Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2861/24139 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjuuden Kuningas - Tuomari Nurmio

Oi ihana Tuomari Nurmio: Punainen planeetta, tätä hoilattiin Maatalousoppilaitoksessa

Navetan piika, kikattaa liikaa

Nukahtaa heti, jossei sitä kutiteta

Pikku julmuri💕

Vierailija
2862/24139 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helle päivä, istutin pelragoniaa, lobeliaa, orvokkia. Kylvin Tagetesta ja Papaveria... ihana päivä. Kastelukannulla käyttöä. Aurinko hehkui niin kuumana, piti vetäytyä varjoon. Puutarhurin opinnot ei kaduta, EU:n myötä työt väheni.

Toivottavasti Kaikilla on Mukavaa kesän alkua, M31 onko kesäloman suunnitelmat ok?

N63

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/24139 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään isolla kirkolla ja kävelin torin vilinässä. Hellepäivä, ihmisiä istuskeli torikahviloissa. Join jätskikahvit ja juttelin samassa pöydässä istuvan keski-ikäisen pariskunnan kanssa heidän kesäsuunnitelmistaan. Paljon kesätapahtumia luvassa. Tuli mieleen Pori Jazz, jossa nuorena kävin ja sitten viimeinen Jurassic Rock, jossa näin Apulannan konsertin. Se teki vaikutuksen pimenevässä elokuun yössä, tyyliin Anna mulle piiskaa.

Vierailija
2864/24139 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa helle päivä, istutin pelragoniaa, lobeliaa, orvokkia. Kylvin Tagetesta ja Papaveria... ihana päivä. Kastelukannulla käyttöä. Aurinko hehkui niin kuumana, piti vetäytyä varjoon. Puutarhurin opinnot ei kaduta, EU:n myötä työt väheni.

Toivottavasti Kaikilla on Mukavaa kesän alkua, M31 onko kesäloman suunnitelmat ok?

N63

Ei tietoakaan mistään lomista. Mä oon aloittanut frisbee kauteni ja sitä tuun harrastamaan työpäivien jälkeen. Mä en tiennytkään, että ihan kotini lähellä on yksi 9-väylänen frisbeegolfrata. Kävin tänään ekaa kertaa sillä radalla. Sain etsiäkin yhtä kiekkoani tunnin verran, kunnes löysin sen melkein korin vierestä. Sain vuoden ensimmäiset hyttysten puremat siellä. 

Tuli työpäivän jälkeen vähän siivottua kotianikin. Tuntuu nyt kotinikin vähän viihtyisemmältä.

Tulee huomisestakin tapahtumarikas päivä. 

Hygen keskustassakin tuli käytyä ja olipa siellä paljon mustiin pukeutuneita ympäri keskustaa. Vähän kuulinkin Steelfestin musaa, sillä sen tapahtuman jäseniähän ne ovat. Musa kuuluu kauppakeskus Willan pihaan asti. Harmi, kun itselläni ei ole mitään lippuja mihinkään rock tapahtumiin tänä vuonna. Rockfest olisi ollut enemmän makuuni, mutta sitä ei järjestetä tänä vuonna.

M31

Vierailija
2865/24139 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä koko päivän. Väsyttää toi kuumuus. Otin aurinkoa partsilla ehkä puoli tuntia. Jalat kipeät, myös jalkapohjat. Todettiin pari viikkoa sitten diabeteksen esiaste ja sain lääkitystä kyllä mutta ehkä ottaa aikansa ennenkuin toimii. Jalkapohjien kipu ja tuntemukset johtuvat diabeteksesta.

Harmittaa toi diabetesasia. Lääkäri jahtasi noin 10 vuotta mulle sitä, mutta arvot ei ihan täyttyneet vaikka rajoilla ollaan jatkuvasti. Siitä tuli sellainen kivireki mulle, että eikö nyt se alakaan. Aina vähän varpaisillani. Arvoja mitataan niinkuin tyhjään. Nytkin taas - voisitko laihduttaa. Menin hiljaiseksi.

