Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4701/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 päivää mahataudissa.Nyt helpottaa.

Vierailija
4702/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivun viisaudenhampaan poistosta. Askartelua ja vähäistä ulkoilua on tullut tehtyä. Huomenna jo kohti lämpöistä ja hiukan kiinteämpää ruokaa kohti. Vispipuuro, jäätelö, jogurttilinjalla maanantaista lähtien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan loppuunpalanut.

Vierailija
4704/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 'vatsatauti' ja 'viisaudenhammas'

Toipumista Teille  :}

Biisi Katri Helenan Katson autiota hiekkarantaa

Vierailija
4705/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tunnin kävelyn ennen enempiä  sateita. Loppupäivä menee varmasti rauhallisemmin. Ehkä lepäilen ja tv:tä katson. Vähän surullinen olo on. Tuntuu monesti silti, etten oikein enää jaksa mitään ikäviä juttuja. Sellainen rauha puuttuu elämästä. Samalla arvostan niitä, jotka eivät kuormita läheisiään ikävillä jutuilla. Ymmärrän kyllä sen, että joskus jokainen saa jakaa näitäkin asioita. Silti jos siitä tulee jatkuva tapa niin on raskasta. Itse olen yrittänyt monet kerrat välttää puhumasta ikäviä asioita. Monet vuodet nuorempanakin kestin vaan kaikkea. Sekin on tietysti eri asia onko edes hyvä puhua mistään sellaisesta ja ottaako toinen edes niitä juttuja hyvin vastaan. Itse huomasin, että on parempi olla puhumatta. Riitoja ja jotain muuta ikävää vaan siitä seurasi.

Kirjoitan usein vanhemmistani. Joku kirjoitti, että heistä pitää päästää irti. Toisaalta jos mietin asiaa niin monesti hekin roikkuvat minussa. Minä aina autan ja selvitän kaiken. Tämä esim jos työpaikalla tulee muutoksia ja jokin netissä tehtävä koulutus yms uudistus niin minä avustan ja autan. Katson, että he pääsevät sivustolle ja osaavat toimia siellä jne. Minun pitäisi tietää miten minnekin sivulle pääsee mitkä tunnukset yms käyvät. Välillä väsyn tähänkin. Heidän pitäisi itse selvittää näitä asioita. Ymmärrän sen, että työpaikat heillä ovat mitä ovat ja vikaa sielläkin, kun eivät neuvo ja huonoa touhua monin tavoin. Samalla voin auttaa, mutta en voi olla vastuussa siitä, että saavat niitä juttuja tehtyä. Nämä asiat nyt vaan mielessä.

Samalla mietin paljon sitä, että joillakin on kyky jättää ne työasiat töihin. Vanhempani eivät pysty siihen. Se sitten kuormittaa minuakin. Isälläni senverran hyvä työpaikka, että se auttaa paljon. Hyvällä tarkoitan sitä, että asiallista kohtelua ja palkat ajallaan sekä saa itsenäisesti tehdä vähän kuin omalla tavallaan hommat. Tärkeintä, että kaikki tulee tehdyksi. Tämä sopii isälleni. Ei välttämättä pärjäisi toisenlaisessa työssä.

Äidilläni taas vaikeuksia töissään. Oikeastaan kaikki pielessä työtuntien ja palkanmaksun yms kanssa. Äitini tekee kyllä työnsä hyvin. Ei ole siitä kiinni ja huolehtii asiosta. Samalla hän on sitten huonolla tuulella vapaa-ajalla. Oikeastaan mitä huonompaa töissä on niin sitä enemmän se näkyy hänessä. Sitten, kun saa lisävuoroja yllättäen niin hänen pitäisi vaan mennä. Välillä keksii jotain puuhaa ja minä taas muistutan, kuinka vähän hänellä on niitä vuoroja ja yritän sanoa, etteivät sitten pyydä enää jos et nyt mene. Näin tuntuu, että äitini töissä käynti alkaa nyt olla liiankin kokonaisvaltainen asia meillä. En kirjoita nyt kaikesta ja esim vanhempieni ikää, mutta monet asiat vaikuttavat. Jos kaikki olisi toisin niin joku varmasti tekisi eri ratkaisuja.Se ei vaan monestikaan mene niin. Näin nämä taloudelliset asiat vaikuttavat. Jotkut ihmiset eivät vanhempanakaan ole taloudellisesti hyvässä tilanteessa. Tämä varsinkin äitiäni koskien.  Helposti putoaa johonkin väliin. Olet jo vanhempi, mutta silti pitäisi pärjätä ja sinnitellä. 

