Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2201/24139 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiittelyistä mukavasta ketjusta, Tehän tämän teette🥀

Kyllä joskus mieleni pahoitan, kun jossain ketjuissa on tosi asiattomia, loukkaavia, ilkeitä kommentteja. Onneksi tosiaan harvemmin täällä🤔

Nyt pikkuhiljaa kauniita unia ja oman kullan kuvia

N63

Vierailija
2202/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa aamulla käväisin,

murkinapuolta viikonlopuksi täydensin.

Aamujumppakin on jo hoideltu,

ja välipalaleivät voideltu.

Sukkapuikkoja myös heilutan

ja lankavarastojani kulutan.

Vielä kun kuntopyörällä poljen,

tyytyväinen  aikaansaannoksiini olen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuo korvakin on taas normaali ja kuulee sillä niin näitä kuuluu:

Doja Cat: Paint the town red

Swedish House Mafia: Don't you worry child

Avicii: Waiting for love

Chainsmokers & Coldplay: Something just like this

Coldplay: Viva la Vida

Coldplay: A sky full of stars

Nicki Minaj: Starships

Jason Derulo: Goodbye

Bastille: Pompeii

Justin Bieber: Peaches

Camila Cabello: Havana

Shawn Mendes & Camila Cabello: Senorita

Martin Garrix & Khalid: Ocean

Taylor Swift: Anti-Hero

OneRepublic: & Seeb Rich Love

Vierailija
2204/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista myrkkyä tuo kortisonilääke. Heikko ja oksettava olo vaikka vasta vajaan viikon syönyt pienellä annostuksella. Auttaahan se reumakipuihin. Pitäisi vaan kyetä syömään vuoden verran. En usko että onnistuu. Vie välillä myös yöunet kokonaan. Valitsepa tässä sitten mistä haluat kärsiä. Mutta muuten on kyllä ihan hyvä olo ja mielialakaan ei ihan pohjalukemissa. Parempaa päivää teille terveemmille.

Vierailija
2205/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku muukin tykkää kuunnella musiikkia. Minäkin laitan tänne joihinkin musaketjuihin aina pitkiä listoja biiseistä. En vaan usko muiden kuuntelevan niitä. Olen niin yksinäinen ihminen etten voi koskaan jakaa ajatuksiani tai tunnelmiani biiseistä  kenenkään kanssa. Se on surullista. Oikeastaan tämä asia on vaivannut hyvin  nuoresta asti. Jotenkin vaivaa niin kauheasti se asia etten omaa ketään ihmistä, jonka kanssa jakaa tämä kiinnostus musiikkiin. Toisaalta eihän minulla ole ystäviä muutenkaan. Tuli tämä musiikkiaihe tuosta yhdestä viestistä mieleen. 

Täällä on yleensäkin huono nettiyhteys. Puhelimessa vaan kaksi "nettipalkkia" viidestä. Nyt on vieläkin huonompaa ja mennään yhteen. Äsken piti ulos mennä, että sai yhteyden takaisin. Ärsyttävää. En minä nyt niin syrjässä vielä asu, että näin huono yhteys saisi olla.

No mennään asiaan mitä piti tänne tulla kirjoittamaan. Minulle on vaikeaa toimia ihmisten kanssa. Silti tässä vähän aikaa sitten onnistuin eräiden ihmisten kanssa. Tämä opintoihin liittyen. Oli kiva huomata, että pärjäsin. Jännitin silti paljon ja väsynyt olo oli sen kaiken jälkeen. Opinnoissa haasteita ja kamppailen, mutta ehkäpä pärjään jotenkin. Tuntuu vaan, että jos joku asia menee hyvin niin sitten tulee taas yksi iso haaste taas eteen. Ei ehdi iloita kauaa onnistumisista. 

Muuten olo on vähän väsynyt ja hajamielinen. Toisaalta vähän levoton myös. Olen syönyt vähän huonosti. Joku syö muuten ja minä vähän pakosta, kun oikeasti rahaa ruokaan on niin hirveän vähän käytössä. Tänäänkin söin väkisin loppuruokaa eiliseltä, kun en vaan voinut heittää sitä pois. Monesti käy näin. Eihän sekään mukavaa ole. Ei se aiemmin ihan tätä sentään ollut. Nyt raha ei vaan riitä enää. Leipää syön todella paljon. Moni välttää sitä, mutta itselleni leipä on vaan se keino saada syötyä tarpeeksi. Se on halpaa ja aika täyttävää. Onneksi itselläni ei ole pelkoa ylipainosta. Liikun niin paljon. 