Oon laihduttanut koko ikäni ja vielä vaan eläkkeelläkin pitäis. Kilpparivajis on jo. Ja refluksitauti. Sitten yhtäkkiä kysyy mitä mieltä olen Ozempicistä. Ei ollut siitä puhunut koskaan mulle enkä mä ollut  kinunnut laihdutuslääkkeitä. Sanoi että joo, Ozempic toimii ruokahalun hillitsijänä ja alentaa veren sokeriarvoja. Suolistohormoonia. Eli napakymppi mulle.

Mutta - hän sanoi että kallista on. En ollut kysellyt hintoja. Sanoin että antaa tulla vain ja ihme kyllä kirjoitti sitä. Nyppii, kun mun raha-asiatkin ovat nähtävästi lääkärin päätettävissä. En ole mikään sossutapaus. Ei mua tarvitse holhota. Jos on kiloja niin automaattisesti olet joku typerys ja sossutapaus, jota pitää hinata eteenpäin jonkun muun. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Kroppa ei ole toiminut ruokavaliosta ja liikunnasta huolimatta. Leimaudun veteläksi liikkumattomaksi pullanmussuttajaksi, jota en ole.

Ozempic on vasta alussa, mutta huomaan jo vaikutuksia. Sitäkö kropasta on puuttunut aina - suolistohormoonia? Lapsesta asti olen syönyt vähän, silti lihoan. Tuo nostattaa negatiivisia tunteita. Ihmiset - lääkäritkin - ajattelevat, että kyllä sulla on suklaavarasto sängyn vieressä. Että älä huijaa. Mahdatko edes tietää että suklaa on pelkkää hiilaria ja rasvaa! Vähättely satuttaa.

Joo, eilen kävin ostamassa partsikukkia, jotka istutin tänään. Niinkuin aina jos en liiku ulkona, alkaa päässä kiertää vanhoja pahoja muistoja. Niin tänäänkin.

Väärinkohtelua, mitätöintiä, aiheetonta naureskelua. Näitä lapsesta saakka. Kirjoitin vihkoon lauseita tästä, se yleensä auttaa mut tänään ei. Ehkä alkaa helpottaa.

Huomenna ulkoilen jo aamusta, päivällä on niin kuuma. Olen jo eläkkeellä ja kuumuus tuntuukin pahemmalta kuin aikaisemmin.

Vierailija
2866/24139 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasteltu.

Mies on komea.

Kiihkeä ja kestävä.

Vierailija
2867/24139 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nukkunut viime yönä ollenkaan. Ihan liian kuuma oli ja ihan tajuton hikoilu, vaikka ikkuna ja parvekkeen ovi ovat auki.

Eilen tuli räjähtävää liikuntaa harrastettua ja siitä varmaan kroppani taisi mennä ihan sekaisin. 

Elikkäs aika huonosti tuli aamusella nukuttua. Puolikuudelta taisin saada vasta unenpäästä kiinni.

Mitä sitä tänään tekisinkään?

Vierailija
2868/24139 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärinkohtelua, mitätöintiä, aiheetonta naureskelua. Näitä lapsesta saakka. Kirjoitin vihkoon lauseita tästä, se yleensä auttaa mut tänään ei. Ehkä alkaa helpottaa." 

Tuttua minullekin. Mietin, että kumpa elämä olisi jokin peli missä voisi aloittaa alusta. Tietysti on uusia alkuja, mutta samalla kannat sitä elettyä elämää mukanasi. Sitä en meinaa kestää ja eletty elämä määrittelee kaikkea. Samalla en vaan siedä enää ihmisiä. Aina tulee jotain uutta ikävää ihmisiin liittyen. En voi tänne koko elämääni kirjoittaa. Silti monesti mietin, että miksi minulla on tälläinen tie ja miksi kaikki menikin näin. En mielestäni ole ansainnut tätä kaikkea ikävää. Kiusaamisella on suuri vaikutus toisten elämään. Jokaisen pitäisi miettiä sanojaan. Samalla tietysti jokainen sanoo, että älä vello surussa yms. Itsekin yritän aina katsoa eteenpäin, mutta ei se useinkaan auta. Elän ja sinnittelen. Tänäänkin mietin, että todella kaunis päivä. Hetken tunnen iloa. 