Pahoittelen myös, että kirjoitan tästä aiheesta. Samalla jokainen elää omaa elämäänsä. En halua maalata kuvaa itsestäni, että olen sellainen ihminen joka ns elää vanhempieni kautta. Niin kuin joskus kirjoitin niin monet asiat vaikuttavat ja päätöksiä on täytynyt tehdä sen mukaan. Jokainen toimii tilanteissa niin kuin parhaiten pystyy. Joskus ehkä ymmärrän kaiken paremmin. Joku tekee päätöksiä niin, että hyötyy parhaiten. Joku taas tekee päätöksen sen pohjalta miten pystyy ottaen. kaiken huomioon. 

Vierailija
4706/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivun viisaudenhampaan poistosta. Askartelua ja vähäistä ulkoilua on tullut tehtyä. Huomenna jo kohti lämpöistä ja hiukan kiinteämpää ruokaa kohti. Vispipuuro, jäätelö, jogurttilinjalla maanantaista lähtien. 

Minullakin edessä. Kauanko sanoivat toipumiseen menevän? 

Vierailija
4707/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin edessä. Kauanko sanoivat toipumiseen menevän? 

Kahdessa päivässä mahdollisten kipujen pitäisi hellittää. Pysyvät kyllä hyvin poissa riittävällä särkylääke määrällä. Viikossa viimeistään. Muista myös välttää liikuntaa ja saunomista. Hyvin se menee 👍

Vierailija
4708/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kertomus variksen viisaudesta.

Variksen pesässä oli kolme poikasta. Emovaris kysyi ensimmäiseltä poikaselta:

Kun minä nyt huolehdin sinusta, niin huolehditko sinä minusta, sitten kun olen vanha?

Kyllä huolehdin, vastasi ensimmäinen poikanen.

Silloin emo otti sitä niskasta kiinni ja viskasi alas pesästä. Se putosi kivikkoon ja kuoli.

Emo kysyi toiselta poikaselta:

Kun minä nyt huolehdin sinusta, niin huolehditko sinä minusta, sitten kun olen vanha?

Kyllä huolehdin, vastasi toinen poikanen.

Silloin emo otti sitä niskasta kiinni ja viskasi alas pesästä. Se putosi kivikkoon ja kuoli.

Emo kysyi viimeiseltä poikaselta: 

Kun minä nyt huolehdin sinusta, niin huolehditko sinä minusta, sittenkun olen vanha?

En huolehdi, huolehdin omista poikasistani, vastasi viimeinen poikanen.

Odota siinä, tuon sinulle ruokaa, vastasi emo.

Varis on tunnetusti viisas lintu.

Vierailija
4709/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ihmisillä on viisaudenhampaat? Monella tosi ongelmalliset poistaa, usein vialliset jo puhjetessaan? Tästä vois aloittaa oman ketjun!!!

Oma kokemus:

Muistan opiskeluaikana yhden poiston. Oli bileet samana iltana, kysyin lekurilta, voiko alkoholia ottaa, sanoi: kohtuudella. Loput 3? Ei mitään muistikuvaa, kai poistot mennyt ihan hyvin

Kertokaahan, miten Teillä mennyt?

N63

Vierailija
4710/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni kertomus variksen viisaudesta.

Variksen pesässä oli kolme poikasta. Emovaris kysyi ensimmäiseltä poikaselta:

Kyllä huolehdin, vastasi ensimmäinen poikanen.

Emo kysyi toiselta poikaselta:

Kyllä huolehdin, vastasi toinen poikanen.

