Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Aikansa kutakin. Syksy saapuu, halusimme tai emme. Haikeat kuulumiset, kun ystävä päätti lähteä toiseen suuntaan. Epäenerginen olo, kun on koko kesän ajatellut vain häntä ja sitä, että oliko se nyt tässä.
Taidan minäkin pitää taukoa kirjoittelussa. Yksinäisyyttäni olen tänne pieniä juttuja kirjoittanut muun muassa luontohavainnoistani ja marjastussaaliistani. Tauko on hyvä myös mieleni kannalta, koska hyvää ei varsinaisesti itselleni ole aikoihin kuulunut. En halua niitä tänne vatvoa, koska kun kirjoitan asian, silloin se myös vahvemmin todentuu mielessäni. Saitteko kiinni? No, ei haittaa jos ette.
Kuten jo kerran aiemmin täällä kirjoitin, toivoisin, että voisin kirjoittaa joskus jotain aivan toisenlaisissa tunnelmissa. Kiitollisena kuitenkin nyt jokaisesta päivästä ja olen iloinen, ettei päätä ole särkenyt nyt.
Pitäkää juttu asiallisena 👍
Taas itkeskelly koko päivän salaa lapsilta. Tilillä 6€ rahaa. En pystynyt ostamaan ruokaa tänään. Että tämmöstä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jatka kirjoittelua. Täällä on niin inhottavia ihmisiä, että mitään en enää kerro. Puhun yleisesti ottaen jokaisen ketjun trolleista.
En edelleenkään tiedä oliko laiturin alla eläimiä. Mulla on avartuneet näkemykset tästä vauva.fi:stä. Enkä tykkää, kun mua nimitellään höpsöksi. Oon vähän muuttunut ihminen. Tää oli nyt tässä.
M31
Minusta tämä on silti mukava ketju. En itse ole ainakaan saanut mitään ilkeilyä tässö ketjussa. Sen takia minusta tänne on mukavaa kirjoittaa. Joskus kirjoitan jonkin ihan tylsänkin viestin ja myöhemmin huomaan, että joku on siihenkin kommentoinut jotain mukavaa tms. Näin en voi valittaa. Tietysti tämä on vain oma näkökantani. En halua arvostella muita. Samoin jos mietin omaa kirjoittelua tänne niin aiemmin oli enemmän kivoja ketjuja. Joskus ennen koronaa ehkä. Sitten hiljaisempaa. Aloitin kirjoittelun joskus vuoden 2017 lopulla ollessani paljon nuorempi.
Tänne voi jokainen kirjoittaa, jos jaksaa ja haluaa. Itsekin välillä kirjoitan ja luen mielelläni muiden kuulumisia ja mietteitä. Monesti niistä saa ajattelemisen aihetta itselle, joskus kommentoin, usein peukku riittää. Ketjun henki on mielestäni ollut hyvä.
Nyt ei tämän enempää, kun uni alkaa painaa silmiä.
Iltalauluna mielessä soi Armaan läheisyys.
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin 💚
"Taidan minäkin pitää taukoa kirjoittelussa. Yksinäisyyttäni olen tänne pieniä juttuja kirjoittanut muun muassa luontohavainnoistani ja marjastussaaliistani."
Ymmärrän, että varmasti monelle voi tehdä tauko hyvää ja ymmärrän senkin, että monet eivät hakua kirjoittaa liikaa surullisista jutuista. Minäkin olen yksinäisyyteni takia myös kirjoittanut. Ehkäkä ajatuksia purkaakseni sekä iloisempia, että monesti surullisia asioita. Minulle kirjoittaminen on jokin keino käsitellä elämääni. Tälläinen ketju on hyvä siihenkin ja ainoita mihin täällä voi kirjoittaa vapaasti mitä kuuluu. Toivon silti, että moni jäisi. Itsekin yritän raapustaa edes jotain melko tavanomaisista päivistäni. Monesti se on vaan sitä saman toistoa.
Tänään oli välipäivä marjastukseen. Pakastin on melkein täynnä ja toiseen mahtuisi vielä. Varmasti käyn vielä muutamia kertoja marjassa. Kävelin tänään sitten tuplamäärän eiliseen nähden. Hevoset eivät tulleet katsomaan. Söivät kaukana laitumella. Näin pari päivää sitten ilmeisesti kaksi hirveä rypsipellolla. Olivat vaan melko kaukana ja lähtivät sitten metsään päin.
Muuten olen yrittänyt miettiä kirppistavaraa, mutta ei enää löydy oikein mitään myytävää. Pidän silti vielä paikan jonkin aikaa, kun tuottoa tulee kuitenkin. Pitäisi mennä sinne järjestelemään pöytä taas ja kauppaankin. Rahat lopussa itselläkin ja pakastin pelastaa. Silloin ei ehkä edes tee mieli ostaa mitään, kun kaikki tuntuu olevan liikaa. Silti tarvitsisi joitakin juttuja kuitenkin. Muuten hyvin tavallista. Olympialaisia yritän edes hieman katsoa. Joskus katsoin lähes kaikki lajit alusta loppuun. Nyt valikoiden ja paljon vähemmän.
Loppuun yksi biisi taas vaihteeksi. Tuntuu vaan kun kirjoitan sen niin tunnen itseni joksikin puolet nuoremmaksi taas. En ole musiikin suhteen paljon muuttunut aikuisenakaan. En tiedä mitä ajatella siitä. Samalla olo on ihan ok nytkin, mutta biisin teema sitä tuttua.
