Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22795)

Vierailija
5121/22795 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa perjantaita kaikille! Aikookos kukaan kuunnella illalla Radio Suomen Puhelinlangat laulaa -ohjelmaa? Siellä aina mukava tunnelma juontajien ja soittajien kesken

Siis todellakin kuuntelen, tuo ihanaa tunnelmaa.

Ja että tuo yksi oli saanut kirjeitä... vaude. Kirjoitan muutamia vuosittain ja saankin jokusen. Aivan ihania. Tein kerran uudenvuodenlupauksen: kirjoitan kirjeen joka kuukausi, siis 12 kirjettä vuodessa. Kirjoitinkin, ilahtuneita olivat, useimmat vastailivat sähköisesti. Toki kirjeitäkin sain. Miksi ihmeessä ei enemmän kirjoiteta kirjeitä? Tosin postimaksut on törkeitä.

Mukavaa viikonloppua Kaikille

N63

Vierailija
5122/22795 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut resiini"taiteilijan" urani. Ensimmäiset yritykset sekä UV:lla että epoksilla menivät tietysti plörinäksi, eiliset, toiset yritelmät juuri otin muoteista ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Tästä voi vielä kehkeytyä jotain kaunista ;)

Yksi tai kaksikin tapahtumaa on saanut ajatukset harhailemaan; enne vai kummitus?

Ehkä n. vuosi sitten istuin työpöytäni ääressä, kun ylhäältä leijaili kasvoni edestä keltainen höyhen. Eilen laitoin jääkaapin ovea kiinni ja ilmavirta lennätti ulos harmaan höyhenen. Kananmunasta, ajattelet heti, mutta ei, en säilytä munia jääkaapissa.

Eikä minulla ole sulkia tai höyheniä askastelujutuissa, ei valmiissa eikä tarvikkeissa...

Tuleeko vuoden päästä musta höyhen?

Timanttityttö 66

Tästä päivästä: lähden kohta kauppaan, tilasin kauppiaalta ruokasoodaa ISON purkillisen, kohta kiiltää kattilat ja hellan levyt ja mihin kaikkeen sitä voikaan

Onko sinulla untuvatakki? Tai untuvatyynyjä, peittoa? Meilläkin leijailee silloin tällöin untuvia ja ne on peräisin takista ja koristetyynyistä. Ehkä olet saanut joskus virpomavitsan, jossa keltaisia höyheniä? Yksi jäänyt jonnekin jumiin ja päätti leijailla sieltä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5123/22795 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut resiini"taiteilijan" urani. Ensimmäiset yritykset sekä UV:lla että epoksilla menivät tietysti plörinäksi, eiliset, toiset yritelmät juuri otin muoteista ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Tästä voi vielä kehkeytyä jotain kaunista ;)

Yksi tai kaksikin tapahtumaa on saanut ajatukset harhailemaan; enne vai kummitus?

Ehkä n. vuosi sitten istuin työpöytäni ääressä, kun ylhäältä leijaili kasvoni edestä keltainen höyhen. Eilen laitoin jääkaapin ovea kiinni ja ilmavirta lennätti ulos harmaan höyhenen. Kananmunasta, ajattelet heti, mutta ei, en säilytä munia jääkaapissa.

Eikä minulla ole sulkia tai höyheniä askastelujutuissa, ei valmiissa eikä tarvikkeissa...

Tuleeko vuoden päästä musta höyhen?

Timanttityttö 66

Tästä päivästä: lähden kohta kauppaan, tilasin kauppiaalta ruokasoodaa ISON purkillisen, kohta kiiltää katti

Onhan minulla untuvatakki, mutta keltaisia ja harmaita höyheniä? Takissa on valkoisia ja niin taitaa olla yleensä tyynyissäkin, joita minulla ei ole, siis untuvatyynyjä.

Tässä asunnossa en ole 7,5 vuoden aikana valitettavasti saanut virpomisoksiakaan:(

Jostainhan ne ovat tulleet (ilmanvaihtokanava?) tai sitten se kaipaamani kummitus on ne tuonut. Olisi kiva, jos olisi oma kiltti kotikummitus ;)

Timanttityttö 66

Vierailija
5124/22795 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimein tänään kaupassa. Tulikin taukoa jo yli viikon. Vähän huono päivä vain alennusten suhteen ja paljon ihmisiä liikkeellä. En saanutkaan kuin muutamia alennustuotteita.

