Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22814)
Eiliset juhlat oli niin ihanat: rennot, hyvää ruokaa, juomaa, puheita ja laulua. Olen onnekas, kun sain 18 ystävää koolle... tällä naurulla tuli pituutta elämään
Lentsun jäljiltä lähes vain lepäilimme mökillä neljä päivää. Tosin yhtenä aamuna piti raivata tie auki kovassa tuulessa kaatuneista puista, että pääsee sitten joskus poiskin. Niitä olikin pitkälti toistakymmentä. Onneksi riitti moottorisahassa bensaa!
Iltojen pimetessä katselimme sitten useampana iltana saksalaisia dekkareita Areenasta. Öisin on jo ihanan pimeää ja tähdet näkyvät huikean hienosti taivaalla. Eräänä yönä kuun valo kajasti todella kauniisti järven pintaa pitkin. Ihan kuin olisin ollut jossain satumaassa. Oli kyllä mukavat ja rentouttavat päivät
Nyt sitten uusin voimin taas huomenna töihin.
Kaikille teille oikein mukavaa alkavaa viikkoa. Nautitaan luonnon väreistä kun väriä vielä on!
50+ Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Lentsun jäljiltä lähes vain lepäilimme mökillä neljä päivää. Tosin yhtenä aamuna piti raivata tie auki kovassa tuulessa kaatuneista puista, että pääsee sitten joskus poiskin. Niitä olikin pitkälti toistakymmentä. Onneksi riitti moottorisahassa bensaa!
Iltojen pimetessä katselimme sitten useampana iltana saksalaisia dekkareita Areenasta. Öisin on jo ihanan pimeää ja tähdet näkyvät huikean hienosti taivaalla. Eräänä yönä kuun valo kajasti todella kauniisti järven pintaa pitkin. Ihan kuin olisin ollut jossain satumaassa. Oli kyllä mukavat ja rentouttavat päivät
Nyt sitten uusin voimin taas huomenna töihin.
Kaikille teille oikein mukavaa alkavaa viikkoa. Nautitaan luonnon väreistä kun väriä vielä on!
50+ Mummeli
Olipa kiva tarina. Ihastelin eilen illalla, kun teemalta tuli norjalainen dokumentti luonnosta ja ohjaajan vanhemmista. Niin upeita kuvia jäätiköistä, vuonoista, tunturipuroista... oon kerran käynyt Lofooteilla, ja se reissu oli kyllä ikimuistoinen.
Syksyssä on tosiaan niin paljon kaunista. Ruska, kuutamo, tähdet... harmaa usva.
Illat hämärtyy yhä aiemmin, hämärä viipyy aamusella pitempään. Sadesäällä kuuluu rauhoittava naputus ikkunaan, kiireetöntä oleilua... nukun miltei talviunta loka - joulukuun, kun päivä alkaa taas pidetä, piristyn jo pelkästä ajatuksesta, aamut valkenee aina kukonaskelen verran aiemmin ja aiemmin...
Vuodenajat on todellinen rikkaus
Mukavaa Maanantaita Kaikille
N63
Lofootit on harvinainen paikka. Syvät vuonot ja korkeat tunturit, joiden huippuja lumi peittää, pieniä kalastajakyliä keltaisine ja punaisine kalamajoineen. Svolvör on kai isoin kaupunki, ehkä 5.000 asukasta. Ihmiset avoimen ystävällisiä. Ruotsilla pärjää, mutta opin, että vatten on norjaksi vann.
Ei ihme, että ihastuit, niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Lofootit on harvinainen paikka. Syvät vuonot ja korkeat tunturit, joiden huippuja lumi peittää, pieniä kalastajakyliä keltaisine ja punaisine kalamajoineen. Svolvör on kai isoin kaupunki, ehkä 5.000 asukasta. Ihmiset avoimen ystävällisiä. Ruotsilla pärjää, mutta opin, että vatten on norjaksi vann.
Ei ihme, että ihastuit, niin minäkin.
Teltalla oltiin ja kun yks yö makuupussit ja teltta oli sateesta litimärät, päästiin upeaan kalamajan vinttiin yöksi. Vaude, kotoisa olo, kun kopisteltiin puisia vintinrappuja... hymyilyttää vieläkin se into ja ihastus... pehmeä sänky...maisemat... kaikki
N63
Tänään vielä kotipäivä, heräsin 8 aamukahveille, lounaaksi paistoin maksaa , sipulia ja perunoita. 3 kaveria soitti, meni 2,5h puhelimessa.Nyt katson La Promesa.
Työkokeilu päivä oli taas tänään.Kestää tämän kuun loppuun.Haluaisivat että jatkaisin.En todellakaan koska mahdollisuus olisi palkata palkkatuella. Luulin että kun haen tähän että saisin piristystä päivään mutta vituttaa entistä enemmän kun en kelpaa töihin.Tää oli tässä.