Emo kysyi viimeiseltä poikaselta: 

Kun minä nyt huolehdin sinusta, niin huolehditko sinä minusta, sittenkun olen vanha?

En huolehdi, huolehdin omista poikasistani, vastasi viimeinen poikanen.

Odota siinä, tuon sinulle ruokaa, vastasi emo.

Varis on

Näin just. Ihminenkin on tarkoitettu huolehtimaan ennenkaikkea omista jälkeläisistään, ei vanhemmistaan. Tätä kai kirjoituksesi tarkoittikin alleviivata???

Vierailija
4711/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin just. Ihminenkin on tarkoitettu huolehtimaan ennenkaikkea omista jälkeläisistään, ei vanhemmistaan. Tätä kai kirjoituksesi tarkoittikin alleviivata???" 

Ehkä tämä ja tuo "varisviesti" on jokin piikki minulle ja viestiini liittyen, kun kirjoitin vanhemmistani. En tiedä miten kaikki tavallaan nähdään väärin. Jos minä haluan auttaa heitä niin se on väärin. Sitten taas jos minä kirjoitan heistä niin joku näkee, että roikun heissä jne. Mikään ei olisi oikein. Jos hylkäisin heidät niin sittenkin toimisin väärin. Ehkä minun pitää nyt lopettaa kirjoittaminen tästä aiheesta.

Niinkuin joskus totesin niin ei tänne voi koko elämäänsä kirjoittaa. Joku kuten minä olen yleensäkin tyytyväinen, että olen selvinnyt monista asiosta. Elämäni ei ole ollut helppoa tähänkään asti. On ollut vaikeita vuosia. Ehjä en tietyllä tavalla ole ja jotkut kokemukseni vaikuttavat elämääni. Täällä on helppoa antaa neuvoja ja yksinkertaistaa asioita tietämättä kuitenkaan toisesta juuri mitään. Lapsista ei kannata minulle kirjoittaa, kun en ikinä tule niitä saamaan. Olen tehnyt tämän päätöksen jo nuorena. En koe, että minusta olisi äidiksi. Pitää selvittää omat ongelmat ja yrittää selvisi edes itse eteenpäin. 

Vierailija
4712/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin just. Ihminenkin on tarkoitettu huolehtimaan ennenkaikkea omista jälkeläisistään, ei vanhemmistaan. Tätä kai kirjoituksesi tarkoittikin alleviivata???" 

Ehkä tämä ja tuo "varisviesti" on jokin piikki minulle ja viestiini liittyen, kun kirjoitin vanhemmistani. En tiedä miten kaikki tavallaan nähdään väärin. Jos minä haluan auttaa heitä niin se on väärin. Sitten taas jos minä kirjoitan heistä niin joku näkee, että roikun heissä jne. Mikään ei olisi oikein. Jos hylkäisin heidät niin sittenkin toimisin väärin. Ehkä minun pitää nyt lopettaa kirjoittaminen tästä aiheesta.

Niinkuin joskus totesin niin ei tänne voi koko elämäänsä kirjoittaa. Joku kuten minä olen yleensäkin tyytyväinen, että olen selvinnyt monista asiosta. Elämäni ei ole ollut helppoa tähänkään asti. On ollut vaikeita vuosia. Ehjä en tietyllä tavalla ole ja jotkut kokemukseni vaikuttavat elämääni. Täällä on helppoa antaa neuvoja ja yksi

En usko, että varisviesti oli sinuun kohdistettu. Mutta myönnät varmaan, että täällä moni on tavallaan sinusta huolissaan, ihan ystävälliseti. Niinkuin ollaan aiemminkin kirjoitettu...

Kehoitettu Sinua keskittymään omaan elämääsi ja tulevaisuuteesi...

Elämä jatkuu sittenkin, kun vanhempiasi ei enää ole. Miten elät sitten?

