Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä, pian lukitaan! Minäkin ilmoitin koko ketjun poistettavaksi riitelyn vuoksi.
Mä myös ilmoitin poistoon tän ketjun. Asiatonta poistelua ja haukkumista jo vuosia.
Ap:ltä pitäisi kieltää ketjujen avaaminen, kun hän pilaa ne käytöksellään ja muiden haukkumisella. Ehdotan sitä myös ylläpidolle. Kolmesti jo lukittu tämäkin ketju, eikä vieläkään opi. Riitelijä on. Ikuinen porttikielto hänelle käytöksen vuoksi.
Eikö tää yks oikeasti ymmärrä lukemaansa? Ei kai kukaan voi olla noin tietämätön!
Ketä kiinnostaa sun jaarikoinnit kuulumisten ketjussa?
Pakkomielle? Ok. Hae apua.
Ei se ymmärrä valitettavasti. Aivan samaa jankutusta vuodesta toiseen. Se jankuttaja on ketjun aloittaja. Kesällä orvokit, pihasauna, vissy. Sitten mustikat, puolukat, talvella lyhdyt, nättiä, hyasintit. Jokainen biisi radiosta, kaikki tv ohjelmat. Minuutin välein yksinään juttelee täällä, keksii hahmoja, vastaa omiin viesteihinsä ja seuraa alapeukkuja. Poistaa kaikki muut viestit. Kyllä säälittää. Kova on pakkomielle tosiaan.
Tänään jatkuu samat jankkaukset. Mikä biisi soi radiossa, kuinka on niin huurteiset puut ja nättiä. Lue ap vaikka kirja joskus ja kerro siitä. Älä spämmää viidettä vuotta samaa tyhjää paskaelämääsi.
Olen eri, mutta suosittelen Jenni Kiviniemen tietokirjaa Hyvästit narsistille, Kirjapaja 2020.
"Hän on kuin pieni lapsi, jonka luota äiti on hetkeksi poistunut halutessaan omaa aikaa, jotta jaksaisi jälleen hoivata sairaalloisen huomionhakuista ja mustasukkaista lastaan."
Väsyttää laitoin tänään tietoisesti herätyksen soimaan koska lomalla olen herännyt siinä 9-10aikoihin.
Keskiviikkona olisi töihin paluu.
Otin salijäsenyyden lähempää kotoa.
Koska ei huvita näillä pakkasilla kävellä salille.
Tilasin myös uuden imurin alesta.
Edellinen imuri ei siivoa kunnolla ja imuteho on surkea.
Mietin mihin kerrätän tuon vanhan imurin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä meen sytyttämään ulos tulia. Paksut vaatteet päälle,2 lyhtyä, 2 roihua.
Tässä esimerkki aivotoiminnan häiriöstä. Vain taapero ilmaisee itseään näin. Ketä nää kiinnostaa?
Miksi ihmeessä luet kommentteja, jotka eivät sinua kiinnosta? Sitähän nyt on suositeltu kaikille meille muillekin, että jättää lukematta ne, mitkä ei kiinnosta. Mä kirjoitin jo aikoja sitten, että kommentin alusta yleensä jo muutamasta ekasta sanasta tai viimeistään ekasta lauseesta huomaa kyllä, kiinnostaako kommentti vai ei. Ja hyppää yli ne, mitkä ei kiinnosta. Tässä ketjussa on nykysin suurin osa juuri niitä kommentteja, jotka mä hyppään pari ekaa sanaa luettuani yli. Sinänsä ihan hyvä, koska ketjussa menee vähemmän aikaa kuin joskus aikoinaan. Tämän sun kommentisi luin, koska oli tuo "aivotoiminnan häiriö" ja ajattelin, että kommentissa olisi jotain ihan asiaakin, mutta olikin vain haukkumista.
Joten - ja tämä nyt ihan kaikille ketjussa eikä vain sinulle - jos ei kiinnosta jankkaamiset, niin hyppää vaan jankkauskommentit yli. Jos ei kiinnosta tylsät kuulumiset, hyppää tylsät kuulumiset yli. Jos ei kiinnosta lyhyet kommentit, hyppää nekin yli, tai jos ei kiinnosta pitkät kommentit, hyppää ne yli. Ehkä tähän voisi sanoa savolaisittain, että vastuu on kuulijalla...tässä tapauksessa lukijalla.
Noin muuten mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Onnistuja on se, joka pitää kiinni vanhasta niin kauan kuin se on hyvää ja tarttuu kiinni uuteen heti kun se on parempaa.
Hyvää uutta viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta suosittelen Jenni Kiviniemen tietokirjaa Hyvästit narsistille, Kirjapaja 2020.
"Hän on kuin pieni lapsi, jonka luota äiti on hetkeksi poistunut halutessaan omaa aikaa, jotta jaksaisi jälleen hoivata sairaalloisen huomionhakuista ja mustasukkaista lastaan."
Muita narsismia käsitteleviä kirjoja:
Miia Moisio, Toivon kirja: narsistin haavoittamille
Ulla Paavilanien ja Janne Viljamaa, Narsistin lapsena
Marikki Piirtola, Narsisti - Sylva Harmajan tutkimukset
Näistä kirjoista voi aloittaa. Ehkä ymmärrätte silloin, millaisen ihmisen kanssa olette tekemisissä. Miten hän toimii ja rajoittaa, haluaa huomoita, yksinvaltiutta, kehumista, kehuu itse itseään.
Minä meen sytyttämään ulos tulia. Paksut vaatteet päälle,2 lyhtyä, 2 roihua.
Tässä esimerkki aivotoiminnan häiriöstä. Vain taapero ilmaisee itseään näin. Ketä nää kiinnostaa?
Miksi ihmeessä luet kommentteja, jotka eivät sinua kiinnosta? Sitähän nyt on suositeltu kaikille meille muillekin, että jättää lukematta ne, mitkä ei kiinnosta. Mä kirjoitin jo aikoja sitten, että kommentin alusta yleensä jo muutamasta ekasta sanasta tai viimeistään ekasta lauseesta huomaa kyllä, kiinnostaako kommentti vai ei. Ja hyppää yli ne, mitkä ei kiinnosta. Tässä ketjussa on nykysin suurin osa juuri niitä kommentteja, jotka mä hyppään pari ekaa sanaa luettuani yli. Sinänsä ihan hyvä, koska ketjussa menee vähemmän aikaa kuin joskus aikoinaan. Tämän sun kommentisi l
Melkein samaa mieltä sun kanssa. 👍 Mutta ketju ei ole normaali, johtuen ap:n harjottamasta sensuroinnista ja poistamisvimmasta. Tänne jää vähän kiinnostavaa luettavaa, kun jäljelle jää vain hänen hyväksymänsä viestit. Siksi moni antaa palautetta, mutta se ei mene perille. Hän näennäisesti kysyi emännöinnin jatkamisesta, ja vaikka me kaikki, sinäkin, halusimme sen loppuvan, ei hän kuunnellut. Tämä on se juurisyy jonka vuoksi ketjussa on paha ilmapiiri ja johon "häiriköt" yrittävät puuttua.
Mukavaa alkanutta vuotta sinullekin!
Nro 23830: "Melkein samaa mieltä sun kanssa. 👍 Mutta ketju ei ole normaali, johtuen ap:n harjottamasta sensuroinnista ja poistamisvimmasta. Tänne jää vähän kiinnostavaa luettavaa, kun jäljelle jää vain hänen hyväksymänsä viestit. Siksi moni antaa palautetta, mutta se ei mene perille. Hän näennäisesti kysyi emännöinnin jatkamisesta, ja vaikka me kaikki, sinäkin, halusimme sen loppuvan, ei hän kuunnellut. Tämä on se juurisyy jonka vuoksi ketjussa on paha ilmapiiri ja johon "häiriköt" yrittävät puuttua.
Mukavaa alkanutta vuotta sinullekin! "
No mun näkemykseni mukaan täällä koittaa emännöidä muutkin kuin vain ap. Ja poistoista olen samaa mieltä kanssasi, mutta ehkä niistä aiheettomista poistoista kannattaisi olla yhteydessä palstan ylläpitoon eikä valittaa asiasta tässä ketjussa, koska meistä kukaan ei voi yhtikäs mitään sille, mitä joku muu kirjoittaa tai mitä kommentteja joku muu päättää poistattaa. Sitäpaitsi tällä palstalla muissakin ketjuissa tapahtuu kummallisia kommenttien poistamisia ja jopa koko ketjun poistamisia. Itsekin olen kirjoittanut kymmmeniä kommentteja mitä erilaisimpiin ketjuihin ja hetken pääästä koko ketju on poistettu. Tämä ketju sen paremmin kuin muutkaan kuulumisketjut ei ole mikään poikkeus vaan ketjuja ja kommentteja katoaa ihan aiheesta riippumatta. Ei täällä siis edes ole mitään "normaaleja" ketjuja vaan lähes kaikissa on sekä suoranaisia ilkeilijöitä että myös "häiriköitä".
Mua ei henkilökohtaisesti haittaa, jos jonkun "kuulumiset" on päivästä, viikosta, kuukaudesta ja kohta vuodesta toiseen ketjun aloittaja. Tämä on palstalla kuitenkin vain yksi ketju muiden joukossa, joita seuraan. En sitten tiedä, auttaako mua tässä asiassa se, että työssäni jouuduin kahlaamaan läpi kilometrikaupalla tekstejä etsien niistä vain kohtaa, joka liittyisi mun työhöni ja joka mun siis pitäisi lukea. Mun silmäni selasivat tekstimössöä hakien siitä mössöstä vain tiettyjä sanoja. Jos hakemani sana löytyi, luin sen kohdan. Täällä taas mun silmäni hakevat joitakin sanoja, ja jos sellainen löytyy, en pääsääntöisesti lue koko kommenttia ollenkaan.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Väsyttää laitoin tänään tietoisesti herätyksen soimaan koska lomalla olen herännyt siinä 9-10aikoihin.