Vierailija
2206/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tuohon viestiin, jossa kerroin kiinnostuksestani musiikkiin. Jos joku tähän väliin vielä ehtii oman viestinsä lähettää. Maaliskuun 20 päivä on minulle aina sellainen, että muistan sen. Mietin onkohan ok kirjoittaa tänne. Oikeastaan mietin koko viime illan kirjoitanko. Ehkäpä tässä ei ole mitään pahaa. No, kuitenkin tuo päivä taas meni ja sen myötä muistan aina yhden ihmisen. Oli hänen syntymäpäivänsä. Nuoruudessa katselin paljon youtubessa olleita muistovideoita. Erään kerran sattumalta löysin videon nuoresta miehestä, joka oli päättänyt elämänsä. Hän kuului sukupuolivähemmistöön. Hänen kumppaninsa oli tehnyt muistovideon. Videoon liittyvissä viesteissä kerrottiin hänen tarinaansa eli oli hyvin uskonnollisesta perheestä. Perhe ei hyväksynyt häntä enää, kun kuuli hänen kuuluvan vähemmistöön. Näin hän joutui lähtemään kotoaan pois ja päätyi asumaan kavereiden luokse. Hänellä meni paremmin, mutta sitten sattui muuta ikävää. Näin hän päätyi ratkaisuunsa. Eräs ystävä kirjoitti, kuinka he eivät arvanneet sitä mikä on totuus ja ihan normaalisti oli jutellut sinäkin päivänä, kun päätti elämänsä.

Itse en kuulu vähemmistöön ja en väitä tietäväni heidän elämästään yms. Silti samaistuin siihen pahaan oloon sekä kiusaamisen kokemukseni nuoruudessa saivat tavallaan ymmärtämään entistä paremmin sen miten moni ihminen vaikuttaa niin paljon toisten elämään. Niin hyvässä, kuin pahassa. Varsinkin tämä video kosketti minua paljon. Tämä ihminen jäi mieleeni ja palasin aina välillä katsomaan muistovideota. Myöhemmin tuo video lopulta poistettiin. Ehkä se olisi hyvä asia, kun ehti olla siellä yli 10 vuotta. Eihän sitä edes tiedä mitä henkilö itse olisi ajatellut videosta. Toisaalta ajatus oli kaunis ja video oli rakkaudella tehty. Videon biisikin tulee aina olemaan minulle vaikea kuunnella.

Myöhemmin selvitin vähän sattumalta hänen hautansa findagrave sivun kautta. Muistan nuo syntymä ja kuolinpäivät ja hänen koko nimensä oli videolla. Sekin tavallaan kosketti minua. Muistosivulla lukee, että rakastettu poika, veli ja pojanpoika. Ehkä se oli niin. Toivon vaan, että häntä olisi rakastettu myös silloin, kun olisi tarvinnut hyväksyntää. Tämäkin asia on ristiriidassa, kun tietää hänen tarinaansa. Joku voi ehkä ajatella, että on outoa muistella ihmistä, jota ei tunne. Ymmärrän sen. Itsellä hän vaan palaa aina välillä mieleen. Ehkä joku ymmärtää tämän kaiken. Samoin joistakin voi tuntua ehkä jotenkin ikävältä ja oudolta tämä kaikki. Eipä tästäkään asiasta ole helppoa puhua muille. Äidilleni joskus yritin ja ei hän ymmärtänyt. Ehkä arvostan tätä ketjua niin paljon, että uskalsin nyt kirjoittaa tämän.

