Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Nyt hyvää, kiitos. Olen lepäillyt ja tehnyt kana-couscous -pataa, joka on ihan hyvää. Sitä ennen salaattia. Join kahvia ja söin mangojäätelöä. Pesin ja imuroin lattiat ja nyt on toinen pyykkikoneellinen pyörimässä. Aion tehdä itselleni pienen jalkahoidon illalla.
Odotan sunnuntaita, kun lähdemme kolmeen pekkaan illallisristeilylle. En ole jaksanut matkustella viime vuosina ja haluan elvyttää matkustelun. En usko että ostan laivalta juuri mitään. En tarvitse mitään enkä juo viinaa enää.
Eilen kuohui. Vein autoni korjaamoon, jota pitävät ovat venäläisiä. Korjauksen hinta oli sovittu, mutta yrittivät velkoa 29e lisää. En suostunut maksamaan. Ei ollut perusteita. Meinasi tulla riita, mutta olen huomannut että venkkujen kanssa pitää korottaa ääntään, että saa asiansa kuulluksi. Eli aloin lähes huutaa, jolloin Nikolai nopeasti perui lisäveloituksen. Junttia käytöstä minulta, mutta toimi. Niin taisi olla Nikolainkin yritys
Puolensa saa pitää. Autokorjaamoissa vaan se huono puoli että sitä tarvitsee joka vuosi ja kun kerran olet taistellut, saat taistella joka kerta. Ellet vaihda taloa. Osaavat ottaa rahansa pois. Jos ei muuten niin arvioidaan työaika reilusti pitemmäksi vaikka olisi vartin homma. Liki kymmenen vuoden kokemuksella sanon. Kaiken kusetuksen nähneenä.
Mangojäätelöä minullakin tarjolla. Njam!
Mukavaa risteilyä kuitenkin.
Minäkin haaveilen matkustamisesta. Olisi kiva päästä Roomaan. Olen kerran käynyt. Hotelli oli lähellä Stazione Terminiä ja kaikkialle oli kävelymatka. Italiassa on jotenkin jännä tunnelma. Skootterit tuo mieleen Loma Roomassa leffan, jossa Gary Grant ja Audrey Hebburn seikkailivat. Fontana Di Treviin heitin kyllä kolikon. Sanotaan, että silloin pääsee takaisin Roomaan. Ehkä joskus taas.
Kiitokset! Mä olenkin vaihtamassa autoa, halusin vain korjauttaa tämän pikku jutun erikseen.
Tiedän joo tästä liikalaskuttamisesta. Tähänkään korjaukseen ei kauaa mene, mutta lasku ainakin kaksinkertainen. Siksi alkoi kiehua, kun venkut halusi lisää ja vielä sotkivat pvm helatorstain vuoksi. Heikäläiset ei vietä.
Kiva tosiaan vähän piipahtaa merellä!
Kaunista iltaa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kuuluu, heräsin 6, keitin aamukahvin ja lueskelen ja viestin vauva.fi sivuilla.
Jatkoin päivää keittämällä perunat ja porkkanat, kana kermakastikkeen kera söimme pojan kanssa joka on kylässä. Iltapäivä pullakahvit join. nukuin päikkärit . päivälliseksi paistoin kanankoivet . Illan katsellut tv farmi Suomen ym. Rento päivä.
Perjantai. Huomenna aamulla ei herätystä : ) Mukava olo.
Suuhygienisti huomenna😠
Hyvää viikonloppua Kaikille
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukava päivä ollut tähän asti. Aamupäivällä lueskelin ystäviltä saamiani vanhoja kirjeitä vielä kerran ja poltin ne.
Ystävä naapurista kävi päiväkahvilla kahden tyttärensä kanssa.
Miehen kanssa kävimme pienellä metsäkävelyllä.
Lisäksi vielä juttelin sisareni kanssa puhelimessa.
Tuota olen just ihmetellyt: Mitä teen vanhoille kirjeille, korteille, päiväkirjoille? Toisaalta haluaisin jättää jotain jäljelle myöhemmille sukupolville... siinäpähän ihmettelisivät täti-vainaan nuoruuden rakkauksia ..
Toisaalta voisin polttaa... en osaa päättää.
Minulla on moniä 93v kuolleen tätini posteja, ovat aarteita...
Tätä minäkin mietin. Mitä tehdä valokuvillekaan. Tämä jos ei ikävästi ole sukulaisetkaan läheisiä. Voin kuvitella jonkun kaukaisen sukulaisen ihmettelemässä kuviani.Toisaalta onneksi ei tarvitse ehkäpä (mitä elämästä toisaalta tietää) tätä vielä miettiä.