Vierailija
2869/24139 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mieli vieläkin siitä, että keksin kysyä aikuisia poikiani seurakseni äitienpäiväristeilylle, siis illalliselle. Meillä oli hauskaa! Keksittiin yksi hauska pelleily, joka jatkui läpi koko risteilyn. En oikeastaan tiennytkään, että mulla on noin skarppeja ja hauskoja jälkeläisiä.

Pojat on olleet mulle tärkeintä koko elämässä ja olin aina tasapuolinen heitä kohtaan siksi että minut poljettiin ja nujerrettiin lapsuudenperheessäni. Olin aina jonon viimeisenä, oli kyse mistä vain. Päätin lapsena, että minä en kierrätä tuota käytöstä. Onnistuin ja kasvatin kaksi upeaa aikuista!

Vierailija
2870/24139 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväinen päivä maalla, narsissit hehkuu, joen varrella rentukoita, pellolla käyskentelee tuttu kurkipariskunta, tuomi ja kirsikkapuu pian kukassa. Raivasin pois talvella kuolleen ruusupensaan.

Vierailija
2871/24139 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin syömässä, kirppiksillä ja kaupoilla. 

Kävin myös elokuvissa katsomassa IF leffan ja fribaamassa. Kuulin tänäänkin "Mmrrrgghh" -huutoa Steelfesteiltä, kun menin sen läheisyydestä ohi. On jotenkin virkistävää nähdä gootteja katukuvassa. Tylsäksi muuttuu, kun heitä ei enää nää. No, enpä mä niitä oo nähnyt kuin vain hetken viime päivinä. 

Sekin on todella virkistävää, kun vaihtelee näitä frisbeeratoja. Vielä on lemppari ratani vielä heittämättä tänä vuonna ja se on Ryttylän Ykslammin rata.

Edes takas, sinne ja tänne, lyhyttä ja pitkää matkaa tänään kuljettu.

Kaikenlaista sitä kerkee päivän aikana tekee. Oon kerennyt makoilee himassanikin ja sitä teen nytkin. Vielä leffan vuoro tähän hetkeen ja sitä ennen suihkussa käynti metsäseikkailun (friban) jäljiltä. Aika lämpimiä päiviä nyt on. 

M31

Vierailija
2872/24139 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä paha saa joskus palkkansa. Yritän uskoa siihen. Itse en voisi puhua muista pahaa ja kestäisi sitä jos olisin ollut ikävä muita kohtaan. Moni näköjään kestää sen tunteen hyvin.Toivossa on hyvä elää, että jotkut ihmisetkin oppisivat joskus sen, että toimivat väärin. Tai sitten opettavat vielä ikävästi lapsensakin siihen ilkeyteen muita kohtaan. Joskus mietin miten paljon helpommalla olisin päässyt ilman eräitä ihmisiä. Voisin paljon paremmin nyt. Näihin ajatuksiin. En kirjoita tästä nyt enää. Mietin vaan elämääni ja tuli tämä kaikki mieleen. Ihmisillä on niin iso vaikutus toisten elämään. Ehkäpä on niitä, jotka kestävät kaiken. Pahankin. Kaikki eivät meinaa kestää. Ainakaan kaikkea. 

Vierailija
2873/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kommenttianne, toisilla on raskaampaa, toiset ulkoilee, urheilee. Monet luontokuvaukset on mukavat lukea. Kävin eilen lapsuuskodissamme, sielä kukkii ne samat narsissit, mitkä muistan lapsuudesta, tuoksuvat Actaeat. Kiva käydä siellä, näin myös naapurin tätiä. Tuttu syntymästäni saakka. Vähän haikeaakin.

Täällä kotona yhdet narsissit pääsi melkein salaa täyteen kukkaansa, se huono puoli näistä hellekeleistä on, että sipulikukat kukkivat äkkiä ohi. Ekat narsissit kesti viikkoja, kun oli viileämpää.

