Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Ihan ok kuuluu, iltavuorossa. Olisi ollut tänään yhdet tutun juhlat minne olisin halunnut mennä, mutta en saanut sumplittua työvuoroja. Se vähän harmittaa.
Kävin katsomassa Je'vida-elokuvan, suosittelen todellakin, Suomen lähihistoriaa💕
Sarjoja katsellessa on mennyt tämä viikonloppu. Keksisinpä jotain muuta viikonlopputekemistä!
Mäpäs kävin katsomassa Rosalie elokuvan.
Oli mielestäni hyvä elokuva. Takanani oleva naisrivistö oikein alkoi taputtaa elokuvalle sen päätyttyä. Itse en ymmärrä tuota taputtelua satunnaisessa näytöksessä, kun elokuvan tekijöitä ei ole läsnä. Ranskalainen elokuva. Elokuva kertoo karvaisesta naisesta.
Miten sitä voikaan väsyttää niin paljon, kun mitään rasittavaa en ole tänään tehnyt?
Huomiseksi töihin, että miten sitä sitten jaksaakaan. Miten tämä väsy voi olla niin voimakkaasti läsnä?
Kiitos! Mun lapset ovat ko 29 ja 27. Etenkin tää avoliittolainen 29-vuotias roikkui mussa tosi paljon, ihan kyllästymiseen asti.
Heidän isänsä kuoli, kun olivat ihan pieniä, nuorempi oli vielä vauva.
Olen sanonut kummallekin, ettei mun luona tarvitse vierailla usein, mutta jos tarviin apua johonkin (ehkä 2 krt/vuosi) niin sekin on nyt vanhemmalle vaikeaa. Nuoremmalle ei.
Tää vanhempi avovaimoineen mua askarruttaakin. Voiko olla niin, että tää avovaimo nyt ohjailee pojan käytöstä ja mm hänen sanomisiaan.
Tarkoitan just tätä, että tyttö olis aina töissä, vaikka työpaikka on suljettu. Että saiko ohjeet sanoa näin? Mä en halua alkaa tentata että mitä te mulle valehtelette. Syyn kyllä haluaisin tietää. Se, että valehdellaan, on omituista.
Mulle ei kerrota miksi tyttö lopetti kanssakäymisen ja se loukkaa.
Nuorempi poika lentelee lomille kaveriporukoissa, joka on musta hyvä. Olen sanonutkin, että sulla ei ole kiirettä vakiintua. Ssmaan tapasn minäkin liehuin pitkään.
Mä en siis puhu ikävaiheesta yo-kirjoitusten jälkeen. Kumpikin kävi ylemmän amkin ja ovat olleet töissä jo useamman vuoden.
Tässä ei ole enää mistään siirtymävaiheesta kyse. Mua loukkaa eniten tää mystinen avovaimon käytös. Miksi poika suuttui kun kysyin aiheesta. Siitä ei voi puhua. Miksi?
Tuntuu kummalta että toinen poika on avoliitossa mutta avovaimo ei enää halua nähdä, lähettää näitä terveisiä vain. Nuorempi poika asuu yksin, jo 8. vuotta. Vanhempi 10. vuotta, nyt toisessa avoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä. Taas vaivaa se tuttu tunne. Haluaisin sänkyyn itseäni vanhemman naisen kanssa. M44
Mene mummosi viereen nukkumaan. Oot sairas frigidi.
Hyvää huomenta Sinulle, kerrohan mitä kuuluu
Tämä on ollut hyvinkin mukava ketju, mutta viime aikoina outoa eripuraa ilmenee. Tylyillään toisten kommentteihin ja arvostellaan toisten tekemisiä. Tämän en soisi jatkuvan. Eri mieltä saa toki olla, mutta toivoisin enemmän oman elämän kuulumisia kuin toisten kokemusten lyttäämistä.
Omat kuulumiset tälle päivälle on hyvinkin arkiset: pyykki pyörii (hassu sanonta🤔), laitan lakanat ulos sateenkin uhalla. Sit mustikkaan. Kaupoille, mietin ruokalistaa tälle viikolle. Eilen puoliso grillasi broilerinleikettä puugrillissä, tein raikkaan salaatin, olipa herkullista.
Ai niin, katson perjantaiset Emmerdale-jaksot nyt aamulla
Tavallista arkea, se on parasta
Mukavaa maanantaita kaikille
N63
Tavallinen arki, se on parasta, kuten N63 sanoi.
Minun arkeani ilahdutti, kun mieheni toi minulle muutaman auringonkukan, yksi lempikukistani. Omalla kasvimaalla ne eivät vielä kuki, pituutta ovat kyllä kasvaneet.
Lähdenkin tästä laittamaan pyykit koneeseen.
Mukavaa ja sopuisaa viikkoa kaikille!
Viiminen lomaviikko.
Hyvää kuuluu, lähen kohta ajelemaan äitini ja hänen miehensä luo. Vietän siellä pari tuntia.
Hyvää kuuluu, toinen savuton päivä alkanut aika vähillä mieliteoilla. Päätin toissapäivänä että nyt saa tupruttelu loppua 53 vuoden jälkeen.
Muuten aika menee tietysti penkkiurheillen, pientä puuhastelua välillä kun tulee "ei niin kiinnostava" laji ruutuun.
Nukuin pitkään, söin lounaan kana-riisiä ja nyt juon kahvit ja katon olympialaisia. Kotipäivä.