Lisäksi olen miettinyt, että mitä tehdä urheilupalkinnoille. Minulla on niitä ja metallia mitalit ja pokaalit taas kiveä, muovia ja metallia. Mihin oikein ne laittaisin. Näkyy seuran nimi ja vuosiluvut. En näin halua niitä sellaisenaan poiskaan heittää. Voisi joku jopa tunnistaa. Mietin jos nekin voisi polttaa. Toisaalta vähän surku tulee, kun mietin itseäni lapsena puoliväkisin urheilemassa ja joskus jopa voittamassa helpottuneena palkinto kädessä korokkeella ja nyt sitten polttaisin palkinnot. Tuntuu sekin väärältä. Vaikeita juttuja nämä minusta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haaveilen matkustamisesta. Olisi kiva päästä Roomaan. Olen kerran käynyt. Hotelli oli lähellä Stazione Terminiä ja kaikkialle oli kävelymatka. Italiassa on jotenkin jännä tunnelma. Skootterit tuo mieleen Loma Roomassa leffan, jossa Gary Grant ja Audrey Hebburn seikkailivat. Fontana Di Treviin heitin kyllä kolikon. Sanotaan, että silloin pääsee takaisin Roomaan. Ehkä joskus taas.
Minä en ole ikinä ollut ulkomailla. Juuri tänään silti mietin, kun jahkaan erään kotimaan mökkiloman kanssa (menenkö ei perunko), että kuitenkin tämä Suomikin on jo aikalailla nähty. Luontokohteet ja kaupungit jo koettu. Voin sen sanoa, vaikka en ole paljoa matkailuun rahaa laittanutkaan. Ehkä kaipaisin itsekin jotain erilaista. Minulla on myös vähän rahaa käytössä. Silti senkin laittaisi mieluummin ulkomaan reissuun, kuin kalliiseen kotimaan lomaan. Nyt mietin, että laitanko säästöjä mökkilomaan vai en. Mökin lähellä kansallispuisto ja kivoja reittejä. Niitäkin vaan niin vähän, etten tiedä kuluuko aika koko viikkoa ja mökki syrjässä joten mitään käyntikohteita ei oikein ole. Samalla jos en mene niin ei minulla ole mitään lomareissua tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ollut ulkomailla. Juuri tänään silti mietin, kun jahkaan erään kotimaan mökkiloman kanssa (menenkö ei perunko), että kuitenkin tämä Suomikin on jo aikalailla nähty. Luontokohteet ja kaupungit jo koettu. Voin sen sanoa, vaikka en ole paljoa matkailuun rahaa laittanutkaan. Ehkä kaipaisin itsekin jotain erilaista. Minulla on myös vähän rahaa käytössä. Silti senkin laittaisi mieluummin ulkomaan reissuun, kuin kalliiseen kotimaan lomaan. Nyt mietin, että laitanko säästöjä
Kotona on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ollut ulkomailla. Juuri tänään silti mietin, kun jahkaan erään kotimaan mökkiloman kanssa (menenkö ei perunko), että kuitenkin tämä Suomikin on jo aikalailla nähty. Luontokohteet ja kaupungit jo koettu. Voin sen sanoa, vaikka en ole paljoa matkailuun rahaa laittanutkaan. Ehkä kaipaisin itsekin jotain erilaista. Minulla on myös vähän rahaa käytössä. Silti senkin laittaisi mieluummin ulkomaan reissuun, kuin kalliiseen kotimaan lomaan. Nyt mietin, että laitanko säästöjä
Jos oot lukuihmisiä, ota muutama kirja mukaan. Tai käsityö. On vaihtoehtoja luonnolle, ja saattaahan joku sadepäiväkin tulla. Siis jos päätät lähteä...
Itse kannatan nykyisin kotimaan matkailua, nuorempana reissasin kyllä paljonkin. 8vuoteen en ole lentänyt, luonto kiittää...
Mukavaa lomaa kaikesta huolimatta
Väsymystä minullakin. Sain kuitenkin opiskeluun liittyviä juttuja hoidettua. Ompelin yhden jutun ja kai se onnistui ihan hyvin. Ainakin kuosista tykkäsin. Samalla ohjasin yksi päivä eräitä ihmisiä ja olivat mukavia. Sairautta yms heillä ja muisti huono. Silti todella iloisia olivat ja tekivät paljon. Pitää arvostaa jos vanhus osallistuu ja tekee, vaikka hän ei enää niin hyvässä kunnossa olekaan. Vanhukset ovat monesti kiitollisiakin. Toki tiedän huonotkin puolet ja kaikki päivät eivät todellakaan ole samanlaisia. Silti mukavaa saada näitä kivoja kokemuksia ihmisten kanssa.