Itseä auttaa kirjoittaminen ja ehkäpä tämäkin viesti tavallaan on hyväksi ja saan ajatuksiani purettua. Olen senverran yksinäinen ihminen. Laitan vielä tuohon alas linkin hänen muistosivulleen jos joku tahtoo katsoa. Ihan turvallinen sivusto (findagrave).

https://www.findagrave.com/memorial/70037811/justin_lee-may

Vierailija
2207/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten jees, juttelen uuden tuttavuuden kanssa vaikka jatkuva stressi ja huoli on omasta pärjäämisestä. Olen mt-kuntoutuja ja tämä hallitus ei todellakaan auta sairaita. Itsetuhoisuuteni on nostanut päätään tosi rajusti (tekoja ei ole vielä), haaveilen siitä että vahingoitan itseäni ja otan kuvia laittaakseni niitä hallitukselle saatesanoin "kiitos hallitus kun tuhoatte sairaiden terveyden". Sieluani riistää ja repii, juuri parisen vuotta olin ilman mitään turvaverkkoja, tappelun kautta pääsin työttömyystuelle ja nyt sitäkin sitten halutaan leikata. 

Kyllä, olen hakenut kuntoutustukea ja saikkurahaa, en saa. Kela torppaa erikoislääkäreiden lausunnot.

Anteeksi surullisuudesta, mutta pakko vain sanoa jonnekin.. 

Vierailija
2208/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tuohon viestiin, jossa kerroin kiinnostuksestani musiikkiin. Jos joku tähän väliin vielä ehtii oman viestinsä lähettää. Maaliskuun 20 päivä on minulle aina sellainen, että muistan sen. Mietin onkohan ok kirjoittaa tänne. Oikeastaan mietin koko viime illan kirjoitanko. Ehkäpä tässä ei ole mitään pahaa. No, kuitenkin tuo päivä taas meni ja sen myötä muistan aina yhden ihmisen. Oli hänen syntymäpäivänsä. Nuoruudessa katselin paljon youtubessa olleita muistovideoita. Erään kerran sattumalta löysin videon nuoresta miehestä, joka oli päättänyt elämänsä. Hän kuului sukupuolivähemmistöön. Hänen kumppaninsa oli tehnyt muistovideon. Videoon liittyvissä viesteissä kerrottiin hänen tarinaansa eli oli hyvin uskonnollisesta perheestä. Perhe ei hyväksynyt häntä enää, kun kuuli hänen kuuluvan vähemmistöön. Näin hän joutui lähtemään kotoaan pois ja päätyi asumaan kavereiden luokse. Hänellä meni paremmin, mutta sitten sattu

Hei Sinulle, pitkä lainaus ei varmaan onnistu, mutta: Tarinassasi olisi ainekset elokuvaan. Tyyliin: Tämäkään elämä ja kuolema ei ollut turha, kaukaisessa Suomen maassa sinua muistellaan. Kirjoitat tosi sujuvasti.

N63

Vierailija
2209/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos runoista ja tarinoista. Maa makaa nyt sellaisessa suossa, että vetää mieltä matalaksi terveenäkin, kyllä kai huolet lisääntyy, jos on haasteita talouden ja sairauden kanssa. Kunpa Suomi pääsis nousuun, sodat loppuis ja saataisi olla turvassa.

Kevätaurinko valaiskoon Teidän Kaikkien Tietä

Virvon, varvon, tuoreeks, terveeks

Tulevaks vuoeks

Palmusunnuntain terveisin

N63

Vierailija
2210/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei Sinulle, pitkä lainaus ei varmaan onnistu, mutta: Tarinassasi olisi ainekset elokuvaan. Tyyliin: Tämäkään elämä ja kuolema ei ollut turha, kaukaisessa Suomen maassa sinua muistellaan. Kirjoitat tosi sujuvasti.

N63"

Kiitos sinulle viestistäsi. Laitoin sen lainaukseen, kun itselläkin ongelmia lainauksen kanssa. On mukava kuulla, että näet viestini ns hyvässä valossa. Itse mietin kuulostaako tuo kaikki jo oudoltakin. Hän vaan jäi mieleeni niin vahvasti. Tulen muistamaan hänet aina. Ehkä tuo on jotain sattumaa, mutta minusta kauniskin asia kaikessa surullisuudessaan. Tietysti olisin toivonut hänellekin pitkän ja hyvän elämän. Terveisin viestin kirjoittanut. 