For My Pain - Too sad to live
Tulin vain sen sanomaan vielä, että en haistatellut teille mukaville ihmisille, jotka oikeasti tarkoittavat mukavaa. Tässä alkaa olo olla kireä. Hyvin ikäviä asioita tulee tapahtumaan, mutta hyvin ikävistä asioista en halua tänne puhua.
Se on moro ja hyvästit.
Viimeinen biisini eli korvamatoni:
Celine Dion - Ashes
M31
Harmi. Sinun kuulumisiasi oli mukava lueskella
En oikein tiedä.. Parisuhde kuralla ollut jo vuosia. Mies juo. Läheisyyttä ei ole ollut lasten saannin jälkeen. Seksi on miehen läheisyys. Sitäkään ei enää ole, kun en halua häntä. Viinalle haisevaa oksettavaa ihmistä. Lapset yläasteella. Teinit itsenäistyy..viettää aikaa enemmän kavereidensa kanssa. Olen yksinäinen surullinen/masentunut. Rahaa ei ole mihinkään.. lainaa siitäkin edestä. En voi lähteä eikä taloa myydä ilman tappiota.. Koetan liikkua, harrastaa.. Silti lihava ja alakuloinen. Ei ystäviä. No hope.
Hei Kaikille,
ymmärrän toki, jos joku haluaa taukoa pitää tai lopettaa kokonaan. Vapaaehtoisestihan täällä ollaan. On vaan ollut niin mukavaa, kun vakkareitakin on kertynyt ja niin eri ikäisiä kirjoittajia.
Jännä ilmiö tuo, että joitain helpottaa kirjoittaa vaikeista asioista ja murheista, toisilla tulee entistä huonompaa oloa, niin erilaisia ollaan.
Itse olen vähän haikeana ajatellut näitä kuolleita läheisiä, kun aika nuorena tapahtui nuo. Ehtoopuolella olen itsekin, vaikka sydän käy rippikoulua😉. Eihän sitä koskaan voi tietää... siispä yritän tehdä tavan arjestakin mukavaa. Nyt, kun sataa, pistän imurin laulamaan, haen kaupasta pakastepizzan ja korkkaan keskioluen kyytipojaksi... mustikkaan sit poudalla. Puoliso reissussa, palaa huomenna...
Kepeää keskiviikkoa
N63
M31,
Voimia Sinulle, kun ikäviä tapahtuu🌻🌻🌻
N63
Ja Sinulle kanssa, joka painiskelet vaikeassa liitossa🥀🌹🌺
Surettaa lapsettomuus.
tuntuu että miten sitä elämää jaksaa vielä 40 vuotta ja miksi juuri mun kohdalle piti osua tällainen arpa. Se on elämää, ymmärrän sen. Saa se silti välillä surettaa. Tänään surettaa . Huomenna on uusi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa lapsettomuus.
tuntuu että miten sitä elämää jaksaa vielä 40 vuotta ja miksi juuri mun kohdalle piti osua tällainen arpa. Se on elämää, ymmärrän sen. Saa se silti välillä surettaa. Tänään surettaa . Huomenna on uusi päivä.
No tämä on ihmiselämän suuria murheita, lähipiirissä meilläkin
Voimia Sinulle, valoisaa mieltä🥀
N63
Vierailija kirjoitti:
Surettaa lapsettomuus.
Hei sinä lapseton, kyllä lapsettomuutta saa surra ja pitääkin surra. Alussa suru tuntui raskaalta, mutta helpotti vuosien ja vuosikymmenten aikana. Kyllä itku voi tulla vuosikymmenten jälkeenkin, suru muuttaa muotoaan eri ikäkausina.
Elämä voi olla rikasta ilman omia lapsiakin. Onneksi omassa elämässäni on ollut ja on edelleen ns. lainalapsia, mm. monta kummilasta, joiden elämässä saan olla mukana niin paljon kuin haluan. He ovat tuoneet ja tuovat edelleen iloa elämääni, joskus huoltakin.
Kaikkea hyvää Sinulle elämääsi!
Ihan hyvä ajatus pitää taukoa välillä, jos siltä tuntuu. Sitten jos mieli muuttuu voi palata taas.
Luulen, että aika monet tekevät niin.
Talomme etupihalla oli aamulla pieni linnunpoika. Ei vielä sulkia kunnolla siivissä, vasta rangat. Ei siis pysty lentämään. Hyppi edestakaisin ja piipitti hädissään. Isoja puita vieressä, ehkä pudonnut pesästä. Se ei taida lähteä syksyllä muuttomatkalle.
Tänään olin väsynyt, katsoin tv, kaupassa kävin iltapäivällä, se vähän piristi. En tehnyt mitään mainittavaa.
Ihana sateenropina ja viilennyt ilma tuudittaa uneen uupuneen
Kauniita unia ja oman kullan kuvia💕
Mietin vaan...
Ne, jotka pitää ketjulla taukoa, luetteko kaikki kertyneet kommentit vai vaan viimeisemmät???
Mä laitoin tuon viestin 3681 ja ajattelin kyllä lukea viestejä päivittäin, mutta kirjoittelussa tulee taukoa. Kunhan saan muita asioita hoidettua pois painamasta mieltä, voin taas laittaa kuulumisia.
Mä en jatka kirjoittelua. Täällä on niin inhottavia ihmisiä, että mitään en enää kerro. Puhun yleisesti ottaen jokaisen ketjun trolleista.
En edelleenkään tiedä oliko laiturin alla eläimiä. Mulla on avartuneet näkemykset tästä vauva.fi:stä. Enkä tykkää, kun mua nimitellään höpsöksi. Oon vähän muuttunut ihminen. Tää oli nyt tässä.
M31