Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2221/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin koivun- ja pajunoksia maljakkoon. Vartoon pääsiäistä.

Vierailija
2222/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin laittaa vielä oman biisilistani. Toisen ketjun innoittamana. Kuuntelen vaan melko surullista ja synkkää musiikkia. Moni ei välttämättä pidä sellaisesta. Listan lopussa vähän iloisempaakin. 

Bad Omens - Burning Out  sekä If I'm there sekä Never Know ( mieluummin akustisena versiona)

Saving Vice - Black Ice (Acoustic) ft. Alex Pasibe    sekä  Saving Vice - So Safe

Sister - The Unlucky Minority

Badflower - The Jester

LiL PEEP Broken Smile

Silent Theory - Fragile Minds ja Watch Me Burn

We Came As Romans - Promise Me

Lord Of The Lost - See You Soon

Entwine - Chameleon Halo

Suburban Tribe -While The World Awaits

Svenia - Death Is Waiting For Your Heart

Our Mirage - Nightfall 

Trivium - The Heart From Your Hate  ja  Strife 

Avenged Sevenfold - Afterlife ja So far away

Shadow of Intent- From Ruin... We Rise 

Palaye Royale - Ma Chérie (feat. Kellin Quinn)

Crasdiet - Riot in everyone

Midnite Eve - Bad Brand   :)

Vilano - Snake Charmer

Negative - Sinners' Night / Misty Morning

A SKYLIT DRIVE - All It Takes For Your Dreams To Come True

Sitten kuuntelen paljon youtubesta backseat acoustic covers versiota Motionless of Whiten biiseistä. Eräs duo on tehnyt niitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen paljon kotimaista, Vesterinen, Matka maailman ympäri, J.Karjalainen, Eput, Juice, Kolmas nainen, Miljoonasade...

Radio aina auki, Radio Suomi soi

Vierailija
2224/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tuohon viestiin, jossa kerroin kiinnostuksestani musiikkiin. Jos joku tähän väliin vielä ehtii oman viestinsä lähettää. Maaliskuun 20 päivä on minulle aina sellainen, että muistan sen. Mietin onkohan ok kirjoittaa tänne. Oikeastaan mietin koko viime illan kirjoitanko. Ehkäpä tässä ei ole mitään pahaa. No, kuitenkin tuo päivä .....

Hei Sinulle, pitkä lainaus ei varmaan onnistu, mutta: Tarinassasi olisi ainekset elokuvaan. Tyyliin: Tämäkään elämä ja kuolema ei ollut turha, kaukaisessa Suomen maassa sinua muistellaan. Kirjoitat tosi sujuvasti.

N63

Voidaan hyvin todeta, että kirkko tappoi tämän(kin) ihmisen. Syyllisestä voi lukea täältä sanaluettelon alta, luettelo alkaa sanalla itsesaastutus:

https://www.vauva.fi/kes

Ihmettelin minäkin, tulikohan viesti oikeaan ketjuun?/ oikea linkki? En ymmärrä

Vierailija
2225/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kuuluu, vietän laiskaa sunnuntaita muijan ja tyttären kans.

Oon yllättyny kuinka uskollisia noi uudet muumit on toven alkuperäistarinoiden kans ja siitä kuinka bluey on hauska.

Mihin viittaat "uusilla muumeilla" ? Onko TV:ssä Netfliksissä joku uusi sarjaversio?

P.S. Oma ensimmäinen itsellä säilynyt kuvakirja on Kuka lohtuttaisi Nyytiä vuodelta 1960.

Mistä löysit tuon kommentin? En nähnyt sitä missään lähiseudulla tässä ketjussa.

Vierailija
2226/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon yllättyny kuinka uskollisia noi uudet muumit on toven alkuperäistarinoiden kans ja siitä kuinka bluey on hauska.

Mihin viittaat "uusilla muumeilla" ? Onko TV:ssä Netfliksissä joku uusi sarjaversio?

P.S. Oma ensimmäinen itsellä säilynyt kuvakirja on Kuka lohtuttaisi Nyytiä vuodelta 1960.

Mistä löysit tuon kommentin? En nähnyt sitä missään lähiseudulla tässä ketjussa.

Eka sivulla kommentti nro 3

-eri-

Pitäskö olla päiväys siinä viestissä, mitä lainataan? Hmmm🤔

Vierailija
2227/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Jaahas, enpä tullut ajatelleeksi toisten lukevan ketjua ekalta sivulta seuraavaan. Itse oon tottunut takaapäin lukea ketjuja, sillä ajankohtaisemmat viestit ovat viimeisillä sivuilla. Näillä viimeisilläkin sivuilla on muumi aihetta käsitelty, joten luulin hyppääväni jonkun viestin yli.