Samalla reissulla kirppiksellä käynti. Sieltä löytyi eräs avaamaton uusi  ihovoide pakkauksessaan mitä itsekin käytän. Parilla eurolla ja kaupassa maksaa yli 20 euroa. Kiva asia säästää tässäkin. Löysin myös kauniit jonkun itse neulomat lapaset. Olen kirppiksen sivuilta katsellut kuvia tuon paikan lukuisista neuletuotteista (varmaan yli 50 tuotetta), mutta olipas se paikka nyt tyhjä. Lähes kaikki myyty jo. Moni oli varmaan jouluksi ostanut niitä. Itsekin olisin voinut yhdet sukat ostaa, mutta ei ollut enää kokoani. Arvostan kovasti sitä, että joku viitsii neuloa ja yleensäkin osaa tehdä kaikkea kaunista. Oli kirppiksellä kaunis neuleliivikin, mutta ainakin nyt jätin ostamatta.

Kävelin tänäänkin paljon ja ehdin auringossa olla. Muuten hyvin väsynyt olo on ollut. Piti vähän torkkuakin iltapäivällä. Ehkä kävelen jo liikaakin joinakin päivinä. Ulkovaloja yritin laittaa, mutta yhdessä sarjassa lamppu rikki tai toinen sarja ei toiminut. Ehkä ostan sitten uuden. Muuten tavallinen päivä tämäkin. 

Vierailija
5125/22795 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätietoisuus jatkuu. Läheinen päivystyksen kautta jatkotutkimuksissa, heikohkossa hapessa. Kyllä päivät tuntuvat odottavalle pitkiltä, kun ei vielä tiedä mikä oireilun taustalla on. Onko siellä sellaista, mikä on hoidettavissa vai ei...

Menettämisen pelko on taustapiruna koko ajan. Kun olen jo joutunut elämässä kokemaan läheisen kuolemaa, niin sitä surua ei enää itselleen tahtoisi. Olenkin esittänyt yläkertaan toiveen, että itse saisin olla perheestä seuraavana lähtövuorossa. Se tuntuisi helpoimmalta ja reiluimmalta vaihtoehdolta. Mutta eiväthän ne nallekarkit elämässä aina tasan mene, tiedänhän toki senkin. 

Vaikka sanotaan, että ei kannata murehtia etukäteen asioista, joista ei vielä tiedä, niin helppoa se ei ole. Ihmismieli on kyllä monimutkainen. 

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille! Ollaan kiitollisia kaikista rakkaista läheisistä! 

<

Kiitos myötätunnosta <3

Vierailija
5126/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipyilevä aamu, hitaasti tässä käynnistyn. Taas suunnittelin monenlaista ehtiväni, mutta saapas nähdä. Tämmöisiä nämä päivät ovat.

Päivän runo:

Oksien kärjissä valopisarat.

Olet kaunis, marraskuu.

- Lassi Nummi

Vierailija
5127/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas käynnistys tänään.Huomenna isänpäivä.leivon jotain.

Vierailija
5128/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horisontissa leiskuaa lämmin loimuava oranssinen valonkajo. Se asteittain haalenee kylmän keltaista asteikkoa kipittäen kunnes kohtaa korkeuksissaan viileän taivaansinen. Aurinko painuu mailleen.

Ilma on kuulaan raikas. Tuoksuu kostea multa. Pihlajanmarjat loistavat tertuissaan helakan punaisina muutoin lehdistä riisutuissa puissa. Linnuille herkkupöytä katettu.

Rakastan syksyä. Odotan talvea. Olen syksyn lapsi, syntynyt kuraan, loskaan keskelle talven odotuksen ajatusta. Pihamaa on epämääräisesti koristeltu jo tummiksi muuttuneista lehdistä, marjapuskista törröttää osin riisutut rivon paljaat oksat. En jaksanut siistiä puskia loppukesästä. Ehkä keväällä ennen silmujen aukeamista. Jos nyt silloinkaan. 

Huvikumpua tiluksineen pitää hyvin tuulella käyvä naisentekele.

Vaikka rakastan tätä vuodenaikaa niin samanaikaisesti se vyöryy ylitseni ylisuuren ahdistavan painavan mustan peiton lailla. Lyhistyttää minut kasaan, puristaa kylkeni sumppuun muuttaen hengityksen hätäisen pinnalliseksi. Niin paljon edessä silmiin ajatuksiin mieleen korostuneesti nousevia päivämääriä, satuttavia tilanteita muutoksia muistoja ihon läpi raastavaa sydämessä tuntuvaa ikävän surun rakkauden tuskaa.

Mieluusti resetoisin muistini noilta mustilta raskailta hetkiltä. Mutta kuitenkin - ja tämä on hämmentävää ristiriitaista - haluan pitää noista vereslihalta huutavista hetkistä kiinni. Mitkä muokkasivat jättivät jälkensä minuun ihmisraakileeseen. Jota muokkaavat yhä.

Ei elämä helpolla päästä. Eikä sen tarvitsekaan. 

Eilen söin niin isoja makeita puolukoita varvukosta. Kielen päälle ei pirskahtanut marjan hapokkuutta vaan suuhun levisi poksahtavan kuoren välistä pehmeän lempeää makeaa sosetta. Luonnonvoimaa.

