Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Voeeeeee sua neulepaidan ostajaa 😅 sattuipa sulle varmaan ikimuistoinen tapaus. Ja voihan olla niinkin, että torimyyjä sanoi hinnan tarkoituksella epäselvästi siinä naurunremakan ja hölötyksen keskellä. Pitäis olla kyllä hintalaput näkyvissä torillakin. En olisi kyllä minäkään maksanut tuotteesta satasta enempää kuin mitä olin luullut. Sinä olit lujana, kun kävelit pankkiautomaatin ohi. Ei sun tarvinu sitä neuletta ostaa torimyyjän mieliksi.
Vähän sama kävi mulle torilla vuosia sitten. Nätti vihreä pellavakolttu. Ihastelin ja kysyin hintaa: 25€. Ei paha, sanoin harkitsevani. Palasin jonkun ajan päästä ja sanoin ostavani. 38€ sanoi myyjä. Ihmettelin, että äskenhän oli 25€. Jotain mutinoita... no olkoon niin. Vältä piti, etten hylännyt koko mekkoa. Oli outo juttu. No ostin ja tosi pidetty olikin. Tämä ehkä n 20v takaa.
Täälläkin maa kuurassa ja aurinko näyttäytyi.
Pitkästä aikaa äitiä katsomassa. Yli 300 kilometriä tuli mittariin. Eipä äitiparka enää tunne, ei muista lastensa nimiä. Mutta fysiikka pelaa, parin vuoden päästä täyttäisi sata vuotta- toivottavasti pääsee pois nopeammin.
Syömässä käytiin, se on reissun kohokohta.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Alkoi tehdä mieli kiinalaista ruokaa. Ja nyt, kun nuo ekonomistitkin itkee ja parkuu, koska ilkeät kansalaiset ei kuluta, päätin tilata Woltin kautta sapuskaa kotiin.
Eikös niitä torimyyjiä ainakin ennen vanhaan kutsuttukin Helppoheikeiksi? Tarkoitus heillä kai on puhua ja naurattaa asiakas pökerryksiin niin, että tämä sitten kotona vasta tokenee ja ihmettelee, että mitä tulikaan ostettua.
Olipas pettymys tuo ravintolaruoka. Olen tilannut ko ravintolasta joskus ennenkin ja aina ollut ihan hyvää. Mutta nyt oli liha sitkeämpää kuin kansakoulussa tilliliha konsanaan. Yleensä kintsuravintoloissa liha on mureaa. Alkaa vissiin vaikuttaa ravintoloiden laatuunkin korkeat kustannukset. Noh, enpä enää tilaa tuolta ja vähän veikkaan, että jos tuolla linjalla jatkavat, kohta sieltä ei tilaa enää kovin moni muukaan.
Ajeltiin puolison kanssa naapuri kaupungissa asioilla kun tarvittiin toisen kylän palveluita. Oli raikas kirpeä keli ja kaunis huurre maassa. Auringonlasku punersi takaisin ajellessa.
On ollut hyvä päivä tänään. Sain esseestä taas 4:sen ja hyvää palautetta siihen ja muutenkin kirjoittamiseen liittyen. Samoin käveltiin äitini kanssa tänään yhdessä ja ihan kivat keskustelut meillä. Sääkin oli kivan raikas tänään. Rauhallinen olo ja opintoihin liittyen uskoa, että niitä saa eteenpäin.
Hyvää huomenta ja tiistaipäivää! Täysi tohina on pihamaalla, kun tiaiset ovat aamupalalla pakkasyön jälkeen. Harakka siellä mukana porukassa. Tänään menen kauppa-asioille ja alan tässä siihen valmistautua. Soon moro!
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta ja tiistaipäivää! Täysi tohina on pihamaalla, kun tiaiset ovat aamupalalla pakkasyön jälkeen. Harakka siellä mukana porukassa. Tänään menen kauppa-asioille ja alan tässä siihen valmistautua. Soon moro!
Meilläkin on elämää pihalla. Hauska seurata lintuja. Toivon aina punatulkkuja laudalle, kun ei ole moneen vuoteen näkyny. Ne on niin nättiä. Huonosti tunnen lintuja ja olen laiska opettelemaan. Kurki on mun suosikki, se tuo kesän ja vie kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on elämää pihalla. Hauska seurata lintuja. Toivon aina punatulkkuja laudalle, kun ei ole moneen vuoteen näkyny. Ne on niin nättiä. Huonosti tunnen lintuja ja olen laiska opettelemaan. Kurki on mun suosikki, se tuo kesän ja vie kesän.
Riemastun kun näen punatulkun meidän lintulaudalla mutta mies kauhistelee että hyi sehän tietää kuolemaa.
Tuli rapisee takassa ja teen kotihommia koneella ja nyt käväsen palstalla kahvitauon lomassa. Lintuja vilisee ruokintamökillä ja kurrekin kiipeili sinne syömään puun oksia pitkin.
Olin pienellä happilenkillä talomme takana olvassa metsässä joka vilisee polkuja olipa kiva keli ulkoilla, aamupäivällä satoi lumihiutaleita mutta suli heti pois.
Vierailija kirjoitti:
On ollut hyvä päivä tänään. Sain esseestä taas 4:sen ja hyvää palautetta siihen ja muutenkin kirjoittamiseen liittyen. Samoin käveltiin äitini kanssa tänään yhdessä ja ihan kivat keskustelut meillä. Sääkin oli kivan raikas tänään. Rauhallinen olo ja opintoihin liittyen uskoa, että niitä saa eteenpäin.
Hienoa:)
Jaksat varmaan innolla opiskella, kun saat hyviä arvosanoja.
Meil on kaikkiin autoihin renkaat vaihdettu. Eilen oli paksu sitkeä jää jo tuulilasissa. Vähän vetää matalaksi mieltä, läheisen ystävän mies kuoli. Kaksi läheistä on isosta leikkauksesta toipumassa, molemmilla komplikaatioita ja yhtä tutkittiin just viikko sairaalassa. Joskus nää murheet kasaantuu.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille
Doris
Vierailija kirjoitti:
Tuli rapisee takassa ja teen kotihommia koneella ja nyt käväsen palstalla kahvitauon lomassa. Lintuja vilisee ruokintamökillä ja kurrekin kiipeili sinne syömään puun oksia pitkin.
Onpa rattoisaa, takkatuli ja oravat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riemastun kun näen punatulkun meidän lintulaudalla mutta mies kauhistelee että hyi sehän tietää kuolemaa.
Eikä tiedä punatulkku kuolemaa.Höpö höpö.
Puut verkkosuojattu talveksi. Siinäpä jänikset yrittää kaluta runkoja, ei onnistu!
Yläpohjan hiirenräpsystä löytyi hiiri jonka tarjoilimme harakalle tai varikselle. Katosi kiveltä niin nopeasti ettei huomattu kumpi ehti napata.
Mies oli yöllä herännyt outoon ääneen- pihalla haukkui kettu. Naapurustossa joku päästää kissansa ulos yöksi ja sitä kettu oli huomioinut.
Hyvää viikonjatkoa kaikille!
Toissa talvena, kun oli kova pakkastalvi, lämpötila pitkään -30 asteen tienoilla, ruokittiin lintuja ja yritettiin saada niitä pysymään hengissä. Oli tuttuja talvilintuja monia, myös punatulkkuja paljon ja turkinkyyhky. Linnut tulivat lähelle taloa kyselemään ruokaa. Yksi punatulkku tuli aivan porraspieleen ja viipyili siinä, ei enää jaksanut lentää ja syödä. No, oli sitten tämä kuolemaksi punatulkulle itselleen, oli ilmeisesti sairastunut ankarissa oloissa.
Nyt olen aloittanut talviruokinnan. Yhtenä päivänä opin tuntemaan uuden linnun. Tykkään mennä vähän vaikeamman kautta, en käytä mitään linnuntunnistamissovellusta. No, etsin kuvaa linnusta ja laitoin hakusanan "pikkulintu ruskea selkä, valkoinen rinta". Tekoäly ehdotti että punarinta 🤦 Lintu oli puukiipijä, se etsi omenapuun rungosta vielä itikoita ja sillä on muuten kaunis ohut kaareva nokka.
Vaihdoin pyörälenkit sauvakävelyyn; en tykkää pakkasella pyöräillä.
Sain molemmat sukan varret neulottua, teräosa sujuukin ilman ruutumallin seuraamista.
Tein kaali-kasvislaatikkoa ruoaksi, sitä riittää pariksi päiväksi.
Tilaamani joulukortit tulivat tänään; pääsen kortteja kirjoittelemaan.
Mukavaa viikon jatkoa!
Kaveri tuli iltapäivällä. värjäsin ja leikkasin hänen hiukset, hyvät tuli, nautimme valkkaria ja haasteltiin mukavia. Miehensä haki äsken kotiin. Kiva päivä.
Mistä tunnet sä ystävän... kiva kuulla kivasta kohtaamisestanne. Aarteen omistaa, kun on talvirenkaat vaihtavia ystäviä.