Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22682)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaan edesmenneen äitini minulle neulomiin villasukkiin oli ilmestynyt pari reikää, ahkerasti käytössä ovat olleet. Minähän parsin reiät, en raatsi heittää vielä sukkia pois, vaikka itseltäkin uusia sukkia syntyy välillä kuin sieniä sateella. Nämä lämmittävät jalkojani vielä pitkään, äidin tekemät.
Melkoisen laiska päivä tänään(kin).
Ihana tarina, ihanat sukat. Onkohan 100% villaa, itse kehrättyä lankaa omasta lampaasta, nimeltään Lapsu?
Hei, ei ole sukkani itse kehrätystä langasta tehdyt, eikä varmaan 100 % villaakaan. Meillä ei ole koskaan ollut lampaita, vaikka lypsykarjaa olikin. Lämpimät sukat kuitenkin.
Seiska veikka muutettiin 80% villaiseksi, aiemmin oli 75%. Moni moittii muutos
Joo, vähän nousi jo kylmät väreet, kun ajattelin, että kohta joudun kerityksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neulomisesta tuli mieleeni- kun äitini tyttönä ollessaan halusi villatakin niin ensin piti keritä lammas, käsitellä ja kehrätä villa.
Vähän helpompaa on nykyään!
On todellakin helpompaa! Olen kokeillut villan kehräämistä, lopputulos oli aika mielenkiintoinen. Ei oikein voinut langaksi kutsua, oli paremminkin nyöriä :)
Mun edellinen koirani oli alaskanmalamuutti. Siis sellainen arktinen rotu, kuormanvetokoira. Sillä oli rodulleen tyypillinen tosi tuuhea ja lämmittävä pohjavilla, joka sitten keväisin aina lähti irti. Se karvan määrä oli ihan älytön. Jossain netissä sitten joku kyseli, oisko kenellläkään lahjoittaa koirankarvoja. Olin ensin että mitä ihmettä, mutta tämä nainen teki itse lankaa ja just tällaisten arktisten rotujen pohjavillakarvat olivat hyviä lampaanvillaan sekoitettuna. Hän kävi useamman vuoden hakemassa joka kevät multa monta muovikassillista koirankarvaa.
Nami.Hyvää ruokaa.