Työoaikallani kiehuu ja kuohuu. Asiat ihmiset riitelevät, rätisevät keskenään. Milloin lie ylitsekiehuvat. Helpolla en liuennut takaisin normaaliin arkeen. Onneksi ikävissä tilanteissa korostuu ja nousee esiin pienien hetkien onnistumisten riemu, ulkopuolisilta kuuluva arvostus ja näkyminen. Että kuitenkin jotakin osaa tehdä. Oikein. Palolla. Sydämellä.

Jouluun on 45 päivää. Otin jo viikolla esiin ikkunan tähtivalokoristeen. Asetan se paikoilleen huomenna. Aloitan oman laskeutumisen joulun rauhaan aikaisemmin kuin koskaan. Nyt koen niin, että minun on tarve ja halu saada viipyilevä joulu itselleni. Lapsilleni. Armahtava ja meitä kaikkia hellivä. Syliin sulkeva. 

Veriarvoni ovat huonot. Katsellaan. Seuraillaan.

Toivottavasti Sinulla on elämässäsi ihminen, useitakin, joita voit ja saat halata, joiden käsivarsiin voit tukeutua. Painaa pääsi olkapäähän. Olla hetken kannateltavana. Ja vastavuoroisesti kantajana, tukena turvana. Kosketuksen läheisyyden lähteenä. Koska ihminen tarvitsee kosketusta. Halaus on täynnä suurta voimaa. Siinä kohdataan paljaina, avoinna, herkkinä ja myös voimakkaina. Uskaltavina. Tunnustavina, että minä tarvitsen sinua. 

Toivon Sinulle kauniita syyspäiviä, hyviä kohtaamisia ja sydämeesi rakkautta. Pidä huoli itsestäsi. <3

Vierailija
5129/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle viestin 5127 klo 15.45 kirjoittaja: lämmin voimahalaus minulta.

Pidä sinäkin huoli itsestäsi!

Vierailija
5130/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa perjantaita kaikille! Aikookos kukaan kuunnella illalla Radio Suomen Puhelinlangat laulaa -ohjelmaa? Siellä aina mukava tunnelma juontajien ja soittajien kesken

Ja että tuo yksi oli saanut kirjeitä... vaude. Kirjoitan muutamia vuosittain ja saankin jokusen. Aivan ihania. Tein kerran uudenvuodenlupauksen: kirjoitan kirjeen joka kuukausi, siis 12 kirjettä vuodessa. Kirjoitinkin, ilahtuneita olivat, useimmat vastailivat sähköisesti. Toki kirjeitäkin sain. Miksi ihmeessä ei enemmän kirjoiteta kirjeitä? Tosin postimaksut on törkeitä.

N63

Kirjoitin serkulleni kerran syntymäpäiväonnitteluksi kirjeen. Kirjeen kääntöpuolelle kirjoitin lähettäjän tiedot.  Serkku kertoi, ettei se tullut perille. Meni pari kuukautta ja kirje tuli takaisin minulle. Se postinkulusta. Nykyään lähetän sähköpostia.

Vierailija
5131/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join aamukahvit 9 maissa . Nukuin päikkärit 12-13. Puheluita. Läksin kauppaan 3 maissa, vein vanhalle äitille tarvittavat ostokset, siellä pyykkäsin, juotiin kahvit,  rupateltiin, autoin hänet sänkyyn, tulin kotiin,  join iltakahvit, loppu ilta tv ja netissä.  Oikein mukava  lauantai. 

Vierailija
5132/22795 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas todella kaunis päivä. Ulkoilin paljon. Pitäisi alkaa kirppistavaraa laputtamaan ensi viikkoa varten. Ihan hyvä olo ollut. Vähän väsymystä silti. 

Vierailija
5133/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N63

Kirjoitin serkulleni kerran syntymäpäiväonnitteluksi kirjeen. Kirjeen kääntöpuolelle kirjoitin lähettäjän tiedot.  Serkku kertoi, ettei se tullu

Huomenta!

Ensinnäkin kiitos Sinulle, joka kyselit, että kuunteletteko Puhelinlangat laulaa -ohjelmaa.  Kuuntelen nykyään tosi harvoin radiota ja olin tuon ohjelman jo tyystin unohtanut.  Nyt kuuntelin ja varmaan jatkossakin, joten kiitos vinkistä!

Sitten kirjeiden kirjoittamisesta.  Se on ollut minun harrastukseni jo nuoruudesta lähtien.  Kirjeystäviä minulla on ollut useita täällä Suomessa ja myös ulkomailla.  Työelämä oli sen verran hektistä, että silloin oli kirjoittelu aika vähäistä, mutta nyt on taas aikaa tällekin harrastukselle.  Pisimpään, yli 45 vuotta, olen kirjoitellut filippiiniläisen kirjeystäväni kanssa.

