattui liian raskaita juttuja ihmisiin liittyen. Olin kiusattu ja yksinäinen ja sitten aikuisuuden kynnyksellä koin vielä lisää kaikkea ikävää. Silloin jotenkin keskityin vaan siihen, että selviän eteenpäin. Itseni jotenkin huolehdin ja koirani paremmin, mutta eipä silloin ollut voimia muuhun. Rakensin elämääni lähinnä itselleni ja yritin sinnitellä eteenpäin. Näin uskon, että nämä ajatukset liittyvät monen ikäisten ja eri tilanteissa olevien elämään.
Itsekin jo nuorena totuin siihen, että melkein aina tuli jotain huonoa. Joku pilkkasi ja puhui ilkeästi, olin yksinäinen, vanhemmilla omat riitansa
Olen tuo alkuperäinen kysyjä. Viisas kirjoitus sinulta. Auttoi minua ymmärtämään paremmin iäkästä sukulaistani. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko hoitoalalla.Mikä on teidän mielipide hoitajien vähennyksestä ym.Tää ei voi mennä näin.t.entinen lähäri
Lähetyssaarnaajaa
Pullataikina nousee, leivon kanelikierrepullia ja puolukkapiirakkaa. Mies lähti katsastamaan autoa, hakemaan vikalappua, niinkuin vitsaili.
Tavallinen arki, se on parasta.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille
Toivoopi N63
Enpä ole aikoihin tehnyt pullataikinaa, pitäisikin lähiaikoina leipoa vaikka mustikkapiirakkaa. Mustikoita pakastimessa riittää.
Laitoin juuri paistumaan suppilovahveropiirakan. Kun se on paistunut, keitän kahvit.
Minunkin mielestä tavallinen arki on parasta. Voi tehdä rauhassa erilaisia juttuja tai voi olla välillä tekemättäkin.
Mukavaa jatkoa päivälle!
Syksyn yhteishaussa pääsin varasijalle 11. Ihan ok tulos. Valintakokeesta 251/300p ja alin hyväksytty pistemäärä 315p. Kun on yksi tutkinto jo alla on vaikea päästä sisään, koska ottavat vain kourallisen niitä, joilla tutkinto on. On se hyvä että nuoret pääsevät opiskelemaan. Ja toisaalta olen tyytyväinen suht hyvistä pisteistä. Kelpaa yrittää keväällä uudestaan. Onnea kaikille opiskelemaan päässeille! N35
Hiukan pierettää ja tarvis mennä kuselle.
Reippauskohtaus: pyöräilin aamulla, vietiin miehen kanssa kuorma kierrätysrojua, haettiin kaupasta säkki wc- ja toinen talouspaperia ja tehtiin kierros frisbeeradalla.
Nyt ihan hetken lepään ja lähden päiväkahvittelemaan iäkkään sukulaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole aikoihin tehnyt pullataikinaa, pitäisikin lähiaikoina leipoa vaikka mustikkapiirakkaa. Mustikoita pakastimessa riittää.
Laitoin juuri paistumaan suppilovahveropiirakan. Kun se on paistunut, keitän kahvit.
Minunkin mielestä tavallinen arki on parasta. Voi tehdä rauhassa erilaisia juttuja tai voi olla välillä tekemättäkin.
Mukavaa jatkoa päivälle!
Leipomisprojekti täälläkin. Laitoin illalla korintit, rusinat sekä kuivatut kirsikat konjakkiin likoamaan. Tänään pusaan englantilaisen joulukakun ns. "juopumaan". Sitten vielä lanttulaatikkoa pakastimeen niin tärkeimmät jouluherkkuni ovatkin valmiina. :D
Aamulla taas jumppasin Sofian kanssa, sitten kävimme metsälenkillä ja löysimme suppilovahveroita.
Surffaillut olen ja neulonut sukkaa.
Mieheni teki tänään ruoan; paistoi pannulla siikafileitä ja keitti perunoita. Lisänä oli keitettyjä punajuuria ja eilistä porkkana-ananasraastetta.
Nyt lähden saunaan.
Mukavaa iltaa kaikille!