Vierailija
2228/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista puheen ollen. Nykymusiikki harvoin nappaa meikäläiselle, mutta nyt olen saanut vahvan elämyksen  kappaleesta Shadow, esittäjänä Livingston -niminen nuori tyyppi. Jos joku tarvitsee joskus voimapiisiä tai herätystä unteluudesta, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan tätä kappaletta. Ensimmäisen kerran kertsiin tultaessa tuntuu kuin maamiina räjähtäisi jalan vieressä. Tilanne ei kuitenkaan ole pelottava, vaan pelko väistyy ja voima virtaa.

Kappaleessa on kysymys ahdistuksen voittamisesta, kertoo Livingston.

Vierailija
2229/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Jaahas, enpä tullut ajatelleeksi toisten lukevan ketjua ekalta sivult

Aikas monet on lukenu ketjun alusta loppuun...

Vierailija
2230/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kun ulkona on kylmää ja sataa jäätävästi. Tulin porukoilta just kotiin ja kuuntelin matkalla:

Megaraptor - Departure (moomin metal) ja Vompatti125 - Muumimusiikkia 11

Sitten kännyni sekosi ja kastuin oikein kunnolla. Kotona känny lähti sitten hyvin toimii.

Mulla tuli Imagine Dragons mieleen Livingstonista. 

Oonpahan saanut teiltä uutta musiikkia tietoisuuteeni, kun laitoitte mitä olette kuunelleet. Eivät ole tyypillistä musiikkia mitä kuuntelen, mutta joskus voi olla hetkiä milloin voin kuunnella teidän musiikkimakuanne.

Musiikin tahtiin voi heilua lanne ja jos heilutan kättä niin naksuu ranne.

Väsyttää nyt hemmetin paljon ja yritän vielä katsoa elokuvan... 😴

M31

Vierailija
2231/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikas monet on lukenu ketjun alusta loppuun..."

Yli sata sivua on paljon luettavaa. Mun kohdalla se olisi ollut, että viimeisin sivu on ensimmäinen sivu. Mulla on muutenkin rankka olo viikon töiden jäljiltä, että eipä tässä jaksaisi nyt lukea pitkästi. 

Kiitos tälle joka kertoi mulle mistä se kommentti löytyi. Mä olisin muuten vieläkin kujalla missä se kommentti on. 

Jos olisi ollut niin, että olisin ollut ketjun alusta asti mukana, niin en mä muistaisi kaikkia kommentteja. 

Vierailija
2232/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putte possua odottelen :

Vierailija
2233/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itsekin, että tämä keväänä on tainnut jäädä ne kirkkaat aurinkoiset pakkaspäivät melko vähiin. Jonakin vuonna muistan kuinka helmi maaliskuussa oli viikonkin kirkasta säätä. Nuo päivät vaan ovat itselle rakkaita. Tykkään eniten niistä. Se hanki vielä lisää sitä valoa. Tulee minullekin joskus päänsärkyä yms kirkkaudesta. Samoin joskus tuollainen kelikin jopa ärsyttää, kun pitäisi jaksaa esim ulkoilla niin paljon. Silti pidän kovin niistä päivistä. Nyt vaan ovat ainakin täällä jääneet vähiin. Liiankin vähiin. Tälläinen harmaa sateinen saa ei ainakaan piristä. Tietysti jokaisella on omat makunsa myös tähän liittyen. 

Vierailija
2234/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvää viikko oltu lomalla täällä Californian auringossa. Ensiviikolla sitten kotiin.

Vierailija
2235/24139 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oonpahan saanut teiltä uutta musiikkia tietoisuuteeni, kun laitoitte mitä olette kuunelleet. Eivät ole tyypillistä musiikkia mitä kuuntelen, mutta joskus voi olla hetkiä milloin voin kuunnella teidän musiikkimakuanne."

Niinhän se on. Jokaisella on oma makunsa musiikin suhteen. Joskus löydän silti itsekin jotain uutta kiinnostavaa esim sellaisesta musiikkityylistä mistä en ole aiemmin pitänyt. Kiva toisaalta myös tietää millaisesta musiikista muut pitävät.

Vierailija
2236/24139 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oonpahan saanut teiltä uutta musiikkia tietoisuuteeni, kun laitoitte mitä olette kuunelleet. Eivät ole tyypillistä musiikkia mitä kuuntelen, mutta joskus voi olla hetkiä milloin voin kuunnella teidän musiikkimakuanne."

Niinhän se on. Jokaisella on oma makunsa musiikin suhteen. Joskus löydän silti itsekin jotain uutta kiinnostavaa esim sellaisesta musiikkityylistä mistä en ole aiemmin pitänyt. Kiva toisaalta myös tietää millaisesta musiikista muut pitävät.

Tylsää se olisi, jos kaikilla olisi samanlainen maku. Tässä aamulla herättyäni, kuuntelin Suvi Teräsniskaa ja Bon Jovia. Sen takia, kun heiltä on tullut uutta musiikkia. Itsekään en jaksa kuunnella aina samanlaista musaa. Musiikkimakunikin elää hetken mielijohteen mukaan.

