Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Sauna lämpiää. En ole pariin viikkoon järjestänyt saunailtaa. Otan löylyt ja juttelen päällimmäiset kuulumiset saunatonttujen kanssa. Sadetta putoaa, vaikka IS:n Supersää ei lupaa tänne muka piskoakaan. Puuttuu vain järvi rannasta, muuten olisi Suomen kesä kaikin osin kohdallaan. Lammella ollaan niin hiljaa...joutsenetkin keräävät voimia Suureen Muuttoon.
Toinen kun menee paskalle niin mä tulin just paskalta. Makoilen nyt taivaan alla ja hetki sitten paljon sudenkorentoja lensi ylitseni. Pari tuntia sitten haikara melkein törmäsi minuun, kun olin järvellä.
Onko muille käynyt näin? Aika odottamattomia tilanteita noi ja tuntuu uskomattomilta.
T: Natura Persona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa aivoon....ollaan mökillä...käytiin kalassa....laitoin ruuan ja leivoin mustikkapiirakan...rupesin siivoamaan....ukko rupesi päiväunilleja käski olla hiljaa.....tein hiljaa siivoushommia tunnin , sitten rupesin imuroimaan...ukko hyppäsi sähköpyörän selkään....Minäluuttusin ja tamppasin kaikki matot.... Ukko on kaikki ajat mökillä, sotkee paikat.....virittelee likaisia vaatteita kuistin kaiteelle, suihkukaapin reunalle, tuoleille.....sitten kysyyminne olet pannut....ja nuhkii, joko ne pestään....olen niin täynnä tuota SIKAA...
Kyllä minuakin ottaisi aivoon tuollainen käytös.
Onneksi mieheni on erilainen, auttelee minua kotitöissä. Kiitollinen olen hänestä.
MInua on aina ihmetyttänyt naisten puheet, että mies auttaa kotitöissä. Jos mies siivoaa sotkunsa ja pyykkää rytkynsä, niin miten se minua auttaa? En minä aikuisen ihmisen puolesta niitä hoitaisi. Tämä pohdiskelu siis yleisellä tasolla, en ota kantaa kenenkään tekemisiin.
En ole saanut mitään aikaiseksi tänään. Kaupassa kävin ja laitoin lakanat pesukoneeseen ja kuivumaan. Kaupan kassan kanssa vaihdoin muutaman sanan, ei muita ihmiskontakteja.
N65
Olin tänään rannalla, oli melkein tyhjä ranta. Oli ihanaa käydä uimassa, nauttia merestä ja auringosta, kuunnella meren liplatusta ja aaltoja kun oli niin rauhallista. Ihmettelen vähän, miksei ihmiset käy rannalla tällaisessa 20 asteen säässä? Tuokin ranta on ollut tupaten täynnä kun on jotain 25 astetta, mutta 20 asteessa ei ketään, vaikka silloinkin on lämmintä varsinkin aurinkoisella säällä. Huomenna tarkoitus mennä torille, toiveena syödä siellä muikkuja ja muurinpohjalettuja. Ylihuomenna on toinen työhaastattelukierros paikkaan, johon todella haluan. Tunnen, että kehossani on nyt jännitystä ja stressiä tuon työpaikka-asian takia, kun jännittää, saanko paikan vai en.
Mies haluaa jättää ja keksii syitä haastaa riitaa tai eristäytyä
Olen surullinen mutta ikuinen optimisti
Vierailija kirjoitti:
Tuli eräs kysymys mieleen, kun luin kissoista kirjoittaneen viestejä. En halua olla töykeä enkä udella asioita. Silti kysyn nyt suoraan, että olivatko nämä viestin sen henkilön kirjoittamia joka päätti muuttaa maaseudun talosta kerrostaloon kaupunkiin. Hänelläkin oli muistaakseni kaksi kissaa ja hän mietti sopeutuvatko nämä kissat kerrostaloon. Ajattelin vain mahtoiko nämä viestit olla häneltä. Samalla en halua arvostella ja loukata ketään. Ymmärrän, että nämä asiat ovat vaikeita. Pahoittelut jos viestini tuottaa surua. Tuli vaan tämä kysymys mieleeni. Samoin ymmärrän päätöksen hyvin ja itselläkin oli koira mitä ei olisi kerrostaloon voinut ajatellakaan. Tämä siis jos kyseessä on tämä henkilö mitä ajattelin. Voi olla, että sekoitan nyt asioita ja tännehän kirjoittaa monia eri ihmisiä. Näin en halua tuottaa surua kenellekään.
Saanko kysyä, mitä sinä ajat takaa tällä viestilläsi? Haluat selville kuka tämä henkilö on ja sitten päästä tuomitsemaan hänet? Seuraavassa viestissäsi esität tosi vakavan tuomion kyseiselle henkilölle, mutta et vastannut kun hän kysyi että mistä olit päätellyt ne asiat, joista syytit ja tuomitsit hänet? Kyllä sinulla on vastuu siitä mitä faktana esität, vaikka siinä samalla valehtelit, koska motiivisi oli vain päästä tuomitsemaan. Onko sinulla ihan varmasti nyt hyvä olla, vai haluatko vielä syyttää lisää, keksimiisi asioihin faktoina nojautuen? Onnea valitsemallasi tiellä.
On ihan täyttä utopiaa, että tällä alustalla ja foorumilla ihmiset olisivat hyväntahtoisia hellanduudeleita.
Pahantahtoisuuden henki voittaa aina.