Vierailija
2211/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata minusta pahoitella surullisia viestejä. Minä ainakin mielelläni haluan ns jakaa muiden taakkaa ja lukea surullisiakin viestejä. Tietysti onhan se ikävää, että monilla on surullisia asioita kirjoitettava. Moni haluaisi varmasti iloa elämäänsä, kuten minäkin. Monesti se vaan menee siihen, että on jokin ikävä ja vaikea asia elämässä mukana mikä kuormittaa. Itselläkin on melkein aina jokin sellainen isompi vaikea asia elämässäni. Ymmärrän sen vuoksi hyvin muita joilla samoja kokemuksia.

Tuli vielä toiseen asiaan liittyen mieleen, että on minulla vielä toinenkin ihminen, joka on jäänyt mieleeni  muistovideon kautta. Hänestä en tosin tiedä mitään päivämääriä. Nimen silti ja hänestä on vieläkin videoita youtubessa. Joskus käyn katsomassa. Nämä kaksi (tämä ja tuo edellinen kirjoittamani) ovatkin ainoat. Nuoruudesta ns elämääni  jääneet. Olen nyt itsekin yli 30. Hekin olisivat nyt jo minua vielä vanhempia jos täällä olisivat. En kirjoita nyt enää tästä jos ei joku nyt esim halua kysyä jotain tms. Muuten jääköön tämä aihe tähän. 

Vierailija
2212/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkoi virkeästi ja töissä mieli meni matalaksi, kun eräs mua kiusasi. Työpäivän jälkeen itkettiin mielen päällä vaivanneet asiat toisillemme, että olipa tosi terapeuttinen keskustelu meillä. 

Hyvä fiilis on nyt ja menin porukoilleni, kun soittivat mua pizzalle. Tässä nyt syön kotitekoista pizzaa ja juon olutta. Syön tässä pähkinöitäkin ja kahviakin on. 

Mä oon koiruuden kanssa kahdestaan tämä viikonloppu. Toiset lähtevat reissuun ja saa nähdä miten kestän tuon koiran seurassa. Yö sen kanssa voi olla tuskallista, kun se ei osaa kunnioittaa toisen nukkumista.

Tuntuupa tämä päivä rankalta ja pitkältä. 

M31

Vierailija
2213/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kuuluu, vietän laiskaa sunnuntaita muijan ja tyttären kans.

Oon yllättyny kuinka uskollisia noi uudet muumit on toven alkuperäistarinoiden kans ja siitä kuinka bluey on hauska.

Mihin viittaat "uusilla muumeilla" ? Onko TV:ssä Netfliksissä joku uusi sarjaversio?

P.S. Oma ensimmäinen itsellä säilynyt kuvakirja on Kuka lohtuttaisi Nyytiä vuodelta 1960.

Vierailija
2214/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt uutisten kuuntelemisen tosi vähälle. En jaksa enää kuulla miten huonosti tässä maassa menee, eikä ole mitään näkymiä paremmasta - päin vastoin, kuoppa senkun syvenee, kunhan kaikki leikkaukset on saatu täytäntöön.

Eilen tosin kuuntelin toisella korvalla A-talkia, samalla kun pelasin toisella korvalla pasianssia. Positiivinen asia: kuuntelin A-talkin Sakari Sirkkasen takia/ansiosta, pidän niin kovasti hänen tyylistään vetää kiihkeää keskustelua ajankohtaisista aiheista. Nyt (valitettavasti) ne lakot puheenaiheena...

Mutta on aina ilo kun joku tekee työnsä hyvin ja ammattitaidolla. Kiitos.

Vierailija
2215/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kun kertoivat omat musiikin kuuntelunsa niin tässä tulee omani:

Suvi Teräsniska - Kaikki mussa tahtoo

Youtube kanavilta:

- Keisari Eurobeat - Käy Muumilaaksoon eurobeat remix

- Xwedgy - moomin synthwave remix

- Jimhe - Moomin music Dansu (Jimhe Hardcore Remix)

- Megaraptor - Journey To The Waterfall (moomin metal)

Muumimusiikki ei koskaan vanhene ja ne on aina niin kauniita kappaleita. Vieläpä remixit ja coverit saavat niihin lisää potkua. Suosittelen käydä noita kuuntelemassa, jos yhtään kiinnostaa. Ihailen muutenkin Sumio Shiratorin musiikkia. Hän on muumimusiikin luoja.