Niin paljon hauskoja tarinoita liittyy siihen, miten olemme joidenkin henkilöiden  kanssa päätyneet kirjeenvaihtoon, että niitä on mukava välillä muistella.

Postimaksut nousevat koko ajan, mutta minulle tämä on niin paljon iloa tuova ja mukava harrastus, että kirjoittelen kirjeitä niin kauan kuin kynä pysyy kädessäni.   Toki joittenkin ystävien kanssa kirjoitamme sähköpostia, joittenkin kanssa soittelemme.

Olen elämäni aikana lähettänyt satoja kirjeitä ja kortteja.  Vain muutama kirje ei ole mennyt perille ja nekin ovat sattuneet ihan viimeisten vuosien aikana.  Joskus kirjeet tosin ovat viipyneet matkalla luvattoman kauan.

Tuo on kyllä outoa, jos vastaanottajan osoitetiedot olivat oikein ja silti kirje palautui aikojen päästä lähettäjälle.

Kannattaa laittaakin kirjeeseen lähettäjän osoitetiedot, itse opin sen kauan sitten.  Suht säännöllisesti kirjoittelemme kirjeitä ystävieni kanssa.  En ollut pitkään aikaan saanut viestiä eräältä kirjeystävältäni, laitoin kortteja useamman ja kyselin, että onko asiat hyvin, ei kuulunut vastausta.  Sitten laitoin kirjeen ja lähettäjän osoitetiedot kirjeen päälle.  Ei mennyt kauaakaan, kun sain ison kirjeen, missä oli kaikki puolen vuoden aikana lähettämäni posti ja viesti kirjeystäväni mieheltä, että kirjeystäväni oli kuollut äkillisesti puoli vuotta sitten. Hän ei tiennyt kenelle ilmoittaa, kun olin kortteihin laittanut vain etunimeni.

Hyvää isänpäivää kaikille isille, papoille, vaareille, ukeille ja kaikille muillekin mukavaa päivää!

Ei muuta kuin kirjoittelemisiin!

Vierailija
5134/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N63

Kirjoitin serkulleni kerran syntymäpäiväonnitteluksi kirjeen. Kirjeen kääntöpuolelle kirjoitin lähe

Hauska viesti, ja yllätys oli tuo pitkä kirjeenvaihto filippiiniläisen kanssa, kirjoitatte varmaan englanniksi? Onko heillä oma kieli?

Kirje on jotain niin henkilökohtaista, on todella sykähdyttävää saada kirje. Joskus tosin sähköpostiinkin saa kivan tunnelman, kun pitemmästi kirjoittaa.

Muistelen isääni tänään, siirtyi tuonilmaisiin reilut 20v sitten. Pappani ehdin tuntea kymmenen vuotta.

Hyvää Isänpäivää Kaikille

N63

Ps Te, ketkä huomioitte alanuolet, älkää piitatko! Jollain on paha olla, purkaa sitä tänne

Päivän biisi Yö: Ihmisen poika

Onkohan isistä tehty lauluja, äkkiä en muista yhtään

Vierailija
5135/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapseni oli aamulla mennyt herättämään isänsä ja vannottanut tätä: -ET saa herätä! Sun pitää vielä nukkua!

Sitten isomman kanssa olivat tehneet isälle aamupalaa keittiössä. Voileipiä.

Ihanat. Rakkaat.

Vierailija
5136/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen laulu on kuin, aja hiljaa isä nyt vain?. Tosi vanha laulu. Kävin isän haudalla ja vein kynttilän, kolme viikkoa sitten vein valkoisia ruusuja,  olivat vieläkin ihan hyviä.  Hyvää sunnuntaita kaikille. N.vm59

Vierailija
5137/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuuluu tällä hetkellä hyvää. Mielenterveys saatiin kuntoon. Söin aamupalan ja join kahvia. Sen jälkeen luin kirjaa. Lähdin lenkille ja imuroin. Sitten luin lehteä.

Vierailija
5138/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N63:n viestiin vastaan, että Filippiinien viralliset kielet ovat filipino ja englanti, joitakin muitakin on.  Englanniksi kirjoittelemme.

Sytytimme kynttilän isiemme muistoksi.  Omani kuoli äkillisesti noin 52 vuotta sitten.

Eikös Reijo Kallio laula viikonloppuisästä...muita isä-lauluja ei tule mieleeni kuin tuo aikaisemmin mainittu Aja hiljaa isi.

Vierailija
5139/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisästä on Tapio Rautavaaran esittämä  Isoisän olkihattu. Nostalgiaa.

Vierailija
5140/22795 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että me ketjulaisethan ollaan tavallaan kirjeystäviä. Tämä on vaan nykyaikainen tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän