Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
22061/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, sinä joka käyt täällä ilmeisesti vain ilkeilemässä. Nytkin nimittelit muita kirjoittajia. Oikeesti, taidat muissa kuulumisketjuissa käyttäytyä asiallisemmin? Kirjoitustyylisi pystyy tunnistamaan. Ei tällainen ilkeily tuota hedelmää. Mieti, mieti sanojesi hedelmää.

Miten niin nimittelin? En minä keksinyt Valopilkkua, kyllä se oli joku kannattajajäsen. Syytä häntä. 

Valopää ja Tapit, kirjoitit. Mieti edelleen ja hartaasti, mitä muista kirjoitat.

Vierailija
22062/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta, sinä joka käyt täällä ilmeisesti vain ilkeilemässä. Nytkin nimittelit muita kirjoittajia. Oikeesti, taidat muissa kuulumisketjuissa käyttäytyä asiallisemmin? Kirjoitustyylisi pystyy tunnistamaan. Ei tällainen ilkeily tuota hedelmää. Mieti, mieti sanojesi hedelmää.

Miten niin nimittelin? En minä keksinyt Valopilkkua, kyllä se oli joku kannattajajäsen. Syytä häntä. 

Valopää ja Tapit, kirjoitit. Mieti edelleen ja hartaasti, mitä muista kirjoitat.

Mikä niissä on väärin? Teletapit on jo keksitty, piti lyhentää ja Valopilkku on Valopää. Hartaasti mietittynä. Olen itsekin Tappi kun täällä kirjoittelen. Ja Einsteinhan oli nero, valopää. Oletko aina näin nipo tiukkapipo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22063/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan: voisitteko lopettaa nimittelemisen?

Vierailija
22064/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä on väärin? Teletapit on jo keksitty, piti lyhentää ja Valopilkku on Valopää. Hartaasti mietittynä. Olen itsekin Tappi kun täällä kirjoittelen. Ja Einsteinhan oli nero, valopää. Oletko aina näin nipo tiukkapipo?

Voisin tässä ajankuluksi sun kanssa vääntää, mutta ei maksa vaivaa. Keksin parempaa tekemistä, mutta sain sanottua sulle sen, mitä halusin.

Vierailija
22065/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tavallinen päivä ulkoiluineen. Pyörästäni on kumi hajoamassa ja rengas pullistunut. Toisaalta en viitsisi korjauttaa sitä enää talvea vasten, kun tännekin on luvattu lunta. Näin ehkä jätän sen kevääseen.

Illalla olikin kaunis sää kuutamoineen ja tähdetkin näkyivät. Opinnoissa yritän valita valmiista aiheista sen mikä kiinnostaa ja mistä löytyisi tietoa. Ei ole helppoja aiheita  ja vain pari vaihtoehtoa sellaista mitkä ehkä hyviä vaihtoehtoja. Levoton päivä ollut tänään ja tunne, että pitäisi tehdä monia asioita nopeasti nyt ja lukea kokeisiin myös.

Vierailija
22066/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä.

Vierailija
22067/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhallinen isänpäivä ollut. Rekkuporukka kävi valehtelemassa jo aiemmin.

Läheisiä ei voi valita joskus vaan täytyy tyytyä huonompaankin.

Vierailija
22068/24139 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

öitä.

Vierailija
22069/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good morning.

Vierailija
22070/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks lapamato jo hereillä.

Vierailija
22071/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Googlen aloitussivulle on tapahtunut? Puhelimessa näyttää ihan eriltä kuin ennen. Ja hakutuloksetkin suppeamman oloisia kuin ennen.

Tänään ollut sadepäivä. Kohta sohvaperunoita ja sitten pakkaan tavaroita ja sen jälkeen nukkumaan.

En tiedä mitä on tapahtunut, mutta jos laitan hakuun vaikka "apteekkimuseo", niin ennen tuli pieni kartta myös hakuun ja kuvia enemmän. Nyt koko guugeli näyttää joltain "karvalakki-versiolta". En tykkää.

Toki kartat erikseen ylälaidassa. Kun etsin jotain nähtävyyttä, niin on kiva, että se karttakuvakekin on siinnä samassa.

Harmaata ollut jo monta päivää. Alkaa vaikuttamaan mielialaankin. Sorsan naurua kuului, kun kävelin rantatietä, kuin Aku Ankalla. Se huvitti.

Vierailija
22072/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata on joo ja jatkuu vaan. Inhoan värinäkin harmaata, hyi mikä ankeuttaja.

Vierailija
22073/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Good morning.

Good morning. Have a nice day :)

Vierailija
22074/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kirpparikierros, tullut varmaan joulujuttuja. Harmaa sää ei mua haittaa, se nyt vaan kuuluu marraskuuhun. Pikkupakkanen jäädytti auton lasit. Linnut nokkii ikkunassa: eikö sitä einettä jo tuu? Että tämmöiset kuulumiset tänään.

Mukavat maanantait

Vierailija
22075/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa. Yöhalla ja tuulilasi jäässä, siirretään kauppareissua myöhemmälle. Mies vaihtaa talvirenkaita yhteen autoon. Aurinko kurkistelee, marraskuussa harvinaisempi näky. Puutkin on huurteessa, ja nurmikko. Onpa kaunista.

Oliskohan päivän ruokalistaa mietittävä? Ehkä, ennen kauppaa. Ai niin, pitää poiketa apteekkiinkin. Tavallinen mukava maanantai.

Doris

Vierailija
22076/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta ja uutta alkavaa viikkoa kaikille.