Voi olla, kun kotoa lähden niin tekee mieli kuunnella Mick Gordonia, Mathias Fritscheä, Sumio Shiratoria tai remixejä. Se johtuu ihan vaan siitä, että mistä mieli saa kiksejä.

Hyviä huomenia kaikille! Jopa sinne perällä olijalle.

M31

Vierailija
2237/24139 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käynnistellään lauantaita, iso muki kauramaitokahvia ja mignonmuna.

Mies on viemässä yhtä lasta junalle, lähtee vähän reissuun.

Kahdella lapsella on tänään pelejä, jos vaan ovat terveenä, pääsen niitä katsomaan.

Oli tosi kiireinen viikko. Tänään vähän joogaa ja opiskelua noiden pelien lisäksi ja illalla haetaan lapsi kotiin reissusta.

Lukiolainen kaipaa apua integroinnissa. Kahden kanssa pitäisi edistää kesätyöasioita.

Ihan hyvä fiilis, vaikkakin vähän täysi päivä.

Vierailija
2238/24139 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lämmitetään pihasaunaa eka kerran joulun jälkeen. Kaivon vesijohto jäässä, 8 ämpärillistä vettä tuvalta saunan pataan, lumesta kylmää vettä. Huh. Puugrilliinkin tein tulet, ihana savun tuoksu. Enköhän ole ahkeruusolueni ansainnut😉🤔

Vierailija
2239/24139 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudenystäväni S täyttää tänään seitsemänkymmentä. Minä tulin eilen vuoden perässä. Noin viisikymmentä viisi vuotta sitten nuoruus oli tapahtumassa meille. Ikävä kyllä se oli toiselle meistä aivan liian raju tapahtuma. Mutta tässä sitä vielä hengitellään, ja kaikesta on hurjasti aikaa. 

Vain kerran elämässä ihminen saa tajuta mitä on tulla vanhaksi. Vain kerran elämässä ihminen ymmärtää miten rajallista aika on, vaikka sitä olisi jatkunut näennäisen pitkäänkin. Vuosikymmenet vaihtuivat, tuuli vei niitä mennessään, kuvia tuli jääneeksi mieleen, haalistuvia rainoja, levotonta pätkäunta. Mieltä piti ruveta tosissaan varjelemaan, jotta se ei tulkitsisi kaikkea painajaiseksi. Piti ruveta silottelemaan ja selittelemään, jotta koko unien sarja ei osoittautuisi sairaudeksi.

Päivä on pysähtynyt jalansijoilleen. Sillä ei ole mielipidettä eikä se ole suorittanut tuomarin opintoja loppuun. Mikään tai kukaan maailmassa ei tunnu vaativan mitään tältä kahden vuosituhannen pieksemältä vanhukselta. Se taustakohina jota korvat ovat kuulevinaan on sekin vain läpikuultavaa hiljaisuutta. Luonteetonta, tunnusmerkitöntä, vailla merkitystä tai toteen perustuvaa historiaa. 

Hiljaisuus on tyhjä tila, ja onhan sitä löydyttävä myös mieleni sisältä, jotta olisi kaikki yhtä ja samaa.  

Jopa Jeesus, tuo elämänkatsomustaidon ylimmäinen opettaja, sanoi: ...että te Yhtä olisitte

Elämä on Yksi. Elämä on Jotakin, mutta se on Jotakin Yhtä. Tällä tiedolla mennään.

Vierailija
2240/24139 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruudenystäväni S täyttää tänään seitsemänkymmentä. Minä tulin eilen vuoden perässä. Noin viisikymmentä viisi vuotta sitten nuoruus oli tapahtumassa meille. Ikävä kyllä se oli toiselle meistä aivan liian raju tapahtuma. Mutta tässä sitä vielä hengitellään, ja kaikesta on hurjasti aikaa. 

Vain kerran elämässä ihminen saa tajuta mitä on tulla vanhaksi. Vain kerran elämässä ihminen ymmärtää miten rajallista aika on, vaikka sitä olisi jatkunut näennäisen pitkäänkin. Vuosikymmenet vaihtuivat, tuuli vei niitä mennessään, kuvia tuli jääneeksi mieleen, haalistuvia rainoja, levotonta pätkäunta. Mieltä piti ruveta tosissaan varjelemaan, jotta se ei tulkitsisi kaikkea painajaiseksi. Piti ruveta silottelemaan ja selittelemään, jotta koko unien sarja ei osoittautuisi sairaudeksi.

Päivä on pysähtynyt jalansijoilleen. Sillä ei ole mielipidettä eikä se ole suorittanut tuomarin opintoja loppuun. Mikään tai kukaan maailmass

Loistava kirjoitus, vain nuorena eletään kuin olisimme kuolemattomia, uskallamme mitä vaan. Ja niin on tarkoitettu. Nuoriso luottaa itseensä ja tulevaisuuteen, hyvä niin.

Luojan tähden olen 60+...

Ketju on lukittu.