M31

Vierailija
2216/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

---Sori: eivät olleet lakot aiheena A-talkissa, mutta pitkin viikkoa ja jo monta viikkoa niistä on paasattu.

Vierailija
2217/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tuohon viestiin, jossa kerroin kiinnostuksestani musiikkiin. Jos joku tähän väliin vielä ehtii oman viestinsä lähettää. Maaliskuun 20 päivä on minulle aina sellainen, että muistan sen. Mietin onkohan ok kirjoittaa tänne. Oikeastaan mietin koko viime illan kirjoitanko. Ehkäpä tässä ei ole mitään pahaa. No, kuitenkin tuo päivä .....

Hei Sinulle, pitkä lainaus ei varmaan onnistu, mutta: Tarinassasi olisi ainekset elokuvaan. Tyyliin: Tämäkään elämä ja kuolema ei ollut turha, kaukaisessa Suomen maassa sinua muistellaan. Kirjoitat tosi sujuvasti.

N63

Voidaan hyvin todeta, että kirkko tappoi tämän(kin) ihmisen. Syyllisestä voi lukea täältä sanaluettelon alta, luettelo alkaa sanalla itsesaastutus:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2890432/harvinaisia-ja-ehka-vanhoja-kui…

Vierailija
2218/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kuuluu, vietän laiskaa sunnuntaita muijan ja tyttären kans.

Oon yllättyny kuinka uskollisia noi uudet muumit on toven alkuperäistarinoiden kans ja siitä kuinka bluey on hauska.

Mihin viittaat "uusilla muumeilla" ? Onko TV:ssä Netfliksissä joku uusi sarjaversio?

P.S. Oma ensimmäinen itsellä säilynyt kuvakirja on Kuka lohtuttaisi Nyytiä vuodelta 1960.

Mä arvelen, että tarkoittaa Muumilaakso sarjaa. On katsottavissa Yle Areenassa. Siinä sarjassa on sulateltavaa, jos on tottunut Muumilaakson tarinoita sarjan kuvan jälkeen.

M31

Vierailija
2219/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tuohon viestiin, jossa kerroin kiinnostuksestani musiikkiin. Jos joku tähän väliin vielä ehtii oman viestinsä lähettää. Maaliskuun 20 päivä on minulle aina sellainen, että muistan sen. Mietin onkohan ok kirjoittaa tänne. Oikeastaan mietin koko viime illan kirjoitanko. Ehkäpä tässä ei ole mitään pahaa. No, kuitenkin tuo päivä .....

N63

Voidaan hyvin todeta, että kirkko tappoi tämän(kin) ihmisen. Syyllisestä voi lukea täältä sanaluettelon alta, luettelo alkaa sanalla itsesaastutus:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2890432/harvinaisia-ja-ehka-vanhoja-kui…

En tiedä mitä tämän viestin kirjoittaja tahtoo sanoa. Itse en siis tuota viestiä kirjoittanut (olen se joka kertoi tästä ihmisestä). Toisaalta itsekin aina mietin, että kumpa myös uskonnolliset ihmiset hyväksyisivät myös esim vähemmistöön kuuluvia. Varsinkin jos joku perheenjäsen tai muu läheinen "paljastuu" vähemmistöön kuuluvaksi. Silti uskonto ei tapa ketään. Se on ihmisten käytös toisiaan kohtaan mikä kaikkeen vaikuttaa. Onhan näitä vastaavia tarinoita silti Usassakin lukuisia. On tehty toteen perustuva  elokuvakin "Prayers of Bobby" vastaavasta aiheesta lähes samoihin aikoihin, kuin tämä kertomani Justinin tapaus on ollut. Monet alueet Usassakin ovat hyvin uskonnollisia. Tennesessä missä Justin eli vaikuttaa babtismi. Hänen perheensä kuului myös niihin. Ai niin, ei piyänyt tästä enää kirjoittaa. Lopetan sen nyt tähän. Halusin vaan selventää asiaa. 

Vierailija
2220/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi raskas viikko ollut. Onneksi alkaa viikonloppu.

Ketju on lukittu.