Keskiviikkona olisi töihin paluu.
Otin salijäsenyyden lähempää kotoa.
Koska ei huvita näillä pakkasilla kävellä salille.
Tilasin myös uuden imurin alesta.
Edellinen imuri ei siivoa kunnolla ja imuteho on surkea.Mietin mihin kerrätän tuon vanhan imurin?
Löytyykö sun asuinalueelta elektroniikan keräyspistettä? En tarkoita pienelektroniikan vaan isompien? Täällä meidän nurkilla käy kerran vuodessa keräysauto, johon saa viedä vanhat pölynimurit, tietokoneen näytöt, printterit yms. Ei sentään pesukoneita tai jääkaappeja. Mutta tietty se vanha romu pitää jossain säilyttää siihen asti. Mulla on ulkovarastossa elektroniikkaromua ja sitten tarvittaessa parvekkeella. Sortti-asemat on sitten tietenkin, mihin voi viedä. Mutta jos en omista autoa, niin julkisilla voi olla vähän haastavaa lähteä kuskaamaan imuria.
Joskus mietin, onko pakko olla aina näin reipas ja tunnollinen lammas :D Mun sormet ei tunnu kestävän yhtään paljain käsin olemista tuolla pakkasessa. Ei edes sitä pientä hetkeä, kun kerään koirani kakat pussiin ja pistän pussinsuun solmuun. Tällä alueella ihmisillä on aika paljon koiria, mutta valtaosa omistajista on samanlaisia lampaita kuin minäkin. Ja lisäähän se tietenkin alueen viihtyisyyttä. Vielä 30 vuotta sitten tilanne oli ihan toinen ja mä olin yksi harvoja lampaita täällä. Ei tosin ollut kovinkaan montaa roskistakaan koko alueella.
Oleellinen sana oli " kuulumisketjut". Nissä sama kirjoittaja emännöi. Tosin olen törmännyt muihinkin ketjuihin, joissa yrittänyt emännöidä tunnistettavaan tyyliin.
Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Työntäkää jo ne kynttilät vit tuunne! Se olisi uusi kuuluminen. Joulu meni jo.
Tämä toisikin uutta särmää ketjuun!
Eikä tarvitsisi kylmettää itseään pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu jatkuu! Ap, me ei uskota enää yhtään mitään mitä sä kirjoitat. Sun uskottavuus on mennyt vuosia sitten.
Tämä nyt on jo jankattu niin monta kertaa! Mikset nyt vaihda johonkiin henkevään aforismiin tai sananlaskuun? Me odotamme nyt niitä tasokkaita kuulumisia.
Valehtelu jatkuu! Ap, me ei uskota enää yhtään mitään mitä sä kirjoitat. Sun uskottavuus on mennyt vuosia sitten.
Tämä nyt on jo jankattu niin monta kertaa! Mikset nyt vaihda johonkiin henkevään aforismiin tai sananlaskuun? Me odotamme nyt niitä tasokkaita kuulumisia.
Älä niputa meitä. Täällä on moni, joka kirjoittaa nyt. Moni ei tykkää ap:n valehtelusta. Minä en osaa aforismeja, mutten jankkaa omia arkijuttujani toistamiseenkaan. Joku järki.
Vierailija kirjoitti:
Työntäkää jo ne kynttilät vit tuunne! Se olisi uusi kuuluminen. Joulu meni jo.
Tämänkin yllä olevan viestin voisi lähettää esim Roosa Nauha säätiölle nähtäväksi. Eipä muuten ole enää mainostanut vauvalla vähään aikaan. Ei ihme, pelkkää naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te kaikki ( tai sinä yksi ).
Miksi täällä moititaan koko ajan ketjun 'tylsiä' juttuja?
Eikös ole räväköitä kuulumisia ketjuja jo kaksin kappalein, siellä varmaan on tungosta.
Löytyisiköhän parempi alusta teille, suotta täällä pitkästytte?
Ai niin, katsoin jääkaappiin, maidon päiväys lähestyy, mitähän kivaa keksis? :)
Mitä kivaa keksit? Sämpylöitä?
Muistathan, että pannukakku vedetään täällä nenään korttien ja hyasinttien jatkoksi :)
Huomenna on Loppiainen, ehkä lopetan joulujutuista kirjoittamisen. Ehkä jatkankin Nuuttiin asti, kun täällä niin toivotaan kynttiläjuttuja :) :) :)
Mä just mietin, lähteekö joulukuusi mäkeen huomenna vai vasta Nuuttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Hartolan hullu vastaa itselleen ja kirjoittaa sormet verillä. Elämätehtävä palstalla jo viidettä vuotta. Säälittävää.
Ja sinulla hullulla elämäntehtävänä jo toista kymmentä vuotta palstalla trollaamassa. Löytyy ihan vuosiluvut ketjuista, joissa olet sormet verillä kirjoittanut vastaillut itsellesi. Säälittävää.
Mä olin päiväkodissa tuolloin. Olinpa skarppi kakara! 🤪