Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Rasittaa puolison perfektionismi ja itsekeskeisyys. Hänen Juhliinsa pitää kaikkien päästä paikalle ja niitä siirretään kunnes kaikki ovat terveitä ja pääsevät paikalle. Jos yrittää järkeä puhua, niin itku-itsesäälikohtaus ja rajut syyttelyt. Kun annan periksi niin hän tyyntyy sekunnissa. Hän kuuluu lisäksi Lasarus-veljiin, joten on automaattisesti parempi ihminen aina. Jumalan ruoska.
Aurinkoista päivää kuuluu. Vietän nyt parvekkeella aikaa ja äsken palokärki tuli tähän seurakseni. Sitten kovikset saapui tähän ja hääti sen palokärjen pois eli varikset.
Oli mukavaa kävellä koiruudenkin kanssa ulkona. Sekin näytti nauttivan niin näistä keleistä. Otti sekin aurinkoa tässä parvekkeella. Näyttää kesä tulleen.
Täällä vaikuttaa olevan paljon luonnosta pitäviä.
T: Nice Terrier
Olipas paljon vanhoja autoja tien päällä, kymmenittäin. Kyllä ne vaan kivan mallisia ja värisiä. Ennen tunnisti automerkit, nykyään ovat niin samaa laatua...
Pellot vihersi, alkoi koivutkin jo punertaa, ennen hiirenkorvia. Auton mittari näytti 20C.
Huomenna kääntyy viileämpään keliin, ei haittaa. Pääsen silti isolta kirkolta maalaiskotiin.
Mukavaa viikonloppua, letkeää lepopäivää Kaikille
N63
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että yksinäisyys (= tyydyttävien ihmissuhteiden puute) menettää otteensa, kun ihmissuhteet ei enää ole elämän keskiössä.
Mitä tää tarkoittaa siis? Mulla on isosti tää tyydyttävien ihmissuhteiden puute enkä tiedä miten se olis elämässä ikinä mitenkään sivussa. Ihminen on sosiaalinen, laumaeläin, ja syvälle meidän genetiikkaan on koodattu, että yksinjääminen tarkoittaa lauman ja yhteisön ulkopuolelle jäämistä, kuolemaa jopa. En sano, että näin ajattelisin, vaan että se alitajuinen merkitystö yksinjäämisestä kytkeytyy noihin teemoihin.
Tulin just saunasta ja siemailen tässä olutta. Päivällä otin päikkärit ja näin muumien möröstä unta Overlook hotellilla. Rentoa päivää olen viettänyt, että unessa tunsin olevani enemmän elossa kuin valveilla.
Sanassa minäkin olin. Olutta ei ollut. Aamulla aikainen herätys.
Vierailija kirjoitti:
*** höh. saunassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*** höh. saunassa
Kaikki me ollaan sanassa tällä palstalla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että yksinäisyys (= tyydyttävien ihmissuhteiden puute) menettää otteensa, kun ihmissuhteet ei enää ole elämän keskiössä.
Mitä tää tarkoittaa siis? Mulla on isosti tää tyydyttävien ihmissuhteiden puute enkä tiedä miten se olis elämässä ikinä mitenkään sivussa. Ihminen on sosiaalinen, laumaeläin, ja syvälle meidän genetiikkaan on koodattu, että yksinjääminen tarkoittaa lauman ja yhteisön ulkopuolelle jäämistä, kuolemaa jopa. En sano, että näin ajattelisin, vaan että se alitajuinen merkitystö yksinjäämisestä kytkeytyy noihin teemoihin.
Sivusta tähän. Näin minäkin ajattelen. Olen ollut yksinäinen jo yläkoulusta asti. On kiusattu yms. Silti monesti kaipaan hyvin paljon sitä, että olisi ystäviä. Tämä, vaikka olenkin ns tottunut elämään yksin. Näin mietin sitten, että jos minultakaan ei ole tuo ystävien kaipuun "liekki" sammunut vieläkään niin miten sitten esim ihminen jolla on ollut ystäviä joskus. Miten hän voi tottua yksinäisyyteen jos en minäkään ole vieläkään kunnolla tottunut. Minullakaan ei todellakaan ole ihmissuhteet olleet keskiössä elämässäni. Silti yksinäisyys ei katoa mihinkään ja en täysin siihen totu. Toisaalta sitten jos koen taas jotain huonoa muilta ihmisiltä niin mietin, että parempi yksin kuin ikävässä seurassa. Silti kaipaisin toisaalta myös hyviä kokemuksia. Vaikeaa on myös enää päästä yksinäisyydestä eroon jos on niin kauan sitä jo ollut. Näihin ajatuksiin. Ajattelin ensin etten kirjoita, mutta viestisi herätti ajatuksia.
Ihanaa, vielä ei alakaan kesän kuumuus! Tuntui hyvältä, kun avasin parvekkeen oven ja sieltä tuli viileää ilmaa : )
Vierailija kirjoitti:
Mammografia 8.05
Sunnuntaina??!
Hirvipeijaisruokailu tänään.
Mies saa mennä yksin, en halua syödä hirvisoppaa.
Lenkille ja puutarhahommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammografia 8.05
Sunnuntaina??!
Kyllä! Auto terkkarin takapihalla. Hammaslääkäri lauantaisin, näin meillä😉
Samanlainen aamupäivä kuten joka sunnuntai päivä. Aamukahvi klo 9, lounas 11.30. Katsoin huomenta Suomen, nyt Master chef suomen ja juon kahvia. Eilen siivosin.
Pizzaa massu täynnä, taidan mennä ruokalevolle...
Lepopäivän ratoksi
Ihmettelen sitä, että joidenkin pitää sanoa jotain ilkeää toisesta. Olet jossain kaupassa ja tavallisesti siellä kuljet ja joku ikävästi pilkkaa. En tiedä onko muille käynyt niin. Ikävältä tuntuu. Eivät olleet edes mitään ihan nuoria. Mietin itse, että jos minun puolisoni yms pilkkasi muita niin kumppani menisi vaihtoon heti. En todellakaan katselisi sellaista, mutta jos tietysti molemmat samaa maata niin ei voi odottaa mitään hyvää. En toivo yleensä kenellekään pahaa, mutta tuli mietittyä, että toivon heidän tajuavan käytöksensä joskus. Samalla oikeasti olen vielä hyvin tavallisen näköinen ja surullista on miettiä mitä joku esim sairauden vuoksi ulkonäkönsä menettänyt, arpia omaava tms voi joutui kokemaan. Taas yksi syy lisää miksi ihmisten seura ei itseäkään enää kovin niin kiinnosta.
Hyvää kuuluu. Päivään mahtunut kotitöitä elinpyykinpesua, ikkunoiden pesua, ruuan teko, jutustelua teinin kanssa, kirjan lukemista, mökilläkin ehdin käydä. Nyt tv:tä.
Huomenta!
Jos olet kiinnostunut linnuista, niin tänään ja huomenna on Bongaa päivä pihalla -tapahtuma. Bongailun tulokset voi ilmoittaa Birdlifen nettisivuilla.
Itse aion tänään pinota isännyyden tekemiä polttopuita ja samalla tehdä havaintoja linnuista.
Mukavaa päivää teetpä sitten mitä tahansa!