Ei katti mun juttu.Koira paras.315
Ihanaa, kun voin pitää vapaapäivän huomenna. Tänään sain sormen auki töissä. Voitte kuvitella miltä tuntuu, kuin oltaisiin sahattu sormea. Sen kaltainen liuska oli käsissäni.
Lisää sahaa on tänään, kun meen katsomaan Teksasin moottorisahamurhaajaa.
Laitetaanpa kappaleeksikin sahan soittoa:
Jäin melkein auton alle tänään suojatiellä. Sai keskaristani perään. Jos en olisi takapakkia hiukan ottanut niin olisi töytäissyt mua vähintään.
Vapaa päivää vietellyt. Liikuntaa harrastanut, oli maiseman vaihdosta ja söin toisaalla. Matkalla näin pari peuraa ja joutsenia. Oli ihmettelemistä, kun joutsenet olivat pellolla. Viereisellä pellolla ne peurat oli. Ihan pyörätieltä näin noi. Hyvin ajoitin ulkona olemiset, kun sateilta vältyin. Hyvin syksyiset oltavat ulkona on. Loppupäivä menee laiskasti.
Aloitanpa laiskottelun elokuvalla Teksasin moottorisahamurhaaja 2. Eilen kun tuli katsottua sen ykkönen elokuvateatterissa. Halloweenikin lähenee, että tämä on siihen lämmittelyä. Mitään tilpehöörejä en ostele halloweenia varten.
Mun halloween taitaa mennä ihan kauhukuvien parissa ja löysin korealaisen Oldboy:n halloweeniksi katsottavaksi.
Tuntuu, että monilla on tapana katsoa elokuvia halloweenina vai onko teillä muita suunnitelmia sille ajalle, vai vietättekö sitä ollenkaan? Lapset varmaan ovat innokkaita hauskaa kauhua viettämään?
Olin iltaan asti kotona sitten lähdin lähikauppaan kun jääkaappi tyhjä, ostin vain tarvittavat tuotteet, ei ollut ale kaapissakaan kuin salaatteja. Huomasin ettei ollut k - menu ranskalaisiaan 1 kg pussia, vain pieniä pusseja jotka kalliimpia, meillä on uudet kauppiaat, olen havainnut että ovat vähentäneet edullisia tuotteita. Menen naapurikauppaan jos niitä ei tule takaisin.
Lehdet alkaa varista puista. Kävin lenkillä ja näin pajupensaan, jossa oli suoria, sileitä oksia.
Lapsena kaverini vaari teki niistä meille aina keväällä pajupillit. Vuolemisen kanssa piti olla tarkkana, kun teki koloja ja kuori piti irrottaa hitaasti koputtelemalla, että sen sai ehjänä takaisin. Muistan, miten ne soi. Harmi, jos tämäkin perinne katoaa.
Tein minä pillin pajupuusta...kokeilkaa ensi keväänä lapsen tai lapsenlapsen kanssa.
Reissu meni hyvin ja haudat ovat laitettu kuntoon. Samalla reissulla mummulan (vaikeaa kutsua paikkaa sillä nimellä isovanhempien kuoleman jälkeen) kaappeja järjestellessä löysin vielä vanhaa tavaraa, jota ajattelin myydä. Lähinnä Arabian astioita. Ehkäpä niistä jotain vielä saa. Jokainen summa on kuitenkin tärkeä. Mietin vaan sitä, ettei kirppikselle ole enää kovin paljon myytävää. Olen myynyt niin paljon monien vuosien aikana.
Samalla reissulla ihan mummulan vieressä asuvan kissat kävivät tervehtimässä. Käyn tuolla todella harvoin eli noin pari kertaa vuodessa. Näin mietin kuinka nuo kissat varmasti muistivat minut, kun eivät yleensä tule maukuen vastaan. Toinen varsinkin puski ja kehräsikin mitä ei yleensä tee. Ehkä syynä se, että annan pienen makupalan (makkaraa tms), kun ne käyvät. Ehkäpä muisti siitä minut, kun on sen jälkeen tullut tavallaan pyytämään tuota makupalaa. Äitiini ei kiinnittänyt huomiota, mutta kun itse menin pihalle niin eri meininki. Kivoja kissoja. Emme ostaneet reissulta kovin paljon mitään. Lähinnä ruokaa ja aletuotteita löytyi.
Eilen kävelin taas hevosten ohitse. Eräs niistä hirnui pari kertaa minut nähdessään. Saavat vähän omenaa. Kaunis päivä oli.
Tänään kävin hakemassa lisää taimia alesta. Kolme ruusua ja yhden syreenin. Alennusta yli 30 euroa. Istutan ne huomenna. Vieläkin olisi kiva ostaa jotain, mutta en saa liikaa innostua. Toivon vaan, että ne juurtuisivat ja lähtisivät kasvuun keväällä. Saa nähdä. On ollut hyviä päiviä. Tänään olen ollut ulkona paljon. Löysin sattumalta puolukkaa sen verran, että vispipuuron saan. Pidän aina jotain pussia mukana niin voi lenkillä poimia.
