Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24137)
Vierailija kirjoitti:
Eikö teiltä koskaan oikeassa elämässä kuulumisia kysytä?
Ei silloin jaloja aforismejä luetella, ei kuvailla intiimielämää eikä tarinoida koko elämänkertaa.
Harjoitelkaa :)
Meinasinkin just kirjoittaa samaa. Kun joku kysyy multa kuulumisia - naapuri tai työkaveri tai joku muu - niin en ole todellakaan vastaukseksi antanut mitään jaloja aforismejä tai alkanut kertoa, miten olen tässä viime aikoina pohdiskellut, onko Universumin takana yhtään mitään tai mitä on sellaisella ihmisellä mielessä, joka takertuu johonkin menneisyydessään tapahtuneeseen asiaan.
Mutta jos syvällisempää pohdintaa nyt ketjussa kaivataan, niin olen mä jo pitkään miettinyt, mikä on syy siihen, miksi jollekin ketjun aloittaja on aamusta iltaan mielessä. Yksi mun skenaario on se, että ketjun aloittaja triggeröi jollain tavalla tätä ihmistä. Ehkä muistuttaa hänen äitiään, mummiaan, päiväkodissa ollutta hoitajaa, opettajaa, työnantajaa, työkaveria tai jotain muuta elämässään kohdannutta naispuolista henkilöä. Se kommentoija, joka toistaa aina "miesvihaa", hänen kohdallaan voi olla joku exä tai sitten joku nainen, johon oli ihastunut, mutta nainen ei tuntenut samalla tavalla. Mene ja tiedä. Mua on tässä ketjussa syytettykin siitä, että olen yrittänyt ymmärtää "häirikköä". Se, että yrittää ymmärtää jotain, ei suinkaan tarkoita, että hyväksyy kaiken. Mutta mulla tosiaan on taustalla koulutuskin tähän.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teiltä koskaan oikeassa elämässä kuulumisia kysytä?
Ei silloin jaloja aforismejä luetella, ei kuvailla intiimielämää eikä tarinoida koko elämänkertaa.
Harjoitelkaa :)
Meinasinkin just kirjoittaa samaa. Kun joku kysyy multa kuulumisia - naapuri tai työkaveri tai joku muu - niin en ole todellakaan vastaukseksi antanut mitään jaloja aforismejä tai alkanut kertoa, miten olen tässä viime aikoina pohdiskellut, onko Universumin takana yhtään mitään tai mitä on sellaisella ihmisellä mielessä, joka takertuu johonkin menneisyydessään tapahtuneeseen asiaan.
Mutta jos syvällisempää pohdintaa nyt ketjussa kaivataan, niin olen mä jo pitkään miettinyt, mikä on syy siihen, miksi jollekin ketjun aloittaja on aamusta iltaan mielessä. Yksi mun skenaario on se, että ketjun aloittaja triggeröi jollain tavalla tätä ihmistä. Ehkä muistuttaa
Pelottava ajatus. Muinainen ihastuksen tyyppinen, jota piilaakso vainoaa? Ap -> juokse.
Vierailija kirjoitti:
Nro 23879: "Eniten paranisi, jos emännöinti loppuisi."
Samaa mieltä, mutta koskee kyllä sitten kaikkia emännöitsijöitä eikä vain ketjun aloittajaa.
Kannatetaan. Poistoja ei, eikä jankutusta ap:stä.
Vähän huono sanella ehtoja muille, kun yhden on antanut emännöidä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuiko pöhköön piilaaksoon kohdalle, kun piti taas poistaa kymmeniä viestejä.
Lapsellista, läpinäkyvää.
Etkö kestä yhtään arvostelua, vaikka itse solvaat 'kynä sauhuten'
Se siitä e m ä n n ö i n n i s t ä
Voi sinua ap. Miten se nyt noin koville ottaa kun sinun satoja lyhty ja pihasauna kommenttejasi kritisoitiin. Ne on tylsiä ja kuluneita. Nyt rauhoitu ja yritä oikeasti keksiä muuta tekemistä hetkeksi kuin ketjussa raivoaminen ja riitely.
Piilaakson pöhköä arvosteltu - ne viestit poistui.
