Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2721/24139 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensimmäisen käärmeen näin. Onneksi on omassa pihassani."

Siis onneksi en omassa pihassani. Piti näin kirjoittaa, kun mielelläni toivoisin niiden pysyvän poissa. On liikaakin viime vuosina niitä ollut. Olen meinannut astua päällä, kun rappusilla on yhtäkkiä edessä ollut. 

Vierailija
2722/24139 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpäs näin kuolleen sammakon. Sorsa parvi meni ylitseni. Kävin aamupäivällä vapputorilla. Herkutteluksi mennyt puolenpäivän jälkeen, kun oli jäätelöä, grilliruokaa, salaattia, kasviksia, simaa ja olutta. Baby Reindeer sarjaakin aloin katsoo netflixistä. Kävellen olin liikenteessä ja paljon ihmisiä oli torilla ja ympäri kaupunkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Toukokuu🌻

Tää valon ja lämmön määrä on uskomaton ja yllättää joka vuosi. Käytiin eilen isolla kirkolla, tuulettelin yo-hattuani, oli vähän haikea tunnelma, kun muistelin nuoruuttani. '🎼🎼🎼 minä kaipaan espalle takaisin, elämän kevääseen...

Oikeasti en ikävöi nuoruutta, on mukava joskus muistella, mutta nyt on elämä hyvää.

Ensimmäiset sinivuokot näin. Ja hyttyset...

Mukavaa Torstaita, toivoa täynnä?

N63

Vierailija
2724/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi minusta saanut jo jatkua tämä keväinen tai jopa kesäinen sää. Pitääkin nyt yrittää nauttia, kun käänne voi kylmempään tulla.

Itsellä kaikki on ihan hyvin. Yksinäisyys on vaan ikivä asia. Läheiseni kanssa korostuu taas se, ettei hän osaa puhua kuin töistään. Osaan kaiken siihen liittyvän jo ulkoa. Ja en toki paljasta näitä asioita kenellekään. Silti, kun se keskustelu kiertää aina samaa rataa niin alkaa vähitellen vuosien aikana vaan väsyttää se kaikki.

Joskus mietinkin miten hän saa aikansa kulumaan eläkkeellä. Ei hän toki töistäänkään niin kovin pidä, mutta tavallaan se kuitenkin on hänelle ajankuluakin ja näkee ihmisiä siellä. Mistähän me sitten enää puhumme jos hän ei enää töissä käy, kun jää se töistä puhuminen pois. Tätäkin välillä mietin. Jos yritän väliin puhua omista jutuistani niin melko vähäiseksi se jää.

Hän ei seuraa mitään sarjoja, harrasta mitään tai omaa mitään sen enempiä kiinnostuksen kohteita. Samalla en arvostele häntä ja en minäkään nyt mikään niin mielenkiintoinen ihminen ole. Olen silti enemmän perillä monesta asiasta ja seuraan eri asioita. Hänelle se asiosta puhuminen on jotain ihmisiin liittyvää tai esimerkiksi jossain käymiseen liittyvää yms. Ei koskaan esim käsitellä elokuvia, kirjoja, harrastuksia, musiikkia tai mitä vaan asiaa mistä joku voi puhua. Tai yleensäkään mitään ns maailman asioita. Tämä kaikki vähitellen väsyttää minua. Samalla en halua arvostella häntä, mutta kyllä tämäkin asia on minulle varsinkin välillä vaikea. Tuntuu, että vaadin liikaa häneltä, mutta monet ihmiset nyt vaan ovat kiinnostuneita monista asioista ja juttua riittää. Minunkin elämäni on melko yksitoikkoista, mutta kyllä minä silti juttuaiheita vielä keksisin. Samalla sitähän ei tiedä millainen ihminen minäkään olen pitkän ajan päästä. Silti toivoisin, että jaksaisin kiinnostua asiosta ja minulla olisi sellaisia asioita elämässäni.

Tämän viestin kirjoittamiseen lähti ajatus eiliseltä. Läheisellä huono päivä töissään ja hän kyllä tarkoin kertoi sen minulle. Toki saa kertoa. Silti se meinasi taas sekoittaa iltani. Jäi omat hommat melkein tekemättä. Ja joku vielä sanoo, ettei joku yksinäinen kuuntele toisia. Minäkin kuuntelen jatkuvasti. Pitäisi joskus voida puhuakin ja niin, että joku oikeasti kuuntelisi ja olisi kiinnostunut. Pahoittelut taas pitkästä viestistä. 

Vierailija
2725/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kevätpäivä, eka kimalainen.

Poltin roskia, paistettiin makkaraa.

Varmaan tullut raitisilmamyrkytys, kun oon ollu koko päivän ulkona

Vierailija
2726/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin lenkilläni teeren, sitruunaperhosen, herukkaperhosia ja sammakon.

Kävimme katsomassa katiskat, ovat lammessa. Saalis 45 ihan hyvän kokoista ahventa.  Isäntä savusti suurimmat, pienemmistä teen huomenna ehkä sardiineja.  Olen tehnyt niitä jo useamman kerran aikaisempina kesinä ja hyväksi todennut.

Ihan mukavasti vietin minäkin tänään aikaa ulkona; olin siis ihan pihalla!

Vierailija
2727/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmavinkk tänääni: Teemalla Hankala perintö

Harmittaa nyt kun luin viestisi ja unohdin katsoa. 

Katso yle areenasta.