Sinulle, joka moneen kertaan ihmettelet, miten et melkein voi erottaa milloin teksti on sinun ja milloin jonkun toisen. Et siis tunnista omaa tekstiäsi erilleen muiden teksteistä. Minulla on uutinen: minä erotan sinun tekstisi aina toisten tekstien joukosta. Sinulla on tiettyjä sanoja joita toistelet, kuin myös toistelet ja toistelet sitä että sinä et halua mitään pahaa kenellekään. Ja että miten sinä ymmärrät niin hyvin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
On ihan täyttä utopiaa, että tällä alustalla ja foorumilla ihmiset olisivat hyväntahtoisia hellanduudeleita.
Ei sinun ole mikään pakko pahoittaa mieltäsi foorumilla "hellanduudeleiden" kanssa. Kummallista räksytystä.
Huomenta.Nukuin hyvin kerrankin.Ajattelin kerätä marjoja omasta puskasta ja mennä hoitokoiran kanssa koirakentälle.Näyttää kyllä siltä että kohta sataa.Hyvää päivänjatkoa.
Jaahas, se on nega-jankkaaja päässyt palstalla vauhtiin, etsien keinoja hyökätä ja tuottaa pahaa mieltä. Mietin vain, että mitäköhän elämässäsi on niin huonosti, että päätit täällä purkaa pahaa oloasi...Toivon sydämestäni etenkin Sinulle runsaasti rauhaa ja rakkautta elämääsi, niin voisit itsekin päästä osalliseksi siitä todellisuudesta, että hyväntahtoisia ihmisiä ja aitoa hyvyyttä on oikeasti olemassa. Ja olen huomannut, että kun pyrkii itse kohtelemaan toisia lämpimästi ja lempeän ymmärtäväisesti, saa useimmiten sitä samaa myös takaisin. Kokeile ihmeessä, saatat iloisesti yllättyä! Mitäänhän hyvyys ei maksa, mutta usein siitä saa itselleenkin hyvän mielen kylkiäisenä.
Minun maailmankatsomuksessani hyvä voittaa AINA pahan. Ja aika pitkä kokemus on aiheesta.
Aivan kaikille leppoisaa sunnuntaita ja mukavaa viikon alkua! <3
50+ Mummeli
Hyvän huomenen toivotus täältäkin. Joka aamu on armo uus. 🌻
Vierailija kirjoitti:
Hyvän huomenen toivotus täältäkin. Joka aamu on armo uus. 🌻
Minulla on sängyn yläpuolella taulu jossa lukee tuo "joka aamu on armo uus"
Taitaa kuulua ihmisluontoon tuo, että erimielisyyksiä ja väärinkäsityksiä tulee. Ei oteta niitä liian vakavasti.
Ja sekin on totta, ettei mikään kasva loputtomassa auringonpaisteessa, tarvitaan myös varjoa ja sadetta.
Tänään on kivan viileä päivä. Hyvä lenkkeily- tai marjastussää.
"Saanko kysyä, mitä sinä ajat takaa tällä viestilläsi? Haluat selville kuka tämä henkilö on ja sitten päästä tuomitsemaan hänet? Seuraavassa viestissäsi esität tosi vakavan tuomion kyseiselle henkilölle, mutta et vastannut kun hän kysyi että mistä olit päätellyt ne asiat, joista syytit ja tuomitsit hänet? Kyllä sinulla on vastuu siitä mitä faktana esität, vaikka siinä samalla valehtelit, koska motiivisi oli vain päästä tuomitsemaan. Onko sinulla ihan varmasti nyt hyvä olla, vai haluatko vielä syyttää lisää, keksimiisi asioihin faktoina nojautuen? Onnea valitsemallasi tiellä."
Kirjoitin vaan tämän yhden viestin ja en enää sen jälkeen samasta aiheesta. Ehkä, kun olen ketjua lukenut niin tuli sellainen ajatus, että halusin kysyä asiasta. Se olisi muuten jäänyt mieleeni pyörimään. En samalla kirjoittanut enää muita viestejä tähän liittyen. En viestissäni tuominnut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mitäköhän pahaa mäkin sanoin kommentissani, kun nuolitus jakaantuu kahtia?
Näyttää siltä, että muutaman ihmisen kesken täällä ollaan mukavia keskenään.
Toisille sitten osataan olla tosi inhottavia päänaukomisilla. Pieni kupla pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, joka moneen kertaan ihmettelet, miten et melkein voi erottaa milloin teksti on sinun ja milloin jonkun toisen. Et siis tunnista omaa tekstiäsi erilleen muiden teksteistä. Minulla on uutinen: minä erotan sinun tekstisi aina toisten tekstien joukosta. Sinulla on tiettyjä sanoja joita toistelet, kuin myös toistelet ja toistelet sitä että sinä et halua mitään pahaa kenellekään. Ja että miten sinä ymmärrät niin hyvin kaiken.
Aika pelottavaa jos joku haluaa oikean etsimällä etsiä juuri minun viestini ja tulkita niitä sitten omalla tavallaan. Todellakin tunnistan omat viestini (en minä mikään typerys ole). Monesti näen vaan jonkun toisen viestissä jotain mihin samaistua tai se tuo ajatuksia mieleeni. Sen vuoksi välillä lainaan muiden viestejä. Samalla onhan se inhimillistä, että viestini voivat näyttää tutuilta. Ei kai kukaan voi muuttaa tyyliään joka viestissä, ettei kukaan tunnistaisi niitä.
Joskus saa pelata tosi monta kertaa, että menee läpi. Nyt meni toisella kerralla.