Jokainen voi siitä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta koskee kyllä sitten kaikkia emännöitsijöitä eikä vain ketjun aloittajaa.
Syy- ja seuraussuhde. Hän aloitti muitten kiusaamisen ja jatkoi vuosia. Moni lähti pois ja jotkut alkoi antaa samalla mitalla takaisin.
Mä ymmärrän kyllä tämänkin. Joku ei vaan kykene pääsemään vuosia sitten kokemastaan vääryydestään irti. Mulla oli aikoinaan ystävä, joka tavatessani oli tosi katkera avioerostaan. Kuvittelin alussa, että ero on aika tuore mutta pari vuotta myöhemmin mulle selvisi, että erosta oli jo yli 10 vuotta aikaa. Tämä nainen onnistui katkeruudellaan karkoittamaan elämästään omat lapsensakin. Ja karkoitti kyllä sitten minutkin, koska ei kukaan jaksa vuosikausia kuunnella jatkuvaa valitusta asiasta, joka on jo aikoja sitten tapahtunut. Mutta tätähän tämä aloittajaan katkeroitunutkin haluaa, että tämä ketju kuolisi ja kaikki häipyisi täältä pois. Aivan samoin kuin entinen ystävänikään ei halunnut, että edes hänen omilla lapsillaan olisi mukavaa, ei tämä tän ketjun aloittajaankaan fiksoitunut halua, että tässä ketjussa kenelläkään muullakaan olisi kivaa. Mä jo aikoja sitten ehdotin tälle ihmiselle, että voisi kohdistaa katkeruutensa, kaunansa ja vihansa muhun, jos kerran ei niistä tunteistaan kykene pääsemään eroon. Ja jättäisi muut ketjussa rauhaan. Mutta tämähän ei hänelle käy, koska hän haluaa kostaa kokemansa vääryyden ihan kaikille eikä vain ketjun aloittajalle. Aivan kuten tämä entinen ystäväni halusi kostaa jopa omille lapsilleen.
Huonooooooo! Miksen voi saada häntä, naista jota rakastan? Oon kyllästynyt vilpillisiin suhteisiin ja haluan jotain merkityksellistä.
Rekkautumispakko ei poistaisi mitään näistä ongelmista joita keskustelussa on. Ainoa pakkokeino, joka hiukan hillitsisi on tuo vpn-yhteyksien esto. Ja äärimmäisempi maksullisuus.
Mulla ei ole vpn-yhteyttä enkä sitä tarvitse. Uskallan kirjoittaa kaiken ihan rehellisesti. Enkä tykkää valehtelusta ja varastelusta. Ei se mitään ratkaise.
Jotkut tykkää. Se yksikin omenapuitten repijä jo varmaan irrottelee lautoja naapurin huonokuntoisesta talosta omiksi takkapuikseen.
Hahmokeisarinna kannustaa, omat rikokset tasaantuu, kun muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Huonooooooo! Miksen voi saada häntä, naista jota rakastan? Oon kyllästynyt vilpillisiin suhteisiin ja haluan jotain merkityksellistä.
Vähän luulen, että rakastat vääriä naisia. Siis sellaisia, joilta et saa vastarakkautta. Mulla on elämässäni ollut 2 miestä, joita olen koko sydämestäni rakastanut ja jotka ovat tunteneet mua kohtaan samoin. Toisen menetin, kun elämät vaan ei osuneet yksiin, ja toisen vei mun elämästäni kuolema. Ei aina saa, mitä haluaisi. Pari nk vilpillistä suhdetta itsekin myöhemmin kohtasin, mutta totesin, että parempi olla sinkkuna vaan. Olen nyt 64v ja tuon ekan menetyksen koin ollessani 21v ja tokan ollessani 24v. Lapset hankin "vilpillisestä" suhteesta mutta onneksi "vilpillisyys" oli molemminpuolista. Tämä nyt tuskin sua lohduttaa, mutta et ole ainoa, jolle käy noin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän luulen, että rakastat vääriä naisia. Siis sellaisia, joilta et saa vastarakkautta. Mulla on elämässäni ollut 2 miestä, joita olen koko sydämestäni rakastanut ja jotka ovat tunteneet mua kohtaan samoin. Toisen menetin, kun elämät vaan ei osuneet yksiin, ja toisen vei mun elämästäni kuolema. Ei aina saa, mitä haluaisi. Pari nk vilpillistä suhdetta itsekin myöhemmin kohtasin, mutta totesin, että parempi olla sinkkuna vaan. Olen nyt 64v ja tuon ekan menetyksen koin ollessani 21v ja tokan ollessani 24v. Lapset hankin "vilpillisestä" suhteesta mutta onneksi "vilpillisyys" oli molemminpuolista. Tämä nyt tuskin sua lohduttaa, mutta et ole ainoa, jolle käy noin.