Onpa kaunis aamu jälleen, nyt aurinkoa ja pikku pakkasta. Täällä on ollut muutamia kirkkaita päiviä ja myös sumuisen harmaita päiviä, kauniita molemmat. Eilen illalla oli niin tähtikirkas taivas, löysin tuttuja tähtiä, siellä ne ovat.

Iloa päivääsi!

Näytä aiemmat lainaukset

Käytin koiran päivälenkillä ja naapurin pihaan ollaan just laittamassa laattoja. Seuraavana mun pihani. JESSS!!! Tuo kivituhka on sinänsä ihan kaunis, mutta jösses mikä määrä sitä tulee koiran tassuissa sisälle. En ole viitsinyt laittaa vielä uusia mattojakaan olohuoneeseen just sen kivituhkan takia. Nyt voin alkaa suunnitella järjestystä, millä tän huushollin saa kuntoon. Jouluun mennessä ainakin olohuone on valmis. 

Vierailija
22078/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasin itseni äsken ihan totaalisesti. Olin tulossa lenkiltä ja kiersin torin kautta kuten aina. Huomasin siellä uuden myyjän, jolla neuleita myynnissä. Poikkesin katsomaan, olisiko mitään sopivaa - tarvitsisin uuden neuleen, vanhat ovat nukkaisia ja kauhtuneita.

Mies nousi heti tuoliltaan esittelemään tuotteita. Koska olen parantumaton hölösuu, aloin hölistä siinä kaikenlaista, varsinkin kun hän välittömällä olemuksellaan yllytti hullua. Homma meni paitsi nauramiseksi, myös eteni siihen että olisin ollut valmis ostamaan häneltä yhden tuotteen. Jouduin pahoittelemaan että ei ole rahaa, olen tulossa lenkiltä. Hän että käy hakemassa, hän olisi siinä tiettyyn kellonaikaan saakka. 

Käväisin kämpillä hakemassa lompakkoni ja palasin torille. Olin oikein rehvakka ja kehuin miten hyvä olen pitämään sanani, toisin kuin turhan höpöttäjät. Hän laitteli jo tuotetta pussiin ja minä kaivoin lompakostani setelin, josta luulin  saavani vähän takaisin. 

Hän alkoi puhua minulle kuin pikkulapselle tai vähän heilahtaneelle vanhukselle, että ''tämä raha tässä on XX € - ja tämä tuote maksaa XXX €''. Kuuntelin haavi auki - en voinut käsittää, että olin kuullut hinnan päin honkia, se oli satasen enemmän kuin mitä olin kuullut ja sitten luullut sen hinnaksi. Olin tyypin kanssa höpötellessäni keskittynyt olemaan hauska, sukkela ja näsäviisas, enkä ollut noteerannut oleellisia asioita mitä hän tuotteesta oli kertonut.

Yhdessä kaivelimme lompakkoni kaikki lokerot, massia ei ollut tarpeeksi vaikka miten syvältä olisimme puuttuvia seteleitä kaivaneet. Minuun iski aivan karsea nolostuminen ja häpeän tunne. Lähdin kävelemään pois, ihan lähellä olisi ollut rahaseinä ja tililläni rahaa, mutta en pysähtynyt ottamaan. Ajatukseni oli että se olisi ollut ainut oikea tapa korjata typerä käyttäytymiseni, mutta en tehnyt sitä kuitenkaan. Minulla ei ollut valmiuksia siihen!

Kämpillä asetuin tapahtuman ja tunteeni äärelle ja päätin käsitellä sen niin että se vaivaisi mieltäni vain sen ajan mikä on tarpeen. Inhimillinen erehdyshän se oli, mutta samalla sellainen, etten ole niin tyhmäksi itseäni tuntenut maailman aikoihin. Minä kun en ostoksia torilla juurikaan tee. Tuotteen hinta ylitti kaikki kuukauden budjettini rajat. Kuukauden ruokiinkaan en olisi sellaista summaa käyttänyt.

Sain nenilleni, liian nokka pystyssä kun esiinnyin. Turhamaisuuteni ja huomiohakuisuuteni saivat kolauksen. Palasin maan pinnalle ja omaan rooliini, joka on mahdollisimman matalana pysyminen. Hän ei hävinnyt eikä voittanut. Suurin osa niistä minuuteista jotka kohtaamisemme kesti, me vain nauraa hörskötimme. Jos se oli oikeata iloa, niin sitähän ei voi edes rahalla ostaa.

Vierailija
22079/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voeeeeee sua neulepaidan ostajaa 😅 sattuipa sulle varmaan ikimuistoinen tapaus. Ja voihan olla niinkin, että torimyyjä sanoi hinnan tarkoituksella epäselvästi siinä naurunremakan ja hölötyksen keskellä. Pitäis olla kyllä hintalaput näkyvissä torillakin. En olisi kyllä minäkään maksanut tuotteesta satasta enempää kuin mitä olin luullut. Sinä olit lujana, kun kävelit pankkiautomaatin ohi. Ei sun tarvinu sitä neuletta ostaa torimyyjän mieliksi. 

Vierailija
22080/24139 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivä, aamulla ja aamupäivällä heinät tien varsilla kauniissa kuurassa, auringonpaisteessa tuikkivat kuin tähdet. 

Ajelimme yksin asuvan ystävämme arkea piristämään.  Yhdessä vaihdoimme hänen autoonsa talvirenkaat ja vähän muutenkin auttelimme häntä ulkohommissa. Oli hyvä sää olla ulkona.

Iltapäiväkahvit tarjosi meille.  Totesimme kaikki, että olipa piristävä päivä jutteluineen.

Mukavissa merkeissä alkoi tämä viikko.  

Ketju on lukittu.