Kotona asumisesta pitää kirjoittaa, että minulla on tuttuja jotka ovat vielä lähes 30-vuotiaina asuneet kotona. Itsekin asuin hyvin pitkään kotona ja myöhemmin taas yhdessä äitini kanssa. Nykyäänkin olemme päivittäin tekemisissä ja välillä asumme toistemme luona. Nytkin äitini on asunut koko lomansa luonani. Näin tuntuu siltä, että meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Äidilleni on ollut hyvin toivottu asia se, ettei hänen ole aiemmin tarvinnut asua yksin. Minä olen auttanut häntä esim pihatöissä sekä tehnyt ruokaa jne. Meillä on tietysti eri tilanne ja jokainen elää omalla tyylillään.
Minullakin oli joskus nuorempana tarkoitus edetä elämässäni hieman toista tietä. Se kaikki ei vaan onnistunut silloin. Piti edetä toisella tavalla ja kaikki ei tuolloin ollut itsestäni kiinni. Mukana kuvioissa oli myös koirani jota ei kerrostaloon olisi voinut ajatellakaan. Näin, kun sekin piti ottaa huomioon niin ei ihme, että elämäni meni hieman toista rataa niinä vuosina. Joku toinen olisi muuttanut jo silloin johonkin kaupunkiin. Minä taas etsin itselleni ja koiralleni soveltuvaa vuokrakotia. Tuli nämä asiat vaan mieleeni, kun ketjua luin. Tarkoituseni ei ole myöskään arvostella muita.
Ajattelin ruveta syömään terveellisemmin. Olen munkkipossujen ystävä ja suklaatakin menee. Mikän ei voita hyviä leivoskahveja. Tähän tulee muutos (toivon).
Luin, että puolukka vähentää elimistön matalaa tulehdusta. Yllättävä tieto oli, että jäätelö saattaa torjua 2-tyypin diabetesta. Parsa ja kukkakaali taas hellivät maksaa, joka rasvoittuu ylensyömisestä.
Ostin vähärasvaista juustoa, rasvatonta raejuustoa ja rasvatonta kreikkalaista jogurttia. Luulin, että jogurtti olisi hapanta lientä, mutta olikin pehmeän makuista. Mustikoita vaan sekaan.
Tein tomaateista, kurkusta, punasipulista ja raejuustosta salaatin.
Huomenna paistan pannarin ja korvaan sillä munkit.
Laihtuminen ei niinkään ole tavoitteena kuin terveenä pysyminen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen kun menee paskalle niin mä tulin just paskalta. Makoilen nyt taivaan alla ja hetki sitten paljon sudenkorentoja lensi ylitseni. Pari tuntia sitten haikara melkein törmäsi minuun, kun olin järvellä.
Onko muille käynyt näin? Aika odottamattomia tilanteita noi ja tuntuu uskomattomilta.
T: Natura Persona
Luuletko tosiaan, että sinua ei tunnisteta M31? Tule vain ihan reilusti häntä koipien välissä takaisin omalle nimimerkillesi. Kyllä me sut takaisin toivotetaan :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen kun menee paskalle niin mä tulin just paskalta. Makoilen nyt taivaan alla ja hetki sitten paljon sudenkorentoja lensi ylitseni. Pari tuntia sitten haikara melkein törmäsi minuun, kun olin järvellä.
Onko muille käynyt näin? Aika odottamattomia tilanteita noi ja tuntuu uskomattomilta.
Luuletko tosiaan, että sinua ei tunnisteta M31? Tule vain ihan reilusti häntä koipien välissä takaisin omalle nimimerkillesi. Kyllä me sut takaisin toivotetaan :-)
Kokeiletko sä kaikkia samaksi henkilöksi?
Ehkäpä minäkin yritin herätellä joitain tälle palstalle kirjoittelee. Liian vähän on nimimerkin käyttäjiä joten itsekin koitan, mutta väkinäiseltä nimimerkin käyttäminen tuntuu.
Toivottavasti nämä on nyt viimeiset hellepäivät tälle kesälle. On ollut hirvittävän uuvuttavaa kun kämpässä yötä päivää+25-27 astetta. Tuuletin pyörinyt viikkokausia yhteen menoon. Sairaus joka aiheuttaa kovaa uupumusta ja kipuja jo ilman hellettäkin. Nukkuminenkin ollut mitä sattuu vuosikausia.
Nyt vielä huolestuttaa ja surettaa lapsenlapsen päiväkodin aloittaminen. On ujo ja herkkä pieni parivuotias. Voi kun voisin auttaa.
Ensimmäinen työpäivä onnistuneesti takana. Hyvin meni, vaikka aamulla olikin aikamoinen vastustus kesäloman loppumisesta. Hyvä vire töistä lähtiessä kuitenkin. Tästä se taas lähtee! 💪
Pienin lapsenlapsi oppi tekemään lentosuukkoja. Ei voi olla söpömpää!
Hyvä ystävä kävi pitkästä aikaa kylässä. Olipa mukava jutella ja vaihtaa kuulumisia. Liikutuksen kyyneliltäkään ei vältytty. Äärimmäinen arvokkaita hetkiä tällaiset.
Mukavaa viikkoa kaikille!
50+ Mummeli
Kritiikkikeskusteluun lisäisin työelämäpuolelle, että asiallistakaan palautetta ei moni pysty vastaanottamaan, vaan alkaa kostaa. Vaikea tilanne esimiehille ja asiakkaille.
Taustalla taitaa olla itsetunto-ongelma, ei kestetä minkäänlaista arvostelua, kun minä on niin hauras. Jotain tukea ehkä tarvittaisiin, mutta pystyisikö he vastaanottamaan.