Ei ei ei, rakastan oikeaa naista. Mutta väärään aikaanko? Tuo nainen on ainoa joka on saanut minut rakastumaan. Ja naisia on ollut. Ja sitten se, että hänkin on kiinnostunut minusta, mutta on varattu, kuten itsekin on. Itseä oma varaus ei paina, näen vain hänet. Mutta häntä taitaa painaa oma varauksensa. Itse en voisi hankkia lapsia vilpillisestä suhteesta lapsia. Olisi ihan sairasta. Inhoan vilpillistä suhdetta ei, se on pahaksi kaikille. En myöskään nauti olla hyväksikäyttäjä. Vilpillisyys painaa koska koko elämäni täyttää hän. En kuvitellut olevani ainoa tässä tilanteessa, mutta tilanteeni on sikäli painava, että olen umpirakastunut häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy- ja seuraussuhde. Hän aloitti muitten kiusaamisen ja jatkoi vuosia. Moni lähti pois ja jotkut alkoi antaa samalla mitalla takaisin.
Hän poisti viattomia viestejä, nyt kostetaan takaisin poistamalla myös.
Ihan sivusta tähän: kohdistuuko kosto nyt oikein? Onko edes oikeutettu? Monta vuotta vielä jatkuum
Eiei ei, rakastan oikeaa naista. Mutta väärään aikaanko? Tuo nainen on ainoa joka on saanut minut rakastumaan. Ja naisia on ollut. Ja sitten se, että hänkin on kiinnostunut minusta, mutta on varattu, kuten itsekin on. Itseä oma varaus ei paina, näen vain hänet. Mutta häntä taitaa painaa oma varauksensa. Itse en voisi hankkia lapsia vilpillisestä suhteesta lapsia. Olisi ihan sairasta. Inhoan vilpillistä suhdetta ei, se on pahaksi kaikille. En myöskään nauti olla hyväksikäyttäjä. Vilpillisyys painaa koska koko elämäni täyttää hän. En kuvitellut olevani ainoa tässä tilanteessa, mutta tilanteeni on sikäli painava, että olen umpirakastunut häneen.
Lisään tähän vielä että näin se menee kun TIETÄÄ toisen olevan itselle oikean. On harhaoppia olla toisen kanssa silloin. Silloin ollaan syvällä suossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän poisti viattomia viestejä, nyt kostetaan takaisin poistamalla myös.
Mutta sä kostat myös muille kuin ketjun aloittajalle. Ihan kuten entinen ystävänikin kosti jopa omille lapsilleen. Sulle nyt ei tietenkään tuntemattomat ihmiset, joille kostat omia kaunojasi, merkitse yhtään mitään, mutta tää mun entinen ystäväni lopulta raivosi, kun omat lapsensakin hylkäsi hänet. Noh, minkähän takia?
Kosto kyllä sattuu kostajaan ja sivullisiin eniten.
Luulen, että ap on autuaan tietämätön koko jutusta.
Jatka ihmeessä. Omaa elämääsihän pilaat.
Älykästä väittelyä on kiva lukea. Tyhmää ei.