Muuten muutto on jäänyt vähän nyt kaiken muun alle. En ole paljon ehtinyt miettiä sitä, mutta viikonloppuna pitää nyt alkaa taas pistää vauhtia asioihin. Tavaraa vaan riittää niin paljon. Olen myös yrittänyt ehtiä ulkoilemaan. Toisaalta mitä hienompi sää tulee niin sen vähemmän huvittaa missään sisällä olla ja tämä ei ole hyvä juttu tavaroiden järjestelyn kannalta. Tänään olen mennyt oikeastaan viimeisillä voimilla koko päivän. Varmasti jääkiekkoa vielä katson. Joskus katsoin kaikki pelit. Nykyisin jos sattuu sopivaan aikaan tulemaan. Ehkäpä tuotakaan lajia ei niin arvosta enää. Maailmalla sattuu kaikkea ja omakin elämä on mitä on niin jotenkin huvittaakin tuo urheilun korostus. Toki pitäähän niitä iloja ja huviakin olla. Mitä se kullekin sitten on.
"Puolensa saa pitää. Autokorjaamoissa vaan se huono puoli että sitä tarvitsee joka vuosi ja kun kerran olet taistellut, saat taistella joka kerta. Ellet vaihda taloa. Osaavat ottaa rahansa pois. Jos ei muuten niin arvioidaan työaika reilusti pitemmäksi vaikka olisi vartin homma. Liki kymmenen vuoden kokemuksella sanon. Kaiken kusetuksen nähneenä."
Eräs oma kokemus tuli mieleen. Sovin, että eräs korjaamo tutkii mikä autossani on vikana (se sammui jatkuvasti) ja vaihtaa öljyt ainakin. Koko päivän auto oli korjaamon pihassa ja itse olin lähellä töissä päivän. Mennessäni takaisin auto oli samassa. Luulin, että ovat tehneet sille jotain. Vastauksena oli, että sitä ei oltu edes otettu sisälle halliin. Olivat muutaman kerran pihassa käynnistäneet ja kuulemma toimi. Luulin, että öljyt oltiin edes vaihdettu, mutta ei edes niitä. Siihen loppui käyminen tuolla korjaamolla. Olin käynyt siellä paljon. Lopputuloksena tuossa autossa paljon remonttia. Eräs toinen korjaaja taisteli sen kanssa ja vaihtoi osia. Auto tuli lopulta kuntoon kuukausien päästä. Nykyisin käyn vaan tuolla korjaamolla.
Fyysisesti vetämätön olo ja sellainen aivosumu. Johtunee hormoneista. Olen myös aika huonolla tuulella ollut tänään. Onneksi pääsen illalla saunaan, se piristää vähän. Ja olen hakenut kahta työpaikkaa joiden hakuaika päättyy näillä näppäimillä, mukava sellainen pieni jännitys koko ajan että mitä jos pääsenkin ihan lähiaikoina uuteen työpaikkaan.
Mitä kuuluu? On jotenkin paljon kivemmin kysytty kuin miten menee?
Miten menee kysytään, jos arvellaan, et toisella menee huonosti ja yritetään jotenkin tsempata.
Sain joskus tällaista miten menee kysäriä tyypiltä, joka oli jättänyt mut aika liemeen.
En mitenkään ilahtunut näistä miten menee kyselyistä. En ainakaan alkanut avautumaan mistään. Hyvin menee.
Raskas mutta kiva viikko takana. Nukkuun kohta joutaa.
Tyttären kissa kuoli. Olen ollut häntä ja kissaveljeään hoitamassa. Tänään surullinen.
Heräsin 7, aamukahvi kinkkuleivän kera. Myöhemmin tein makaronilaatikon. Söimme pojan kanssa lounaaksi, hän lähti kylille, minä join päiväkahvin, katsoin La Promesan, Emmerdalen ja salkkarit, nyt koti koiralle.
Meinaatteko katsoa Euroviisut huomenna? Ajattelin yrittää, jos pysyn hereillä...
Hevisaurus esiintyi täällä lähialueellani ilmaiseksi. Hemmetti, kun mä eväsin pääsyni sinne, kun lupauduin töihin.
Harmittaa siltä osin, mutta muuten olisi ollut tylsää, jos olisi ollut vapaapäivä. Ei mikään vaikuta olevan auki näin helatorstaina.
Istuskelen nyt kirjaston aukiolla ja nautiskelen auringosta.