Heleää Helluntaita Kaikille

N63

Vierailija
2874/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävimme nostamassa katiskat maalle. Sen verran saatiin ahvenia, että illaksi paistan niitä pannulla ruoaksi.

Pyörälenkin tein aamulla, kun oli vielä raikasta ennen hellettä.

Kylvin samettikukan siemeniä suoraan ruukkuihin, en siis kasvattanut ensin taimiksi. Sisareni viime kesänä oli tehnyt näin ja ne kukkivat valtavasti.  Niistä kukista oli nämä siemenet.  Mielenkiinnolla odotan miten käy.

Yhdelle ystävälleni kirjoitin perinteisen paperisen kirjeen ja mietin kirjoitanko vielä toisellekin.

Hyvää helluntaita kaikille!

Vierailija
2875/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kävimme nostamassa katiskat maalle. Sen verran saatiin ahvenia, että illaksi paistan niitä pannulla ruoaksi.

Pyörälenkin tein aamulla, kun oli vielä raikasta ennen hellettä.

Kylvin samettikukan siemeniä suoraan ruukkuihin, en siis kasvattanut ensin taimiksi. Sisareni viime kesänä oli tehnyt näin ja ne kukkivat valtavasti.  Niistä kukista oli nämä siemenet.  Mielenkiinnolla odotan miten käy.

Yhdelle ystävälleni kirjoitin perinteisen paperisen kirjeen ja mietin kirjoitanko vielä toisellekin.

Hyvää helluntaita kaikille!

Toi samettikukkien kylvöjuttu on oiva idea. Mulla ainaski kukkii vähän myöhemmin kuin muut kesäkukat. Siis kiva väriläiskä sit syyskesällä. Kirjeet on parhautta🤔

Vierailija
2876/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli noista festariaiheisista viesteistä mieleen, kun olin joskus 15-vuotiaana kesällä Helsingissä käymässä. Siellä sattui olemaan Tuska-festarit silloin ja niinpä  katukuvassa lukuisia tummiinpukeutuneita tyyppejä. Monilla pojilla ja miehillä pitkät hiukset. Itselle se oli mieluinen näky ja oli mukavaa nähdä niin paljon sen tyylistä porukkaa. Itse olen aina pitänyt pitkästä hiuksista miehillä ja toisaalta tuon tyylinen musiikki on kiinnostanut. En toisaalta vielä noin nuorena niin paljon kuunnellut metallia. Myöhemmin enemmänkin. No kuitenkin oli siis mukavaa nähdä tuon tyylisiä ihmisiä ja silloin mietin, että minunkin pitää joskus mennä johonkin tuollaiseen. En vaan vieläkään ole mennyt.

Tuosta reissusta jäi mieleeni eräs poika, jonka näin Lintsillä seurueensa kanssa. Tyypit puhuivat kuinka olivat tulleet kaukaa Helsinkiin ja kuulin sen. En silti puhunut hänelle  mitään ja tuskin hän ehkä edes huomasi minua kunnolla. Silti muistan vaan sen, kun hän meni yhteen laitteeseen ja minä katselin häntä varmaan koko sen ajan, kun siellä oli. Ihastuin häneen jotenkin heti. Hän jatkoi sitten matkaansa muualle. Myöhemmin kävelin mukanani olleen henkilön kanssa kaduilla ihan muualla niin hyvin samannäköinen tyyppi kuin hän käveli vastaan ja hymyili minulle. Itsellä oli vaan mennyt jotain roskia silmiin juuri ennen sitä  ja silmiäni pyyhkien en edes nähnyt ihan tarkasti. Yritin vaan kysellä mukanani olleelta, että oliko se se sama tyyppi. Ehkäpä oli ja luulen niin, kun hän näytti samalta, mutta mietin vaan miksi oli tuolloin yksin. Tämä jäi vaivaamaan mieltäni ja oikeasti olisi tehnyt mieli kysyä, että olitko sinä Lintsillä päivää aiemmin. Hän vaan ylitti tien nopeasti ja jäi bussipysäkille, enkä minä tietenkään olisi uskaltanut lähestyä häntä. Oli minua vuosia varmasti  vanhempikin.