Nro 23881: "Ei ei ei, rakastan oikeaa naista. Mutta väärään aikaanko? Tuo nainen on ainoa joka on saanut minut rakastumaan. Ja naisia on ollut. Ja sitten se, että hänkin on kiinnostunut minusta, mutta on varattu, kuten itsekin on. Itseä oma varaus ei paina, näen vain hänet. Mutta häntä taitaa painaa oma varauksensa. Itse en voisi hankkia lapsia vilpillisestä suhteesta lapsia. Olisi ihan sairasta. Inhoan vilpillistä suhdetta ei, se on pahaksi kaikille. En myöskään nauti olla hyväksikäyttäjä. Vilpillisyys painaa koska koko elämäni täyttää hän. En kuvitellut olevani ainoa tässä tilanteessa, mutta tilanteeni on sikäli painava, että olen umpirakastunut häneen. "
Ymmärrän hyvin. Sanoisin, että väärään aikaan. Ihan kuten mulla mun ensirakkauden kohdalla. Oli mun elämässäni kolmaskin mies, mutta meidän kohdalla aina meni niin, että kun hän oli vapaa, mä olin varattu. Ja kun mä olin vapaa, hän oli varattu.
Mitä tulee lapsiin, niin miehillä on se hyvä puoli, että biologinen kello ei pahemmin tikitä,. Voi odottaa vaikka kuuskymppiseksi asti ennenkuin hankkii lapsia. Meillä naisilla se biologinen kello tikittää ja kuuskymppisenä on ihan turha haaveilla tulevansa raskaaksi. E tule enää viiskymppisenäkään. Itse olen onnekas siinä, että mies, jonka kanssa hankin lapset, haikaili silloinkin exänsä perään ihan kuten minäkin. Oltiin nk lohtuna toisillemme. Ehkä juuri tästä syystä ollaan pysytty ystävinä kaikki nämä vuosikymmenet. Emme koskaan edes asuneet yhdessä, mutta seurusteltiin joo muutaman vuoden ajan. Hyvä isä oli ja on edelleenkin, vaikka nuorempi lapsistakin on jo 34 v.
Voi hyvänen aika tuota riehujaa! Köyhää on elämänsä kun ainoastaan D mahtuu ajatuksiin.
Me käytiin kävellen asioilla eikä tuntunut liian kylmältä.
Kyllähän tämmöisen iäkkäähkön eläkeläisen elämä tahtoo olla aikalailla saman toistoa- ei kovin lennokkaita kuulumisia kerry.
Tasainen elämä on kuitenkin ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika tuota riehujaa! Köyhää on elämänsä kun ainoastaan D mahtuu ajatuksiin.
Me käytiin kävellen asioilla eikä tuntunut liian kylmältä.
Kyllähän tämmöisen iäkkäähkön eläkeläisen elämä tahtoo olla aikalailla saman toistoa- ei kovin lennokkaita kuulumisia kerry.
Tasainen elämä on kuitenkin ihan mukavaa.
60+ kuulumiset nyt tuppaa olemaan aika tavallisia, ei lennokkaita.
Jokaisen ketjuun tulijan luulisi tämän ymmärtävän.
Luulisi.
Onpa nyt hirveätä uhkailua. Ventovieraaseen.
Lapsellista, vihaatteko myös kirjan, elokuvan tai sarjakuvan henkilöitäkin?
Mitkähän kaikki ketjut nyt on (keksitysti) uhkailun alla, että tietäis vältellä ?
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi ap, vaikka yksi väärinkohdeltu lopettaisi, meitä jää monta, jotka emme hyväksy toimintaasi ja "häiriköimme" ketjussa jatkossakin. Sitä on tiedossa, kunnes osaat lopettaa emännöinnin, valehtelun ja sensuroinnin.
Kuulut siis niihin ihmisiin, joka kostaa jokaiselle nykyiselle ja tulevallekin naapurille sen, mitä joku entinen naapuri on sulle joskus aikoinaan tehnyt? Mutta hei, mä kyllä ymmärrän tuonkin kuvion. Mutta jos kuvittelet, että ne muut naapurisi tykkäisi susta yhtään sen takia, että kostat niille jotain, mitä he eivät ole tehneet, niin siinä sä erehdyt. Tässä ketjussa taitaa olla muutkin kuin vain minä kyllästyneitä tohon sun katkeruuteesi ketjun aloittajaa kohtaan. Mitä enemmän kohdistat katkeruuttasi myös meihibnn muihin, sitä enemmän ei sinusta pidetä. Mutta ehkä et haluakaan, että sinusta pidettäisiin? Sekin on täysin mahdollista.
Kannatetaan. Poistoja ei, eikä jankutusta ap:stä.