Nyt mä oon katsonut sen yhden mainitseman Hevimpi reissu elokuvan. Oli se aika yliampuva ja vähän väkinäinen. Ihan ok viihdettä, vaikka odotin vähän realistisempaa. Viihteellisyys edellä tehty elokuva.
Kävin tänään kaupassa elokuvan jälkeen ja jokin lapsien välinen episodi oli siellä. Kuulin ohikulkevana, että poliisit ovat tulossa 👮👮
Vaikuttaa siltä, että nykypäivänä ei ole rauhallisia päiviä. Koko aika on jotain hurjisteluja.
Otetaanpa tuosta Hevimpi reissu elokuvasta musiikkia:
Babymetal - Gimme Chocolate!!
Hyvä kun kerroit. Jätän Hevimpi reissun väliin. Biisin kuuntelin.
Hyvin väsynyt. Söin miten söin ja hyvin haluton olo. Mielialat yhtä vuoristorataa. En vain pysty keskittymään mihinkään. Toivottavasti pysyn terveenä ja läheiseni myös. Läheiselläni rahat loppu jo. Kiukutteli siitä minulle, kun ei itse katso miten sitä käyttää. Jos hän jostain saa ylimääräistä, niin heti haaskaa. Mitään ei ole koskaan osannut laittaa pahan päivän varalle.
kävin nevvolassa ja on vähän paha mieli
Hevimpi reissu elokuva on itsellekin tuttu. Joskus tv:sta sattumalta katsoin. Oli minusta ihan ok elokuva kuitenkin. Ehkä vähän sellainen ns hyvä mielen elokuva minusta. Juoneltaan on mitä on. Musiikillinen teema kiinnosti. Katson itse kyllä melko vähän elokuvia näin en osaa niitä sen tarkemmin arvostella.
Itsekin olen huomannut, että ehkäpä tietyllä tavalla jokin on muuttunut. Ihmisten käytös on monesti ikävää. Itsekin todistin reissulla yhdessä kaupassa sitä, kun eräät nuoret nauroivat minua. Ihan selvästi sen huomasi ja osaan melko hyvin huomata nämä tilanteet. Tuntuihan se pahalta hetken ja tavallaan muistui ikäviä kokemuksia mieleen. Tämä jo nuoruuteni liittyen. Tämä onkin yksi syy miksi en viihdy paikoissa missä on paljon ihmisiä. Menee keskittyminen muuhun kuin ostamiseen ja ostosten valintaan. Näin käyn aamuisin ostoksilla. Samalla enhän minä nyt kaikkia ihmisiä jännitä. Eräskin mummu jutteli mukavasti minulle yhdessä kaupassa. Silti nuorisojoukot ovat edelleen itselläni ikävä kohdata. Samalla onhan se monesti ollut tätä ja jos katson omaa elämääni niin olihan se touhu ikävää jo yli 10 vuotta sitten.
Mutta reissullakin päätin etten anna tuon vaikuttaa. Hetken aikaa kurja olo oli ja mietin aina sitä, että yksikin huono kokemus voi tuoda niitä ikäviä muistoja mieleen. Kirjoitinkin kuinka käyn mummulan maisemissa vaan pari kertaa vuodessa. Siihenkin löytyy yksi selitys. Tuo paikkakunta ikävine muistoineen. Se on yksi syy välttää käyntiä tuolla. Toisaalta on myös hyviä muistoja. Silti lopulta elämä tuolla oli hyvin raskasta. Se taas liittyy siihen miksi asun täällä missä asun tänäkin päivänä. Tietyllä tavalla se kaikki määritti elämääni. En ole katkera, mutta näinä aikoina monesti pohtinut elämääni ja tiedostan sen, että nämä asiat ovat hyvin paljon vaikuttaneet ja minulla ei ole kotipaikkaa tai seutua ainakaan niin, että haluaisin sitä "tunnustaa" ja mainostaa. En, vaikka moni ylistäisi paikkaa. Jokaisen kokemus on tietysti omanlaisensa. Luontokin voi olla kaunis, mutta ihmisten käytös vaikuttaa liikaa ja kumoaa sen hyvän.
Pitkästi taas, mutta tuon hyväntuulisen mummula viestin vastapainoksi taas vähän surullisia ajatuksia. Ehkä on hyvä tiedostaa nämä asiat.
Söin tänään jo liikaa, kun alekakun ostin pitkästä aikaa ja piti sitä jälkiruoaksi ottaa. En ole tottunut syömään paljon niin sitten loppuilta pitää paastota.
Jos jotkut luuli, että lähdin laskemaan miinuslaskua Käärijästä niin ei. Käärijän kappale on nimeltään Sex = Money. Mainitsin erittäin tuoreen kappaleen, jotta uusi musiikki tavoittaa kuuntelijoita.
Tämä päivä on ollut ettei ole mitään tapahtunut. Suurimmaksi osaksi olemista ja syömistä. Eikä mitään biisiäkään ole mitä laittaa.