Mieti jo ennakkoon

Vierailija
4713/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan haluaa piikitellä kirjoituksillaan. Toisten kirjoituksia luetaan ja ne tuovat mieleen omia muistoja ja kokemuksia. Eihän kukaan kenenkään toisen elämää voi syvällisesti ymmärtää. Jokaisella on oma historiansa ja tavoitteensa. Eivät kaikki kirjoittajat edes pohdi asioita toisten kannalta. Kirjoita vapaasti mistä haluat, älä mieti sitä, mitä muut ajattelevat. He eivät välttämättä ajattele sinua lainkaan. 

Vierailija
4714/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää mutta ulkona nyt myrskyää ja sataa.

Vierailija
4715/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridassa on tiet tukossa, kun ihmiset pakenee Milton-myrskyä. Viidennen luokan hurrikaani, mitä tarkoittaneekin.

Vierailija
4716/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan haluaa piikitellä kirjoituksillaan. Toisten kirjoituksia luetaan ja ne tuovat mieleen omia muistoja ja kokemuksia. Eihän kukaan kenenkään toisen elämää voi syvällisesti ymmärtää. Jokaisella on oma historiansa ja tavoitteensa. Eivät kaikki kirjoittajat edes pohdi asioita toisten kannalta. Kirjoita vapaasti mistä haluat, älä mieti sitä, mitä muut ajattelevat. He eivät välttämättä ajattele sinua lainkaan. 

Näin just, useimmat kirjoittaa omia kuulumisiaan... niistä voi toki ottaa vinkkiä, jos osuu kohdalle

Et mukavaa eloa kaikille!

Vierailija
4717/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Variksia ei voi verrata ihmisiin, eläimiä yleensäkään. Eikä ihmiset ( terveet ) heitä lapsiaan ikkunasta alas, joten omaan arvoonsa tuollaiset typerät eläinsadut.

Ihminen elää niin kuin itse kokee oikeaksi. Muiden on turha neuvoa toiselle miten elää tämä ainut elämänsä. Me voimme surkutella ja sääliä, emme muuta. Tämä aikuinen nuori vanhemmistaan murehtivan, on kirjoituksistaan päätellen tietoinen tilanteestaan, joskin kokee sen kuormittavaksi. Hänen olisi hyvä myös ottaa puheeksi vanhempiensa kanssa oma jaksamisensa, toki joillekin nämä asiat eivät ole helppoja ottaa puheeksi. Jos ihmisellä, niin kuin itsellänikin on tällä hetkellä lähimmät vain lapsuuden perhe, toki silloin se on tärkein ja ainut perhe ja onhan se parempi, kuin ei mitään. Tilanteet muuttuu ja ihmiset vanhenee, turha kuitenkaan surra mitään etukäteen. Minä ainakin pidän tästä vanhemmistaan kirjoittavasta. Hän vaikuttaa vastuuntuntoiselta ja huolehtivalta ihmiseltä. Monia hyviä puolia tullut hänen kirjoituksissaan esille. Itse arvostaisin näitä ominaisuuksia jos palkkaisin jonkun vaikka töihin.

Kirjoita siis kuulumiasi, lyhyesti tai pitkästi.

Vierailija
4718/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Floridassa on tiet tukossa, kun ihmiset pakenee Milton-myrskyä. Viidennen luokan hurrikaani, mitä tarkoittaneekin.

Se tarkoittaa sitä, että puhuri on maksimaalisen kova. Siinä lentää jo Ihmemaa OZ:nkin yli.

Vierailija
4719/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista päivää niska hemmetin kipeä. Vielä matkasin pyörällä kotiin tuolta myrskystä.

Oli kiva, että sain mielenpäällä olevat asiat tänään hoidettua. On nyt mielenrauha, mutta ei kivusta. On sitä päähänkin sattunut tänään. Cpvid vai mikä iskenyt muhun.

Yona - Adam ja Eve

Mulla tulee mieleen Frozen tuosta kappaleesta.

Vierailija
4720/22814 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varisjuttu on multa. Poika on muuttamassa omilleen. Nyt ei saa haikailla, tarvii kannustaa. Joskus tulee kylään. Joskus sitten omien lasten kanssa. Elämän kulku on näin.