Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24137)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te kirjoitatte samaa! Jos joku laittaa lyhdyn ulos, miksi ihmeessä muidenkin pitää siitä kirjoittaa. Se riittää, että peukuttaa sitä viestiä. Juuri tämä typerä asioiden jankkaaminen ja samojen toisto tekee tästä niin raskaan ja oudon. Kai teille nyt muutakin tapahtuu? Kertokaa ajatuksianne ja mielipiteitä, ei vaan typeriä toistoja vuodesta toiseen. Kuulumisia ovat tuoreet ajatukset ja aforismit, viisaudet ja elämänarvot, henkinen elämä, kirjallisuus, luovuus. Ei kenenkään elämä ole lyhtyjen sytyttelyä tai pannukakun ikuista paistamista ja siitä kertomista.
Kaikki ei pysty käsitteelliseen ajatteluun. Silloin elämå pyörii konkretian ympärillä.
Nro 23863: "Kaikki ei pysty käsitteelliseen ajatteluun. Silloin elämå pyörii konkretian ympärillä."
Mä pystyn kyllä oikein hyvin käsitteelliseen ajatteluunkin, mutta yleensä ne aiheet on sitten sellaisia, että joko keskustelen niistä ihan livenä muiden ihmisten kanssa tai sitten palstalla jossain just sitä aihetta koskevassa ketjussa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 23863: "Kaikki ei pysty käsitteelliseen ajatteluun. Silloin elämå pyörii konkretian ympärillä."
Mä pystyn kyllä oikein hyvin käsitteelliseen ajatteluunkin, mutta yleensä ne aiheet on sitten sellaisia, että joko keskustelen niistä ihan livenä muiden ihmisten kanssa tai sitten palstalla jossain just sitä aihetta koskevassa ketjussa.
Kohderyhmäajattelu? Tämä on ketjun ongelmien ydin.
Ei yksi pääsky kesää tee.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo. Sana "kuulumiset" tuntuu merkitsevän eri ihmisisille erilaisia asioita. Joillekin se tarkoittaa tavallisia arkisia asioita, mitä on tänään tehnyt. Toisille sitten taas jotain syvällisempää filosofista pohdintaa. Ja joillekin jotain siltä väliltä ja ainakin yhdelle ketjun aloittajan emännöinti.
Ketju paranisi paljon ihan jo silläkin, että kukaan ei enää poistattaisi muiden kommentteja. Hyppäisi vaan yli ne kommentit, jotka ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo. Sana "kuulumiset" tuntuu merkitsevän eri ihmisisille erilaisia asioita. Joillekin se tarkoittaa tavallisia arkisia asioita, mitä on tänään tehnyt. Toisille sitten taas jotain syvällisempää filosofista pohdintaa. Ja joillekin jotain siltä väliltä ja ainakin yhdelle ketjun aloittajan emännöinti.
Ketju paranisi paljon ihan jo si
Lisäksi rekkautumispakko. Se jarruttaisi valehtelua ja omiin viesteihin vastaamista, näitä on valtavasti nyt. Tätä pitäisi pyytää.
Rekkautumispakko ei poistaisi mitään näistä ongelmista joita keskustelussa on. Ainoa pakkokeino, joka hiukan hillitsisi on tuo vpn-yhteyksien esto. Ja äärimmäisempi maksullisuus.
Nro 23868: "Lisäksi rekkautumispakko. Se jarruttaisi valehtelua ja omiin viesteihin vastaamista, näitä on valtavasti nyt. Tätä pitäisi pyytää. "
No mä en kannata tätäkään. Muutama vuosi sitten tällä palstalla oli yhden illan rekkautumispakko ja palstahan hiljeni ihan tyystin. Ihan mielenkiinnosta silloin testasin, monellako rekkautuneella nikillä voin kirjoitella. Taisin luoda noin 30 eri rekkautunutta nikkiä ja hyvin toimi. Kaikilla pystyin kirjoittelemaan ja vastailemaan omiin kommentteihini. Seuraavana päivänä se rekkautumispakko poistuikin.
Mutta jos haluaa, että omia kommentteja ei sotketa muiden kommentteihin, niin rekkautuminen on mahdollista jo nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu jatkuu! Ap, me ei uskota enää yhtään mitään mitä sä kirjoitat. Sun uskottavuus on mennyt vuosia sitten.
Todista ap, ettet valehtele ja rekisteröidy. Sitten voidaan uskoa johonkin sun kirjoittamaasi. Nythän sä esität kymmeniä eri henkilöitä ja vastaat omiin viesteihisi komppaamalla itseäsi. Puhumattakaan omien peukuttamisesta.
Kyllä, Lammaskin on varmaan mielestäsi nyt tuo ap ja komppaa itseään ja peukuttaa omiaan. Kymmenen Lammasta pyörii huoneessasi varmasti. Ala laskea ennen kuin karkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Rekkautumispakko ei poistaisi mitään näistä ongelmista joita keskustelussa on. Ainoa pakkokeino, joka hiukan hillitsisi on tuo vpn-yhteyksien esto. Ja äärimmäisempi maksullisuus.
Mulla ei ole vpn-yhteyttä enkä sitä tarvitse. Uskallan kirjoittaa kaiken ihan rehellisesti. Enkä tykkää valehtelusta ja varastelusta. Ei se mitään ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu jatkuu! Ap, me ei uskota enää yhtään mitään mitä sä kirjoitat. Sun uskottavuus on mennyt vuosia sitten.
Todista ap, ettet valehtele ja rekisteröidy. Sitten voidaan uskoa johonkin sun kirjoittamaasi. Nythän sä esität kymmeniä eri henkilöitä ja vastaat omiin viesteihisi komppaamalla itseäsi. Puhumattakaan omien peukuttamisesta.