Vierailija
2728/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ahvenista tehdään sardiineja? Kiinnostaa ihan vaan yleisellä tasolla tietää, ei tarvi reseptiä laittaa.

Vierailija
2729/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ahvenista tehdään sardiineja? Kiinnostaa ihan vaan yleisellä tasolla tietää, ei tarvi reseptiä laittaa.

Paistetaan padassa uunissa useita  tunteja öljy-sipuli-ketsuppi-sinappi-mausteliemessä.

Huomenna lämmitetään taas leivinuunia, niin hautuu hyvin siellä. Isoista ahvenista poistetaan selkäruoto, pienistä ei tarvitse.

On hyvää sekä lämpimänä että kylmänä vaikka leivän päällä.

Vierailija
2730/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttelin orvokkeja tänään, voi miten nättejä. Huomenna haen lisää, ei haittaa vaik yöllä laskee nollaan, nää kestää kyllä

Vierailija
2731/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa surkea olo, kun kävin tänään elokuvissa. Näin vanhan luokkakaverin siellä jonkun kaverin kanssa. 

Sitten näin toisetkin "tutut" keskenään. 

Heihin verrattaen tunsin itseni ihan yksinäiseksi. Kävin katsomassa The Fall Guy:n. Sekin oli sellainen rakkaustarina.

Tekisi mieli itkeä.

Vierailija
2732/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt usein yksin elokuvissa. Siinä on omanlaisensa fiilis, kun voi keskittyä täysin elokuvaan. 

Vierailija
2733/24139 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen lapseni vastasi minulle tosi töykeästi yhteen kysymykseeni. Siitä tuli paha mieli, vaikka näennäisesti onkin pieni asia. Kyllä se "olenkohan minä tehnyt jotain väärin" on herkästi mielessä tuollaisen jälkeen, vaikka järkipuoli sanookin, että en. Huokaus. Muuten mukavat päivät olleet, mutta tämä pieni asia sai mielen murheelliseksi. 

Näyttää toukokuu olevan eteenpäin melko lailla touhua täynnä, mutta onneksi levollekin on tilaa. Ja tekemiset mieluisia. 

Toivottavasti ei tule enää lunta. Aurinkoiset ilmat on ihania. Eilen harkitsin, heittäisinkö talviturkin, mutta sitten kuitenkin jänistin. Oli niin kylmää vettä. Hrrr. 

Toivottavasti M31 tulet takaisin kertomaan kuulumisiasi. 

Mukavaa loppuviikkoa! 

50+ Mummeli 

Vierailija
2734/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää ihmissuhteet ja kaikki niihin liittyvä valittaminen ja... jonkinlainen tyytyminen. Haluan jotain muuta! Tutkailen, mitä se voisi olla. Oon huomannut jo tän pienen alun jälkeen, että oloni on rauhallisempi ja seesteisempi. Tuntuu  oudolta ja samalla mielenkiintoiselta ja hyvältä, kuinka paljon energiaa on vapautunut!

Vierailija
2735/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että yksinäisyys (= tyydyttävien ihmissuhteiden puute) menettää otteensa, kun ihmissuhteet ei enää ole elämän keskiössä.

Vierailija
2736/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä sinkkuna, että parisuhteessa on tärkeää, että viihtyy yksinään myös itsensä kanssa. Molemmilla voi olla omia juttuja ja yhteisiä. Näin näkisin.

Vierailija
2737/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin muutama vuosi sitten. On kiva, kun voi itse päättää kaikesta ja olla omassa rauhassaan. Yksinolo voi olla rentouttavaakin. Kaikille se ei sovi. Ihmiset ovat erilaisia luonteeltaan ja sosiaalisilta tarpeiltaan ja hyvä niin.

Vierailija
2738/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isosta perheestä, melko nuoresta huomasin, että tarvitsen ihan omaa aikaa. Sama jatkuu edelleen. Viihdyn erittäin hyvin yksin, vaikka olen puhelias ja seurallinen. Voin retkeillä, lukea, tehdä käsitöitä ym. Mökillä on kiva joskus olla ihan itsekseen, vaikka puolisonkin kanssa on mukavaa.

Elokuvissa on kiva olla myös yksin ja keskittyä täysin, tosin on mukava kyllä samanhenkisen kanssa pohtia leffankulkua jälkeenpäin.

Reissaus on yksinkin mukavaa, mutta toisaalta suunnittelu ja jälkeenpäin muistelu on toisen kanssa kivaa.

Vierailija
2739/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitäs tässä -sanoi Ritari Ässä"

Jalat rakkuloilla, töitä tehty ja harjoiteltu heitto kättä. Simaa siemailen tässä nyt Uncharted:a katsellen. Ei tämä leffa niin hyvä ole, kuin se peli. Perus duunipäivä rennoin ottein, että ihan hyvää kuuluu.

Vieläkö musiikkiakin pitäisi mainita?

- se sitten olisi dydydydydydydydy Batman!

Kummin se nyt oli, että piti mainita elokuvaa ja musiikkia vai piti jättää ne pois? Onko ok peleistäkään puhua?

Vierailija
2740/24139 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dududu Duuu Dyyy 1992 vuoden piirretty Batman on tullut netflixiin. Se sarja on mun lapsuutta. Hitsi mitkä nostalgiat mä saan siitä. Se sarja on niiiin hieno.

Upea sää tänään oli, joten vapaa-aikani vietin ulkosalla seurustellen ja harrastaen. 

Ketju on lukittu.