No kuitenkin hän jäi mieleeni pitkäksi aikaa. Nolointa en se etten vieläkään ja koskaan voi tietää oliko se sama tyyppi vai kaksoisolento. No kuitenkin niin tai näin hän tai he jäivät mieleeni ja tuo eräs viesti toi tämän muiston mieleeni. Olisi kiva palata siihen hetkeen. Olin onnellinen silloin. Terveisiä sinulle tuntematon.

Aiheestakin jo ohi, mutta tuli niin tämä kaikki mieleeni. 

Vierailija
2877/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen pitää vielä lisätä se, että oli varmasti metallimusiikkia kuunteleva ja olivat kuulemani mukaan tulleet Tuskan takia sinne myös juuri silloin. Hänellä sellaiset olkapäiden yli  ulottuvat mustaksi värjätyt hiukset silloin. Voi kuinka voisi palata tuohon hetkeen. Olin niin onnellinen silloin. 

Vierailija
2878/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän N63 eilen tiesi mun olevan linjoilla, kun en ole tänne viikkoon kirjoitellut?

Tuntuu jotenkin vaikealta ja pitkältä päivältä. Fribaamisessa meni hermot, kun avausheitot ei lennä, puttaamiset ei onnistuneet, kolisi puihin ja hukkui kiekko puoleksi tunniksi. Aurinkokin vaikutti keskittymiseeni.

Istuskelin yhdellä penkillä keskustassa syöden jäätelöä ja juoden vadelmalimonadia fribaamisen jälkeen.

Kylläpä mieliala muuttui paremmaks kun Youtuben automaattisyötöstä alkoi soimaan Belinda Carlisle - Heaven is a place on earth. Tuossa biisissä on taikaa, sillä se sai mieleni täysin muuttumaan toisenlaiseen moodiin.

Ai, ai taas tuli mainittua jokin biisi. Nyt jotkut suuttuvat mulle aivan täysin.

Kiva muuten, jos sulla yhdellä avautui muisto mun aikaisemmasta kommentista.

M31

Vierailija
2879/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai, ai taas tuli mainittua jokin biisi. Nyt jotkut suuttuvat mulle aivan täysin.

Kiva muuten, jos sulla yhdellä avautui muisto mun aikaisemmasta kommentista.

M31"

Kiva vaan, että mainitset biisejä. Minulla on musiikin kuuntelu jäänyt vähälle. Ehkäkä, kun aikaa on niin yritän taas löytää uutta kuunneltavaa. 

Tuo muisto iski kyllä mieleeni heti. Kuin olisin aikakoneella matkustanut siihen hetkeen. Aikaa on kulunut tuostakin jo niin paljon. Ei ikinä tiedä miten elämä menee. Minäkin odotin silloin jotain parempaa muutosta elämääni. Olin onnellinen. Ei sitä muutosta  tullutkaan.Niin vaihtelevaa kaikki on. Kuitenkin tuo muisto on jäänyt mieleeni. Aina välillä palaa ajatuksiin. 

Vierailija
2880/24139 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suututetaanpas sitten kunnolla jotkut, kun laitan päivän musiikkini, jos löytäisit siitä jotain kuunneltavaa:

- Boney M - Rivers of Babylon

- Village People - Y.M.C.A

- O-Zone - Dragostea Din Tei

- Daft Punk - Digital Love

- Patrice Rushen - Forget Me Nots

- ABBA - Gimme Gimme Gimme (A Man After Midnight)

- Van Halen - Jump

- Mike Oldfield ft. Maggie Reilly - Moonlight Shadow

- Sandra - Everlasting Love

- Blondie - Tide is High

- 8-bit Misfits - The Bare Necessities

- Patu ja Sen Kaveri - Saunan jälkeen

M31

Ketju on lukittu.