Kyllä, Lammaskin on varmaan mielestäsi nyt tuo ap ja komppaa itseään ja peukuttaa omiaan. Kymmenen Lammasta pyörii huoneessasi varmasti. Ala laskea ennen kuin karkaavat.
Lampaita laskiessa kyllä perinteisesti nukahtaa :D
Kuntopyöräilin seitikeitolle ja myöhemmin lampaita laskemaan.
Tulee mieleen vuosia kestävät naapuririidat, jotka yksi ja sama ihminen saa aikaan. Monet myy talonsa, että pääsee eroon. Ostaja saa sitten saman kiusan vastuksikseen. Kannattaa kysellä naapureilta, onko alueella kyyliä ja emännöitsijöitä, jos on ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vpn-yhteyttä enkä sitä tarvitse. Uskallan kirjoittaa kaiken ihan rehellisesti. Enkä tykkää valehtelusta ja varastelusta. Ei se mitään ratkaise.
Multa löytyy kyllä vpn:kin, mutta aikoinaan kyllästyin siihen, että mun kommentit sotkettiin aina jonkun muun kommentteihin. Ei ollut kyse tästä ketjusta, tämä perustettiinkin vasta sen jälkeen, vaan niistä pandemiaan liittyvistä ketjuista. Yritin niissä pitää ihmisillä edes jonkin verran järkeä päässä kaiken panikoimisen sijasta. Kerroin, millä tavoin voi - halutessaan - suojata itsensä tartunnalta. Ei kirurginmaskeilla vaan ffp3-hengityssuojaimilla. Ei Auroran sairaalan infektio-osastollakaan hoitajat ja lääkärit mitään kirurginmaskeja käyttäneet itseään suojellakseen vaan just niitä FFP3:ia. Joku sittten keksi nimittää mua reippaaksi ja tunnolliseksi lampaaksi, joten siitä nappasin itselleni tämän nimimerkin. En viitsinyt käyttää sitä nimimerkkiä, jolla aikoinaan olin Kaksplussalla, koska sillä nimimerkillä on olemassa blogikin, joka taas ei ole mun blogini. Jotta sekaannuksia ei syntyisi, halusin uuden nimimerkin ja tuo joku sitten keksi mulle nimimerkin.
Aikoinaan Kaksplussalla toivottiinkin rekkautumismahdollisuutta. Vaikka sitä ennen moni käyttikin tiettyä nimimerkkiä, niin kuka vaan saattoi käyttää samaa. Joko vahingossa tai sitten ihan vaan kiusallaan. Kun tuli töistä, kävi aina katsomassa, mitähän sitä on muka työpäivänsä aikana käynyt kirjoittelemassa. Kun rekkautumismahdollisuus tuli, osa rekkautui ja osa ei. Jostain syystä täällä Vauvalla aika harva haluaa rekkautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää. Se yksikin omenapuitten repijä jo varmaan irrottelee lautoja naapurin huonokuntoisesta talosta omiksi takkapuikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ketju paranisi paljon ihan jo si
Eniten paranisi, jos emännöinti loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen vuosia kestävät naapuririidat, jotka yksi ja sama ihminen saa aikaan. Monet myy talonsa, että pääsee eroon. Ostaja saa sitten saman kiusan vastuksikseen. Kannattaa kysellä naapureilta, onko alueella kyyliä ja emännöitsijöitä, jos on ostamassa.
Hyvä pointti. Jotkut riitaantuu naapurin A kanssa ja vaikka siihen muuttaisi naapuri B, niin on joku kummallinen pakko riitautua myös naapurin B kanssa. Mulla asui aikoinaan seinän takana vanhempi nainen. Lapset oli vielä alakouluikäisiä. Yhtenä lauantaiaamuna heräsin puhelimen soimiseen. Seinänaapuri oli jostain kaivanut mun puhelinnumeroni ja räyhäsi mulle, miten meiltä kuuluu lasten metelöintiä. Kumpikin lapsistani oli vielä umpiunessa. Ei mennyt kovin montaa kuukautta, kun se mummeli sitten ajoi autollaan suojatiellä kävelleen lapsen yli. Ja siitä ei mennyt kuin pari päivää, niin koko mummeli katosi ja seinän takana oleva asunto tuli myyntiin. Mun isä asuu tässä samassa taloyhtiössä ja on iän myötä tullut melkoiseksi riidanhaastajaksi. Koska olen isäni tytär, moni naapuri on ajatellut, että olen samanlainen kuin isäni ja vastustan ihan kaikkea, mitä taloyhtiössä suunnitellaan. On ollut oikeastaan aika isokin homma saada taloyhtiön muut asukkaat ymmärtämään, että en todellakaan kannata isäni kiukuttelua ja kiusantekoa, vaikka hän mun isäni onkin.
Nro 23879: "Eniten paranisi, jos emännöinti loppuisi."
Samaa mieltä, mutta koskee kyllä sitten kaikkia emännöitsijöitä eikä vain ketjun aloittajaa.
Eikö teiltä koskaan oikeassa elämässä kuulumisia kysytä?
Ei silloin jaloja aforismejä luetella, ei kuvailla intiimielämää eikä tarinoida koko elämänkertaa.
Harjoitelkaa :)
Ei se pöhköily siihen piilaaksoon jäänyt, tämä 'erikoismies' 'kunnostautui' jankuttamalla pissoista ja kakoista kuin jokin tarhaikäinen. Ei osaa edes hävetä, mutta jokin nolotus kait sentään kun vähäksi aikaa hiljenee, kun joku hänet tunnistaa. Tunnistaminen ei ole vaikeaa.